Puskaa matalaksi

Anonyymi

Vihdoinkin päättäjät ovat tajunneet että linnan ja Varikkoniemen voi yhdistää. Justiin tämmöisiä ajatuksia pitää viedä eteenpäin. Jos ei pystytä tai keretä rahan puutteen vuoksi pitämään kaupungin puskia siistinä niin ei muuta kun rakennusta tai muuta hyötykäyttöö tilalle. Ahveniston ja Aulangon sekä Hattelmalanharjun metsät on täynnä näitä seka metsiä ei niitä ydin kaupungin alueella tarvita yhtään.

18

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näino. Tapahtumapuistoa ja sunny car centereitä tilalle. Tai kuten se meillä päin ilmaistaan, houkuttelevia liiketontteja joilla on kovasti kysyntää.

    • Anonyymi

      Miksi ne pitää yhdistää. Linnanpuisto on tuulinen ja kylmä paikka ja nyt Varikonniemestä halutaan tehdä yhtä steriili. Keski-Euroopassa puistot ovat kuin Varikonniemi, ei niitä ylihoideta epämiellyttäväksi puistonpenkiksi. Ilmastonmuutoksen takia ihmiset kaipaavat puista suojaa.

      • Anonyymi

        Puisto ja risukko on ihan eri juttu. Toisilla on kyllä ihmeelliset näkökulmat mutta onneksi ne jotka uskaltaa tehdä ja toimia tekevät kaikkien käyttäjien kannalta toimiviksi. Hoitamatonta pajukkoa ja pusikkoa on ihan tarpeeksi ja jokainenhan voi sitä istuttaa omaan pihaan jos niin haluaa. Ja voihan toki siihen jättää saarekkeen pajukkoa ja puskaa niin onhan se kontrasti hoidettuun puistoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puisto ja risukko on ihan eri juttu. Toisilla on kyllä ihmeelliset näkökulmat mutta onneksi ne jotka uskaltaa tehdä ja toimia tekevät kaikkien käyttäjien kannalta toimiviksi. Hoitamatonta pajukkoa ja pusikkoa on ihan tarpeeksi ja jokainenhan voi sitä istuttaa omaan pihaan jos niin haluaa. Ja voihan toki siihen jättää saarekkeen pajukkoa ja puskaa niin onhan se kontrasti hoidettuun puistoon.

        Puistoissa ei kuulu linnun laulu, Varikonniemessä kuuluu. Puistossa ei ole erilaisia tuoksuja, jotka tulevat luonnonkasveista, Varikonniemessä tuoksuu. Jos tämä tuhotaan, tuhotaan myös sellaiset aistikokemukset joita esim vanhukset eivät enää kykene liikuntakykynsä takia saavuttamaan. Miksi tuhota jotain ainutlaatuista ja miksi.


    • Anonyymi

      20 valtuutettua kirjoittanut jonkun kirjeen, no tietää ketä EI ÄÄNESTÄ.Hävetkää!

    • Anonyymi

      Aulangon lenkkiä kun ajelee ja Ankkalammen jälkeen olisi maisemat huikeat jos sen puiden seasta aukeaisi. Eversti olisi kyllä mielissään kun saataisiin näkymää hotellille ja golf kentän suuntaan. Sinne jäisi kyllä hehtaari tolkulla koskematonta metsää.

      • Anonyymi

        Kyllä Pööli pitäisi turistien silmiin sieltä sattua, nurin vaan kaikki, kaatuuhan ne kuitenkin seuraavassa myrskyssä tai jotain. Sehän näyttää ihan ryteiköltä junan ikkunasta katsoen.


    • Anonyymi

      Persut vastustaa. Koska Persut on vastustus puolue ja ei ihan penaalin terävämpiä kyniä.

    • Anonyymi

      Varikonniemeä ei voi nykyisellään sanoa puistoksi. Näyttää umpeenkasvaneelta entiseltä teollisuusalueelta joka se onkin.

      • Anonyymi

        Tapahtumapuistoakaan ei voi pitää puistona näyttää entiseltä teollisuusvarastoalueelta jota se on vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtumapuistoakaan ei voi pitää puistona näyttää entiseltä teollisuusvarastoalueelta jota se on vieläkin.

        Älä nyt viitti hei.....Tapahtumapuisto on just se KokDemuhallinnon luoma suuri tyhjiö ja suunnaton 6 miljoonan verorahareikä jota Lujabetoni parhaansa mukaan yrittää täyttää!


    • Anonyymi

      Aulangon ikivanhoihin puistopuihin rakennettiin jotain kakaroiden kiipeilytelineitä. Kamalan näköistä. Nyt ollaan varikonniemiä parturoimassa, ties mitä hirveetä sinne suunnitteilla, en osaa kuvitella, kauhistelen vain.

    • Anonyymi

      Kulla,

      Rakentakaamme silta vetten ylitse tai kaivakaamme tunneli sen alitse.

      Pysäköintitalo myös rakennettava linnan viereen ratkaisemaan arkipäivinä ennen rehottanut, ah niin villi pysäköintiongelma Kustaa III:n kadulla.

    • Anonyymi

      Silta tarvitaan mutta ihan eri paikkaan ja autoille ettei koko kaupunkia tarvitse kiertää.

    • Anonyymi

      Varikonniemessä on pusikot suojeltu lintujen takia , mutta jos pahimpia pusikoita ei kohta siivota niin liikkumiskielto olisi paikallaan tuulisina päivinä . Useita puitahan kaatunut viime talven aikana . Museovirastohan on suojellut varastojen betonit runkorakenteet jotka ovat maan sisällä . Eli niiden poisvienti ei ole luvallista . Toisin sanoen museovirasto haluaa rakennelmista uutta museokamaa tutkittavaksi jälkipolville

      • Anonyymi

        Ihan samalla tavalla oksia löytyy tuulisten päivien jälkeen rantareitiltä. Jos jokaista puuta pitäisi kaataa sen takia että sieltä jotain tulee alas niin niitä ei olisi enää jäljellä. Rakentaminen on jo nyt kaventanut Varikonniemen aluetta, ylihoitaminen vie loput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla oksia löytyy tuulisten päivien jälkeen rantareitiltä. Jos jokaista puuta pitäisi kaataa sen takia että sieltä jotain tulee alas niin niitä ei olisi enää jäljellä. Rakentaminen on jo nyt kaventanut Varikonniemen aluetta, ylihoitaminen vie loput.

        Puskat nurin. On siinä lähellä oikeatakin suojelumetsää jos jonkun tarvii mennä puskaan rauhoittumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puskat nurin. On siinä lähellä oikeatakin suojelumetsää jos jonkun tarvii mennä puskaan rauhoittumaan.

        Ei suojelumetsässä ole puskia, kyseessä on aivan erilainen metsätyyppi. Ja eläimistö. Mene sinä sinne linnapuistoon ihailemaan hoidettua puistoa ja mölyävää apinalaumaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe