Olen pienestä asti haaveillut lemmikki papukaijaa. minulla on jo ollut lintukokemusta, hankin ensi-linnukseni 2 undulaattia ja parvi on vuosien saatossa kasvanut neljään. minulla on myös neitokakadu, jonka kautta olen saanut parempaa lintukokemusta.
vaihtoehtoni isompaan lintuun ovat parhaimmiten harmaapapukaija, kauluskaija tai ruusukakadu. mitä näistä vaihtoehdoista voisi parhaiten suositella? ara-linnuista olen jo pitkään haaveillut, mutta olen jättänyt ne pois listalta vaikea hoitosuuden takia nykyisen elämän tilanteeseeni riippuen. Olen kuitenkin huomannut lintuja hoitaessa että vaikka yleinen tieto väittäisi toista, voi linnun persoona itsessään kumota yleisen kuvan, joten aran hankkiminen olisi mahdollista. minulla on jo tietoa hankittu näistä kaikista lajeista hyvin paljon, mutta on vaikea tulla sopivaan lopputulokseen. arvostaisin apua vähän kokeneemmilta lintu harrastajilta. olen vielä nuori joten pitkäikäinen lintu olisi tässä vaiheessa elämää jo hyvä hankkia. en nimittäin halua laittaa yhtäkään lintua kiertoon.
Harkinnassa isompi papukaija
Anonyymi
1
1043
Vastaukset
- Anonyymi
Ruusukakadut on ystävällisimpiä noista kolmesta joten suosittelen sitä.
Harmaapapukaija tulisi toisena suuren älynsä vuoksi.
Kauluskaijoista en oikein tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa583181- 1511718
- 1271408
- 931339
Nyt katsokaa ihmiset tätä Mattilan showta
Missä näette räkimistä. Katsokaa tarkkaan. Miksi iltapäivälehdet halusivat oikeudelta videon muttei julkaissetkaan sitä.1211326- 1111184
Kansalaisaloite etenee
Eduskunta hyväksyi kansalaisaloitteen eheytyshoitojen kieltämiseksi.306975Farmi-tippuja Kasper Strömman tilittää maatilan olosuhteista - Yllättävä vertaus ihmetyttää: "Me..."
Oho! Kasper Strömman on tuttu podcastista ja YouTubesta, sekä nyt Farmi Suomi -ohjelmasta. Lue lisää: https://www.suom7969- 71940
- 45803