Kasaan mökkitontilleni kevythirsivajaa, joka tulee olemaan kesäisin myös nukkuma-aittana. Lattia on 28 mm:n ponttilautaa. Se kiinnitetään lappeellaan oleviin 40 x70 mm:n kooleihin. Alle rakensin perustukset joiden päälle 100x100 mm:n kestopuusta runkokehikon, jossa (varalla) harva alalaudoitus. Laitanko noiden koolien väliin lattialautojen alle 30 mm:n polyuretaanilevyt? Eli onko niistä mitään iloa/hyötyä, jos joku sattuu nukkumaan siinä aitassa koleina kevätkesän öinä. Sähkölämmitin on tietenkin olemassa. Siis 40 mm:n "kevythirsiseinien" lämpöeristysarvo on suunnilleen sama kuin 28 mm:n ponttilautalattiassa. Aiheuttaako eristämätön/kylmä lattia vedon tunnetta, katossa ei ole mitään eristeitä, vain raakapontti jonka läpi lämpö joka tapauksessa pääosin livistää harakoille. Ikkunoissa ja ovessa on tuplalasit.
Vai onko koko eristysuunitelma hölyn pölyä, ilman eristyslevyjä lattia ainakin pysyy kuivana, koska alla on 20 sentin tuuletustila ja sen alla 500...600 mm:n kerros mursketta.
Aitan lattian lämpöeristeet
Anonyymi
1
120
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän se uretaani lämmönpitoa lisää. Itselläni on tynnyrisauna, jossa on lattiassa ponttaamaton laudoitus. Yllättävän hyvin siellä pysyy pienillä yöpakkasilla vesi jäätymättä. Seinissä ja katossa on villaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760