Tietoturva
Vaikka Iphonessa ja Androidissa on esimerkiksi tietoturvayhtiö Nortonin mukaan yhtä hyvä tietoturva, laajalle levinnyt käsitys on se, että iOS-ekosysteemin tietoturva olisi Androidia parempi.
Nortonin mukaan syy käsitykseen on se, että kun Apple pitää ekosysteeminsä koodin visusti salassa, Androidin lähdekoodi on avoin kaikille. Tästä on jäänyt kiertämään väärä käsitys, jonka mukaan Android olisi helpompi hakkeroida.
Avoimesta lähdekoodista johtuen Android-hakkereita on maailmalla tosin enemmän kuin Iphone-hakkereita.
Molemmat ovat tietoturvayhtiön mukaan yhtä turvallisia. Norton muistuttaa, että kannattaa käyttää puhelinfirmojen omia sovelluskauppoja, kun lataa ohjelmia puhelimiinsa.
2. Helppokäyttöisyys
On osittain makuasia, mitä puhelinmerkkiä pitää helppokäyttöisimpänä. Jos on tottunut käyttämään Galaxya, Iphone saattaa tuntua oudolta ja toisin päin.
Siitä huolimatta Iphonea pidetään kuitenkin yleisesti helppokäyttöisempänä kuin esimerkiksi Android-puhelimia.
Android ja iOS
Anonyymi
5
148
Vastaukset
- Anonyymi
Avoimen lähdekoodin ohjelmistoista ei paikata aukkoja kuin neljän vuoden välein. Se on jo yksi syy. Ja avoin koodi on avoin tie hakkereille.
- Anonyymi
Siitä paikataan aukkoja kokoajan yötäpäivää
- Anonyymi
Molemmat ovat tietoturvayhtiön mukaan yhtä turvallisia.
- Anonyymi
iphoneja korkataan harva se viikko, vieläpä toisista maista
- Anonyymi
iPonista ei tuu koskaan helppokäyttöisen pää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392000
- 49836
- 85834
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7701Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 63534
- 43477
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78447