Videotoisto Firefox vs Edge

Anonyymi

Ihmettelin mistä mahtaa johtua että läppärini ei jaksa toistaa FullHD videoita 60fps kuvanopeudella Youtubessa Firefoxilla, mutta Edgellä se onnistuu.
Nyt löysin mahdollisen syyn:
https://www.cmore.fi/asiakaspalvelu/Ohjelmat_ja_sisalto/Tekstitys_kuvanlaatu_ja_muuta/Millainen-kuvan-ja-äänenlaatu-C-Moressa-on

"Lisätietoa desktop-käyttäjille 3/2017 alkaen: HTTPS-suojausvaatimusten ja DRM-suojausten aiheuttaman yhteisen kuorman vuoksi olemme toistaiseksi joutuneet rajaamaan kuvanlaadun erityisesti Firefox- ja Chrome-selaimilla 1080 laadusta 720:een. Tämän muutoksen tarkoituksena on ennaltaehkäistä tilanteita, jossa video ei pyöri laadukkaasti. Halutessasi parempaa kuvanlaatua, suosittelemme katselua mobiilisovelluksesta tai Safari-selaimelta."

Ilmeisesti Firefox ei ole yhtä tehokas selain kuin esim. Microsoft Edge?

11

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Firefox ei ole koskaan ollut tehokas..

• Anonyymi

Kyse ei ole selaimesta, vaan kopioinnin estoon käytetystä salauksesta, joka kuormittaa palvelimia ja syö niiden laskentatehoa.

• Anonyymi

Kyse on selaimesta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on selaimesta..

Tiedotteen mukaan kyse on vain ja ainoastaan selaimesta:

..."HTTPS-suojausvaatimusten ja DRM-suojausten aiheuttaman yhteisen kuorman vuoksi olemme toistaiseksi joutuneet rajaamaan kuvanlaadun erityisesti Firefox- ja Chrome-selaimilla"...

MOT

• Anonyymi

Ei minunkaan läppärini pysty, mutta se onkin jo vanha ja raihnainen.

• Anonyymi

Minun läppäri on vuodelta 2013. Näköjään pystyy Microsoftin Edge -selaimella siihen FullHD @ 60fps laatuun.
        Firefoxillakin pyörii kuitenkin 720 @ 60fps ja 1080 @ 30fps.

Tosin tämän 17,3" näyttökin on resoluutioltaan vain 1600x900, 32bit värit ja virkistystaajuus 60hz.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun läppäri on vuodelta 2013. Näköjään pystyy Microsoftin Edge -selaimella siihen FullHD @ 60fps laatuun.
        Firefoxillakin pyörii kuitenkin 720 @ 60fps ja 1080 @ 30fps.

Tosin tämän 17,3" näyttökin on resoluutioltaan vain 1600x900, 32bit värit ja virkistystaajuus 60hz.

Minä tykkäänkin katsoa sisältöjä enkä pixeleitä.

• Anonyymi

Syy on siinä että näytönohjaimesi HW-kiihdytys ei ole asetettu käyttöön Firefoxisi säädöissä, mutta on asetettu käyttöön Edgesi säädöissä.

• Anonyymi

Voikohan AdBlockerikin syödä suorituskykyä sen verran?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voikohan AdBlockerikin syödä suorituskykyä sen verran?

Niin, ja kyllä on laitteistokiihdytys -asetus laitettu päälle. "Käytä laitteistokiihdytystä jos mahdollista".

• Anonyymi

Edge on yllättävän tehokas ja nopea.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3768
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3078
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      278
      2891
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      7
      1961
    5. 232
      1600
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1360
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1281
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      1235
    9. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1071
    10. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      32
      1055
    Aihe