Yksi Pattayan poika on poissa

Jomtienin uimarannalla istuskeli eturivissä tuoleillaan ilman aurinkovarjoa ryhmä minulle ennestään tuntemattomia suomipoikia joskus viime vuosikymmenen alussa.

Poijaat oli selvästi nauttineet muutakin kuin luottamusta ja saaneet reippaasti aurinkoa. Ravunpunaisia joka ukko. Huomautin asiasta johon yksi totesi pohjalaisella murteella että mitä sä nyt vasta tuut asiasta sanomaan ku ollaan palettu?

Liityin seuraan ja vietettiin iltaa Opal housen ravintolassa ja kitara soi, kivaa oli. Nämä uudet tuttavuudet viettivät seuraavat kaksi päivää huoneissaan kuumeessa ja palaneina.

Ystävystyttiin ja vieteltiin useita kymmeniä iltoja yhdessä seuraavien parin kuukauden aikana. Ystävyys jatkui myös Suomessa, jossa vietin kesät siihen aikaan. Oli yhteisiä pikku bisneksiäkin ja Toholammin pojat osoittautui oikein mukavaksi seuraksi.

Mikon kanssa eniten oltiin tekemisissä ja tehtiin yhdessä matkoja muuallekin. Kotomaassa Mikko oli kova poika järjestämään kesäisin kaikenlaisia tilaisuuksia, musiikkitapahtumia, festareita stripparein varustettuna, 100 metrin benjihyppyjä yms yms.

Monet artistit olivat Mikolle tuttuja ja hän maksoi aina sen minkä lupasi, vaikka tappiolle monet keikat päätyikin.

Viimeiset vuodet pikku tuomioineen olivat raskaita ja vaativat veronsa. Uutta nousuyritystä seurasi taantumat toisensa perään. Viimeisimmät baariyritykset Pattayalla ja Helsingissä kaatuivat koronaan.

Se oli kova paikka Mikolle palata maitojunalla takaisin Suomeen taskut tyhjinä, mutta ei mies siitä lannistunut vaan pisti uutta yritystä aktiivisesti pystyyn.

Nyt vaan oli sitten vastoinkäymiset kasaantuneet ja rankka elämä vaatinut veronsa myös fyysisesti. Diagnoosin jälkeen elinaikaa ei ollut enää jäljellä paljoa.

Lepää rauhassa rakas ystävä, toivottavasti sait nyt sen rauhan jota et eläessäsi viime vuosina saanut. Nostakaa viime vuoden puolella poistuneen Ekin kanssa malja siellä missä olette. Legendoja kumpikin, eikä teitä unohdeta! <3

5

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieno kirjoitus, arvostan.

      • Anonyymi

        On hieno kirjoitus mutta oudoksun hieman sen infon puutteellisuutta siltä osin, miten 2010 auttoi ystäväänsä korona-aikana Pattayan baariyrityksen kanssa, kun 2010 on aktiivisesti kertonut tietotaitonsa ravintola-alalta olevan huippua jopa kassojen laulaen sekä, että varmasti noinkin hyvää kaveria 2010 on avokatisesti ja pyyteettömästi auttanut.
        Kirjoitukset on kirjoituksia ja teot on tekoja, se täytyy muistaa kun 2010:n kirjoituksia lukee, koska teot on pelkkiä sanoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On hieno kirjoitus mutta oudoksun hieman sen infon puutteellisuutta siltä osin, miten 2010 auttoi ystäväänsä korona-aikana Pattayan baariyrityksen kanssa, kun 2010 on aktiivisesti kertonut tietotaitonsa ravintola-alalta olevan huippua jopa kassojen laulaen sekä, että varmasti noinkin hyvää kaveria 2010 on avokatisesti ja pyyteettömästi auttanut.
        Kirjoitukset on kirjoituksia ja teot on tekoja, se täytyy muistaa kun 2010:n kirjoituksia lukee, koska teot on pelkkiä sanoja.

        Yritän vastata asiallisesti viskilasin äärellä, vaikka nämä kommenttisi saavat aina sapen kiehumaan.

        Minä en tiedä ravintola-alasta mitään muuta Thaimassa kuin sen että se on todella kovaa työtä ja siinä on erittäin suuri mahdollisuus epäonnistua ja- tai alkoholisoitua. Minusta ei olisi siihen hommaan. Ei päiväksikään.

        En tiedä numerosensei montako kaveria sinulla on ja millainen suhde teillä on, mutta meilläpäin ei ole tapana puuttua kavereiden bisneksiin, ellei tämä itse sitä apua pyydä ja tarvitse.

        Minulla ei esimerkiksi ollut mitään tietoa mikä tällä kaverilla oli tilanne Pattayan baarin perustamisen suhteen ja mikä hänen taloudellinen tilanteensa oli. 400 kilometriä oli fyysistä etäisyyttä ja näin hänet viime vuonna vain pari kertaa ennenkuin näin facesta että hän on Suomessa.

        Näin vain kivoja kuvia ja puitteet vaikutti olevan kunnossa ja siellä oli takana yksi todella rikas suomalainen, joten ei tullut mieleenkään mennä kysymään että hei tarviikko multa rahaa?

        En muutenkaan ole joulupukki eikä hän ollut mikään pyhimys, mutta mahtava oli kaverina ja seurana. Katsos numerosensei kun meillä miehillä on ylpeytemme. Emme pyydä kovin helposti apua kavereiltakaan koska silloin tavallaan tunnustaisi tappionsa ja virheensä.

        Minulla oli omat talous ja terveyshuoleni kymmenen vuotta sitten, eikä kukaan tarjonnut apuaan. Johtui pitkälti siitä että en kehdannut pyytää sitä apua kun hävetti. Erakoiduin toviksi siinä 2011 paikkeilla ja join ihan liikaa. Saattoi olla itsetuhoisiakin ajatuksia.

        Toinen sitten Suomen rahamieskavereista huomasi tilanteeni ja alkoi järkkäämään minulle rahakkaita duuneja ja opetti alalleen. Paljastui aika pian että vanhoista suhteistani ja osaamisestani olikin hälle valtavasti apua ja yhteistyö tuotti hedelmää.

        Mutta palaten edesmenneeseen kaveriin, hänen ongelmistaan ja sairaudestaan kuulin tänään postuumisti. Sen verran energinen kaveri että arvelin hänen olevan jo täydessä laukassa Suomessa uusien bisneksien parissa.

        Pohjalainen päällikkö ja lakeuksien kingi, kotikuntansa tunnetuin kaveri todennäköisesti. Sellaiset ei armoa anele. Lepäilehän Mikko rauhassa. Ikävä on miestä.


      • Anonyymi
        2010vuodesta kirjoitti:

        Yritän vastata asiallisesti viskilasin äärellä, vaikka nämä kommenttisi saavat aina sapen kiehumaan.

        Minä en tiedä ravintola-alasta mitään muuta Thaimassa kuin sen että se on todella kovaa työtä ja siinä on erittäin suuri mahdollisuus epäonnistua ja- tai alkoholisoitua. Minusta ei olisi siihen hommaan. Ei päiväksikään.

        En tiedä numerosensei montako kaveria sinulla on ja millainen suhde teillä on, mutta meilläpäin ei ole tapana puuttua kavereiden bisneksiin, ellei tämä itse sitä apua pyydä ja tarvitse.

        Minulla ei esimerkiksi ollut mitään tietoa mikä tällä kaverilla oli tilanne Pattayan baarin perustamisen suhteen ja mikä hänen taloudellinen tilanteensa oli. 400 kilometriä oli fyysistä etäisyyttä ja näin hänet viime vuonna vain pari kertaa ennenkuin näin facesta että hän on Suomessa.

        Näin vain kivoja kuvia ja puitteet vaikutti olevan kunnossa ja siellä oli takana yksi todella rikas suomalainen, joten ei tullut mieleenkään mennä kysymään että hei tarviikko multa rahaa?

        En muutenkaan ole joulupukki eikä hän ollut mikään pyhimys, mutta mahtava oli kaverina ja seurana. Katsos numerosensei kun meillä miehillä on ylpeytemme. Emme pyydä kovin helposti apua kavereiltakaan koska silloin tavallaan tunnustaisi tappionsa ja virheensä.

        Minulla oli omat talous ja terveyshuoleni kymmenen vuotta sitten, eikä kukaan tarjonnut apuaan. Johtui pitkälti siitä että en kehdannut pyytää sitä apua kun hävetti. Erakoiduin toviksi siinä 2011 paikkeilla ja join ihan liikaa. Saattoi olla itsetuhoisiakin ajatuksia.

        Toinen sitten Suomen rahamieskavereista huomasi tilanteeni ja alkoi järkkäämään minulle rahakkaita duuneja ja opetti alalleen. Paljastui aika pian että vanhoista suhteistani ja osaamisestani olikin hälle valtavasti apua ja yhteistyö tuotti hedelmää.

        Mutta palaten edesmenneeseen kaveriin, hänen ongelmistaan ja sairaudestaan kuulin tänään postuumisti. Sen verran energinen kaveri että arvelin hänen olevan jo täydessä laukassa Suomessa uusien bisneksien parissa.

        Pohjalainen päällikkö ja lakeuksien kingi, kotikuntansa tunnetuin kaveri todennäköisesti. Sellaiset ei armoa anele. Lepäilehän Mikko rauhassa. Ikävä on miestä.

        Oikein mukava että vihdoin tunnustat paniikkihäiriösi johdosta sappesi kiehuvan, se onkin tarkoitukseni kuumakalle.

        Arvostan kykyäsi kirjautua traveliksi neljässä minuutissa fanittamaan itseäsi, sen täytyy olla intensiivisen ja pitkäaikaisen harkoittelun tulos.

        Muista peukuttaa.


    • Anonyymi

      Monet meistä Pattajan oikeista pojista tunsi Mikon ja rakkaudella muistelee. Kohteliaimmin pyydän ettei sensei sanoisi tähän keskusteluun sanaakaan koska se ei hänelle kuulu.

      Minä rakastan sinua Mikko ja myöhemmin tavataan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      107
      1692
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      880
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      640
    Aihe