Kuntavaalien aiheet

Anonyymi

Sanokaas mielestänne kolme tärkeintä aihetta kuntavaaleihin liittyen. Kuhmoinen kyseessä.

18

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1) Vanhustenhoito 2) Yrittäminen 3) Asuminen

    • Anonyymi

      Minä ehdotin tärkeimmiksi aiheiksi

      1 Kouluhanke
      2 Kunnallisvero
      3 Laajakaista

      Niin se oli jostakin syystä pyydetty poistamaan ja poistettu myös. No, kai tämäkin poistetaan.

    • Hyvää huomenta! Ihan tulee tippa linssiin kun tämmöistä kysytään. Ei ole miesmuistiin kukaan minultakaan kysynyt, mikä minusta olisi tärkeetä.

      ihan ensiksi askarruttaa tuo kunnan käyttömenojen kasvu. Koulullakin taitaa olla neljäkymmentä ihmistä töissä. Jotta kuinka ne kaikki palkat saadaan maksettua.

      sitten nämä asuntojen kuntoasiat. Eläkeläinen on isännöitksijäkin jo ja pitäisi laittaa kierrätykseen.

      Kolmas on se, että enämpi saisi olla taustojen selvittämistä kunnan päätöksistä. Tuossa Kunnanjohtaja?-ketjussa on paljon hyvää asiaa kunnan rahoituksesta, mutta muuten ei julkisuudessa paljon ole muuta kuin kehuja.

      • Anonyymi

        "Tuossa Kunnanjohtaja?-ketjussa on paljon hyvää asiaa"

        Kunnanjohtaja ?-ketjussa on 2414 kävijää, ja kertoo mielenkiinnosta kunnan asioista, joita ei julkisuudessa muualla keskustella.


    • Anonyymi

      Mitkä ovat päättäjiemme visiot Sote-uudistuksen vaikutuksesta kuntatalouteen?

      Jos vastuu ikääntyneiden hoidosta siirtyy maakunnille, eikö se samalla tarkoita, että ikääntyneiden hoitoon tarkoitetut kunnan valtionosuudet poistuvat?

      • Anonyymi

        "Jos vastuu ikääntyneiden hoidosta siirtyy maakunnille, eikö se samalla tarkoita, että ikääntyneiden hoitoon tarkoitetut kunnan valtionosuudet poistuvat?"

        Eipä tarvitse enää levätä miljoonien päällä, kun ei niitä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos vastuu ikääntyneiden hoidosta siirtyy maakunnille, eikö se samalla tarkoita, että ikääntyneiden hoitoon tarkoitetut kunnan valtionosuudet poistuvat?"

        Eipä tarvitse enää levätä miljoonien päällä, kun ei niitä ole.

        "Eipä tarvitse enää levätä miljoonien päällä, kun ei niitä ole."

        Helppoa on on ollut levätä, kun on saanut turvautua valtion apuun.

        Johtaminen ja hallinnointi edellyttää aktiivisuutta etsiä kasvun mahdollisuuksia ja
        kehittää kuntaa vetovoimaiseksi.

        https://yle.fi/uutiset/3-6297959


    • Anonyymi

      Ihan tärkeinaihe on palauttaa Muistola entiseen loistokuntoonsa ja kulttuuria pursuavaa ympäristöönsä ja kahvimylly ja kahvipannut paikoilleen. Pusikoituneen tontin raivaus oli ympäristörikos vertaansa vailla.

      • Anonyymi

        Havaittavissa lieveilmiöitä kuten trollausta, vihapuhetta ja vähättelyä.


      • Anonyymi

        Viitannet vain välivaiheeseen.


      • Anonyymi

        "Ihan tärkein aihe on palauttaa Muistola "

        "Johtaminen ja hallinnointi edellyttää aktiivisuutta etsiä kasvun mahdollisuuksia ja
        kehittää kuntaa vetovoimaiseksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihan tärkein aihe on palauttaa Muistola "

        "Johtaminen ja hallinnointi edellyttää aktiivisuutta etsiä kasvun mahdollisuuksia ja
        kehittää kuntaa vetovoimaiseksi."

        Kasvu ja kehittyminen lähtee idean siemenistä, joita tulee hoitaa. Muistola oli yksi, jota ei hoidettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvu ja kehittyminen lähtee idean siemenistä, joita tulee hoitaa. Muistola oli yksi, jota ei hoidettu

        Niin kauan kun on paljon rahaa ei pieniä ideoita arvosteta. Köyhyys tekee kekseliääksi, sanotaan.


    • 1 Kaukolämpö 2 Vesilaitos 3 Laajakaista, kaikki tappiollisia. Mitä pitäisi tehdä?

    • Anonyymi

      Käyttäjien tulee maksaa. Kaukolämmön ja laajakaistan käyttömaksuja ei syystä tai kolmannesta koroteta vastaamaan kustannuksia, vaan kaikki ne kunnallisveroa maksavat, jotka eivät näitä palveluja käytä, joutuvat osallistumaan näiden tappioiden maksamiseen. Tarkastuslautakunnan pöytäkirja on luettavissa esityslistoilta. Piittaamattomuutta päättäjiltä: kuntalaiset eivät ole tasa-arvoisessa asemassa. Asia on korjattava viimeinkin. Aikaa on ollut. Kolmas tärkeä asia on kuntaliitoksen valmistelun aloittaminen.

      • Anonyymi

        "Käyttäjien tulee maksaa."

        Käyttäjien tulee maksaa myös kustannuksia vastaavaa vuokraa toimitiloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Käyttäjien tulee maksaa."

        Käyttäjien tulee maksaa myös kustannuksia vastaavaa vuokraa toimitiloista.

        Samaa mieltä. Kuinka saamme tahtomme läpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Kuinka saamme tahtomme läpi?

        "Samaa mieltä. Kuinka saamme tahtomme läpi?"

        Tämä on niitä asioita, joiden muuttaminen on Kuhmoisissa vaikeaa ellei mahdotonta. Jos tuot tätä asiaa esille omalla nimelläsi, leimaannut kateelliseksi narisijaksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe