Miksi Toyotien määrä liikenteessä suhteessa Volkswageniin kasvaa koko ajan enemmän

Anonyymi

kuin myyntimäärien ero on??

Maaliskuun lopussa liikenteessä oli Toyotia 77.660 autoa enemmän kuin Volkswageneita. Viime vuoden lopussa eli 31.12.2020 liikenteessä Toyotia oli 75.244 autoa enemmän kuin Volkswageneita. Kolmessa kuukaudessa Toyotan etumatka Volkswageniin on siten dkasvanut 2.416 autoa.

Vuoden lopussa eli 31.12.2020:
Toyotia 374.438 autoa
Volkswageneita vain 299.214 ritsaa

Maaliskuun lopussa 31.3.2021:
Toyotia 375.225 autoa
Volkswageneita vain 297,814 ritsaa

Volkswageneiden määrä liikenteessä laskee, mutta Toyotan nousee. Miksi?
Miksi liikenteessä oli Toyotia noin paljon enemmän kuin Volkswageneita, vaikka Volkswageneita on myyty viimeisen 20 vuoden aikana enemmän kuin Toyotia?

Niin miksi?

Lukemat osoittavat, että liikenteessä olevien Volkswagenien määrä laskee, koska Kuusakoski paala niitä huonolaatuisina ja kestämättöminä enemmän kuin niitä uusina myydään.

http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Liikennekaytossa_olevat_ajoneuvot/010_kanta_tau_101.px/

64

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka yli 40-vuotiaita Toyotia on nyt paalattu romutuspalkkion vuoksi todella paljon. Ero Toyotan hyväksi on kasvanut kolmessa kuukaudessa noin rajusti.

      • Anonyymi

        VAG Autojen osuus senkuin vain lisääntyy..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG Autojen osuus senkuin vain lisääntyy..

        Vag autojen osuus lähes puolet Suomen autokannasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vag autojen osuus lähes puolet Suomen autokannasta.

        Mikä on Vag auto? Uusi merkkikö? Ei löytynyt ainakaan Trafin rekisteröintitilastosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vag autojen osuus lähes puolet Suomen autokannasta.

        VAG autoja on VW Audi Skoda ja Seat.. Yleisimpiä täällä joita on melkein puolet Suomen autoista eli vag jyrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on Vag auto? Uusi merkkikö? Ei löytynyt ainakaan Trafin rekisteröintitilastosta.

        Se tarkoittaa VW Groupia ja tiesit sen kyllä. Se on se menestyvin ja suurin.


    • Anonyymi

      VW on muuttamassa tuotantoaan sähköautoihin jne... se vie aikansa ennen kuin tuotanto saadaan täyteen vauhtiin ja riittää tyydyttämään kysynnän.
      Nämä asiat on Toyotan omapojalle outoja ja vaikeita asioita ymmärtää ilman että joku ne hänelle kertoo ja sittenkin voi olla ettei ihan sisäistä koko asiaa.

      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat!! On sulla selitykset. Komiikkaa kerrakseen.


    • Anonyymi

      Miksi Skoda Octavian suhteellinen osuus kasvaa kokoajan verrattuna mihin tahansa Toyotan malliin?

      On kyllä melkoisen yllättävää, että 1946 - 1984 Neuvostoliiton ikeessä ja määräysvallassa ollut pieni Tsekkiläinen autotehdas Skoda on reilussa parissa vuosikymmenessä vapauduttuaan kommunismin ikeestä ajanut Octavia mallillaan ohi suuren konsernin Toyotan minkä tahansa mallin.

      Käsittämätön muutos heikohkosta itäautosta länsiautojen huipulle. Samalla Toyota on luisunut osalla mallistostaan itäautoiksi.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Valehtelen. Meillä stalinisteillä se on veressä kuten skodismi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Mitäs tuossa oli valetta. Selvä totuus. Kuten te toveri toyotistit sanotte.
        Jaa niin tietysti toverien totuus on itänaapurin kainalossa,


    • Anonyymi

      Siksi kun köyhät ostaa tojotan. Se on nykyajan Lada.

      • Anonyymi

        Kyllähän se totuus on niin että se nykypäivän itäblokin Lada on Skoda Octavia.


      • Anonyymi

        Totta turiset. Hinnat alkaen mallinen tehtaan punainen Corolla, mahdollisimman pienellä moottorilla on proletariaatin valinta! Sillä kun päräyttää kylän K-Marketin pihaan, niin kassaneito tietää että tälle kuljettajalle ei kannata lottoa tyrkyttää kassalla! Ei osta koska ei pysty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se totuus on niin että se nykypäivän itäblokin Lada on Skoda Octavia.

        Ei kun sori nyt lipsahti. Nykypäivän Lada on Toyota Corolla. Miten tuo nyt toisinpäin lipsahti.


    • Anonyymi

      Taidatkos sanoa miksi Toyotia on kelvannut muista kuin pelkkää bensaa energianaan käyttävistä vain 41397kpl manner-Suomessa. Volkkareita on sentään liikenteessä 107762kpl muita kuin pelkkää bensaa käyttäviä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        No eipä kummosen näköistä herkkua saa. Tuommosta ruipeloa vaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kun ladakuskeille ei ole tarjolla muita autoja jotka muistuttaisivat niin paljon Ladaa.

        Kyllähän se totuus on se, että suomalaisille on tullut Ladan sijalle uusi itäblikin tuote, eli Skoda Octavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se totuus on se, että suomalaisille on tullut Ladan sijalle uusi itäblikin tuote, eli Skoda Octavia.

        tää on ihan totta ja keijon kasetti ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää on ihan totta ja keijon kasetti ei kestä.

        Se on semmosta siellä punaisen korollan ratin takana. Kasettia vaan vaihdetaan...2021...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä kummosen näköistä herkkua saa. Tuommosta ruipeloa vaan.

        Vaan antaa hyvän kyydin Toyotassa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se totuus on se, että suomalaisille on tullut Ladan sijalle uusi itäblikin tuote, eli Skoda Octavia.

        Ei kun sori tarkoitin Ladan tilalle on tullut toinen itäblokin auto Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun sori tarkoitin Ladan tilalle on tullut toinen itäblokin auto Toyota.

        Japani ei ole koskaan ollut osa itäblokkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japani ei ole koskaan ollut osa itäblokkia.

        Juu mut nykyisin on. Japani on ulkoistanut huomattavan osan autovalmistuksesta ja osavalmistuksesta tuonne itäblokin maihin ja varsinkin venäjälle. Punaliput hulmuten kolhoositehtaat suoltavat eu kansalle aatteen punaamia Toyotia.


    • Anonyymi

      Pohjoiskarjalainen hitsaustaito ei ole maanlaajuista.

      • Anonyymi

        Golffistani mätäni helmat nopeasti. Vien sen Pohjois-karjalaan.


      • Anonyymi

        Lämmön nousua havaittavissa konsernipelletrollilla kun kuun loppu lähestyy. Pachamyrsky kovenee kun Toyota jyrää ja piskuinen taavisoda yrittää ponnistaa kommunismin ikeestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämmön nousua havaittavissa konsernipelletrollilla kun kuun loppu lähestyy. Pachamyrsky kovenee kun Toyota jyrää ja piskuinen taavisoda yrittää ponnistaa kommunismin ikeestä.

        Itäauton maine syö kovin skoodamiestä.


    • Anonyymi

      Tojojen määrä lisääntyy, kun tojopappa vaihtaa autonsa kahden vuoden välein. Volkkarin tai esim. Skodan omistaja ajaa tyytyväisenä ainakin viisi vuotta, kun ei ole tarvetta vaihtaa aikaisemmin.

      • Anonyymi

        Onks toi vitsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks toi vitsi?

        Tojopappa vaihtaa tojonsa siksi kun väliraha on niin olemattoman
        pieni, ja juuri siksi käytetystä tojosta saa maksaa niin korkean hinnan,
        tämä johtuu siitä että toyota on laadultaan niin kelpo että se on
        hintansa väärti. 10 vuotta vanhasta VAG konsernin tuotteesta ei
        saa myydessä eikä vaihdossa juuri mitään. Tojosta kyllä saa maksaa
        ihan auton hinnan. Älkää tapelko täällä tosiasioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojopappa vaihtaa tojonsa siksi kun väliraha on niin olemattoman
        pieni, ja juuri siksi käytetystä tojosta saa maksaa niin korkean hinnan,
        tämä johtuu siitä että toyota on laadultaan niin kelpo että se on
        hintansa väärti. 10 vuotta vanhasta VAG konsernin tuotteesta ei
        saa myydessä eikä vaihdossa juuri mitään. Tojosta kyllä saa maksaa
        ihan auton hinnan. Älkää tapelko täällä tosiasioista.

        Kymmenen vuotta sitte ostetut saksalaiskonsernin autot on jo paalattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojopappa vaihtaa tojonsa siksi kun väliraha on niin olemattoman
        pieni, ja juuri siksi käytetystä tojosta saa maksaa niin korkean hinnan,
        tämä johtuu siitä että toyota on laadultaan niin kelpo että se on
        hintansa väärti. 10 vuotta vanhasta VAG konsernin tuotteesta ei
        saa myydessä eikä vaihdossa juuri mitään. Tojosta kyllä saa maksaa
        ihan auton hinnan. Älkää tapelko täällä tosiasioista.

        Toyotavaari hyödyntää itsemaksamansa panttimaksun josta palautetaan osa kun vaihtaa autonsa 2-3 vuoden sisään uuteen Toyotaan. Kilometrejä ei saa olla paljon ja huoltoja pitää olla tehtynä joissa on kovaa ylihintaa ja näin hölmöjä viedään kuin pässejä narussa. Kallista auton pitoa tuollainen on joka tapauksessa, mutta pääsepä vaarit taas kerrostalokommuunin kingiksi ja kehumaan ettei koko 20tkm aikana ollut vikoja, huoltoja vain, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojopappa vaihtaa tojonsa siksi kun väliraha on niin olemattoman
        pieni, ja juuri siksi käytetystä tojosta saa maksaa niin korkean hinnan,
        tämä johtuu siitä että toyota on laadultaan niin kelpo että se on
        hintansa väärti. 10 vuotta vanhasta VAG konsernin tuotteesta ei
        saa myydessä eikä vaihdossa juuri mitään. Tojosta kyllä saa maksaa
        ihan auton hinnan. Älkää tapelko täällä tosiasioista.

        Autotallissa noita 10 vuotiaita Volkkareita näyttää löytyvän alkaen 4000e ja aina 30keuroon asti, että kyllä niistä jotain aina hyvitetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen vuotta sitte ostetut saksalaiskonsernin autot on jo paalattu.

        Onko, älä viitsi valehdella noin älyttömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojopappa vaihtaa tojonsa siksi kun väliraha on niin olemattoman
        pieni, ja juuri siksi käytetystä tojosta saa maksaa niin korkean hinnan,
        tämä johtuu siitä että toyota on laadultaan niin kelpo että se on
        hintansa väärti. 10 vuotta vanhasta VAG konsernin tuotteesta ei
        saa myydessä eikä vaihdossa juuri mitään. Tojosta kyllä saa maksaa
        ihan auton hinnan. Älkää tapelko täällä tosiasioista.

        Tohon vaihtaminen Tojoon on niin helppoa kun Japanin pääkonttori osallistuu aina kustannuksiin, jolloin sisäänostohintaa voidaan nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohon vaihtaminen Tojoon on niin helppoa kun Japanin pääkonttori osallistuu aina kustannuksiin, jolloin sisäänostohintaa voidaan nostaa.

        Osittain näin, mutta meillä suurimman osan tulevasta nopean kaupan hyvityshinnasta maksaa asiakas itse jo ensimmäisen Toyotan kohdalla ja aina siitä sulaa Toyotalle osa ja näin pidetään yllä harhaa.


    • Anonyymi

      Todella epätoivoinen on Toyotan kunnian puolustajan elämä ja konstit.
      Ketä kiinnostaa ja mitä kertoo rekisterissä olevien autojen määrät kun puhutaan kansanautoista?
      Onko on pikku Toyota ollut niin kova pettymys, eikä ole rahaa vaihtaa sitä kunnon autoon?

      • Anonyymi

        Avuttomuutta kertoo tekstisi suuren totuuden edessä. Ruoste raiskaa Vw:t ja Kuusakoski paalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avuttomuutta kertoo tekstisi suuren totuuden edessä. Ruoste raiskaa Vw:t ja Kuusakoski paalaa.

        Tai sitten vaan se selvä totuus että VW:llä ajetaan paljon ja Toyotan seisoo parkissa ja papat käy parikertaa viikossa marketissa ja kerran kuussa terveyskeskuksessa ja huolletaan ja hoivataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten vaan se selvä totuus että VW:llä ajetaan paljon ja Toyotan seisoo parkissa ja papat käy parikertaa viikossa marketissa ja kerran kuussa terveyskeskuksessa ja huolletaan ja hoivataan.

        Sattuu vaan olemaan niin ettei se ole totta.


    • Anonyymi

      Miksi Skoda Octavian suhteellinen osuus kasvaa kokoajan verrattuna mihin tahansa Volkkarin malliin?

      On kyllä melkoisen yllättävää, että 1946 - 1989 Neuvostoliiton ikeessä ja määräysvallassa ollut pieni Tsekkiläinen autotehdas Skoda on reilussa parissa vuosikymmenessä vapauduttuaan kommunismin ikeestä ajanut Octavia mallillaan ohi suuren Volkswagenin minkä tahansa mallin.

      Käsittämätön muutos heikohkosta itäautosta länsiautojen huipulle. Samalla Volkswagen on luisunut Skodan alapuolelle ja hävinnyt lähes kaikki vertailut sille.

      • Anonyymi

        Heikohko itäauto vai.. Asia on niin että Skoda teki laatuautoja ja muitakin tuotteita
        siihen saakka kun neuvostomääräykset ( kommunismi ) taannutti tsekin
        teollisuuden ja kehittäminen loppui siihen.
        Tsekin päästyä kommunismi ikeestä, paskinta mitä skodalle tapahtui
        oli siirtyä volkswagenin omistukseen. Omalla suunnitelulla ja
        yli satavuotisella kokemuksella skoda olisi palautunut laatumerkkien
        joukkoon. Volkkarin omistuksella laadusta ei juuri voi puhua.
        Lohduttavinta kuitenkin on että skoda on vag konsernin tuotteista
        vähiten huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikohko itäauto vai.. Asia on niin että Skoda teki laatuautoja ja muitakin tuotteita
        siihen saakka kun neuvostomääräykset ( kommunismi ) taannutti tsekin
        teollisuuden ja kehittäminen loppui siihen.
        Tsekin päästyä kommunismi ikeestä, paskinta mitä skodalle tapahtui
        oli siirtyä volkswagenin omistukseen. Omalla suunnitelulla ja
        yli satavuotisella kokemuksella skoda olisi palautunut laatumerkkien
        joukkoon. Volkkarin omistuksella laadusta ei juuri voi puhua.
        Lohduttavinta kuitenkin on että skoda on vag konsernin tuotteista
        vähiten huono.

        Vaikka se melko huono onkin.


      • Anonyymi

        Heikko esitys ressukka. Kopioit kirjoitukseni, kun sulla ei ole mitään omaa aivojen liikenteessä. Sen toki osasit, että vääristelet alkuperäisiä tietoja. Eli oikea, alkuperäinen tieto on: ...ajanut Octavia mallillaan ohi suuren Toyota konsernin minkä tahansa mallin. ...Samalla Toyota on luisunut Skodan alapuolelle ja hävinnyt kaikki vertailut sille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka se melko huono onkin.

        Niinhän se toyota on. Huono. Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se toyota on. Huono. Totta.

        Onneksi vähiten huono..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi vähiten huono..

        Kyllä skodassa on kehitystä tapahtunut enemmän kuin muissa suomeen tuotavissa itäautoissa kun ei ole enää muita kun ei Ladaakaan enää ole. Varrekin on jo mennyttä ja Trabant. Zwickauta tosin herätellään henkin . Joku volkkarin sähköauto kuulemma on tuloillaan, Onkohan jostain pahvista tehty edeltäjänsä tavoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä skodassa on kehitystä tapahtunut enemmän kuin muissa suomeen tuotavissa itäautoissa kun ei ole enää muita kun ei Ladaakaan enää ole. Varrekin on jo mennyttä ja Trabant. Zwickauta tosin herätellään henkin . Joku volkkarin sähköauto kuulemma on tuloillaan, Onkohan jostain pahvista tehty edeltäjänsä tavoin?

        Ne ovat sellaisia Ifoja.


    • Anonyymi

      Rekisterissä ja liikenteessä on hieman eri juttu. Kyllä työmatkaliikenteessä näkyy enemmän Volkkareita kuin Tojoja.

      • Anonyymi

        Se ei ole millään lailla eri juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole millään lailla eri juttu.

        Kymmenen käyttövuoden jälkeen volkkarien määrä vähenee selvästi.
        Toyotilla ajetaan kauemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käyttövuoden jälkeen volkkarien määrä vähenee selvästi.
        Toyotilla ajetaan kauemmin.

        Mä sairaslomaa viikon sain
        Ja pillereitä varmaan tonneittain
        On lääketiede täysin voimaton
        Toyotan läheisyys ainut lääke on


    • Anonyymi

      Miksi kasvaa? Niin miksi? Vastaus ei ole vaikea.

      • Anonyymi

        Älä kysy, itkettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kysy, itkettää.

        Älä itke, älä.


    • Anonyymi

      Aloituksessa oleva vastaus pätee. Ei ole parempia.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on hyvä kysymys ja siittä löytyy vastauskin.

      • Anonyymi

        Lukekaa ja pohtikaa. No, ei tuota kyllä pohtia tarvitse. Syy on selvä pohtimattakin.


    • Anonyymi

      Lukekaahan tuo aloitus ja ihmetelkää.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eläinten pitoon pohjautuva maatalous loppuu

      https://yle.fi/uutiset/3-11918309 Uutiset näyttävät selvän suunnan.
      Maailman menoa
      342
      3451
    2. Nyt se lipsahti, EU-elvytyspaketista pysyvä

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7fd43a15-b005-4c03-a1cc-dc1f8ad1ff2c Nyt onkin huomisella EU-elvytyspakettiäänestyksellä ihan eri arvo. Jos hyv
      Maailman menoa
      419
      3146
    3. Stefulla uusi naisystävä

      Ylilaudalla juoru että Stefulla olisi uusi naisystävä. Juoru lähtenyt Helsingin jodelista onko totta vai tarua ? Sen jälkeen Sofia laittanut tämän yli
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      2731
    Aihe