Nyt jo Linux GUI softat toimii Windowsissa, askel kerrallaan tapahtuu siirtymä Linuxiin.
https://www.omgubuntu.co.uk/2021/04/run-linux-apps-on-windows-wsl-2
Windows on kohta Linux distro
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tapahdu.
- Anonyymi
Windows pöytäkoneista on tulossa tyhmiä päätteitä.
Microsoft julkaisee kesällä Cloud PC:n – Windowsin työpöytä sijaitsee pilvessä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows pöytäkoneista on tulossa tyhmiä päätteitä.
Microsoft julkaisee kesällä Cloud PC:n – Windowsin työpöytä sijaitsee pilvessäKäyttää kuka haluaa. Ei sieltä laskentatehoa saa kuitenkaan riittävästi vaativampaan käyttöön.
- Anonyymi
Itse olen sidoksissa käyttöjärjestelmään hankittujen ohjelmistojen myötä. En ala uusia hankkimaan.
- Anonyymi
Tai sitten työpöytä samaan tapaan kuin Gnome, KDE, XFCE...
- Anonyymi
Pakko on Ms:n siirtyä käyttämään linux-juttuja jos meinaa pysyä kehityksen mukana. Eli siis saada koneensa toimimaan nopeammin. Windows nimi säilyy. ei vindows-trollien tarvitse olla huolissaan. Vaikka voidaan pian puhua linuxiin pohjautuvasta windowsista eli linux-jakelusta.
- Anonyymi
"Eli siis saada koneensa toimimaan nopeammin"
Missä se nopeusero näkyy? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se nopeusero näkyy?Saadaan kuitenkin Windowsia laihtumaan 2/3.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se nopeusero näkyy?Nopeus näkyy esim. siinä että kaikki, siis kaikki, tämän hetken kärkikymmenikön nopeimmista tietokoneista toimii linuxilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeus näkyy esim. siinä että kaikki, siis kaikki, tämän hetken kärkikymmenikön nopeimmista tietokoneista toimii linuxilla.
Pannaan vähän paremmaksi.
Wikipedia:
Syksyn 2017 supertietokoneiden TOP500-listalla jokainen kone käytti Linuxia.[10] Tätä aiemmalla listalla oli vielä mukana kaksi IBM AIXia käyttävää konetta.[10][11]
- Anonyymi
Loistavaa. Kohta koko windows on myös avoimena lähdekoodina kaikkien saatavilla ja muokattavissa...
- Anonyymi
Kyllä!
- Anonyymi
"Rehtorin mukaan saamme valmistautua siihen , että Linux-sovellukset alkavat pyöriä helposti Windows-koneissa. "
https://hopeinenomena.fi/viewtopic.php?f=97&t=282109&start=75
Miksi edes alkaa erikseen kehittämään sovelluksesta "Windows" versiota, koska Linux-versiona toimii laajemmin useammalla alustalla.- Anonyymi
Eiköhän se mene toisin päin; miksi kääntää softaa jos se jo toimii windowsissa? ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se mene toisin päin; miksi kääntää softaa jos se jo toimii windowsissa? ;)
No itse näin kehittäjän näkökulmasta, kun kehitän Linuxissa softaa, jonka pitää pyöriä myös pilvessä, miksi vaivautuisin kääntämään jotain Exeä, kun/jos softa toimii Linux-softana Windowsissa suoraan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No itse näin kehittäjän näkökulmasta, kun kehitän Linuxissa softaa, jonka pitää pyöriä myös pilvessä, miksi vaivautuisin kääntämään jotain Exeä, kun/jos softa toimii Linux-softana Windowsissa suoraan.
Kaikki kun on nykyään menossa pilveen, niin ei varmaan enää kohta ole väliä että onko kyseesä joku exe, elf tai apk, kun kaikki tulee toimimaan kaikessa ja kaikkialla...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399