Kotivälipala Chiang Maissa.

Anonyymi

Ruokailutottumuksia on useita, tosin tämän palstan feikeillä yleisimmin ne liittyy ravintolaruokailuun, mutta meillä ruokaillaan pääsääntöisesti kotona.

Tapahtuneen väärinkäsityksen johdosta ilmoitan että ei sushien valmistaminen ole sen kummoisempaa kuin jokin esimerkiksi kalakukon pyöräyttäminen, jos on ollut kiinnostusta opetella.
Ei myöskään mainittujen yksinomaan terveellisiä ruoka-aineita sisältävien tarvitse kotivalmisteisina kilpailla ravintolakokkien samojen kanssa millään tavalla.

Ohessa kitaran muotoisen pyöräyttämiä, sekä siemenet jotka aiheuttaneet päänvaivaa jopa ravintoterapeutille.

https://aijaa.com/sLy08m

S

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yllättävän asiallinen avaus pitkästä aikaa. Kiitos.

      Numba jossain tuolla toisaalla väitti, että olit ostanut sushisi tuoretorilta. Sinä kerroit tehneeksi ne itse. Nyt sinulla on liitteenä kuva vaimosi pyöräyttämistä. Saanko ihan ystävällisesti kysyä, että mikä lienee totuus tässä keississä, tai toisin; - kenellä on puhtaat jauhot pussissa?

      Kysäisen nyt vielä - ystävällisesti ja piruilematta - että oletteko te, siis sinä tai vaimosi, tehneet koskaan itse kalakukkoa?

      Jatkan keskustelua kanssani riippuen vastauksesi asiallisuudesta.

      Z

    • Anonyymi

      Senssu. Tässä kuva https://aijaa.com/FUAb8e tekemistäsi susheista. En viitsinyt etsiä itä toista kuvaa, missä oli Kuksa mukana. Liitän tämän kuvan ketjuun siksi, että se selkoittanee keskustelun seuraamista sellaisille henkilöille, joilta on jäänyt näkemättä sinun tekemäsi sushit.

      Z

      • Anonyymi

        Kokeillaanpa Zorro pysyä asiassa ja ystävällisin mielin.

        Huomautan ensinnäkin että Numba ei ole VÄITTÄNYT minun ostaneen tuoretorilta, vaan pelkästä muististani tarkastamatta muistan hänen kirjoottaneen että tuollaisia voi ostaa tuoretorilta.

        Vaimoni on käynyt opettelemassa kyseisten valmistusta, sekä niitä ns. ammattitaidottomien valmistamia oli jo aikoinaan ns. ravintolakonsernissakin ja hyvin maisui.
        Ei noiden pyörittäminen mitään vaikeaa ole vaikeimman työvaiheen ollen kalan jalostaminen koko fisusta susselin päälle ja sen tietää jokainen joka joskus nyppinyt pinseteillä viimeisetkin ruodot pois lohesta.

        Emme ole tehneet kumpikaan kalakukkoa eikä vaimoni ole edes maistanut.

        Seuraava mainitsee yleensä köyhien ruokailevan kotona, no näkökantahan se tuokin.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeillaanpa Zorro pysyä asiassa ja ystävällisin mielin.

        Huomautan ensinnäkin että Numba ei ole VÄITTÄNYT minun ostaneen tuoretorilta, vaan pelkästä muististani tarkastamatta muistan hänen kirjoottaneen että tuollaisia voi ostaa tuoretorilta.

        Vaimoni on käynyt opettelemassa kyseisten valmistusta, sekä niitä ns. ammattitaidottomien valmistamia oli jo aikoinaan ns. ravintolakonsernissakin ja hyvin maisui.
        Ei noiden pyörittäminen mitään vaikeaa ole vaikeimman työvaiheen ollen kalan jalostaminen koko fisusta susselin päälle ja sen tietää jokainen joka joskus nyppinyt pinseteillä viimeisetkin ruodot pois lohesta.

        Emme ole tehneet kumpikaan kalakukkoa eikä vaimoni ole edes maistanut.

        Seuraava mainitsee yleensä köyhien ruokailevan kotona, no näkökantahan se tuokin.

        S

        Hyvä Senssu.

        Ystävällisesti omaa muistiani epäillen tarkistin mitä 29.04.2021 12:55 allekirjoituksella - By NumBall HHN 60v. kirjoitettu on.

        ”Niin kysehän ei ollut makkarapäällysteisistä kalapuikoista, vaan tuoretorilla myytävistä sushista, jota saa juuri tuon näköisiä lähes kaikilta toreita, eihän se ensimmäinen setti ollut kovinkaan edustavan näköinen, toinen oli parempi... tuollaista sinun aijaamaa sushia saa hua hinistä monesta paikasta, niin että kokki tekee nuo valmiiksi sinun silmien edessä, nämä maksavat muutaman sata bahtia, Senssun ostamat 5-20 bahtia kipale.”

        Et vastannut kysymykseeni ”kenellä on puhtaat jauhot pussissa”, mutta nyt ilmeisesti yrität kiertää kysymykseni väittämällä, että minun väitteeni Numban esittämästä väitteestä oli ns. muunneltua totuutta? Noh, miten tämä asia oli, että väittikö Numba sinun ostaneen sushinsa tuoretorilta?

        PS. Tuossa kommentissaan Numba kirjoitti paljon muuatakin, mikä jääköön omaan arvoonsa, ja mitä en nyt liitä mukaan tähän.

        Z


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Senssu.

        Ystävällisesti omaa muistiani epäillen tarkistin mitä 29.04.2021 12:55 allekirjoituksella - By NumBall HHN 60v. kirjoitettu on.

        ”Niin kysehän ei ollut makkarapäällysteisistä kalapuikoista, vaan tuoretorilla myytävistä sushista, jota saa juuri tuon näköisiä lähes kaikilta toreita, eihän se ensimmäinen setti ollut kovinkaan edustavan näköinen, toinen oli parempi... tuollaista sinun aijaamaa sushia saa hua hinistä monesta paikasta, niin että kokki tekee nuo valmiiksi sinun silmien edessä, nämä maksavat muutaman sata bahtia, Senssun ostamat 5-20 bahtia kipale.”

        Et vastannut kysymykseeni ”kenellä on puhtaat jauhot pussissa”, mutta nyt ilmeisesti yrität kiertää kysymykseni väittämällä, että minun väitteeni Numban esittämästä väitteestä oli ns. muunneltua totuutta? Noh, miten tämä asia oli, että väittikö Numba sinun ostaneen sushinsa tuoretorilta?

        PS. Tuossa kommentissaan Numba kirjoitti paljon muuatakin, mikä jääköön omaan arvoonsa, ja mitä en nyt liitä mukaan tähän.

        Z

        Selvennykseksi jotta tämä ketju olisi lukijoille selkeämpi lukea.

        Tällä kirjoittamallaan ”tuollaista sinun aijaamaa sushia...” - Numba tarkoitti tätä
        https://aijaa.com/fWfju4 TT:n aijaamaa kuvaa.

        Z


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Senssu.

        Ystävällisesti omaa muistiani epäillen tarkistin mitä 29.04.2021 12:55 allekirjoituksella - By NumBall HHN 60v. kirjoitettu on.

        ”Niin kysehän ei ollut makkarapäällysteisistä kalapuikoista, vaan tuoretorilla myytävistä sushista, jota saa juuri tuon näköisiä lähes kaikilta toreita, eihän se ensimmäinen setti ollut kovinkaan edustavan näköinen, toinen oli parempi... tuollaista sinun aijaamaa sushia saa hua hinistä monesta paikasta, niin että kokki tekee nuo valmiiksi sinun silmien edessä, nämä maksavat muutaman sata bahtia, Senssun ostamat 5-20 bahtia kipale.”

        Et vastannut kysymykseeni ”kenellä on puhtaat jauhot pussissa”, mutta nyt ilmeisesti yrität kiertää kysymykseni väittämällä, että minun väitteeni Numban esittämästä väitteestä oli ns. muunneltua totuutta? Noh, miten tämä asia oli, että väittikö Numba sinun ostaneen sushinsa tuoretorilta?

        PS. Tuossa kommentissaan Numba kirjoitti paljon muuatakin, mikä jääköön omaan arvoonsa, ja mitä en nyt liitä mukaan tähän.

        Z

        Senssu hyvä.

        Ettei tämä keskustelumme kääntyisi liian kitkeräksi, niin ystävävyyttäni kerron, että nuo tekemäsi nigiri sushit näyttivät hyviltä. Perustelen tätä väittämääni sillä, että nigirisi olivat minun mielestäni oikean kokoisia. Hyvin usein ns. ammattikokit(kin) tuppaavat tekemään noista liian suuria, toisin sanoen siis sellaisia, jotka eivät kerralla meinaa mahtua suuhun.

        Wasabista tuli vielä mieleeni, että onko tapanasi laittaa sitä automaattisesti nigiri sushissa riisin ja kalan väliin? Kuinka kallista ja millaista wasabia käytät - miten mielestäsi wasabi vaikuttaa sushin hinta laatusuhteeseen?

        Z


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Senssu.

        Ystävällisesti omaa muistiani epäillen tarkistin mitä 29.04.2021 12:55 allekirjoituksella - By NumBall HHN 60v. kirjoitettu on.

        ”Niin kysehän ei ollut makkarapäällysteisistä kalapuikoista, vaan tuoretorilla myytävistä sushista, jota saa juuri tuon näköisiä lähes kaikilta toreita, eihän se ensimmäinen setti ollut kovinkaan edustavan näköinen, toinen oli parempi... tuollaista sinun aijaamaa sushia saa hua hinistä monesta paikasta, niin että kokki tekee nuo valmiiksi sinun silmien edessä, nämä maksavat muutaman sata bahtia, Senssun ostamat 5-20 bahtia kipale.”

        Et vastannut kysymykseeni ”kenellä on puhtaat jauhot pussissa”, mutta nyt ilmeisesti yrität kiertää kysymykseni väittämällä, että minun väitteeni Numban esittämästä väitteestä oli ns. muunneltua totuutta? Noh, miten tämä asia oli, että väittikö Numba sinun ostaneen sushinsa tuoretorilta?

        PS. Tuossa kommentissaan Numba kirjoitti paljon muuatakin, mikä jääköön omaan arvoonsa, ja mitä en nyt liitä mukaan tähän.

        Z

        Kuten vastasin, en vaivaannu tavallasi tarkistelemaan, näemmä Numba on vastannut kopioitusi mukaisesti, joten sinun tulee kääntyä hänen puoleensa asiassa, ethän sinäkään vastuuta kanna jonkun niuvattelijan kirjoituksista.

        Ei minun "jauhoni" puhtaudet ole sidonnaisia toisten henkilöiden kirjoitteluihin.

        Omaan arvoonsa laitan sinun kaikki kirjoitukset ja minulle on täysin yhdentekevää että koet olevasi tällä palstalla jokin ylihenkilö arvostelemaan muita itsellasi ollen pelkkiä sananparsia, mutta tapansa kullakin.

        Suosittelen kääntymään keskustelemaan tuon kanssa puhtaista jauhoista, joka totesi köyhien syövän kotona, arvelen teillä olevan enemmän kiinnostuksen kohteita kuin minulla ja sinulla keskenämme.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senssu hyvä.

        Ettei tämä keskustelumme kääntyisi liian kitkeräksi, niin ystävävyyttäni kerron, että nuo tekemäsi nigiri sushit näyttivät hyviltä. Perustelen tätä väittämääni sillä, että nigirisi olivat minun mielestäni oikean kokoisia. Hyvin usein ns. ammattikokit(kin) tuppaavat tekemään noista liian suuria, toisin sanoen siis sellaisia, jotka eivät kerralla meinaa mahtua suuhun.

        Wasabista tuli vielä mieleeni, että onko tapanasi laittaa sitä automaattisesti nigiri sushissa riisin ja kalan väliin? Kuinka kallista ja millaista wasabia käytät - miten mielestäsi wasabi vaikuttaa sushin hinta laatusuhteeseen?

        Z

        Ei ole wasabia, mutta katsoppas tuota mikä yllätys ja makunautinto.

        https://aijaa.com/tKnJPh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten vastasin, en vaivaannu tavallasi tarkistelemaan, näemmä Numba on vastannut kopioitusi mukaisesti, joten sinun tulee kääntyä hänen puoleensa asiassa, ethän sinäkään vastuuta kanna jonkun niuvattelijan kirjoituksista.

        Ei minun "jauhoni" puhtaudet ole sidonnaisia toisten henkilöiden kirjoitteluihin.

        Omaan arvoonsa laitan sinun kaikki kirjoitukset ja minulle on täysin yhdentekevää että koet olevasi tällä palstalla jokin ylihenkilö arvostelemaan muita itsellasi ollen pelkkiä sananparsia, mutta tapansa kullakin.

        Suosittelen kääntymään keskustelemaan tuon kanssa puhtaista jauhoista, joka totesi köyhien syövän kotona, arvelen teillä olevan enemmän kiinnostuksen kohteita kuin minulla ja sinulla keskenämme.

        S

        Senssu.

        Kovin ikävää, että meidän välinen keskustelu kääntyi taas näinkin kitkeräksi.

        Miksi ihmeessä minun nyt pitäisi kääntyä Numban puoleen? Numba ei ehkä kai ole vielä osallistunut tähän keskusteluun. Minä esitin mielestäni aivan selkeän kysymyksen sinulle, en Numballe. Pessimisti ei pety - sanotaan. Optimistikin voi aina joskus petty, totean nyt.

        Miksi ihmeessä juuri minun olisi heti alkuun pitänyt kantaa vastuuta jonkun niuvattelijan kirjoituksista? Miksi, avaatkoystävällisesti tätä edes hieman lisää? Minä muuten en ole täällä enkä muuallakaan koskaan niuvatellut ketään.

        Mielenkiintoista mielestäni on myös tuo, kuinka kiukustuttanut olet tuosta, että mainitsin jättäväni omaan arvoonsa sen, mitä muuta Numball kirjoitti tuossa osittain esille nostamassani kirjoituksessaan. Joku voisi jopa arvella, että olette yksi ja sama henkilö.

        Suosittelet minun kääntyvän keskustelemaan tuon kanssa, joka arveli köyhien syövän kotona. Tähän en koe tarvetta. Arvelen kuiten, että hän saatta olla väitteessään oikeassa. Nyt en viitsi tätä arveluani paremmin perustella, mutta sinähän toki voit ystävällisesti perustella sen, miksi olen arvelussani väärässä.

        Z


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senssu.

        Kovin ikävää, että meidän välinen keskustelu kääntyi taas näinkin kitkeräksi.

        Miksi ihmeessä minun nyt pitäisi kääntyä Numban puoleen? Numba ei ehkä kai ole vielä osallistunut tähän keskusteluun. Minä esitin mielestäni aivan selkeän kysymyksen sinulle, en Numballe. Pessimisti ei pety - sanotaan. Optimistikin voi aina joskus petty, totean nyt.

        Miksi ihmeessä juuri minun olisi heti alkuun pitänyt kantaa vastuuta jonkun niuvattelijan kirjoituksista? Miksi, avaatkoystävällisesti tätä edes hieman lisää? Minä muuten en ole täällä enkä muuallakaan koskaan niuvatellut ketään.

        Mielenkiintoista mielestäni on myös tuo, kuinka kiukustuttanut olet tuosta, että mainitsin jättäväni omaan arvoonsa sen, mitä muuta Numball kirjoitti tuossa osittain esille nostamassani kirjoituksessaan. Joku voisi jopa arvella, että olette yksi ja sama henkilö.

        Suosittelet minun kääntyvän keskustelemaan tuon kanssa, joka arveli köyhien syövän kotona. Tähän en koe tarvetta. Arvelen kuiten, että hän saatta olla väitteessään oikeassa. Nyt en viitsi tätä arveluani paremmin perustella, mutta sinähän toki voit ystävällisesti perustella sen, miksi olen arvelussani väärässä.

        Z

        Suosittelen myös jättämään yrityksesi asianmukaiseen kommunikointiin minun kanssani aikana jolloin mersukartoituksesi meidän mersustamme todisteet on salaisia.

        Valitse keskustelukumppaniksesi samaa mielenkiintoa kanssasi potevat.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senssu.

        Kovin ikävää, että meidän välinen keskustelu kääntyi taas näinkin kitkeräksi.

        Miksi ihmeessä minun nyt pitäisi kääntyä Numban puoleen? Numba ei ehkä kai ole vielä osallistunut tähän keskusteluun. Minä esitin mielestäni aivan selkeän kysymyksen sinulle, en Numballe. Pessimisti ei pety - sanotaan. Optimistikin voi aina joskus petty, totean nyt.

        Miksi ihmeessä juuri minun olisi heti alkuun pitänyt kantaa vastuuta jonkun niuvattelijan kirjoituksista? Miksi, avaatkoystävällisesti tätä edes hieman lisää? Minä muuten en ole täällä enkä muuallakaan koskaan niuvatellut ketään.

        Mielenkiintoista mielestäni on myös tuo, kuinka kiukustuttanut olet tuosta, että mainitsin jättäväni omaan arvoonsa sen, mitä muuta Numball kirjoitti tuossa osittain esille nostamassani kirjoituksessaan. Joku voisi jopa arvella, että olette yksi ja sama henkilö.

        Suosittelet minun kääntyvän keskustelemaan tuon kanssa, joka arveli köyhien syövän kotona. Tähän en koe tarvetta. Arvelen kuiten, että hän saatta olla väitteessään oikeassa. Nyt en viitsi tätä arveluani paremmin perustella, mutta sinähän toki voit ystävällisesti perustella sen, miksi olen arvelussani väärässä.

        Z

        Senssulle lähinnä.

        Lisättäköön pöytäkirjaan vielä, että en koe olevani palastalla joku ylihenkilö. Minun mielestäni sinulla ja Numballa on aina joskus ollut oikein hyviäkin kirjoituksia. Hyvin usein olen hiljaa mielessäni todennut esimerkiksi sen, että Numba tietää joistakin Thaimaahan liittyvistä asioista enemmin kuin minä.

        Z


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen myös jättämään yrityksesi asianmukaiseen kommunikointiin minun kanssani aikana jolloin mersukartoituksesi meidän mersustamme todisteet on salaisia.

        Valitse keskustelukumppaniksesi samaa mielenkiintoa kanssasi potevat.

        S

        Moi Senssu.

        Tämä meni ohi. Anteeksi. Huomasin vasta nyt, kun katsastin kuka ja mitä on tähän ketjuun kommentoinut.

        Tämä silloin joskus esittämäsi juttu mersustasi ja kukkatarhoistasi muiden sinänsä hauskojen juttujesi lisäksi sattui vain tarttumaan silmääni. Tarkastelin asiaa tarkemmin.

        Sinun mukamas itse mersustasi ottamasi kuvat olivat feikkejä. Samasta muka sinun mersustasi löytyi kuvia, joissa näkyi, hupsista vaan, rekisteri.

        Minulla sattuneista suhteista, hupsista vaan, sattui olemaan, juurikin Chiang Main suuntaan sattui olemaan suhde, jota hyödynsin. Ja sitten se isopaha susi...

        Sinun Mersusi ei ollut sinun.

        Z


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi Senssu.

        Tämä meni ohi. Anteeksi. Huomasin vasta nyt, kun katsastin kuka ja mitä on tähän ketjuun kommentoinut.

        Tämä silloin joskus esittämäsi juttu mersustasi ja kukkatarhoistasi muiden sinänsä hauskojen juttujesi lisäksi sattui vain tarttumaan silmääni. Tarkastelin asiaa tarkemmin.

        Sinun mukamas itse mersustasi ottamasi kuvat olivat feikkejä. Samasta muka sinun mersustasi löytyi kuvia, joissa näkyi, hupsista vaan, rekisteri.

        Minulla sattuneista suhteista, hupsista vaan, sattui olemaan, juurikin Chiang Main suuntaan sattui olemaan suhde, jota hyödynsin. Ja sitten se isopaha susi...

        Sinun Mersusi ei ollut sinun.

        Z

        Senssu.

        Muistatko vielä sen, kun selvitin sen, että et ole oikea Sensei ?

        Miten ja miksi oikeastaan jaksat jatkaa tätä raukkamaista piipitystäsi?

        Mitä ihmettä sinulle on oikeastaan tapahtunut ?

        Z


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senssu.

        Muistatko vielä sen, kun selvitin sen, että et ole oikea Sensei ?

        Miten ja miksi oikeastaan jaksat jatkaa tätä raukkamaista piipitystäsi?

        Mitä ihmettä sinulle on oikeastaan tapahtunut ?

        Z

        Yli-ihmisellä on luontainen kyky selvitellä ja todistella selvityksensä oikeellisuutta sanoilla joilla ei ole mitään merkitystä muuta kuin itsellensä nostetta saadakseen. Selvitä Buriramia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole wasabia, mutta katsoppas tuota mikä yllätys ja makunautinto.

        https://aijaa.com/tKnJPh

        Kukko käskettynä katsoo, mutta katsoin kuitenkin.

        Höööh ja.... mitä wasabia... tuo ylimmäinen kuvassa!

        Aivan ylimahtava... toki haluaisin maistaa.

        Z


      • Anonyymi

        Ilmoitin juuri alle minuuttia sitten viestisi asiattomaksi.

        Z


    • Anonyymi

      Köyhäthän ne yleensä kotona ruokailee.

    • Tekisi mieli vastata kysymyksellä että ketä sinun ruokakuvat kiinnostavat.?
      Kuten eräs minulta kysyi.
      Sushi on hyvää.
      https://aijaa.com/hOVbFr
      Kysymys. Kumpaan koulukuntaan kuulutte, meneekö sushi ykkösellä ääntä kohti vai usealla haukulla.??
      Kuva ei ole tänään otettu vaan 15 huhtikuuta.
      Formulalähtöä odotellen.

      • Anonyymi

        Näyttää ihan oikealta ravintolaruoalta ja susheilta, eikä Suomessa itse kyhätyiltä yritelmiltä niinkuin senseillä Suomessa. Numeromieshän puolestaan sanoo ettei tee itse koskaan kotona ruokaa mutta käy avustuspäivänä vaimon kanssa ostamassa riisisäkin, kahvia ja spagettia. Toinen persoonansa taas kyhää kotisuomessa settiä joka tuo mieleen koululaisten kotitaloustunnin. Ei siinä mitään pahaa ole, kunhan jättää vittuilemisen pois. Muutoin saa sitä takaisin.

        TT


      • Anonyymi

        Asiantravel morjensta!

        Sallinet että vastaan tuohon retoriseen kysymykseesi lyhyesti: Minua ;)
        Perustelen tätä vastausta tällä, että Senssu on aivopessyt minut ja ajattelen häntä joka päivä elämäni loppuun saakka. Samalla pahoittelen tätä, että sinä ja TT, 2010, jne. ette ole vielä saavuttaneet tätä samaa mielenhallintani tasoa kuten Senssu on.

        Koulukuntaa koskevaan kysymykseesi taisin tuolla yllä jo vastata.

        Kiitos muuten jälleen kerran herkullisesta kuvastasi.

        Kiinnitin kuvassasi huomiota tuohon, että siinä näyttäisi olevan wasabi ja soija sekoitettuna samaan kuppiin. Itse kuulun kuppikuntaan, jonka mukaan nämä - soija ja wasabi - pitäisi pitää omissa kupeissaan.

        Muistui mieleeni kokemus vuosia sitten kun Rosso nimisiä ravintoloita alkoi olemaan suurimmissa Suomen kaupungeissa. Kaverini kanssa oltiin sitten eräässä Suomen etelässä sijainneessa Rosso ravintolassa. Pizza valikoima oli varsin mittava. Minä miettimään, että minkähän valitsisin. Kaverini totesi, että kaikkihan ne maistuvat ihan samalta ja tilasi ns. jauheliha pitsan. En nyt saata muistaa millä oikealla nimellä tämä pizza oli listalla, mutta minä taisin tilata Frutti di Maren. Pizzat tulivat pöytään. Kaverini ensi töikseen otti pöydän maustevalikoimasta sinappia ja pursutti sitä varsin runsaasti pizzansa päälle ja sitten töräytti vielä ketsuppia lisäksi siten, ettei pizzansa päällä näyttänyt olevan muuta kuin sinappia ja ketsuppia. Minä ensin maisteltuani omaa pizzaani, lisäsin siihen vähän oreganoa, ehkä myös valkosipulia, mutta en yhtään sinappia tai ketsuppia.

        Summa summarum, omalla tavallaan kaverini taisi olla oikeassa väitteessään, että kaikkihan ne pizzat maistuvat samalta.

        Z


    • ”Niin kysehän ei ollut makkarapäällysteisistä kalapuikoista, vaan tuoretorilla myytävistä sushista, jota saa juuri tuon näköisiä lähes kaikilta toreilta" Kertoo numerosensei aivan kuin tietäisi koko Thaimaan sushitarjonnan tyylisuuntineen.

      En ole asunut Thaimaassa kuin kahdella paikkakunnalla. Käynyt olen Chiang Maissa useasti ja Hua Hinissa ollut aikoinaan leireillä useita kuukausia.

      Niin sanotuilla tuoretoreilla olen käynyt satoja kertoja lähinnä Pattayalla ja täällä Nangrongissa. Pattayalla on sushia enemmän tarjolla toreilla mutta vain kalatoreilla ja satunnaisesti sielläkin.

      Raaka kala kun ei viihdy taivasalla myyntikunnossa kovin kauaa edes kylmäaltaassa ja siinä se ei ole kovin hygieenistä ellei alla käytetä vaihdettavaa voipaperia. Muutoin mautkin sekoittuu.

      Thaimaalaiset eivät ihan hirveästi sushin päälle ymmärrä ja esimerkiksi Nangrongissa on vain kourallinen farangeja, joten sushia ei ole juurikaan tarjolla muuta kuin ravintoloissa joissa on siihen osaavat kokit.

      Sushin idea kun on tuoreus, niin pakastetut sushit eivät ole mistään kotoisin. Se on sellaisten ravintoloiden juttu joiden asiakkaina on muitakin kuin thaimaalaisia.

      PS: Sensein uudet annoskuvat on pykälää parempia. Ne ekat sushikuvat ei kyllä sushia muistuttaneet. Onko omaishoitaja palannut Suomeen ja sitä on eläkepäivän kunniaksi käyty aasiamarketissa? Niitä on Suomessa jokaisessa vähänkin isommassa kaupungissa.

      • Anonyymi

        Jaahas se on sitten haaveilluusiovauva nukutettu ja nyt ongelmana Chiang Main kotikylmiön lämpötila ilmeisimmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas se on sitten haaveilluusiovauva nukutettu ja nyt ongelmana Chiang Main kotikylmiön lämpötila ilmeisimmin.

        5 min, aina paranee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas se on sitten haaveilluusiovauva nukutettu ja nyt ongelmana Chiang Main kotikylmiön lämpötila ilmeisimmin.

        Jos se omaishoitaja on palannut Suomeen luoksesi, niin koeta nyt hyvä ihminen antaa hänelle tällä kertaa aikaa äläkä istu päivystämässä täällä puhumassa hevonpaskaa aamusta yöhön. Anna hänelle sitä ilmaista rakkautta jota aina mainostat. Et mole inahtanutkaan koneesi äärestä moneen vuoteen kuin korkeintaan kahdeksi tunniksi kerrallaan ja sekin johtuu vain siitä että olet joko sammunut tai odottelet rakkaaltasi vastausta.


      • Anonyymi

        Morjensta 2010 !

        Kiitos jälleen kerran asiallisesta kommentistasi.

        En ole pariin vuoteen itse käynyt Thaimaassa, joten en tiedä tätä, että mikä on sushi tilanne tänään Thaimaassa. Useammallakin Thaimaan kaupungeissa aiemmin vierailleena olen toki tätä aiemmin seuraillut.

        Omat havaintoni ovat olleet juurikin samat, kuten kerroit.

        Eli suhteellisen harvassa ovat olleet ne ns. tuoretorit, joissa susheja on ollut myynnissä.

        Tuosta mitä kirjoitit, että thaimaalaiset eivät ihan hirveästi sushin päälle ymmärrä, rohkenen olla erimieltä.

        Näkisin asian niin, että ehkä ymmärtävät, mutta eivät ole (kaikki) kovin kiinnostuneita.
        Tuoretoreilla et näe susheja myynnissä, mutta voit nähdä niitä myynnissä erinäisten juhlapäivien aikana joissakin ns. kojuissa, joita ilmestyy juhlapaikalle.

        Lisättäköön pöytäkirjaan vielä, että Nangrongissa en ole käynnyt kai kuin kerran, enkä enää muista tästä käynnistäni muuta kuin sen, että varmasti en syönyt susheja siellä.

        Z


    • Anonyymi

      ”Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.”

      Olen nyt ilmoittanut ylläpidolle, että mielestäni jotakuinkin pari viestiä olisi mielestäni syytä poistaa tästä ketjusta.

      Saas nähdä mitä tapahtuu.

      Z

      • Anonyymi

        Niin kuka se mahtaa tuotakin hokea päivittäin.


    • Anonyymi

      Heh heh Senssu.

      ”tapahtuneen väärinkäsityksen johdosta ilmoitan että”

      Heh heh Senssu.

      Missä tämä tapahtunut väärinkäsityksesi on?

      Näytä tämä ystävällisesti, kiitos.

      Z

      • Anonyymi

        Tarkennan edellistä.

        Täällä suomi24:ssä joku ihan sama saa kuin salaisella sopimuksella jatkaa selviä vihakirjoituksiaan, miksi?

        Z


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennan edellistä.

        Täällä suomi24:ssä joku ihan sama saa kuin salaisella sopimuksella jatkaa selviä vihakirjoituksiaan, miksi?

        Z

        Selvitä Kläperö välisi Laiffin kanssa, hän pitää sinua mielikuvitustuotteena.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe