Olen kalastanut haukea iskukoukuilla kesät ja talvet,pyrkinyt kymppikerhoon sinne vielä pääsemättä, ennätys 8.430kg.Kesä pyynti on myös mahdollista useallakin tavalla,kuten moni kalamies tietääkin.Itse olen pyytänyt koho systeemillä: ekaksi esim muovinen mehukattipönttö kupiksi,siihen 3-4 metriä vahvaa narua tai kalastajalankaa ja paino,sitten normaali koukkusysteemi,laukasin peruke ja iskukoukku sidotaan yläpäästä samaan pönttöön kiinni yhteispituus n metri veden pinnasta.Vaikka paino ja koukkusysteemi on kiinni samasta kohdasta kuppia,yllättävän vähän sotkeutuvat toisiinsa,tuuli pitää ne yleensä erillään,sitten ei muuta kun pyydykset veteen ja jos mahdollista voi käydä jo muutaman tunnin kuluttua kokemassa.Ei muuten jätä ketään kylmäksi kun näkee että kuppi käy välillä veden alla ja seilaa edestakaisin,kannatta kokeilla!
Iskukoukku kesällä!
Koukkumies
4
5317
Vastaukset
- bilte
joo mut kaikilla järvillä ei saa koukuttaa ollenkaan kesällä!
Se olis kyl varmaan hienoo, hyvät saalit varmaan... - mopse
Laineitten keinuminen laukase sen iskukoukun ennen aikojaan? Tai ei varmaan muuta kun isommalla tuulella.
- Koukkumies
Erittäin harvoin olen huomannut laineen laukasevan,koukku on kuitenkin veden alla ehkä tyynemmässä kuin koho joten ei ole kyllä ollut kovallakaan tuulella ongelmana!
- koukku
eli voisitko kertoa tarkemmin,miten se kesällä toimii!!pönttö,naru ja iskukoukku?vai pitäälö siinä olla se paino?pistetäänkö luokkia ollenkaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067