akaattikotilon nimi ehdotuksia kaivataan

Nimetön

moi! haluansin teidän ehdtuksia nimiksi en ole keksinyt paljon voisitteko auttaa? ja vastata mun kysymyksiin?

23

2672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo

      Mr.Sneal
      Ms.Sneal (onko toi nyt etana englanniks..)

      Slimeball

      • minäpä

        Snile on kotilo englanniksi ja Akaattikotilot OVAT KOTILOITA!! Miksi kaikki sanovat niitä Etanoiksi??!!


    • mandariini93

      Onks se tyttö vai poika? Jos on tyttö, niin: Maisa, Kaisa tai Nella ja jos poika, niin: Niilo, Hippu tai Ami... :) Siinä ois pikkasen!

      • nipsu95

        kiitos paljon kun autoit noi on hyviä nimiä


      • Minapa taas..

        Akaattikotilot ovat kaksineuvoisia ELI Niillä on että naaraan ja koiraan sukupuolielimet..Joten...Ei ole sekä "tyttöjä" ja "poikia" vaan sekäettä joten ehdotan nimeä joka ei kuulu tytölle tai pojalle pelkästään.


      • Akaattikotilot ovat molempia.


    • kotilo-fani

      : oukki,doukki,ässä,mixsi,hansu,sirilipsis,altavista,akilera,angel,pluto,neptunus,kotsa,minari,ässä2,paavopesusieni ja aumala lisäksi kaikilla kotiloilla ei ole vielä nimiä

    • kotilofani98

      Kotilot ovat kaksineuvosia, eli ei ole "naaras" & "koiras" kotiloita erikseen. Ja niin, kotilo EI ole sama asia kuin etana, kotilolla on kuori ;)

    • ♥♥♥

      Engalnniksi kotilo on Snail

      • ♥♥♥

        Mut Esim. Tahma, Pisara, Lehti, Grass yms... Paljonkin auttaa kotilon luonteesta päätteleminen


    • juu moi vaa

      Aslan (=peto)
      Neptunus

    • aksuhullu eläkeläine

      Minulla on kaksi Aksua, Maxi ja Mari. Viisikymentä m7unaa. Siirsin emot isoon terraan, että lapset saa alkaa elämän pienemmässä. Odotan munien puhkeamista. Samoin koirani, joka söi aksujen uuden terran keitetyn porkkanan. Ihania ovat.

    • £imppu

      pou, slimy, vanilia, vanu, kai, papu, kari, sukki, kikki, lilli, cine, piksu, pähkinä, siimii, tai doni

      Mun oman kotilon nimi on Vanukas :)

      • Anonyymi

        Omien ninet on: Elli, Repe ja Exo inspii saa ottaa!! ❤️

        -kolmewhitejadea


    • Nimellä ja ilman

      Erilaisia pikkuötökäisiä alkaa yleensä luonnostaan nimittää jollakin, kun saa seurata niiden kasvua ja kehitystä. Ja jollei keksi nimeä, ei se ole niin vaarallista. Lemmikki ei siitä suutu, kunhan hoito on muuten asiallista.

      Itse olen nimennyt ötököitä (triopseja itse asiassa) paljon miesten nimillä, vaikka suurin osa niistä on naaraita. Vanhanaikaisilla miestennimillä, tyyliin Eero. Eli reilusti ihmisten nimet käyttöön. Pikkuötököitten kohdalla nimen ja sukupuolen ei tarvitse vastata toisiaan. Ja kaksineuvoisten kohdalla asialla ei ole merkitystä.

      Toinen hyvä jonkun jo käyttämä ajatus on luonteen mukainen nimi. Eli rohkea ja ennakkoluuloinen voi olla vaikka Reipas tai Urho.

      Sadut (seitsemän pientä kääpiötä), sarjakuvat ja musiikkimaailman nimet voi ottaa vapaasti käyttöön. Elvis ja Madonna?

      Pienokaisten syntymis-/kuoriutumisajankohtaa voi myös hyödyntää (Touko, Marras, Suvi). Vanhanajan tyylin mukaan voi ottaa nimen nimipäiväkalenterista syntymäajankohdalta tai sen läheltä. Jos keksii jostain vanhan pyhimyskalenterin, voi käyttää sen nimiä (Ortodoksisessa kalenterissa on hienomman kuuloisia nimiä).

      Pitkiä ja monimutkaisia nimiä en suosittele, ne lyhenevät kuitenkin lempinimiksi. Jos kyseessä ei ole näyttely- tai kilpailueläin, niin pitkä nimi on oikeastaan turha. Samoin lyhytikäisillä pikkueläjillä. Akaattikotilot elävät tosin vanhoiksi. Itse en keksinyt omilleni koskaan nimeä. Niillä oli selvä kokoero, ajattelin niitä vain Isona ja Pienenä.

    • Kotsaisuus

      Tarviiko nilviäisellä olla edes nimeä? Omilla kotiloilla on tasan kahdella nimet, loput on enemmän ja vähemmän nimettömiä kun en kuitenkaan erota niitä toisistaan.. enkä viitsi merkkailla kuoria. :)

    • kotilo12

      minun kotiloiden nimet ovat : 1.luanda2.lettu3.ralli4.marley5.tryffeli.
      rodut:1.rodatzi 2.reticulata 3.aksu 4.aksu 5.aksu=)

    • Aksufani

      Meillä nimiä on Lima, Löntti, Coco, Susu ja Coconut

    • Anonyymi

      Kotilo on englanniksi snail, ei snile tai sneal:)
      (sana kuitenkin lausutaan niin että see kuulostaa sneil: iltä;)

    • Anonyymi

      Etana tytölle nimiä kiitos

      • Anonyymi

        Minosa tai Milli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minosa tai Milli?

        Mimosa


    • Anonyymi

      On etsna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe