Lidl ja Brezelit

Anonyymi

Lidlin Brezelit oli ennen tosi maukkaita ja isoja. Menin eilen omapaisto-vitriinille aikeissa ostaa niitä, mutta ne olivatkin muuttuneet kooltaan puolet pienemmiksi, mutta hinta oli sama. Kysyin päälliklömyyjältä asiasta, hän-sanoi toimittajan vaihtuneen ja muutoksen koossa johtuvan siitä ja totesi, että niinhän nykyään monessa tuotteessa valmistaja hakee säästöä pienentämällä pakkauksia ja painomääriä, kuten kahvipaketeissakin jotka on muuttuneet 500 -> 450 - >400 gr painoisiksi pakettihinnan pysyessä samana.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No joo. Pakkauskoon pienentämisessä ainoa tarkoitus on harhauttaa kuluttajaa

      • Anonyymi

        Totta tuhiset, voittoa tavoitellen kuluttajaa harhautetaan ostamaan pienemmäm määrän tuotetta samaan hintaan kuin aiemmin sai samalla rahalla suuremman määrän tuotetta. Kyse on välillisestä hinnankorotuksesta joka on toteutettu esm. niin, että tuotteen valmistaja saa per tuoteyksikko 10% enemmän voittoa, kun pienentää pakkauksen sisältämää tuotemäärää 10%, mutta pitää yksikköhinnan samana kuin aiemmin, kun pakkauksessa olib10% enemmän tuotetta.

        Tyypillinen esimerkki on tulitikkurasia jossa oli alunperin :
        - Rasia sisältää noin 50 kpl tulitikkuja
        Muutoksen jälkeen..
        - Rasia sisältää noin 45 kpl tulitikkuja
        En ole seurannut hintakehitystä, mutta tuskin se on ollut rasiakohtaisesti aleneva. Ehkö joku tupakoitsija tietää, jos tarvitsee tulitikkuja sytyttääkseen tupakkansa.

        Kahvipakettia ostaessa voi mennä kirjaimellisesti halpaan, jos ostaa tarjouskahvia luullen, että saa halvalla, kotona huomaa, että hitto soikoon, eihän tässä olekaan 500 gr kuten luulin, vaan 450 gr.


    • Anonyymi

      Lidlin uusi paistopiste on perseestä. Kääpiöt eivät saa sieltä ylähyllyltä enää yhtikäs mitään ja se urainen muoviritilä on niin liukas että tortut pakenee pihtejä. Ihan yhtä tygmä uudistus kuin ne neliskanttise banaaniostoskorit.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä on vaan niin v*tun vaikeaa saada niillä saastaisilla pihdeillä mitään pussiin. Pihdeillä on lisäksi ronkittu pitsoja ja tomaattimoskaa tarttuu vehnäleipiin yöxxxx


      • Anonyymi

        Pitäsköhän viedä hiekoitusepeliä


    • Anonyymi

      Ai, joku pölhö harhaanjohdettu käy vielä Lidlissä. Sallikaa mun nauraa.

      • Anonyymi

        Hallintoalennusta ei siellä saa, sekös sinnuu harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallintoalennusta ei siellä saa, sekös sinnuu harmittaa.

        Vain köyhät käyvät Lidlissä. Minä en sinne alennu menemään. Rahani riittävät tasokkaampiin kauppoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain köyhät käyvät Lidlissä. Minä en sinne alennu menemään. Rahani riittävät tasokkaampiin kauppoihin.

        ...niin köyhät ja mamut...Lidlissä haisee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...niin köyhät ja mamut...Lidlissä haisee...

        Mopojengiläisten hallinnoima osuuskauppa.


    • Anonyymi

      Lidl jatkaa suomen valloittamista asentamalla jokaisen S-Marketin, Prisman ja K-Marketin, K-Super Marketin, K-City Marketin viereen Lidl-Supermarketin.
      Samalla vaihtuu henkilökunta saksalaisperäisiksi ja sen myötä suomen kieli poistuu. Jatkossa henkilökunta puhuu pelkkää saksaa, jota toivotaan asiakkaidenkin puhuvan ja opiskelevan.
      Kuulutuksetkin vaihtuvat saksankielisiksi
      - pullonpalautusautomaatilla tarvitaan henkilökuntaa
      - kassa yksi aukeaa
      - olkaa hyvä kassa yksi
      - kassa viisi aukeaa
      - olkaa hyvä kassa viisi
      - kassa yksi sulkeutuu
      - pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa
      - asiakkaat olkaa hyvä ja haistakaa pitkä paska

      • Anonyymi

        On se varmaanntotta kun kerran noin vahvistetaan saksasta asti LIDL Deustlandista


    • Anonyymi

      Itse olen lopettamassa s-bonuksen metsästyksen nafta aina 5 senttiä kalliimpaa tavallaan maksat itse tuon bonuksen.

      • Anonyymi

        Jatkaisit vaan S bonuksen metsästystä mutta ostaisit polttoaineen muualta jossa se on mukaasi 5cnt /litra halvempaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkaisit vaan S bonuksen metsästystä mutta ostaisit polttoaineen muualta jossa se on mukaasi 5cnt /litra halvempaa

        Sittenhän se on mulle 0,5 snt halvempaa vielä, alehan on 5,5 snt...


    • Anonyymi

      Kesällä Kansainvälisille Suurmarkkinoille, siellä on kunnon brezeleitä ja patonkia.

    • Anonyymi

      Kun Lidl tuli Tiiriöön 2006 kävin siellä ekan kerran. Kehuin Lidliä, että hinnat on halvempia kuin muissa kaupoissa yhdelle R-Kioskin pienipalkkaiselle naismyyjälle. Kuunteli katkeran näköisenä ja sanooi, minä en sinne tule menemään, minä käyn ostoksilla Sokoksessa.

      • Anonyymi

        Minun naapurini puhuu natsiliiteristä


      • Anonyymi

        Kullostaa sen Richardin muijalta sarjassa mikövse nyt olikaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kullostaa sen Richardin muijalta sarjassa mikövse nyt olikaan

        Jaa, tarkoitatko Pokka pitää?


    • Anonyymi

      Hyacint ja Richard .. en muista sarjan nimeä

      • Anonyymi

        Persujen pokka ei aina pidä!


    • Anonyymi

      Kävin Lidlissä ja taas juttelin kassantytön kanssa niitä näitä tosi pitkään jonossa takanani alettiin hoputtaa.. katselin tyttöä siömiin ja kyselin onko vakipaikka vai kesätyö ja missä opiskelet ja aiontoko kaupan alalle, haetko vakituiseksi Lidliin kun valmistut kauppakorkeasta.. tyttö sanoi että vitut haen.

      • Anonyymi

        Eikä vähiten tuollaisten kassajonoa jumittavien aasiakkaiden takia. Yrititkö iskeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä vähiten tuollaisten kassajonoa jumittavien aasiakkaiden takia. Yrititkö iskeä?

        Yritin mutta en keksinyt muuta iskurepliikkiä kuin "miksi maksaisit liikaa, Lidl on halpa". Tyttö vastasi että "niin on"


    • Anonyymi

      Matut osti Cittarissa täytettyjä värikkäitä vappuilmapalloja Kelan piikkiin jokaiselle oma isä äiti kolme lasta ja ostoskärryt kukkuroillaan ruokaa juomaa vaatteita ja leluja
      Itse ostun hernerokkapurkin ja ruislimpun ja maidon.

      • Anonyymi

        ITALIAAN MENEE 200 MILJARDIA.Kiitä Sariinia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe