Aloin ihmetellä, kun useammankin kerran olen lähtenyt kotoa ns. kotipuhelimeni kanssa akun hajottua vaki-puhelimesta: Onko noissa operaattorilla jokin sijainti-lukko? Em. puhelin on useita vuosia lojunut keittiön pöydällä kotipuhelimena, niin nyt se ei sitten toimikaan, kun siirtyy muutaman kilometrin päähän kotoa? Mistähän tämä voisi johtua? Useamman kerran käynyt näin, puhelin vain ei löydä enää verkkoa, sammuttaminen ei auta vaan vasta kun palaa kotiin tulee kasa tekstiviestejä puhelimeen.
Lukitseeko operaattori puhelimeni tiettyyn paikkaan?
3
818
Vastaukset
- Anonyymi
GSM puhelin toimii siellä missä on verkkoa. Sitä ei voi lukita kotimaassa tietylle alueelle. Ulkomailla liittymän voi estää siellä toimimasta.
- Anonyymi
Ei, mutta vanhat 1 taajuus gsm puhelimet putoaa verkosta, jos siirryt 2g verkon peittoalueelle ainakin. Myöskin jotkut LG vanhemmat älypuhelimet kärsivät viasta, jossa ylempi taajuusalue kuuroutuu ja putoo ehkä verkosta. Vanhat iPhonet taasen ei tukeneet jotain suomen taajuusalueita. Kyseessä voi olla vika tai ominaisuus. Vielä yksi mahdollisuus on sekin, ettei tukiasema mainitulla ulkopaikalla toimi tai on katveessa.
- Anonyymi
Kantsii tsekata asetuksista, onko verkon automaattinen haku tullut vahingossa laitettua off.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005