Olen kalastanut haukea iskukoukuilla kesät ja talvet,pyrkinyt kymppikerhoon sinne vielä pääsemättä, ennätys 8.430kg.Kesä pyynti on myös mahdollista useallakin tavalla,kuten moni kalamies tietääkin.Itse olen pyytänyt koho systeemillä: ekaksi esim muovinen mehukattipönttö kupiksi,siihen 3-4 metriä vahvaa narua tai kalastajalankaa ja paino,sitten normaali koukkusysteemi,laukasin peruke ja iskukoukku sidotaan yläpäästä samaan pönttöön kiinni yhteispituus n metri veden pinnasta.Vaikka paino ja koukkusysteemi on kiinni samasta kohdasta kuppia,yllättävän vähän sotkeutuvat toisiinsa,tuuli pitää ne yleensä erillään,sitten ei muuta kun pyydykset veteen ja jos mahdollista voi käydä jo muutaman tunnin kuluttua kokemassa.Ei muuten jätä ketään kylmäksi kun näkee että kuppi käy välillä veden alla ja seilaa edestakaisin,kannatta kokeilla!
Iskukoukku kesällä!
Koukkumies
4
5403
Vastaukset
- bilte
joo mut kaikilla järvillä ei saa koukuttaa ollenkaan kesällä!
Se olis kyl varmaan hienoo, hyvät saalit varmaan... - mopse
Laineitten keinuminen laukase sen iskukoukun ennen aikojaan? Tai ei varmaan muuta kun isommalla tuulella.
- Koukkumies
Erittäin harvoin olen huomannut laineen laukasevan,koukku on kuitenkin veden alla ehkä tyynemmässä kuin koho joten ei ole kyllä ollut kovallakaan tuulella ongelmana!
- koukku
eli voisitko kertoa tarkemmin,miten se kesällä toimii!!pönttö,naru ja iskukoukku?vai pitäälö siinä olla se paino?pistetäänkö luokkia ollenkaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215725Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744721868Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk211252Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111213Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861083Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.48995- 64961
- 64906
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.23867Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59865