Kertakäyttömaskit

Anonyymi

Herran jestas juntit! Kertakäyttömaski tarkoittaa sitä että se käytetään vain kerran sitten se laitetaan roskiin eikä taskuun! Olen nähnyt kaupassa ym. useasti että se maski tungetaan taskuun! Montakohan kuukautta ihmiset käyttävät sitä samaa maskia? Hyi helvetti!!!! Ihme ettei korona löysää täällä Kainuussa.

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu, ja moni käyttää maskia myös ulkona ja tulee sen kanssa sisälle, jolloin se imee kosteuden ja on täysin käyttökelvoton. Ja ylipäätään turvavälit kun pitää, niin ei tarvii pelleillä maskien kanssa ja sen kosketusetäisyydenkin pitää kestää 15 min,

• Anonyymi

Maskia käytetään niin kauan kunnes naru katkeaa. Sitten pitää valitettavasti hankkia uusi.

• Anonyymi

Itse ostin kuminauhaa että voi korjata katkenneen nauhan, nyt olen käyttänyt jo 3kk samaa kertakäyttömaskia, luonto kiittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse ostin kuminauhaa että voi korjata katkenneen nauhan, nyt olen käyttänyt jo 3kk samaa kertakäyttömaskia, luonto kiittää.

Minä olen korjannut ilmastointi- ja höyrynsulkuteipillä noita maskeja. Toimii myös vittumaisen ja äänekkään akan hiljentämisessä.

• Anonyymi

Kertakäyttömaskin pystyy myös pesemään. Eikun kiehutetaan vain. Ja auringossa kuolevat virukset. Niin on tutkittu. Eikun muovipussiin keräämään vaan. Ja luonto kiittää.

• Anonyymi

Eiköhän tuo ole jokaisen oma asia mitä maskilla tekee. Pidä huoli omasta maskin käytöstä äläkä arvostele muita.

• Anonyymi

No eiköhän tuossa ole aihetta arvostella! Poloiset tiedä miten maskia käytetään.

• Anonyymi

Kertakäyttö on kertakäyttö.
        Roskiin aina kun kerrankin ollut naamalla vaikka vaan r-kioskilla vie loton sen 24 sekuntiaa....
        Kaupassa käynnin jälkeen roskiin.
        Töissä on pakko pitää ja niitä menee se ainakin 8kpl/päivä ja sen se työnantaja maksaa jos pakottaa; suojalasit menee huuruun , käsiä desillä monta kertaa pe päivä ja pesua pesua ja turva väliä......

Ne joilla on joku läpinäkyvä pleksi naamalla ovat turhia ja miksi ne ylipäätään lasketaan maskiksi. ei jatkoon,

• Anonyymi

Kyllä se korona leviää ennemmin niitä roskiksista ja maassa lojuvista maskeista.
      Ilmavirta kuljettaa virusta tehokkaammin ilmassa kuin suljetussa taskussa ja kun laitat sen maskin sinne roskkiseen voi samala hipaista kädellä jonkun koronaa sairastavaan maskiin ja samalla se virus tartuu sinuun.

• Anonyymi

Itse pyyhin p*rseeni, pari kk käytettyyn maskiin ennen kuin laitan sen pyykkikoneeseen ja taas mennään pari kk..

• Anonyymi

Vain pestävät kestomaskit ovat ekologisia. Kertakäyttömaskeille pitäisi laittaa reilu haittavero.

• Anonyymi

Minä ainakin teen niistä kesäksi bikinit.

• Anonyymi

Lapset taas lintsaa koulusta kun lukee näit kommentteja.

• Anonyymi

Pirkka niksi: käännä aina maski toisin päin päivittäin, eli kun olet päivän käyttänyt jotain puolta niin seuraavalle päivälle toinen puoli ja sitä seuraavalle taas edellinen puoli jne.

• Anonyymi

Peskää ne virtsalla, se tappaa niistä pöpöt. Sen jälkeen voi käyttää uudelleen.

• Anonyymi

Kyllä on hyvä konsti, antaa sellaisen raikkaan tuulahduksen kun virtsatun maskin läpi hengittää.

• Anonyymi

Kertakäyttömaskista saa monikäyttömaskin, kun sen keittää. Itse kerään reissuillani ihmisten heittämiä maskeja talteen ja keittelen ne kotona puhtaaksi. Sitten niitä voit ass käyttää monta kertaa.

• Anonyymi

Minulla on ollut sama FFP2-maski autossa jo lokakuusta asti. Ihanhan tu puhtaalta näyttää.

• Anonyymi

Olen käyttänyt koneellista kokomaskia kunnon suodattimilla.

• Anonyymi

Eikös se thl teettänyt testin jossakin laitoksessa että kuinka kauan kertakäyttömaskit piti olla uv säteilyssä niin ne oli taas ihan puhtaita viruksilta,eli niitä voi auringossa kuivatella niin ne puhdistuu. Siinä vinkkejä etelän vetelille kuntosali yrittäjille jotka itkee valtiolta korvauksia suljetuista saleista, että rupee mainostamaan että tuokaa meille solariumiin kuivatettavaksi käytettyjä maskeja siinä heille koronan ajaksi uusi bisnesidea ja ihan ilmaseksi sen teille etelän pelleille annan. Näin he voivat puhdistaa kertakäyttömaskit ja taas maailma pelastuu roskaamiselta ja koronalta ja persaukiset etelän huijarit, ahneet saliyrittäjät saa vähän hyvää mieltä.

• Anonyymi

Ehkä joku maskinkäyttäjä laittaa sen ensin taskuun ja sitten roskiin. Jotkut tiputtavat jalkakäytäville yms.

• Anonyymi

Jospa laittaa pökylän taskuun?

• Anonyymi

Kertakäyttö maski kestää myös pesua 60 aste.Aihe oli Tv. Jos ihminen ostaa 100kpl maski paketin tarjous Itä_heskus Helsinki.Näytää silloin kytäjille jotka maskia ei käytä on aina sama maski.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3209
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3077
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2942
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1657
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59