Vaihdevuodet 39 vuotiaana?

Anonyymi

Voiko vaihdevuodet alkaa 39 vuotiaana ? Mulla ollut normaalit säännölliset kuukautiset tokin aika niukat. Vuosia olen kokenut haluttomuutta valvomista ennen kuukautisia rajumpia oireita ennen kuukautisia ja jppa kaksi viikloa ennen alkaneet mielialaan vaihtelut. Nyy oli kuukautisien välissä vain 2 viikkoa! Olen menossa sisätutkimuksiin ja papaan ensi viikoilla (mummoni kuoli kohdunkaulan syöpään juuri minum iässä) . Olen myös lihonut viime vuosina reilusti. Voiko olla alkavat vaihdevuodet?

8

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko kilpirauhanen tutkittu?Osa noista oireista viittaa kilpirauhasen vajaatoimintaan esim. painon muutokset (painon nousu),unettomuus,kuukautiskierron häiriöt.

      Jos kilipirauhaskoetta ei ole otettu ja sisätutkimuksessa/papassa ei löydy mitään niin suosittelen kilpirauhaskoetta.

      • Anonyymi

        Kilpirauhaskokeet on otettu oli ok t. Aloittaja


    • Anonyymi

      Mulla oli aina runsaat kuukautiset, ja kun täytin 40 vuotta, niin kuukautisvuodot loppuivat kuin seinään.

      Meni kuutisen vuotta, kun tuli taas pientä vuotoa, kaksi kertaa parin kuukauden välein. Siitä meni vajaa vuosi, kun tuli taas kerran kuukautiset.
      Nyt ei ole ollut mitään vuotoja taas neljään vuoteen.

      Kaikenlaista epämääräistä oireilua on ollut jo reilut kuusi vuotta, on tutkittukin, mutta mitään erikoista ei ole löytynyt
      Kilpparin oireitakin on paljon, mutta veriarvot aina ok. Struuma on todettu ultralla jo kuusi vuotta sitten.

      Univaikeuksia on ollut jo pitkään, tämän kaiken oireilun takia. Ja vaikka nukkuisinkin reilusti, se ei piristä yhtään.

      Vaihdevuodet voivat alkaa jo alle nelikymppisenä.
      Kuulemma kuukautisten ja vaihdevuosien alkaminen tulevat ajallisesti, iällisesti, suunnilleen samaan aikaan kun naisen äidillä on tullut.

      • Anonyymi

        Minun äidillä on kohtu poistettu joskus 35 vuotiaana ettei tietoa mitem olisi alkanut. Viimeisen synnytyksen yhteydessä tuli jotakin komplikaatioita. T.Aloittaja


      • Anonyymi

        Vaihdevuosi-iän periytyminen ei ole mitenkään varmaa. Nainen saa toisen X-kromosomin äidiltä ja toisen isältä. Eli jotain perimää voi tulla isänkin kautta. Omalla mummollani (äidin äiti) oli vaihdevuodet päälle 40-vuotiaana. Äidilläni noin 56-vuotiaana. Aika iso ero äidillä ja tyttärellä.

        Itselläni premenopaussioireet alkoivat hyvin varhain. Kuumia aaltoja oli varmaan jo 10 vuotta sitten tai aiemminkin kuukautiskierron lopulla. Huonosta hormonitoiminnasta on liene merkkinä tahaton lapsettomuus, jota ei ole tutkittu (nuorempana minulla oli pari keskenmenoa). Kuukautiskierto on lyhentynyt muutamilla päivillä muutamia vuosia sitten, ja nyt viime aikoina vuodot ovat selkeästi runsastuneet ja väri muuttunut osittain haaleammaksi (estorgeenin puutteen merkki). Olen 46-vuotias. Eli prosessi ei aina ole niin nopea, mitä kuvittelisi. Tai toiset sitten reagoivat herkemmin hormonien puutteeseen, ja itse kuulun näihin ihmisiin. Itselläni vanheneminen/&estrogeenin puute näkyy myös ihon ohentumisena ja hentoina juonteina joka puolella ihoa. Painossa ei ole muutoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdevuosi-iän periytyminen ei ole mitenkään varmaa. Nainen saa toisen X-kromosomin äidiltä ja toisen isältä. Eli jotain perimää voi tulla isänkin kautta. Omalla mummollani (äidin äiti) oli vaihdevuodet päälle 40-vuotiaana. Äidilläni noin 56-vuotiaana. Aika iso ero äidillä ja tyttärellä.

        Itselläni premenopaussioireet alkoivat hyvin varhain. Kuumia aaltoja oli varmaan jo 10 vuotta sitten tai aiemminkin kuukautiskierron lopulla. Huonosta hormonitoiminnasta on liene merkkinä tahaton lapsettomuus, jota ei ole tutkittu (nuorempana minulla oli pari keskenmenoa). Kuukautiskierto on lyhentynyt muutamilla päivillä muutamia vuosia sitten, ja nyt viime aikoina vuodot ovat selkeästi runsastuneet ja väri muuttunut osittain haaleammaksi (estorgeenin puutteen merkki). Olen 46-vuotias. Eli prosessi ei aina ole niin nopea, mitä kuvittelisi. Tai toiset sitten reagoivat herkemmin hormonien puutteeseen, ja itse kuulun näihin ihmisiin. Itselläni vanheneminen/&estrogeenin puute näkyy myös ihon ohentumisena ja hentoina juonteina joka puolella ihoa. Painossa ei ole muutoksia.

        Kiitoa vastauksestasi. Mietin vain että voiko yhtäkkiä noin muuttua että kahden viikon välein.. Mutta eiköhän asia tässä selviä kun enso viikollla menen tutkimuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoa vastauksestasi. Mietin vain että voiko yhtäkkiä noin muuttua että kahden viikon välein.. Mutta eiköhän asia tässä selviä kun enso viikollla menen tutkimuksiin.

        Itselläni ei ole ollut heittelyä, kuukautiset jäivät vain pois.
        Yhdellä ystävälläni kun alkoivat vaihdevuodet, niin hänellä heitteli kuukautiset paljonkin.
        Oli välillä vain kahden viikon taukoja vuodoissa, ja joskus taas oli pari kolme kuukautta, ettei tullut vuotoa lainkaan.
        Myöskin vuotojen kestot vaihtelivat pituudeltaan.

        Eli lähes kaikki tuntuu olevan mahdollista, vaihdevuosissa.


    • Anonyymi

      Hei akupunktion kaikki vaihdevuosi ikäiset naiset sieltä paras apu teille.Ei masennuslääkkeitä kannattaa syödä hirveät sivuvaikutuksia.Ruokavaliosta kaikki tieto saa ym.muuhun saakka.Suosittelen kaikille jotka arvostaa omaa terveyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe