Iskukoukku kesällä!

Koukkumies

Olen kalastanut haukea iskukoukuilla kesät ja talvet,pyrkinyt kymppikerhoon sinne vielä pääsemättä, ennätys 8.430kg.Kesä pyynti on myös mahdollista useallakin tavalla,kuten moni kalamies tietääkin.Itse olen pyytänyt koho systeemillä: ekaksi esim muovinen mehukattipönttö kupiksi,siihen 3-4 metriä vahvaa narua tai kalastajalankaa ja paino,sitten normaali koukkusysteemi,laukasin peruke ja iskukoukku sidotaan yläpäästä samaan pönttöön kiinni yhteispituus n metri veden pinnasta.Vaikka paino ja koukkusysteemi on kiinni samasta kohdasta kuppia,yllättävän vähän sotkeutuvat toisiinsa,tuuli pitää ne yleensä erillään,sitten ei muuta kun pyydykset veteen ja jos mahdollista voi käydä jo muutaman tunnin kuluttua kokemassa.Ei muuten jätä ketään kylmäksi kun näkee että kuppi käy välillä veden alla ja seilaa edestakaisin,kannatta kokeilla!

4

5534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bilte

joo mut kaikilla järvillä ei saa koukuttaa ollenkaan kesällä!

Se olis kyl varmaan hienoo, hyvät saalit varmaan...

• mopse

Laineitten keinuminen laukase sen iskukoukun ennen aikojaan? Tai ei varmaan muuta kun isommalla tuulella.

• Koukkumies

Erittäin harvoin olen huomannut laineen laukasevan,koukku on kuitenkin veden alla ehkä tyynemmässä kuin koho joten ei ole kyllä ollut kovallakaan tuulella ongelmana!

• koukku

eli voisitko kertoa tarkemmin,miten se kesällä toimii!!pönttö,naru ja iskukoukku?vai pitäälö siinä olla se paino?pistetäänkö luokkia ollenkaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe