Teen terassin kuistin kylkeen ja tämä olisi tarkoitus kattaa läpinäkyvällä valokatteella. Kate tulee taas sellaiseen paikkaan että "isolta"katolta tuleva lumi tippuu katteen päälle. Kestääkö muovinen valokate 1-3 metrin korkeudelta tippuvan lumen ja jään?
Mitä valokate kestää
9
12664
Vastaukset
- Vihtahousu
Pane lumieste niin kestää
- Anonyymi
Jääkö ne lumet sitten rasittamaan talon kattoa, kun on lumiesteet?
Vai pitääkö ne sitten pudottaa varovasti lumenpudottimella. Aina kun siihen on tullut joku sentti lunta?
- kestääkö
Taitaa kuule tuo kestävyys juttu olla aikalailla tapauskohtaista riippuen tippuvista lumimääristä ja valokatemateriaalista,katon rakenteista jne.
Pvc-aaltokatetta kun laitat väljillä kannakkeilla niin ei takuulla kestä montaa talvea.Laadukkaammatkin katemateriaalit-ja rakenteet voi olla kovilla jos kolmesta metristä mätkähtää koko lappeen lumet ja jäät yhdellä rysäyksellä. - Pate
...valinnut jo katteen? Oletko tutustunut Santexiin? Sillä on yksi paksu valokatemalli.
Itse olen tyytyväinen Santexiin... - naapurissa
Enpä uskaltaisi kokeilla kestävyyttä, mutta katteen myyjä / valmistaja osannee kertoa oikean totuuden.
Ainakin sellanen peltivaja meni naapurissa melkein sileäksi, kun lumet tuli päälle. Eikä räystäälle ollut kolmea metriä.
Arvaas muuten kuka esitti naapurille epäilyksensä asiasta 3 v sitten..- TI-mies
Saattaapi tosiaan olla ettei kestä. Ehkä laitan siihen puolitoista metriä seinästä ihan normaalin peltikaton ja vasta siitä eteenpäin valokatetta. Eiköhän peltikatto kestä lumen tippumisenkin.
- ei kestä
TI-mies kirjoitti:
Saattaapi tosiaan olla ettei kestä. Ehkä laitan siihen puolitoista metriä seinästä ihan normaalin peltikaton ja vasta siitä eteenpäin valokatetta. Eiköhän peltikatto kestä lumen tippumisenkin.
- Anonyymi
ei kestä kirjoitti:
Jep. Sitä suositellaan.
- Anonyymi
https://www.suomela.fi/piha-puutarha/Terassit-pergolat/Valokatemateriaalin-valinta---huomioi-nama-63017 tuolta löytyy infoa tästä asiasta. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882