Pistäkää hevosvoimia mitä ootte koskaan nähnyt/kuullut/lukenut/yms...
mitä Sierrassa on koskaan ollut?!?
Mukaanlukien Cosworthit ja omat viritykset.
Katsotaan millaisilla voimilla Sierrat liikkuu!?
TEHOKKAIN SIERRA!!?
21
4851
Vastaukset
- ankar
Täällä Saksassa liikkuu paljon 300-350 heppaisia Cossuja. Tehokkaimmista väitetään otetun yli 400 kaakkia, mutta dynolappuja en näistä väitteistä ole nähnyt.
Kun nelivetokossu oli muotia kymmenen vuotta sitten väitettiin alan lehdissä australialaisvirittäjien ottaneen koneesta jopa 550-600 konia. Kestävyydestä ja katsastuksista ei jutussa puhuttu mitään.
2 litraisesta neliventtiiliturbosta lähtee varsin helposti tuo 300-350 heppaa ilman suurempia kestävyysongelmia.- Sierristi
siellä Saksanmaalla tätänykyä tommoset '90 ja nuoremmat
Cossu-Sierrat??
Paljonko tulis (n. arvio) maksamaan Suomeen tuonti? (verot ym?) - Sierristi
Näin muutama vuosi taaksepäin jossain autolehdessä
neliveto Cossu-Sierran jossa oli 600hv!!:)
Nätisti pyöritti paikallaan ympyrää... - fiesta
pitää paikkansa ausseilla on mitattu 670hv ja tieto on tosi
- Anonyymi
fiesta kirjoitti:
pitää paikkansa ausseilla on mitattu 670hv ja tieto on tosi
Joo,ja on ihan Suomessakin+500
- need for speed
reippaat 120 heppaa. Itse näperrelty 2.0 OHC
- Sierra 2.0 OHC -88
Eli miten oot vääntänyt tuota ohctä lisempää antavaksi. Voisin muutaman lisähepan halvalla?
pakoputken vois kyllä jo räminän takia muutenkin vaihtaa.
- ex sierra
muistaakseni jotain 600-650hv tehoja on mitattu jostain rallycross Sierra 500:sta kun ne oli huipulla.Tavallisesta OHC:sta saa n.190-220hv,
että vielä kestää ajossa,itellä oli n.170hv. - Pete
Ajattelin turbottaa ohc:n ja tehotavoitteet hipovat
200 hummaa. Nyt nihkeät 130hv. - eurocub
Sierra 2,3D -84: 63 hv...
- ex-fordisti
käy kattoo http://www.cosworthrsclub.com ja sieltä klubilaisten autot ja sieltä otat kuukauden autot vuonna 2001.. vaikkapa joulukuun tumma cossu.. jarrutettu 411hp... riittävästi??
- Toni.Z
Suomessa on muutama, varmasti ainakin 1kpl Cosworth sierra, josta on jarrutettu 400hp, taisi joku tuolla alempana mainitakin siitä. ~300-350bhp Coswortheja on "melko paljon" Suomessa sinäänsä, tuolla CRSC:n sivuillakin on monta yksilöä noissa tehoissa. Pro Turbon sivuilta löytyy Sierra, jossa on schwitzerin S2 ahdin, Hestec jne... Noita on siis suhteessa melko paljon.
Ulkomailla on kuulemma jopa ~600bhp tehoissa olleita yksilöitä, noin ainakin on sitkeästi väitetty monessa paikkaa. Maailmalla tuo ~400bhp on melko yleinen lukema Cosworth sierroissa. Noita muita malleja, 2.0litraisilla eri moottoreilla on viritelty jonnekin 150-170bhp asti, sitten alkaa tuppaamaan helposti vakio osat vastaan & menisi jo _paljon_ osia muuteltavaksi.
BTW, poikkeaa ehkä hieman aiheesta, mutta Fordeista kun puhe oli, niin tuli mieleen, että Suomessa on myös Cosworth Escorttejakin 400bhp tehoissa ainakin 1kpl. Vanhempia Escortteja on ahdettuina joitakin kappaleita, noiden tehoista en muistele mitään, mutta yksi noista mm. ajeli jotakin ~12sekunnin, ellei allekin varttimaili aikoja, että tehoa noissakin on. Kaikissa noissa muuten on melko samankokoluokan ahdin, lähinnä voisi verrata ulkonäölisesti pieneen jalkapalloon :-). Niin juu, b-rymässä kilpailee yksi katulaillinen Escort Holsetin ahtimella, tehoista en muista mitään, mutta sen mitä olen nähnyt niin luulisi olevan melko riittävästi useammille :-)- Välikoppa
Tiedämpäs katulaillisen välikoppaekkerin, jossa 2.0 ohc puskee 750hp. Varttimaili hoituu aikaan 9.2. Tosin auto on tehty kiihdytykseen, mut kyllä se kadullakin liikkuu silloin tällöin. Mitäs siihen sanotte. ?`F
- Toni.Z
Välikoppa kirjoitti:
Tiedämpäs katulaillisen välikoppaekkerin, jossa 2.0 ohc puskee 750hp. Varttimaili hoituu aikaan 9.2. Tosin auto on tehty kiihdytykseen, mut kyllä se kadullakin liikkuu silloin tällöin. Mitäs siihen sanotte. ?`F
Ettet mahtane tarkoittaa samaa hopean väristä B-ryhmän kiihdytys Escoa josta tuossa mainitsinkin? Noista tehoista en tossa muista yhtään mitään, mutta olikos siinä nyt ihan noin paljoa kuiteskaan tehoa? vaikka se onkin kyllä kiihdytyskäyttöön rakennettu, mutta silti... Tuntuu vain niin oudolta :-/. Tosin B-ryhmän 2002 Turbo bemareissahan taitaa olla jotakin ~800hp tehoa & kulkevat ~8sec aikoja, että voihan tuo ~700hp periaatteessa pitää paikkansakin :-) Kyseessä kun on _kiihdytys_käyttöön_ rakennettu auto, niin muilla ominaisuuksilla ei olekaan yleensä _yhtikäs_mitään_ välia, kunhan auto lähtee hetkellisesti eteenpäin niin _prkleen_ kovasti :-)
- Ford voimaa???
Toni.Z kirjoitti:
Ettet mahtane tarkoittaa samaa hopean väristä B-ryhmän kiihdytys Escoa josta tuossa mainitsinkin? Noista tehoista en tossa muista yhtään mitään, mutta olikos siinä nyt ihan noin paljoa kuiteskaan tehoa? vaikka se onkin kyllä kiihdytyskäyttöön rakennettu, mutta silti... Tuntuu vain niin oudolta :-/. Tosin B-ryhmän 2002 Turbo bemareissahan taitaa olla jotakin ~800hp tehoa & kulkevat ~8sec aikoja, että voihan tuo ~700hp periaatteessa pitää paikkansakin :-) Kyseessä kun on _kiihdytys_käyttöön_ rakennettu auto, niin muilla ominaisuuksilla ei olekaan yleensä _yhtikäs_mitään_ välia, kunhan auto lähtee hetkellisesti eteenpäin niin _prkleen_ kovasti :-)
Katsokaapa poijat tätä peliä =)
http://www.automyyntipeltokangas.com
Ei muutakuin valitsette Racing.
Ja sitten rahat säästöpossuista esiin!!!!
Samainen peli on myynnissä!!! - Ford
Ford voimaa??? kirjoitti:
Katsokaapa poijat tätä peliä =)
http://www.automyyntipeltokangas.com
Ei muutakuin valitsette Racing.
Ja sitten rahat säästöpossuista esiin!!!!
Samainen peli on myynnissä!!!Ei se peltokankaan hopea escortti mikään kiihdytys auto ole.ja se on kyllä muutenki jo myyty mutta siinä oli vapaastihengittävä cossun kone
- Ford voimaa???
Ford kirjoitti:
Ei se peltokankaan hopea escortti mikään kiihdytys auto ole.ja se on kyllä muutenki jo myyty mutta siinä oli vapaastihengittävä cossun kone
Katoitko myytävä olevat pirssit?
Cossu Sierra RS500 550hv!!! - Välikoppa
Toni.Z kirjoitti:
Ettet mahtane tarkoittaa samaa hopean väristä B-ryhmän kiihdytys Escoa josta tuossa mainitsinkin? Noista tehoista en tossa muista yhtään mitään, mutta olikos siinä nyt ihan noin paljoa kuiteskaan tehoa? vaikka se onkin kyllä kiihdytyskäyttöön rakennettu, mutta silti... Tuntuu vain niin oudolta :-/. Tosin B-ryhmän 2002 Turbo bemareissahan taitaa olla jotakin ~800hp tehoa & kulkevat ~8sec aikoja, että voihan tuo ~700hp periaatteessa pitää paikkansakin :-) Kyseessä kun on _kiihdytys_käyttöön_ rakennettu auto, niin muilla ominaisuuksilla ei olekaan yleensä _yhtikäs_mitään_ välia, kunhan auto lähtee hetkellisesti eteenpäin niin _prkleen_ kovasti :-)
Keltaista kilpuria. Asentajalta itseltään kuultua, että 750hv irtoaa. 9.2 varttimailinoteeraus yli 230 loppunopeudella kyllä puoltaa tuota... Kaveri tuumas, että ohc:llä täytyy päästä alle 9, sitten siirrytään 16-venttiiliseen tekniikkaan. ;) Kuinkas lujaa se sitten meniskään?? Isoveli kun on töissä siinä lähellä, missä värkkäilevät tuota ekkeriä, on kuulemma aika hurjan kuulosta/näköstä hommaa kun katurenkailla tullaan suoranpätkää lämä lattiassa. Kiihdytysauto tuntuu kadulla kiihtyvän ainakin 3*kovemmin kuin kisassa..
- sierra
oon lukenu netist et joskus vähä aikaa sit oli rs cossun koneesta vedetty yli 2000 heppaa!! tää o tosi
- sierra
tämä ei ole mahdollista meidän tuntemilla bensalla. netistä löytyy sivut:http//personal.inet.fi/surf/cosworth/sierrars500.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 585060
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai544562Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1224489Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san2951670- 811311
- 2281308
- 681265
- 3061005
- 199930
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.50820