Miten saisin mahdollistaa pois muuton kotoa?

Anonyymi

Eli mulla on sellanen tilanne, että joudun muuttamaan pois kotikaupungista opiskeluiden takia koska mua kiinnostavaa alaa ei löydy täältäpäin missä tällähetkellä olen. Joutuisin muuttamaan viisitoistavuotiaana tampereelle. Mutta iso kysymys on se mistä saan rahaa ja miten voin elättää itseni. Vanhemmiltani en voi saada kun muutto apua ja hiukan ruokarahaa silloin tällöin. Tähän muuttoon on noin 2.vuotta.Olisiko mitään ideoita tai ajatuksia miten voisin mahdollistaa tämän muutoksen. Kiitos jos autat!

2

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      voisitko siirtää muutamalla vuodella eteenpäin sen erikoisalasi opiskelun aloittamisen. Saat silloin itse tehtyä itse vuokrasopimukset ja myös opintotuen ja työntekokin sujuisi paremmin. Ei se ihmeala ja koulukaan katoa mihinkään. Jos siirrät pari vuotta eteenpäin, niin voit sitä ennen ominpäin itseopiskella alan hienouksia. Sitten kun aloitat niin olet kova luu. Fyysisesti ja henkisesti vahvempi. Onko ajatus mahdoton, että siirrät juttua parilla kolmella vuodella eteenpäin?

    • Anonyymi

      Käy ihan rauhassa ensin se peruskoulu loppuun ja vielä vaikka lukio päälle niin sitten oletkin jo siinä iässä että se muuttokin jo helpompi. Opiskelija-asuntolasta haet kämpän ja anot opintotukea ja asumislisää, niillä pääset alkuun. Opintolainaakin voi hakea jos ei mitään muita tuloja löydy. Hyvä on opetella säästäväiseksi jo nyt ja pistää aina saaduista rahoista osa säästöön tulevaa varten jos vain mahdollista. Myös tarpeettomien tavaroiden ja vaatteiden myynnistäkin voi saada kerrytettyä opiskelurahoja. Säästäminen vaatii vaan itsekuria ettei hassaa esim lahjaksi saamiaan rahoja samantien vaan ostaa vain tarpeellista ja loput säästöön. Jos yleensä saat esim synttäri ym lahjana jotain tavaraa mitä et välttämättä tarvitse voisit jatkossa pyytää tavaran tilalle opintoja varten rahaa tilille. Avaa ihan erillinen tili opiskelurahojen säästöä varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe