Ulosotto ja auto

Anonyymi

Voiko ulosotto viedä auton jos ostan 500-1000 hintaisen auton, en ole töissä vaan työtön. Työssä käyvät saa pitää noin 3000-5000 euron autoa.

Mutta mitenkä työtön ? saako pitää 1000 euron arvoista autoa vai puuttuuko uo siihen ?

24

1662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole olemassa mitään lain määrittämiä rajoja vaan arvo merkkaa, siitä pitää jäädä kulujen jälkeen sen verran että ulosmittaus on järkevää. Jotkut sanoo että se 3000e olisi joku raja, ei se sitä ole mutta voihan se uo sen ulosmitata jos sulla on vaikka 2000e velkaa.

    • Anonyymi

      Mielestäni saat pitää auton, jonka hinta on kohtuullinen. Kaikki riippuu kaikesta, eli jos tarvitset autoa työnhakuun (matkaan työkkäriin yms.) tai paikkakunnalla ei ole järkevää joukkoliikennettä, auto on välttämättömyys.
      Itse olen eläkkeellä, auto on 500-1500 euron väliltä, riippuen korjauksista ja katsastuksesta. Auto on ehdoton, koska kauppaan mm. on matkaa 35km ja busseja ei liiku ollenkaan.

      • Anonyymi

        Entä jos uo viekin auton veks ja sanoo että kävele tai muuta palvelujen viereen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos uo viekin auton veks ja sanoo että kävele tai muuta palvelujen viereen?

        Ei Ulosottolaitoksella nyt ihan hirmuisia oikeuksia ole puuttua ihmisen elämään ja asuinpaikkaan. Jos koti on sopivassa paikassa ja elämä rullaa, ei sitä kuvioita nyt noin vain muuteta jonkun uo-henkilön tahdon mukaan. Ei muuteta eikä kävellä.
        Pelko pois, laki on aina kansalaisen puolella jos asiaa aletaan rääpiä oikeudessa.
        Kela on tarkka, koska yhteiskunnan tuet riippuvat asunnosta, mutta ulosottajalle se on sivuseikka.


    • Anonyymi

      Autoa en tarvii työhaastatteeluun tai muuhunkaan menoihin, asioille voi mennä polkupyörällä tai linja-autolla. Velkaa on reilut 30tuhatta euroa.

      Olen kuulut tästä kahta eri versiota, että ei ota pois ja toinen veriso on että ottaa pois jos on työtön. Mutta jos on töissä niin saa pitää auton, siksi kysyin.

      • Anonyymi

        Aika kummaa jos työtön on eriarvoisessa asemassa kuin työssä käyvä. Eihän statuksella ole mitään merkitystä velka-asioissa, itsekin velkaannuin juuri työttömänä ja lisää sitten sairaana eläkkeellä. Jos ulosotolla on pokkaa ulosmitata auto, jonka hinta on tonnin paikkeilla, tee valitus voudille. Johan nykyisin fillaritkin on kalliimpia kuin vanha bensa-auto. Omanikin on vuosimallia 1998, ja fillari on mummon peruja. Naapurilla on sähköpyörä, kersoilla paksurenkaiset erikoiset ja eukolla kilpailuun sopiva. Lesoavat, että jokaisen hinta on päälle kolme tonnia :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kummaa jos työtön on eriarvoisessa asemassa kuin työssä käyvä. Eihän statuksella ole mitään merkitystä velka-asioissa, itsekin velkaannuin juuri työttömänä ja lisää sitten sairaana eläkkeellä. Jos ulosotolla on pokkaa ulosmitata auto, jonka hinta on tonnin paikkeilla, tee valitus voudille. Johan nykyisin fillaritkin on kalliimpia kuin vanha bensa-auto. Omanikin on vuosimallia 1998, ja fillari on mummon peruja. Naapurilla on sähköpyörä, kersoilla paksurenkaiset erikoiset ja eukolla kilpailuun sopiva. Lesoavat, että jokaisen hinta on päälle kolme tonnia :)

        Myös fillari voidaan ulosmitata, ja minä jos olisin uo-mies, veisin myös kahvinkeittimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös fillari voidaan ulosmitata, ja minä jos olisin uo-mies, veisin myös kahvinkeittimen.

        No sinäpäs olet tehokas tyyppi.
        Onneksi terveyden takia en minä velallinen käytä härpäkkeitä, kuten kahvinkeitintä, leivinpaahdinta enkä mikroa. Niissä on liian suuri terveysriski, bakteereja ja aaltoja, jotka häiritsevät molekyylitasapainoa.
        Käytän järkeäni, jalkojani ja vasaraa. Kirvestäkin jos nivelet sen painon kestää. Jos ne ulosmitataan, olen täysin vapaa kaikesta työnteosta :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös fillari voidaan ulosmitata, ja minä jos olisin uo-mies, veisin myös kahvinkeittimen.

        Ja sähköhammasharjan. DD


    • Anonyymi

      Kyllä voi koska ulosoton mielestä työtön ei tarvitse työmatkoihin kuten työssä käyvä. Joten ihan sama vaikka työtön ostaa 600 euroa maksavan auton nii uo vie sen.

      Työtön ei tarvitse autoa mihinkään, työtön voi liikkua pyörällä tai linja-autolla.

    • Voi, mutta olisiko se järkevää ja kohtuullista ulosmitata autonromua, joka suurella todennäköisyydellä jää myymättä mihinkään järkevään hintaan ja pitää sitten aikanaan palauttaa "asiakkaalle" realisointikelvottomana?

      Tietysti, jos uo:n asiakas on vittuillut uo-miehelle, niin tämä saattaa ottaa henkilökohtaisesti, jolloin kiusaamiselle on vain laki rajana. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

      • Anonyymi

        Ulosotossa töskentelee virkamiesvastuulla uo-henkilö. Jos kemiat ei natsaa tai asiakas eli velallinen huomaa virkailijan epärehellisyyttä tai asiatonta käytöstä, ei muuta kuin valitus eteenpäin kihlakunnanvoudille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosotossa töskentelee virkamiesvastuulla uo-henkilö. Jos kemiat ei natsaa tai asiakas eli velallinen huomaa virkailijan epärehellisyyttä tai asiatonta käytöstä, ei muuta kuin valitus eteenpäin kihlakunnanvoudille.

        En mä kyllä ymmärrä minkä ihmeen takia ulosottomies on epärehellinen tai asiaton. Itsehän hän siinä menettää paitsi provikkapalkkaansa niin myös maineen työntekijänä tai jopa koko työpaikkansa. Mikään muu ei selitä tuollaista itsetuhoista käytöstä kuin isompi lahjusraha, joka on isompi kuin taloudellinen hyöty työstänsä tai sitten oikeasti pitää olla mieleltänsä täyskahjo.


      • Anonyymi

        Mutta kun asiakas on kohtelias, asiallinen ja jopa auttaa ulosottomiestä saamaan isompaa tulospalkkaa, koska molemmat osapuolet siinä hyötyvät niin kiitoksena asiakas saa pelkkää vittuilua, huutoa ja sekä velkojen lyhentämisen estämisen, joka tuo taloudellista haittaa niin velalliselle, velkojille, valtiolle kuin ulosottomiehelle itselleen.


    • Anonyymi

      Ei voi koska siinä ei ole mitään järkeä alkaa ulosmittaa ton hintaluokan autoa. Heti ku auto on ostettu nii arvo tippuu, sama ku ostais autokaupasta 10 000 auton nii arvo tippuu saman tien joku 200-300euroa ku pääsee pihasta pois.

      Eli jos uo miehellä on yhtää järkee päässä nii se ei ala ulosmittaa ton hintaluokan autoa

      • Anonyymi

        Omalla pihallani on useampi auto hintaluokassa 400-600e. Eivät mene kaupaksi, eivät läpi katsastuksesta, eivät lähde käyntiin, ei huolita korjaamollekaan paitsi etukäteisrahalla. Sama hinta korjaukseen vähintään kuin arvot. Ulosottomiestä naurattaa jumi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla pihallani on useampi auto hintaluokassa 400-600e. Eivät mene kaupaksi, eivät läpi katsastuksesta, eivät lähde käyntiin, ei huolita korjaamollekaan paitsi etukäteisrahalla. Sama hinta korjaukseen vähintään kuin arvot. Ulosottomiestä naurattaa jumi.

        Vaimoa ehkä ei naurata jumi.


    • Anonyymi

      Mulle ulosottomeis sanoi, että saa olla max 500e hintanen auto, ei kalliimpi. Eihän sen hintasena saa kun valmiiksi risoja paskoja. Eli hänestä esim. 1000-1500e arvonen auto on liian kallis pidettäväksi ulosottoa rehellisesti koko ajan maksavalle työssä käyvälle ihmiselle. Miten se on mahdollista?

      • Anonyymi

        Ulosottomiehellä on niin huono matikkapää, että hän laskee taloudellisesti hänelle itselleen kannattavammaksi sen, että työllinen menettää työnsä jolloin ulosotto ei saa ollenkaan rahaa velalliselta kuin että velallinen kävisi työssä ja häneltä tulisi joka kuukausi ulosottoon rahaa velan lyhentämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosottomiehellä on niin huono matikkapää, että hän laskee taloudellisesti hänelle itselleen kannattavammaksi sen, että työllinen menettää työnsä jolloin ulosotto ei saa ollenkaan rahaa velalliselta kuin että velallinen kävisi työssä ja häneltä tulisi joka kuukausi ulosottoon rahaa velan lyhentämiseksi.

        Höpsis. Jos autoa tarvitsee työmatkoihin tai esim. jos työssäkäyvä joutuu viemään lapset hoitoon autolla työpäivän ajaksi, autolla on 5000 euron, erityisestä syystä jopa 7000 euron suuruinen erottamisetu.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071322#L4P11 ja https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L4P21M1K4


    • Anonyymi

      Työtön ei tarvitse autoa, jos työttömälle on 1000€ auto niin se voidaan ulosmitata.

      • Anonyymi

        No ei ulosmitata tonnin autoja...4000e minimi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ulosmitata tonnin autoja...4000e minimi

        Ulosottomiehellä on velvollisuus olla tehokas. Jokainen sentti on suojaosuuden puitteissa herutettava velallisesta, jos siitä tulee tuloja velkojalle. Ulosottossa ei ole kyse sosiaalityöstä, vaan laiminlyödyn velvoitteen pakkotäytäntöönpanosta.


    • Anonyymi

      ajat autolla ulos :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe