Kuinka usein kaneja pitää rokottaa? kaniani ei ole vielä kertaakaan rokotettu, ja kesällä sen pitäisi päästä ulos, niin nyt keväällä olisi aika se rokottaa, mutta kuinka paljon ne rokotukset maksaa apteekissa?
kanien rokotus
16
3352
Vastaukset
- Hermanni
Kaneja ei tarvitse rokottaa.
Ja mistä lähtien rokotuksia muutenkaan olisi apteekissa myyty ? Lääkäri ne laittaa...- miäää
Kai kanille jonkinlainen "rokotus" tai lääkekuuri pitää antaa jos sen laittaa ekaa kertaa ulos?ettei sille tule mitään matoja tai muuta..?mä en tiiä näist ollenkaa ;)
- Sipsu
miäää kirjoitti:
Kai kanille jonkinlainen "rokotus" tai lääkekuuri pitää antaa jos sen laittaa ekaa kertaa ulos?ettei sille tule mitään matoja tai muuta..?mä en tiiä näist ollenkaa ;)
Vaikka eläinlääkäri antaakin loishäädön neulalla, se ei ole rokotus. Kaneja ei suomessa rokoteta. Loisiin annetaan matokuuri, mutta kaneille ei ole vielä keksitty ennaltaehkäisevää matolääkitystä.
- Pupu Pupu
Moi!
Rokotus ei ole tarpeellinen kaneille, vaikka olisivatkin ulkona.
Matokuuri olisi hyvä antaa. Jotku sanoo, että syksyllä olisi hyvä aika antaa se.
Hauskaa kesää! :)- jenna
Paljon ne matokuurit maksaa? ja voiko matokuurin antaa keväällä?
Mitä sitte jos kesällä kanille tulee jotai loisia oltuaan siellä ulkohäkissä, ni kai sitä on järkevää joku matokuuri antaa?
kuinka paljo ne matokuurit maksaa? - Sipsu
jenna kirjoitti:
Mitä sitte jos kesällä kanille tulee jotai loisia oltuaan siellä ulkohäkissä, ni kai sitä on järkevää joku matokuuri antaa?
kuinka paljo ne matokuurit maksaa?Jos kanin papanoissa ei näy loisia, ei kania tarvitse madottaa. Se kannattaa tehdä vasta syksyllä kun tulee sisälle loisten keskuudesta. Jos kesän aikana matoja ilmenee, pitää kuuri antaa. Apteekista saat tarkat annosteluohjeet ja hintatiedon, muutaman euron luokkaa.
Muistathan ennen kanin pihalle heittämistä totuttaa sen sisällä vähitellen muutaman viikon ajan tuoreruohoon! Todella varovasti, ettei tule ripulia ja henki mene. - Pupu Pupu
jenna kirjoitti:
kuinka paljo ne matokuurit maksaa?Kannattaa kysyä apteekista ja jos epäilyttää niin voit soittaa eläinlääkärille. Mutta kyllä ne osaa apteekissakin neuvoa.
Ja se syksy taitaa olla paras aika madottaa. Tuskin niitä loisia kesän aikana ehtii tulla.
Koittakaa nyt selvitä ja aurinkoista kesää! :) - pupu188
kanille on olemassa myksomatoosia ja rvhd suoja rokotukset
- Zedä
12 vuotta vanha ketju... ;)
- kiki
kania ei tarvitse rokottaa paitsi jos johonkin ulkomaille lähtee missä liikkuu tauteja...
- fanni kallio
mun kanille annetaan huomenna rokotus.Et kysytään mikä rokotus olis tarpeen ja niin edelleen.
- Dixiedixie
Ei kai Suomesa edes rokoteta kaneja tietääkseni
- mipupu
Kaneja ei tarviste rokottaa ei edes näyttelyyn tai estekisoihin!!
- neverheard susta
Kaneja ei tietääkseni rokoteta Suomessa. Ulkomailla kaneja rokotetaan.
Never heard kanien rokotteista - minä vaan
Kanille pitää antaa matokuuri 1-3 kertaa vuodessa. Kanille suositeltavia rokotuksia on myksomatoosi-rokote, kiinaepidemia-rokote ja kaninuha-rokote. Kaikki pitäisi antaa kuuden viikon ikäisenä.
- Cucu
2015 levinny Tukholman korkeudelle Ruotsiin uus virus RHDV2. Siellä suositellaan jo rokotuksia Myxoa, RHD:ta ja RHD2:ta vastaan. Liekköhän tuo jo kohta Suomeenkin leviää, ellei oo jo levinnyt. http://www.sva.se/om-sva/pressrum/nyheter-fran-sva/ny-typ-av-kaningulsot-i-sverige
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809