Elämisen kertaa, ei aivan elämänkertaa kuitenkaan.

Anonyymi

....... Ja taas Lahdesta, josta populaa 2010 ja Jarikin Lahdesta.

Jaahas Senssu ja oikein mielenkiintoista nyt tämä, että mikä nyt on relevanttia ja mikä ei.

Ehkä muistan väärin - korjannet väitteeni jos näin on - että sinun kitaran muotoisen hammaslääkärisi varakas appiukkosi on Vietnamin veteraani, Et cetera. Mielenkiintoista nyt on kuulla, että hän on myös ollut taksikuski. Eikä mikään ihan tavallinen taksikuski. Eihän toki tavallinen taksikuski kurvaile W 116 ässä mesellä, eihän.

Hassua kuinka sinulle aiemmin oli tämä S mersu perhesyistä erittäin tärkeä ja arvokas, mutta ei enää, Thaimaassakaan.

Minun jo edesmennyt isäukkoni ei ollut mikään Olavi Virta. Roudari kuulemma oli. Muistan että joskus isäukkoni näytti minulle mustavalkoisen valokuvan ja kysyi, että tiedätkös poikani ketä tässä valokuvassa on. Minä vastasin niin rehellisesti kuin pieni poika vain osaa vastata, suurinpiirtein näin - Mosse, iskä ja joku hupiukko.

En enää ikinä nähnyt tätä kuvaa, enkä ole tätä kuvaa tai vastaavaa löytänyt, en sukuni arkistoista, enkä muistakaan arkistoista.

Myöhemmin. Teini ikäisenä, kun olisin halunnut kitaran. Kaikilla kavereillani oli. Isäni ei minulle tällaista suonut, ei edes sitä sallinut, että olisin kaveriltanani lainatun kitaran kotiini tuonut.

Tuona teiniaikoina minusta kai lopulta kehkeytyi urheilija ja myöhemmin kamppailulajien moninkertainen mestari ja mestarien valmentaja.

Isäni, vaikka urheilija itsekin oli, ei koskaan ehtinyt nähdä, mihin asti poikansa pääsi.
Varusmiespalveluni olisin voinut suorittaa ns. urheilujoukoissa Lahdessa - tai missä se nyt olikaan se toinen vaihtoehto ”sähkötekniikkaa amiksessa hyvin oppineiden joukko-osastossa”.
Näihin osastoihin olisin päässyt, mutta onnekseni minut valittiin palvelemaan Uttiin.
Utin ajastani, varusmiehenä, minulla on sellainen outo muisto, että siellä oli aika vaikeaa kurssikavereillani saada harjoittelu vapapaita vaikka he olivat ikäluokkansa huippuja. Minä puolestani sain, vaikka vuosi pari jo sitten suksisauvansa nurkkaan oli heittänyt isäni, keskinkertainen yleisurheilija ja hiihtäjä. En vieläkään tiedä sitä, että oliko minua väheksynyt isäni ehtinyt vinkata pojastaan, että kattookahan, tästä voi vielä tulla vaikka mitä, vai olivatko isäni kaverit huomanneet jo tämän.

Ura urheilija aukeni, tai jatkui, sitten intin jälkeen. Opiskelut siinä sivussa onneksi myös. Työ ja menestys. Ulkomaiden ihmeellisyys. Avioliitto ja ero.

Autoja. Niitä on ollut ja mennyt. Aika vitun tehokkaita ja kauniita sellaisia, jota tavan duunari ei ikinä olisi Suomessa voinut saavuttaa. Mulla sinänsä ei ole mitään tavallista suomalaista duunaria vastaan, päinvastoin, pelkkää kunnioitusta, mutta kun Suomessa nyt on vaan ollut nämä verokäytännöt.

Heh heh... se mikä laulaen tulee, se viheltäen menee, taitaa pitää paikkansa kohdallani.

Ai niin, se kitara ja Mosse. Olin aivan unohtaa.

Minulla ei vieläkään ole koskaan ollut omaa kitaraa.

Autoista jo kerroinkin. Minulla on vieläkin tuolla tallissa auto.
Sellainen auto, että kun sen pikkupoika näkee kadun toisella puolella, niin hän hulluna repii äitiään kädestä ja huutaa - katso katso katso äiti!
Sellainen auto mikä on tarkoituksella pysäköity kirjaston taakse varjoon, mutta silti saa isänsä kädestä pitelemän pienen pojan kompuroimaan polvensa auki ja... itkemään.

Mulla uusiovaimo on ja kaikkea. Paitsi se Mosse. Vähän olen katsellut -älkää kertoko vaimolleni - salaa, että jos jostain löytyisi se oikea Mosse.

Z

PS. Relevantein elefantti lienee se hissinorsu, jonka se mahtuu, sinne mihin kulloinkin pitääkin.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kas täällähän Kläperö Zorroksi naamioutuneena antaa palautetta pahana pahoille ja hyvänä hyville yli-ihmisenä palstaa valvoen, joten kohteliaisuudesta seuraavaa:

      Olisi vastavuoroisesti mielenkiintoista kuulla keneltä olet mielenkiintoisesti kuullut taksibablaa, koska minä en ole noin mielenkiintoiseen tilanteeseen päässyt noinkin mielenkiintoista tietoa kuulemaan?

      Kyllä appiukko tuhansien muiden Thaimaalaisten ohessa on mainittu veteraani, eikä veteraanien ammatti ollut vaikuttava asia liittyä joukkoihin.

      Kyllä ässä on edelleenkin perhesyistä arvokas.

      Muuhun en ota kantaa siitä yksinkertaisesta syystä että ei kiinnosta sun sanailus.

      S

      • Anonyymi

        Hyvin heitetty pohjoisen miäs... haesooko muuten silläkin paska?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin heitetty pohjoisen miäs... haesooko muuten silläkin paska?

        Arvelen että silläkin uloste haisee samalta kuin sinunkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe