akaattikotilon nimi ehdotuksia kaivataan

Nimetön

moi! haluansin teidän ehdtuksia nimiksi en ole keksinyt paljon voisitteko auttaa? ja vastata mun kysymyksiin?

16

674

Vastaukset

• Mr.Sneal
    Ms.Sneal (onko toi nyt etana englanniks..)

Slimeball

• Snile on kotilo englanniksi ja Akaattikotilot OVAT KOTILOITA!! Miksi kaikki sanovat niitä Etanoiksi??!!

• Onks se tyttö vai poika? Jos on tyttö, niin: Maisa, Kaisa tai Nella ja jos poika, niin: Niilo, Hippu tai Ami... :) Siinä ois pikkasen!

• kiitos paljon kun autoit noi on hyviä nimiä

• Akaattikotilot ovat kaksineuvoisia ELI Niillä on että naaraan ja koiraan sukupuolielimet..Joten...Ei ole sekä "tyttöjä" ja "poikia" vaan sekäettä joten ehdotan nimeä joka ei kuulu tytölle tai pojalle pelkästään.

• : oukki,doukki,ässä,mixsi,hansu,sirilipsis,altavista,akilera,angel,pluto,neptunus,kotsa,minari,ässä2,paavopesusieni ja aumala lisäksi kaikilla kotiloilla ei ole vielä nimiä

• Kotilot ovat kaksineuvosia, eli ei ole "naaras" & "koiras" kotiloita erikseen. Ja niin, kotilo EI ole sama asia kuin etana, kotilolla on kuori ;)

• Engalnniksi kotilo on Snail

• Mut Esim. Tahma, Pisara, Lehti, Grass yms... Paljonkin auttaa kotilon luonteesta päätteleminen

• Aslan (=peto)
    Neptunus

• Minulla on kaksi Aksua, Maxi ja Mari. Viisikymentä m7unaa. Siirsin emot isoon terraan, että lapset saa alkaa elämän pienemmässä. Odotan munien puhkeamista. Samoin koirani, joka söi aksujen uuden terran keitetyn porkkanan. Ihania ovat.

• pou, slimy, vanilia, vanu, kai, papu, kari, sukki, kikki, lilli, cine, piksu, pähkinä, siimii, tai doni

Mun oman kotilon nimi on Vanukas :)

• Erilaisia pikkuötökäisiä alkaa yleensä luonnostaan nimittää jollakin, kun saa seurata niiden kasvua ja kehitystä. Ja jollei keksi nimeä, ei se ole niin vaarallista. Lemmikki ei siitä suutu, kunhan hoito on muuten asiallista.

Itse olen nimennyt ötököitä (triopseja itse asiassa) paljon miesten nimillä, vaikka suurin osa niistä on naaraita. Vanhanaikaisilla miestennimillä, tyyliin Eero. Eli reilusti ihmisten nimet käyttöön. Pikkuötököitten kohdalla nimen ja sukupuolen ei tarvitse vastata toisiaan. Ja kaksineuvoisten kohdalla asialla ei ole merkitystä.

Toinen hyvä jonkun jo käyttämä ajatus on luonteen mukainen nimi. Eli rohkea ja ennakkoluuloinen voi olla vaikka Reipas tai Urho.

Sadut (seitsemän pientä kääpiötä), sarjakuvat ja musiikkimaailman nimet voi ottaa vapaasti käyttöön. Elvis ja Madonna?

Pienokaisten syntymis-/kuoriutumisajankohtaa voi myös hyödyntää (Touko, Marras, Suvi). Vanhanajan tyylin mukaan voi ottaa nimen nimipäiväkalenterista syntymäajankohdalta tai sen läheltä. Jos keksii jostain vanhan pyhimyskalenterin, voi käyttää sen nimiä (Ortodoksisessa kalenterissa on hienomman kuuloisia nimiä).

Pitkiä ja monimutkaisia nimiä en suosittele, ne lyhenevät kuitenkin lempinimiksi. Jos kyseessä ei ole näyttely- tai kilpailueläin, niin pitkä nimi on oikeastaan turha. Samoin lyhytikäisillä pikkueläjillä. Akaattikotilot elävät tosin vanhoiksi. Itse en keksinyt omilleni koskaan nimeä. Niillä oli selvä kokoero, ajattelin niitä vain Isona ja Pienenä.

• Tarviiko nilviäisellä olla edes nimeä? Omilla kotiloilla on tasan kahdella nimet, loput on enemmän ja vähemmän nimettömiä kun en kuitenkaan erota niitä toisistaan.. enkä viitsi merkkailla kuoria. :)

• minun kotiloiden nimet ovat : 1.luanda2.lettu3.ralli4.marley5.tryffeli.
    rodut:1.rodatzi 2.reticulata 3.aksu 4.aksu 5.aksu=)

• Meillä nimiä on Lima, Löntti, Coco, Susu ja Coconut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.