Honda accord jousen vaihto

Ei viittis tehdä

Honda accoerd vasen etu jousi poikki. Onko työläs homma vaihtaa? Onko kellään mitään jippoa, että pääsis helpommalla?

6

2797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne

      Ei siinä oikein jippoja ole... Jousipuristin tarvitaan. Ainakin vanhemmissa malleissa iskarin alapään kiinnityspultti saattaa olla jumissa ja katkeaa avattaessa. Siinäpä sitten poraat jämät pois.

    • kokopesu

      Kipin kapin autokauppaan... Konsti kelpaa myös keväisen pesu/vahausurakan välttelyyn.

    • The_Zero

      Itselläni työnalla juurikin sama homma, mutta vaihdan molemmat etujouset... Täytyy myöntää, että työläshomma on ja oikoreittiä en itse ainakaan löytänyt...

    • VRi

      Minulla on myös edessä etujousten vaihto. Olleet jo monta vuotta poikki, ei ole haitannut, mutta katsastusnies nyt huomasi. Mutta kun ei löydy noin pieni halkaisijaiselle jouselle jousen kiristimiä.

    • TK

      Otappa iskarin "tolpan" alapäästä " U väärinpäin" poikittain oleva pultti pois lievällä väkivallalla (oli muistaakseni mutteripuolelta lukkohitsattu eli ei tarvi vasta-avainta). Sitten yläältä ne kolme pulttia irti ja iskari on irti.(muista ottaa muuten se jarruletkukin irti siitä tolpasta) (takana sama homma paitsi vain kaksi mutteria ylhäällä)Käyttäkää reippaasti ruosteenirroitinta ja uskallusta. Biltemasta löytyy ok ja halvat puristimet. Varatkaa aikaa noin puoltoistatuntia/jousi.
      Ylihelppojuttu ja korjaamolla rahastetaan törkeesti!

    • Itse vaihdoin juuri vasemmanpuoleisen etuiskarin CC7 koppaiseen Accordiin. Vanha oli aivan loppu, joten hommasin purkaamolta vähän käytetyn etuiskarin jousineen. Tässä korimallissa irroitetaan ylätukivarsi (2kpl konehuoneenpuoleista pulttia 14-19mm). Sitten irroitin U-muotoisen iskarin alapäänpultin irti, sen jälkeen U-alaosa irroitetaan itse iskarista (1kpl 14mm pultti) Nyt iskari on siis kahdessa osassa, ja alaosa on helppo ottaa pois, jonka jälkeen irroitin konehuoneen puolelta iskarin yläpäästä 3kpl olikohan 12 tai 14mm mutteria, jonka jälkeen iskari kirjaimellisti putoaa alas. Niin ja muistakaa ottaa ne jarruletkun 2kpl 12mm pulttia "tolpasta" irti. Tämän jälkeen asensin uuden iskarin päinvastaisessa järjestyksessä takaisin. Pultit oli lujassa mutta eivät katkenneet vaikka auto on vuodelta 1993. Käyttäkää paljon CRC:tä tai vastaavaa ja hyvä olisi laittaa kiinnitysvaiheessa pyöräkotelossa oleviin pultteihin esim. kraffitivaseliinia helpottamaan joskus myöhemmin tulevia irroituksia varten.

      Tuo ylätukivarren irroitus ei pakosti ole välttämätöntä, mutta itse halusin sen pois edestä. Missään nimessä alkää alkako irroittamaan vetonivelen ulointa päätä rengasnavasta tai muita tukivarsia paitsi ylätukivarsi, muuten olette todella hukassa. Mukavia työskentelyhetkiä ja varatkaa muutama rööki siihen sivuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe