Miksi kissat tappelevat?

Anonyymi

Tietääkö kukaan miks minun kolli kissan tappelee joka yö? Kissan on nyt viimeiset 3 yötä tapellut jonkun kissan kanssa vaikka minun kissani on leikattu. Kissallani on aika moiset ruhjeet jotka vuotava.

7

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

15v leikattu kollini on kulkenut ja haastanut kolleja keväisin koko ikänsä.
      Lääkärireissujakin on muutamia vuosien varrella tappeluvammoista tullut.

Ensimmäisillä lääkärireisuilla sain jo kuulla että jos vammat on päässä tai rintamuksessa niin kyseessä on voittajakolli.
      Kauluri päässä olen kuvannut sen puissa kiipeilemässä ainakin kolmena keväänä.

Kollillani on korvalehdet pykäliä täynnä ja kuonossa erottuva arpi.

Näinkin vanha leikattu kolli tappelee omasta reviiristään , olen ihmetellyt sen pärjäämistä nuoria isoja kolleja vastaan.
      Liekö taito ja kokemus valttia tässäkin tapauksessa.

• Anonyymi

Hanki apteekista Veramil suihketta ja/tai Basibact jauhetta kissasi vammoihin....
      Kannattaa hoitaa ne vammat ettei tarvi eläinlääkäriin lähteä myöhemmin kun vammat tulehtuvat.

Märkivät paiseet syntyvät yleensä pienimmistä kynnen pistoista joita tuskin huomaa ennenkuin ne tulehtuvat.

Kokemuksesta tiedän että alle kahdensadan euron ei tulehtunutta vammaa saa lääkärissä hoidettua-

• Anonyymi

pidä kissa sisällä tai laadi kunnon tarha, niin ei pääse pitkin kyliä tappelemaan

• Anonyymi

En kyllä hyväksyisi kissani tarhaamista ainakaan missään pihalla jonne muut ulkoilevat kissat pääsee merkkaileen ja brassaileen samalla vapaudellaan.

Olen yhden kevään kokeillut vastaavaa terassini verkottamalla ja todella huonolla tuloksella.

Lopputulemana oli että kissani ärsyyntyi keinotekoisesta vapaudesta noonettä alkoi purra nilkkojani ja sääriä.

• Anonyymi

Älä päästä kisaa ulos tappelemaan!

• Anonyymi

Mun katti katsoi äsken luonto-ohjelmaa...oikein meni lähelle tuolille, oli lintuja...on katsonut ennenkin...

• Anonyymi

Väitän että kaikki kissat , oli sitten vaikka kuinka erikoisiksi roduiksi jalostettu kantavat samaa saalistusviettiä kuin esi-isät joista kaikki kissat polveutuvat.

En tiedä mistä syystä, muutta koirilla se sama perimä on lähes kokonaan kadonnut, niin että käyttölinjan koiria pitää eriyttää ja varjella että vähäisetlkin saalistusvaistot periytyisivät.

Kissojen kopittaminen ja virikeköyhyys esim pienissä kerrostaloasunnoissa lyhentää niiden elinvuosia merkittävästi.
        Kissa joka ei pääse kiipeilemään ja hyppimään säännöllisesti voi syödä itsensä ylipainoiseksi kun se kokee tarpeettomaksi pitää erinomaista tasapainoilu ja hyppytaitoa jotka ovat kaikille terveille kissoille syntyperäisiä.

Kissojen luontoon liittyvää kiinnostusta voi ylläpitää näillä youtuben linnunlaulua ja ruokintapaikkojen villskettä näyttävillä kanavilla.

Soitan itse kissalleni näin keväisin muutamaa 8 - 11h linnunlaulua sisältävää youtubejuttua lähes tauotta hiljaisella volyymilla.
        Pihallani liikkuvat kiimakollit eivät saa öisillä mouruillaan vanhaa kolliani enää joka kerta lähtemään puolustamaan reviiriään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4374
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3810
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3489
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3090
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2588
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2499
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2282
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1946
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1712
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1672
    Aihe