Flipperi 575 korjaus apua

Eli vm-82. Flipperi kyseessä. Ohjauskaapeli pitäisi vaihtaa, aloittelijalle tuntuu olevan kohtuu hankala homma. Eli jos joku joka ennenkin vaihtanut haluaa tehdä homman korvausta vastaan niin se sopii hyvin, tai sitten niin hyvät ohjeet että itse selviäisin hommasta.

Toinen homma ois polttoaine tankki. Edellinen omista sanoi että tankki vuotaa. Eli pystyykös hitsaussaumoihin laittaa jotain jolla tankin saisi tiiviiksi? Veneessä valmiina pieni muovi tankki jolla jotenkuten pärjään. Mutta mukavampi ois tietty kunnon kokoinen tankki.

Vene sijaitsee turun saaristossa.

10

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen tehnyt tuon vuosia sitten. Muistaakseni kiinnitin tarpeeksi vahvan narun vanhaan kaapeliin ennenkuin vedin sen pois ja sitten vedin uuden kaapelin narun avulla paikalleen. Ei ollut itsellänikään aikaisempaa kokemusta asiasta mutta ei tuo nyt mitään rakettitiedettä ole. Taisin vielä laittaa jotain sähköteippiä liitokseen jotta se luisti paremmin ahtaista kohdista. Jesseteippikin varmaan ajaa asian.

      • Itellä on koneen pääty kohtuu ahdas niin hankalaa tehdä siellä mitään. Ja siellähän näkyy vain se tanko joka kääntää konetta, kaapeli on ilmeisesti siinä jotenkin kiinni piilossa. Auttaisi tietty paljon jos näkisi esim.videon kun ht-veneeseen vaihdetaan uusi kaapeli ja tietty koko rattihässäkkä.
        Olisi myös mukava tietää etukäteen että kuinka pitkä sen kaapelin pitää olla.


      • Anonyymi
        Yömaha20 kirjoitti:

        Itellä on koneen pääty kohtuu ahdas niin hankalaa tehdä siellä mitään. Ja siellähän näkyy vain se tanko joka kääntää konetta, kaapeli on ilmeisesti siinä jotenkin kiinni piilossa. Auttaisi tietty paljon jos näkisi esim.videon kun ht-veneeseen vaihdetaan uusi kaapeli ja tietty koko rattihässäkkä.
        Olisi myös mukava tietää etukäteen että kuinka pitkä sen kaapelin pitää olla.

        Se tanko on osa sitä kaapelia. Toisaalta jos tuo tuntuu niin vaikealta niin vaihdata se venehuollossa ja maksa mahdollisesti suolainen lasku...


    • Anonyymi

      Unohda se kaapeli ohjaus ja laita tilalle hydraulinen. Saat kunnon ohjauslaitteen melkein samalla hinnalla ja loppuu ongelmat

      • Anonyymi

        Jos tuo kaveri ei saa kaapelia vaihdettua niin ei hän myöskään osaa asentaa hydrauliohjausta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo kaveri ei saa kaapelia vaihdettua niin ei hän myöskään osaa asentaa hydrauliohjausta...

        Eiköhän se vaihto jotenkin onnistuisi. Tuskin se mitään rakettitiedettä ole niinkuin aikaisemmin täällä mainittiin. Olisi vaan mukava että tietäisi etukäteen kaapelin pituuden ni saisi uuden tilalle samalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se vaihto jotenkin onnistuisi. Tuskin se mitään rakettitiedettä ole niinkuin aikaisemmin täällä mainittiin. Olisi vaan mukava että tietäisi etukäteen kaapelin pituuden ni saisi uuden tilalle samalla...

        Kyllä ohjauskaapeleita myyvät liikkeet tietävät minkäpituinen ohjauskaapeli Flipper 575:een kuuluu. Ei se nyt niin harvinainen vene ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ohjauskaapeleita myyvät liikkeet tietävät minkäpituinen ohjauskaapeli Flipper 575:een kuuluu. Ei se nyt niin harvinainen vene ole.

        Mistä voit tietää että kyseessä on Flipper 575 ? Eihän sitä ole kertaakaan mainittu !


      • lihamylly1 kirjoitti:

        Mistä voit tietää että kyseessä on Flipper 575 ? Eihän sitä ole kertaakaan mainittu !

        Sorry, ajatus virhe. Otsikossa mainittu.


      • Anonyymi
        lihamylly1 kirjoitti:

        Mistä voit tietää että kyseessä on Flipper 575 ? Eihän sitä ole kertaakaan mainittu !

        No, jopas on!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe