Mikä konsertti!!!!

maissiii

Aamutunnelmia, 2 astetta tyyntä, maisemassa oleva kylä heräili usvassa vai sumuako se oli. Tyyni hetki, tasaharmaalta taivaalta odotan sadetta, ehkä rakeita kuten eilen.
Herättyäni menin terassille harjaamaan hiuksiani.
Siellä oli jo täysi meininki käynnissä, peipot pitivät konserttiaan.
Niitä oli tavallista enemmän ja mikä laulu täytti koko tienoon,
mikä innostus, kuin kilpaa olisivat laulaneet.

Haloo, puolikuuta peipposesta, tästäkö se alkaa kesän odotuksen loppukiri,
seuraavana tutkaillaan milloin ja missä näkisi västäräkin pyrstöään keikuttamassa.
Taidan ottaa ekstra-aamukahvin ja mennä muki kädessä istuskelemaan konsertin toiselle puoliajalle nauttimaan tästä kevätaamusta, sumuisesta sellaisesta.

Kevät on kivaa aikaa!!!!

10

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös täällä ole myös luonto osasto jossain

      • Voiphan niitä kameroita olla pitkin suomenmaata, vaan ei yhtään omassa pihassani.
        Tehdä oma havainto on kuin tallettaisi pienen luonnonrikkauden pmaan mieleensä.
        Joskus sen jakaminenkin tuntuu kivalta.


    • Anonyymi

      Samaa ajattelin esittää, että googlaa Luonto-live, siellä on paljon kameroita, joista katsella pävivän säätä ja tietenkin lintujen pesintää.

      Olin yllättynyt, kun aamulla menin ulos, tai tarkemmin vain tuohon ovenrakoon rivitalon pihassa, josta seurailen heti aamulla (klo4-5) lintujen herämistä ja maa olikin valkoinen lumesta.

      Samoin Nuuksionkin maisemat oli lumiset, joten aika Etelässä oli lumi yllättänyt pesijät, mutta onhan nyt vasta Huhtikuu.

      ps. kiva aloitus ilman politikointia. Näitä toivoisin enemmänkin tänne.

    • Anonyymi

      En minä ainakaan mene ulkokylmään kahviani juomaan .

      • Voi harmitus, en saa sitten sinusta aamukahviseuraa vilpoiselle vilpolalle.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Voi harmitus, en saa sitten sinusta aamukahviseuraa vilpoiselle vilpolalle.

        Saat, jos on kahvi konjakilla?


    • Anonyymi

      Harmaata on luonnossa.... Harmaalta tuntuu mielessä.... Mitä me teimme ennen tietokoneita.... Tietsikka reistaili jo perjantaina... Nyt se on pimeänä... Aikakin tuntuu matelevan...

    • Anonyymi

      En menny tänä aamuna auringon nousun aikaan Saimaan rannalle tuskin linnut pahemmin äänessä, aivan kuin lokakuussa ennen lumen tuloa.

      Alkaa olla niin aikaiseen tuo auringon nousu et kehuttava. Aamu on rauhallisempi iltaa.

    • Anonyymi

      Päiväkahvin aikaan, vain ikkunasta säätä tiiraillen. Ei ole kiinnostanut lenkki tänä päivänä, 3 astetta, räntää ripottele välillä. Eräänä keväänä tuli puihin lehti Vapun-päivänä, oli melkoisen riemastuttava ihme. Tuleehan se kevät, kuten aina, ihminen taitaa vain tulla kärsimättömäksi vuosien saatossa, kun ilmaston muutos antaa myös odottaa, ainakin näille korkeuksille. Juupa, juu, päivän marinat on maristu, eikä räntasade lopu kuitenkaan. Hyvä asia on, ettei ole liukasta, voi kävellä reippaasti, kun saa itsensä liikkeelle. Riittävästi päälle, jospa kuitenkin lähtisi tuulettumaan.

      • Tällä korkeudella luonto nauttii näistä pisaroista, jotka nyt satavat.
        Ihan silmissä alkaa vihertämään nurmikot ja metsänreunojen pajukot.

        Niittykukkien siemeniä hommasin ja kylvin jo tuonne omenapuitten väleihin,
        haavena on ettei tarvitsi niin ruohoa ajaa kesällä.
        Saa nähdä kuin suunnitelma onnistuu,
        voihan siinä käydä, että voikukat vaan ideasta riemastuu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe