Tieto on tärkeää saada!

Anonyymi

13-vuotias tyttöni saa uuden puhelimen, iPhone XS.
Tytölle ei välttämättä Family Linkiä tarvitse laittaa, mutta kertokaa minulle että saako Family Linkiä tuohon puhelimeen.
Netissä luki että vanhemmat saavat Family Linkin myös iPhoneen jonka ios versio on 11 tai uudempi.
Lapsille ja nuorille ei saa kuin vain Androideihin.

En ymmärrä tuota edellistä asiaa, että saako lapsen iPhoneen laitettua Family Linkin silleen, että näkisin mitä lataa, ja pitää pyytää vanhemman lupa sovelluksen lataamiseen jne.

KERTOKAA MINULLE, KIITOS!

12

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkennan vielä, jos kerroin huonosti että saako siis Family Linkiä käytettyä jos lapsella on iPhone?
      Ap

      • Anonyymi

        Voisiko joku ystävällisesti kertoa sen että saako tytölle laitettua Family Linkiä jos minulla on Samsung ja hänellä iPhone XS??
        Ap


    • Anonyymi

      Kannattaa palauttaa puhelin takaisin.. Ei tee yhtään mitään moisella..

      • Anonyymi

        Kyllä tekee, vanha oli jo rikki.
        Uuden tarvitsi ja tuo vaikutti sopivimmalta minunkin mielestäni hänelle, eli sitä ei ostettu vain "koska muillakin on".

        Enkä kaipaa tänne Applen tai iPhonen mustamaalajia, vain niitä, jotka oikeasti tietävät.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tekee, vanha oli jo rikki.
        Uuden tarvitsi ja tuo vaikutti sopivimmalta minunkin mielestäni hänelle, eli sitä ei ostettu vain "koska muillakin on".

        Enkä kaipaa tänne Applen tai iPhonen mustamaalajia, vain niitä, jotka oikeasti tietävät.

        Ap

        https://bbs.io-tech.fi/threads/apple-vs-android-vaeittely-vertailu-vaeaentoeketju.199406/post-7293898

        "
        Pitkää softatukea ja face ID:tä lukuunottamatta en ole keksinyt oikeastaan mitään mikä iphonessa olisi nykyään paremmin kuin androidissa. Face ID:stäkään en ole ihan täysin varma vielä että käyttäisinkö mieluummin kuitenkin näyttöön integroitua sormenjälkilukijaa, mutta onhan tuo kasvontunnistus näppärä silloin kun se on näppärä.

        Eniten mua häiritsee se, että minkä h**vetin takia niitä ikoneiden paikkoja ei voi itse vapaasti päättää? Miksi se täyttöjärjestys pitää pakottaa käyttöjärjestelmän puolesta? Itse tykkäisin järjestellä ikoneita (kohtuullisen pienen määrän) eri näytöille alalaitaan (jotta niihin yltää peukalolla kun puhelinta käyttää yhdellä kädellä), mutta eihän tämä toki onnistu iphonen kanssa. Puhumattakaan nyt siitä widgetien puutteesta, joka on lähinnä naurettavan ja surkuhupaisan puolella. Tähän tosin taitaa korjausta tulla seuraavan päivityksen myötä, viimeinkin.

        Myös käyttöliittymän navigointi tuntuu kankealta, eleet toimii ihan yhtä paskasti kuin androidessakin, eli ei hyvin, koska ovat niin tarkkoja pyyhkäisyeleiden alkukohdista ja suunnista, että suurimman osan aikaa mulla ei ainakaan peukalolla vasemmasta reunasta sisäänpäin pyyhkäisy vie takaisinpäin, eikä sinne peukalolla meinaa millään yltääkään jos luuri on yhdessä kädessä. Androidin alalaidan back-napin sijasta käytössä on sitten vasemmassa ylälaidassa sijaitseva back-nappi joka käytännössä vaatii aina kahden käden käyttämistä navigointiin. Alkunäyttöön sentään pääsee helposti, ja sovelluksien välillä vaihtaminen sujuu hyvin alalaidasta pyyhkäisemällä.

        Mekaanisesti tuo iphone 11 on kyllä kuin paluu johonkin 2010 vuoteen noiden jäätävien näytönreunojen kanssa. Saman fiiliksen myös nostattaa käyttöjärjestelmän joka paikassa vallitseva hitaus. Oneplussan kanssa kaikki vaan tuntuu tapahtuvan nopeammin ja sulavammin kuin iphonella. Etenkin kaikki käyttöjärjestelmän animaatiot on ihan raivostuttavan hitaita.

        Henkilökohtaisesti ahdistaa myös yleensä kaikki mukautettavuuden puute. Systeemi on todella rajoittava kun kaikki pitää tehdä kuten Apple haluaa eikä käyttäjällä ole mitään sanottavaa mihinkään. Androidissa pystyy mukauttamaan todella monia asioita vaivattomasti. Joku taisi aiemmin mainitakin mm. siitä bluetoothin ja järjestelmän äänenvoimakkuuden säädöstä erikseen, se on yksi asia mitä itsekin käytän. Mikäli jollekulle jäi epäselväksi, niin se siis tarkoittaa sitä, että äänenvoimakkuusnapin painaminen viakka kuulokkeissa ei vaikuta puhelimen äänentoiston voimakkuuteen, vaan luurien oman. Tämä mahdollistaa huomattavasti tarkemman äänenvoimakkuuden säädön koska voit vielä "hienosäätää" äänenvoimakkuutta kuulokkeissa erikseen järjestelmästä. Nämä kun on naitettu yhteen niin mennään taas jollain valmiilla pykälillä, jotka ainakin mulle on yleensä liian suuria ja äänenvoimakkuudet menee todella nopeasti niin isolle etten ikinä käytä sellaisia voimakkuuksia vaikkapa kuulokkeissa. Tuntuu oudolta, että ainoat käyttökelpoiset äänenvoimakkuuden tasot on 30-pykäläisen asteikon pykälät 3-5 ja kaikki muu huutaa aivan liian lujaa mun korville... noissakin 3 on todella hiljainen, 4 vähän liian hiljainen ja 5 vähän liian kova niin siinä sitä sitten taas ollaan.

        Hämmentävää on myös se, että miksi iphonen kanssa pitää erikseen "käynnistää" apple pay kaksoisklikkaamalla virtanappia vaikkei sen nfc:tä käytetä mihinkään muuhun kuin maksuihin. Androidissa riittää että näyttö on päällä kun vie luurin maksupäätteeseen niin maksu hoituu, yli 50€ maksuilla pitää lukituskin olla auki. Niin ja toki sieltä sai samalla vaikka plussapallot k-kaupan kassalta kun oli plussakortti asennettuna luuriin. Pikkuasia ehkä, mutta ihmetyttää kun on nähnyt että sen voi tehdä toisinkin, vaikka androidissa nfc:tä käytetään laajasta muuhunkin kuin vain maksuihin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://bbs.io-tech.fi/threads/apple-vs-android-vaeittely-vertailu-vaeaentoeketju.199406/post-7293898

        "
        Pitkää softatukea ja face ID:tä lukuunottamatta en ole keksinyt oikeastaan mitään mikä iphonessa olisi nykyään paremmin kuin androidissa. Face ID:stäkään en ole ihan täysin varma vielä että käyttäisinkö mieluummin kuitenkin näyttöön integroitua sormenjälkilukijaa, mutta onhan tuo kasvontunnistus näppärä silloin kun se on näppärä.

        Eniten mua häiritsee se, että minkä h**vetin takia niitä ikoneiden paikkoja ei voi itse vapaasti päättää? Miksi se täyttöjärjestys pitää pakottaa käyttöjärjestelmän puolesta? Itse tykkäisin järjestellä ikoneita (kohtuullisen pienen määrän) eri näytöille alalaitaan (jotta niihin yltää peukalolla kun puhelinta käyttää yhdellä kädellä), mutta eihän tämä toki onnistu iphonen kanssa. Puhumattakaan nyt siitä widgetien puutteesta, joka on lähinnä naurettavan ja surkuhupaisan puolella. Tähän tosin taitaa korjausta tulla seuraavan päivityksen myötä, viimeinkin.

        Myös käyttöliittymän navigointi tuntuu kankealta, eleet toimii ihan yhtä paskasti kuin androidessakin, eli ei hyvin, koska ovat niin tarkkoja pyyhkäisyeleiden alkukohdista ja suunnista, että suurimman osan aikaa mulla ei ainakaan peukalolla vasemmasta reunasta sisäänpäin pyyhkäisy vie takaisinpäin, eikä sinne peukalolla meinaa millään yltääkään jos luuri on yhdessä kädessä. Androidin alalaidan back-napin sijasta käytössä on sitten vasemmassa ylälaidassa sijaitseva back-nappi joka käytännössä vaatii aina kahden käden käyttämistä navigointiin. Alkunäyttöön sentään pääsee helposti, ja sovelluksien välillä vaihtaminen sujuu hyvin alalaidasta pyyhkäisemällä.

        Mekaanisesti tuo iphone 11 on kyllä kuin paluu johonkin 2010 vuoteen noiden jäätävien näytönreunojen kanssa. Saman fiiliksen myös nostattaa käyttöjärjestelmän joka paikassa vallitseva hitaus. Oneplussan kanssa kaikki vaan tuntuu tapahtuvan nopeammin ja sulavammin kuin iphonella. Etenkin kaikki käyttöjärjestelmän animaatiot on ihan raivostuttavan hitaita.

        Henkilökohtaisesti ahdistaa myös yleensä kaikki mukautettavuuden puute. Systeemi on todella rajoittava kun kaikki pitää tehdä kuten Apple haluaa eikä käyttäjällä ole mitään sanottavaa mihinkään. Androidissa pystyy mukauttamaan todella monia asioita vaivattomasti. Joku taisi aiemmin mainitakin mm. siitä bluetoothin ja järjestelmän äänenvoimakkuuden säädöstä erikseen, se on yksi asia mitä itsekin käytän. Mikäli jollekulle jäi epäselväksi, niin se siis tarkoittaa sitä, että äänenvoimakkuusnapin painaminen viakka kuulokkeissa ei vaikuta puhelimen äänentoiston voimakkuuteen, vaan luurien oman. Tämä mahdollistaa huomattavasti tarkemman äänenvoimakkuuden säädön koska voit vielä "hienosäätää" äänenvoimakkuutta kuulokkeissa erikseen järjestelmästä. Nämä kun on naitettu yhteen niin mennään taas jollain valmiilla pykälillä, jotka ainakin mulle on yleensä liian suuria ja äänenvoimakkuudet menee todella nopeasti niin isolle etten ikinä käytä sellaisia voimakkuuksia vaikkapa kuulokkeissa. Tuntuu oudolta, että ainoat käyttökelpoiset äänenvoimakkuuden tasot on 30-pykäläisen asteikon pykälät 3-5 ja kaikki muu huutaa aivan liian lujaa mun korville... noissakin 3 on todella hiljainen, 4 vähän liian hiljainen ja 5 vähän liian kova niin siinä sitä sitten taas ollaan.

        Hämmentävää on myös se, että miksi iphonen kanssa pitää erikseen "käynnistää" apple pay kaksoisklikkaamalla virtanappia vaikkei sen nfc:tä käytetä mihinkään muuhun kuin maksuihin. Androidissa riittää että näyttö on päällä kun vie luurin maksupäätteeseen niin maksu hoituu, yli 50€ maksuilla pitää lukituskin olla auki. Niin ja toki sieltä sai samalla vaikka plussapallot k-kaupan kassalta kun oli plussakortti asennettuna luuriin. Pikkuasia ehkä, mutta ihmetyttää kun on nähnyt että sen voi tehdä toisinkin, vaikka androidissa nfc:tä käytetään laajasta muuhunkin kuin vain maksuihin."

        Voi luoja näiden hölmöläisten kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi luoja näiden hölmöläisten kanssa

        Faktaa on hankala sulatella:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktaa on hankala sulatella:D

        Teidän, joiden mielestä iPhonet ovat huonoja, ei kannata tulla tänne mustamaalaamaan Applea, koska täällä kysyttiin aivan eri asiasta aloituksessa kuin mistään puhelin merkkien herättävistä erimielisyyksistä.
        Aloittaja tykkää ehkä iPhonesta, te ette, fine.
        Mutta tänne ei kannata trollaajien tulla kiistelemään, vain ärsyttääkseen muita, menkää muualle.
        En itsekään ole mikään kovin Apple fani, mutta en silti tule haukkumaan sitä maan rakoon täällä, jossa pitäisi puhua ihan eri asiasta.

        Kiitos vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän, joiden mielestä iPhonet ovat huonoja, ei kannata tulla tänne mustamaalaamaan Applea, koska täällä kysyttiin aivan eri asiasta aloituksessa kuin mistään puhelin merkkien herättävistä erimielisyyksistä.
        Aloittaja tykkää ehkä iPhonesta, te ette, fine.
        Mutta tänne ei kannata trollaajien tulla kiistelemään, vain ärsyttääkseen muita, menkää muualle.
        En itsekään ole mikään kovin Apple fani, mutta en silti tule haukkumaan sitä maan rakoon täällä, jossa pitäisi puhua ihan eri asiasta.

        Kiitos vain.

        Tänne nimenomaan pitää ettei ihmiset tuhlaa rahoja roskaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne nimenomaan pitää ettei ihmiset tuhlaa rahoja roskaan..

        Ehkä sen voisi sanoa suoraan, että kannattaa hankkia joku muu kuin iPhone eikä levitellä tuota softatuki- viestiä jota kukaan ei kumminkaan jaksa lukea..
        Sano seuraavalla kerralla iPhonea ostavalle vaikka että "Itsellä huono kokemus iPhonesta, kannattaa ostaa jokin muu" tai jotain vastaavaa. :)

        Mutta tämä on eri asia, aloittajan tyttö on jo saanut puhelimen joten enää ei kannata kuitenkaan alkaa neuvomaan puhelimen hankinnassa.
        Tarkoitin tuossa viestissäni juuri tätä, eli jos puhelin on jo ostettu, on turha enää neuvoa, kannattaa vaan auttaa siinä olennaisessa asiassa. :)


    • Anonyymi

      13-vuotias voi jo tehdä ja käyttää omaa tiliä niin Android- kuin iOS-laitteessakin, joten valvonnan yrityksetkin taitavat olla käytännöllisesti katsoen aika turhia.

      • Anonyymi

        Kertokaa, kannattaako 12 (kohta 13) vuotiaan antaa kuoda Instagram-tiliä, tai liittyä Snapchattiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe