Ammattikorkeaan 2021

Anonyymi

Tässä ketjussa voi jutella hakuprosessista mitä mieleen juolahtaa.
Autetaan ja tsempataan toisiamme, ja pidetään kiva ilmapiiri yllä :)
Mä hain ensisijaisesti SeAmkiin sosionomiksi!

34

1530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hain kans seinäjoelle sairaanhoitajakoulutukseen saa nähä miten käy. Kirjotin 3 vuotta sitte mutta todennäkösemmin pääsen valintakokeella sisään kun ylppärit meni mite meni

      • Anonyymi

        Jäikö kommenttisi kesken?


    • Anonyymi

      Hain itse Haaga-Helian matkailun liikkeenjohtoon ensisijaisesti, sinne oli itse asiassa vähemmän hakijoita kuin moniin muihin koulutuksiin, joihin hain. Varmaan johtuu maailmantilanteesta. Yhteen hakemaani koulutukseen oli vain 81 hakijaa ja 40 otetaan, elänkin toivossa, että sinne olisi mahdollisuudet ilman valintakoetta. Kirjoituksista jo mennyt aikaa! Lisäksi matikkaa pitäisi treenata...

    • Anonyymi

      Jos opettaja opiskelee oman työnohessa erityisopettajaksi niin, saisiko opiskelijoiden kokeiden arvioinnit ja työharjoittelun ohjaus, jäädä vähemmälle sanoi että on kiire luokkaan kun on työharjoittelussa. Ei vastaa sähköpostiinkaan.

      • Anonyymi

        Kuka on työharjoittelussa ja kuka ei vastaa sähköpostiin?
        Sinulla ainakin tuntuu olevan niin tolkuton kiire, ettet ehdi ymmärrettävää pienen pientä tekstiä kirjoittaa,


    • Anonyymi

      Kyllä ammmtikorkeakoulu oli mukava opiskelupaikka kun jouduin työni takia kouluttautumaan jatkuvasti. Ei ollut aina tarpeen kun oli pitänyt tietonsa ajan tasalla. eläkkeelle siirryi vuosi varsinaisen eläkeiän jälkeen. siihen oli syynä motivoitumattomat opiskelijat . Ei pinna kestänyt enää näitä ääliöitä joita oli aina joukossa. mutta nämä kuleksii vieläkin ilman työtä. ja parhaat on tekniikakan tohtoreita di insinöörejä ym vaikka oipinto ohjaajat oli sanoneet että ei kasakoulu pohjalta pääse eteenpäin. tämähän on kiinni vain henkilön motivaatiosta

      • Anonyymi

        Joo, siis nykyään koulutetaan mahdottoman paljon ja moneen kertaan sellaisia tyyppejä, joiden kohdalla siitä ei ole mitään hyötyä. Yhdellä ja toisella on useita tutkintoja, mutta työ ei kelpaa tai nämä monitutkintoiset eivät kelpaa työelämään. Monta tutkintoa yhdellä ihmisellä on melkein aina varoitusmerkki.
        Kaikkea koulutusta pitäisi vähentää huomattavasti ja sen sijaan työtä lisätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, siis nykyään koulutetaan mahdottoman paljon ja moneen kertaan sellaisia tyyppejä, joiden kohdalla siitä ei ole mitään hyötyä. Yhdellä ja toisella on useita tutkintoja, mutta työ ei kelpaa tai nämä monitutkintoiset eivät kelpaa työelämään. Monta tutkintoa yhdellä ihmisellä on melkein aina varoitusmerkki.
        Kaikkea koulutusta pitäisi vähentää huomattavasti ja sen sijaan työtä lisätä.

        Hah: kylläpä se nykyään on toisin päin! :D Monta tutkintoa on hyvä juttu (mm. joustavuutta ja monipuolista näkökulmaa työelämään) - yksi tai korkeintaan kaksi tutkintoa taas on huono (kapea-alainen, ei valmis eikä motivoitunut jatkuvaan kouluttautumiseen). ;)


    • Anonyymi

      Luin jostain palstalta, että jo 17.5. alkaen voisi tulla todistusvalinnan tuloksia. Kyllä tuntuu pitkältä odotusaika! Olis kiva, jos tänne ihmiset kirjoittelisi kokemuksiaan millä pisteillä on päässyt, ja onko varasijat liikkuneet.

      • Anonyymi

        En tiedä mistä tuo 17.5 on repäisty, koska ainakaan opintopolun tai koulujen (niihin jonne itse hain) sivuilla ei ole kyseistä päivämäärää mainittu. Tai on voinut toki ohikin mennä, mutta aika kattavasti olen niitä sivustoja kolunnut. Nopealla googlauksella tuo päivämäärä tulee vastaan ainoastaan vauva.fi -sivustolla.

        Itselläni on aika vähän kokemusta varasijoista. Vuonna 2017 pääsin Lapin yliopistoon hakiessani varasijalle 2 ja nousin peräti varasijalle 1, mutta siihen se sitten jäi :D Kaikkiin muihin hakukohteisiin olen aina päässyt suoraan sisälle. Mutta siis, ilmeisesti varasijat eivät nykyään elä hirveästi, kun on tuo "pakko mennä ylimpään kohteeseen"-sääntö. Varasija ei siis elä, paitsi jos joku päättää pitää välivuoden. Ja tämmöisiä henkilöitä on aika vähän. Toki tässäkin varmaan on jotain poikkeustapauksia, jotka syystä x saavat ottaa vastaan jonkin toissijaisen hakukohteensa tjms. mutta tuskin tuotakaan tapahtuu niin paljoa, että merkittävästi elävöittäisi varasijoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä tuo 17.5 on repäisty, koska ainakaan opintopolun tai koulujen (niihin jonne itse hain) sivuilla ei ole kyseistä päivämäärää mainittu. Tai on voinut toki ohikin mennä, mutta aika kattavasti olen niitä sivustoja kolunnut. Nopealla googlauksella tuo päivämäärä tulee vastaan ainoastaan vauva.fi -sivustolla.

        Itselläni on aika vähän kokemusta varasijoista. Vuonna 2017 pääsin Lapin yliopistoon hakiessani varasijalle 2 ja nousin peräti varasijalle 1, mutta siihen se sitten jäi :D Kaikkiin muihin hakukohteisiin olen aina päässyt suoraan sisälle. Mutta siis, ilmeisesti varasijat eivät nykyään elä hirveästi, kun on tuo "pakko mennä ylimpään kohteeseen"-sääntö. Varasija ei siis elä, paitsi jos joku päättää pitää välivuoden. Ja tämmöisiä henkilöitä on aika vähän. Toki tässäkin varmaan on jotain poikkeustapauksia, jotka syystä x saavat ottaa vastaan jonkin toissijaisen hakukohteensa tjms. mutta tuskin tuotakaan tapahtuu niin paljoa, että merkittävästi elävöittäisi varasijoja.

        Sieltä vauva-palstalta minä sen päivämäärän sainkin :) Yleensä nuo todistusvalintatulokset on tulleet n. viikkoa ennen toukokuun loppua tai hieman aiemmin. Eli viikon 20 aikana saattaisi jo jotain tulla.

        Itse olin yhtenä vuonna Laureaan 1. varasijalla, mutta jono ei liikkunut pitkään aikaan. Eli aika kauan saavat ihmiset miettiä näitä päätöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä vauva-palstalta minä sen päivämäärän sainkin :) Yleensä nuo todistusvalintatulokset on tulleet n. viikkoa ennen toukokuun loppua tai hieman aiemmin. Eli viikon 20 aikana saattaisi jo jotain tulla.

        Itse olin yhtenä vuonna Laureaan 1. varasijalla, mutta jono ei liikkunut pitkään aikaan. Eli aika kauan saavat ihmiset miettiä näitä päätöksiä.

        Yo-tulokset tulevat 18.5., joten sen jälkeen alkavat todistusvalinnan tulokset tipahdella, muistaakseni ilmoitettu takaraja todistusvalintojen julkaisulle oli 28.5.
        Itse hain Turkuun verkkotradenomi- (kirjasto) ja SeAMKiin kirjastoalan tradenomikoulutukseen, YO-paperit ovat ihan ok, joten toivottavasti ei tarvitsisi mennä kokeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä tuo 17.5 on repäisty, koska ainakaan opintopolun tai koulujen (niihin jonne itse hain) sivuilla ei ole kyseistä päivämäärää mainittu. Tai on voinut toki ohikin mennä, mutta aika kattavasti olen niitä sivustoja kolunnut. Nopealla googlauksella tuo päivämäärä tulee vastaan ainoastaan vauva.fi -sivustolla.

        Itselläni on aika vähän kokemusta varasijoista. Vuonna 2017 pääsin Lapin yliopistoon hakiessani varasijalle 2 ja nousin peräti varasijalle 1, mutta siihen se sitten jäi :D Kaikkiin muihin hakukohteisiin olen aina päässyt suoraan sisälle. Mutta siis, ilmeisesti varasijat eivät nykyään elä hirveästi, kun on tuo "pakko mennä ylimpään kohteeseen"-sääntö. Varasija ei siis elä, paitsi jos joku päättää pitää välivuoden. Ja tämmöisiä henkilöitä on aika vähän. Toki tässäkin varmaan on jotain poikkeustapauksia, jotka syystä x saavat ottaa vastaan jonkin toissijaisen hakukohteensa tjms. mutta tuskin tuotakaan tapahtuu niin paljoa, että merkittävästi elävöittäisi varasijoja.

        "Kaikkiin muihin hakukohteisiin olen aina päässyt suoraan sisälle."

        Kuinka monta koulutusta sinulla jo on? Kuinka monta koulutusta tarvitaan, että kelpaa töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikkiin muihin hakukohteisiin olen aina päässyt suoraan sisälle."

        Kuinka monta koulutusta sinulla jo on? Kuinka monta koulutusta tarvitaan, että kelpaa töihin?

        Noin kuukauden päästä on ensimmäinen korkeakoulututkinto ja olen ollut töissä melkein koko opiskelujen ajan. Sisäänpääsy ei vielä tarkoita paikan vastaanottamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä tuo 17.5 on repäisty, koska ainakaan opintopolun tai koulujen (niihin jonne itse hain) sivuilla ei ole kyseistä päivämäärää mainittu. Tai on voinut toki ohikin mennä, mutta aika kattavasti olen niitä sivustoja kolunnut. Nopealla googlauksella tuo päivämäärä tulee vastaan ainoastaan vauva.fi -sivustolla.

        Itselläni on aika vähän kokemusta varasijoista. Vuonna 2017 pääsin Lapin yliopistoon hakiessani varasijalle 2 ja nousin peräti varasijalle 1, mutta siihen se sitten jäi :D Kaikkiin muihin hakukohteisiin olen aina päässyt suoraan sisälle. Mutta siis, ilmeisesti varasijat eivät nykyään elä hirveästi, kun on tuo "pakko mennä ylimpään kohteeseen"-sääntö. Varasija ei siis elä, paitsi jos joku päättää pitää välivuoden. Ja tämmöisiä henkilöitä on aika vähän. Toki tässäkin varmaan on jotain poikkeustapauksia, jotka syystä x saavat ottaa vastaan jonkin toissijaisen hakukohteensa tjms. mutta tuskin tuotakaan tapahtuu niin paljoa, että merkittävästi elävöittäisi varasijoja.

        Joo mun mielestä tais olla niin, että tulokset julkaistaan viimeistään 30.5. Itselläni yo-pisteet vaan vajaa 70, joten niillä on tuskin sisään pääsemistä. Toki oon nyt tehny amk valmennuskurssia että olis mahiksia päästä sisään. Pisteitä varmaan vaaditaankin sit jotain 70 vähintään.. huhhu.
        Mä hain ammattikorkeaan viime keväänä ensimmäisen kerran ja olin varasijoilla 128 ja 246 🤣 tänä vuonna on panostettu hiukan enemmän.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mun mielestä tais olla niin, että tulokset julkaistaan viimeistään 30.5. Itselläni yo-pisteet vaan vajaa 70, joten niillä on tuskin sisään pääsemistä. Toki oon nyt tehny amk valmennuskurssia että olis mahiksia päästä sisään. Pisteitä varmaan vaaditaankin sit jotain 70 vähintään.. huhhu.
        Mä hain ammattikorkeaan viime keväänä ensimmäisen kerran ja olin varasijoilla 128 ja 246 🤣 tänä vuonna on panostettu hiukan enemmän.....

        Ohhoh, mikä ala, jos saa kysyä? Toivotaan, että tällä kertaa tärppää!


    • Anonyymi

      minulla amiska todistuksessa lähes tulkoon pelkkää vitosta, mutta yksi ykkönen on jäänyt kummittelemaan koronan pahimmilta ajoilta. Nyt tein uuden näytön ja saan arvion siitä perjantaina 14.5... kerkeääkö noihin todistusvalintoihin. toivoisin että todistuksella pääsen sisään sillä olen aivan paniikissa aina koetilanteissa!

      • Anonyymi

        Ammattikoulututkintotietojen on oltava tallennettuna KOSKI-palvelussa 18.5.2021 mennessä, jotta ne voidaan ottaa huomioon todistusvalinnassa. Eli riippuu ihan siitä tallennetaanko suoritukset palveluun heti vai "kunhan ehtii".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattikoulututkintotietojen on oltava tallennettuna KOSKI-palvelussa 18.5.2021 mennessä, jotta ne voidaan ottaa huomioon todistusvalinnassa. Eli riippuu ihan siitä tallennetaanko suoritukset palveluun heti vai "kunhan ehtii".

        joo tätä minä mietinkin, Voikohan oppilaitokseen olla yhteydessä asiasta vai ovatko kiinnostuneita... jännäää.
        Todistusvalinnalla sisään pääsyni on kuitenkin tästä kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo tätä minä mietinkin, Voikohan oppilaitokseen olla yhteydessä asiasta vai ovatko kiinnostuneita... jännäää.
        Todistusvalinnalla sisään pääsyni on kuitenkin tästä kiinni

        Jes! Sain korotettua viimeisen aineen ja KA on nyt 4.64(pisteet 138(, pääseeköhän sillä todistusvalinnalla sisään?


    • Anonyymi

      Olen hakenut YAMK:hon harkinnanvaraisena hakijana tänä keväänä, ts. perustutkintoni (teknikko) ei riitä normiprosessissa kelpoisuudeksi, koska ei vastaa AMK-tutkintoa. Joillain oppilaitoksilla on kuitenkin näitä harkinnanvaraisia metodeja, jos hakijalla on esim. tälläinen opistotason tutkinto ja riittävästi työkokemusta. Valintakoe suoritetaan esseetyönä haastatteluna. Haastatteluun kutsutaan ne, jotka saavat esseestä tietyn määrän pisteitä. Sain kutsun haastatteluun, joka kestää 20 min., mutta mitään lähtötietoja sisällöstä ei ole, joten tässä kuumeisesti mietin miten siihen olisi syytä valmistautua. Vinkkejä kaivataan! Olen jo 50 ja vielä halajan koulunpenkille. On jäänyt harmittamaan etten aikanaan kouluttautunut enempää. Toisaalta olen aivan hyvin menestynyt työelämässä.

    • Anonyymi

      Äääh! Nyt tuli että oon amis todistusvalinnassa sijalla 4, ja mulla on 2 pistettä liian vähän alimpiin hyväksyttyihin pisteisiin >____< Ärsyttää kun yks bitch ope anto mulle yhestä kurssista 1, ilman hyvää syytä kun tein sen mielestäni ihan ok:sti mutta ope ei vaan tykänny musta.... Kivat jos nyt sen open vittumaisuuden takia en pääse amk:hon......

      • Anonyymi

        Siis varasijalla 4....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis varasijalla 4....

        Amiksessa on aika monta kurssia, niin vähän hölmöä jossitella yhden kurssin takia. Yhtälailla olisit voinut tehdä pari muuta kurssia paremmin ja olla heittämällä sisällä. Sellasta se on meille kaikille, pisteet joko riittää tai sitten ei riitä.


    • Anonyymi

      Tuohon edelliseen lisätäkseni, niin vaikka vähän tylyltä saattoi kuulostaa, mutta ei siis ollut tarkoituksena vittuilla tai mitään. Pointti lähinnä siinä, että aika moni karsiutuu niukasti ja varmasti kaikki löytää syyllisen karsiutumiseen jostain muualta, kunhan tarpeeksi jaksaa asiaa kaivella.

      Toivottavasti pääset sisään. Jos ei, niin ensi vuonna uusi yritys.

      • Anonyymi

        Okei, ihan totta, ei kannata miettiä syyllisiä :3 Ja pidetään peukkuja!


    • Anonyymi

      Olin töissä kevytyrittäjänä koulun ohella niin en olisi ehtinyt tekemään paremmin :/ Ja muutenkin tuntu että tossa amis koulussa sai numeroita opejen mielialojen mukaan. Mutta joo pidetään peukkuja, että pääsisin sisään kuitenkin, 4 on onneksi aika hyvä varasija kuitenkin~

      • Anonyymi

        Ymmärrettävää. Asiat ei aina ole ihan mustavalkoisia.

        Itsellä kanssa vähän huvittava tilanne, kun aiempien kk-pisteiden jonossa olen 1. varasijalla maksimipisteillä 150. Alin hyväksytty pistemäärä on 89. En siis ole ensikertalainen, niin sen vuoksi joku ensikertalainen on päässy noilla jämäpisteillä mun edelle. En sinänsä valita tulosta, koska ymmärrän miksi ensikertalaiskiintiöt on olemassa, mutta onhan tuo vähän huvittavaa kuitenkin kun miettii.

        Mutta paljon on tuloksia julkaisematta pääsykokeet vielä edessä, niin eiköhän meillä molemmilla tärppää. Eri asia, jos ois jossain varasijalla 20 :D


    • Anonyymi

      Itse haen Sähkö ja automaatiolle TAMK:iin. Tuosta koulunkäynnistä kun on pauttiarallaa semmonen 16vuotta, niin ei ole oikeastaan mikään ollut tuoreessa muistissa ja nyt oon koittanut marraskuusta saakka opiskella matikkaa, fysiikkaa, geometriaa, englantia ja vähän kaikkea siltä väliltä.

      Nyt kun on lueskellut mitä aiheesta on kirjoitettu, niin alkaa tuntumaan että voi olla vielä kaukana pääsy kouluun. Nyt jännittää jo pelkästään se, että jos joudun kirjaaman kaavat tai matikan vastaukset ratkaisuineen tietokoneella ,niin se on paljon hitaampaa kuin että käsin värkkäisin ne.

      mutta koitan pitää hyvän tsemin päällä niin eiköhän siitä ainakin sitä kuuluisaa kokemusta tule

      • Anonyymi

        eli siis pääsykokeita odotellessa


    • Anonyymi

      Onko kukaan sattumoisin saanut jo SeAMKista yo-todistusvalinnan tuloksia? Hain kirjastotradenomiksi, olisi ihan kiva tietää onko huomenna mentävä kokeeseen vai riittikö todistuspisteet...

      • Anonyymi

        hahaa mä oon sosionomiks varasijalla 140😂 toivottavasti toi valintakoe meni hyvin🥴


    • Anonyymi

      PÄÄSIN!!!
      T:aloittaja

    • Anonyymi

      Kuinka hyvät mahdollisuudet on päästä varasijalta 4 sisään AMK:hon esimerkiksi sähkö tai tuotantotalous? Miten oli viime vuonna tilanne. Kyselee...epätoivoinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe