Toyotan suosio aiheuttaa kilpailijoille taas yt-neuvotteluja

Anonyymi

"Kauppakonserni Kesko aloittaa mittavat yt-neuvottelut autoliiketoiminnassaan. Neuvotteluiden piirissä on koko kyseisen liiketoiminnan parissa työskentelevä henkilökunta, noin 1 360 henkilöä.

Yhtiö arvioi vähentävänsä seuraavan 18 kuukauden aikana autoliiketoiminnassaan enimmillään 280 henkilötyövuotta. Tästä noin puolet arvioidaan vähentyvän kuluvan vuoden aikana."

Ei ihme, että Toyotasta valehteleminen on ollut täällä todella raivokasta erityisesti kahden viimeisen kuukauden aikana.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kesko-aloittaa-mittavat-yt-neuvottelut-autokaupassaan-vahentaa-jopa-280-henkilotyovuotta/9308fce9-fc8a-4859-a6e6-2bf170e676c3

51

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oh hoh! Taas! Keskon Volkswageneja maahantuova K Auto Oy aloittaa yt-neuvottelut. No, myynti on painunut ja nyt huhtikuussakin vasta neljäs sija ensirekisteröinneissä.

      • Anonyymi

        "Uudistuksessa keskeistä on asiakaskokemuksen parantaminen"

        Siinä sitä heillä onkin paljon tekemistä.


    • Anonyymi

      Toyota on vienyt markkinat.

      "Kesko toimii Volkswagenin, Audin, Seatin, Cupran, Porschen ja Bentleyn henkilöautojen maahantuojana. Lisäksi se tuo MAN-kuorma-autoja ja saman merkin paketti- ja linja-autoja. Sen vähittäiskauppayhtiö K-Caara myy uusia ja käytettyjä autoja 15 paikkakunnalla."

      • Anonyymi

        Huhtikuussa Corollan myynti oli vapaassa pudotuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhtikuussa Corollan myynti oli vapaassa pudotuksessa.

        Pientä pudotusta valtavassa kaksi vuotta kestäneessä suosiossa. Toyotan etumatka kuitenkin vain nousee.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota itselataava hybridi lataa itsensä alamäissä ja jarrutuksissa eli tuottaa energiaa tyhjästä. Siinä on nieleskelemistä trolleille.

      • Anonyymi

        Miksi alamäessä pitää jarruttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi alamäessä pitää jarruttaa?

        Auto jarruttaa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto jarruttaa itse.

        Tavisauto rullaa itsekseen pidemmälle ja säästää bensaa.


    • Anonyymi

      Hieman hienotunteisuutta peliin. Tässä on kyse monien ihmisten työpaikan menetyksestä.

      Tällaisella ei koskaan sovi mässäillä, on kyse mistä firmasta tahansa.

      • Anonyymi

        Toyotamyymälässä ovat suut messingillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotamyymälässä ovat suut messingillä.

        Onko oikeasti? Tuo on hyvä syy olla koskaan ostamatta Toyotaa.


      • Anonyymi

        Ole hienostunut, äläkä mollaa täällä perusteettomasti koko ajan Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko oikeasti? Tuo on hyvä syy olla koskaan ostamatta Toyotaa.

        Luottomyyjä aamusella kertoi tuon uutisen kun kävin heti 10 maissa siellä kahvella ja wiinerillä, olivat nyt hommanneet wiinerit lisukkeeksi, nam. Me sitten yhdessä päiviteltiin keskon touhuja ja volkkarikonsernin heikkoja tuotteita.


      • Anonyymi

        Älä pyydä armoa. Sitä ei nyt tule. Ei ole tullut sinultakaan päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pyydä armoa. Sitä ei nyt tule. Ei ole tullut sinultakaan päin.

        Olen tässä hommassa puolueeton. En koske kummankaan valmistajan autoihin, enkä välitä miten Kesko kukkuu tai on kukkumatta.

        Todella törkeää lomautettuja ja mahdollisesti työsuhteensa menettäviä kohtaan. Sanoisin aivan samaa, jos kärsijänä olisi "Toyotan leiri" tai kuka tahansa muu.

        Käytöstapoja, kiitos!


    • Anonyymi

      Kyllä luottomyyjille ja tiheiden huoltovälien huoltomiehillekin tulee kohtalon hetki, kun sähköautot yleistyvät ja myynti siirtyy nettiin.

      • Anonyymi

        Tojo on keksinyt 15 tkm välein tehtävän akkutestin 10 vuodeksi.


      • Anonyymi

        Volkswagen vähentää myyntihenkilökuntaa ja lisää korjaamoväkeä. Mistä syystä?


    • Anonyymi

      Suomi autot ovat niin karvalakki mallisia että oikeen hirvittää, ihan mopedeita!!🤫🤫🤫

    • Anonyymi

      Ja mun mielestä kk myyntitilastot johtaa ihmisia harhaan

      pitäs ilmoittaa erikseen mallit jotka myydään liising käyttöön koska se ei kerro siitä mihin yksityiskuluttajat luottaa! Liisareissahan on ihan eri takuut ja sopimukset jotka vaikuttaa siihen että voit romu skodallakin ajaa kun sopimus maksaa vaikka öljynsyöntirempan eikö?

      • Anonyymi

        Hihii, kateutta havaittavissa Toyotan omapojassa ja pelkoa myös.
        Ammattikäyttöön tarvitaan ja halutaan luotettavia ja kestäviä autoja, sillä ne eivät jouda seisoa takaisinkutsuilla, korjauksissa ja huolloissa.
        Voisit jo pikku hiljaa keksiä muita ongelmia Skodalle kuin 10 vuotta sitten vanhentuneet öljynsyönnit ym..
        Toyotan yksityisostaja on kovin tietämätön ja tyhmä kun ostaa pahimman ruostujan, meluisimman ja kaikessa kurjan ja kalliit huollot sisältävän autokkeen, mitä sanot näihin faktoihin?


    • Anonyymi

      varo ettei tule Auts kun tuollaista kerrot

    • Anonyymi

      Myyntiedustuksia ja maahantuonteja järjestellään ja firmat muuttuu aika ajoin ja samalla henkilöstöä vähennetään ja toisaalle lisätään. Sellainen on maailma. mikään ei ole pysyvää.

      • Anonyymi

        Miten se nyt tuonne volkkarimyyntiin iskee vuosittain, eikö niitä samoja ongelmia siellä kaupata kuin ennenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se nyt tuonne volkkarimyyntiin iskee vuosittain, eikö niitä samoja ongelmia siellä kaupata kuin ennenkin?

        En ole kuullut että Toyotalla olisi mitään vähennyssuunnitelmiakaan menossa. Kauppa vaan taitaa kiihtyä kiihtymistään . Keskosvaarassa vain automyyjät taitaa olla kiihtyneessä tilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuullut että Toyotalla olisi mitään vähennyssuunnitelmiakaan menossa. Kauppa vaan taitaa kiihtyä kiihtymistään . Keskosvaarassa vain automyyjät taitaa olla kiihtyneessä tilassa.

        "mitä sanot näihin faktoihin?"
        Jos nyt ensi kertoisit jotain faktoja niin voisi jotain sanoakin. Milloinkahan opit erottamaan trollaukset faktoista? Villi veikkaukseni on että ei taida onnistua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuullut että Toyotalla olisi mitään vähennyssuunnitelmiakaan menossa. Kauppa vaan taitaa kiihtyä kiihtymistään . Keskosvaarassa vain automyyjät taitaa olla kiihtyneessä tilassa.

        Toyota omistaa Toyota Finlandin. Se on Toyotan rahoissa mitätön pisara vaikka Suomessa tuottaisi tappiota. Tappion pelkoa tuskin on kun ylihintaiset tuotteet menee muutenkin kaupaksi ja jälkimarkkinointi on Toyotalle kultakaivos, kun hybridiasiakkaat on pakotettu maksamaan 15000km:n välein akkutarkastuksista 10 muun tarkastuksen lisäksi ja turhaakin turhemmasta öljynvaihdosta.


    • Anonyymi

      Hahhahhaa! Vihdoin arjen tasolla näkyy geelitukkamyyjienkin osalta tuo vikawaagenien kehno laatu. Mites se nyt noin menee? Iltasanomien vag-nuoleskelijatoimittaja Kuurio ja Lempinen ovat vaahdonneet vaggineiden nimeen mutta omistuskokemus on karmea.

      Toyota saa nuokin huijarikeskon asiakkaat itselleen!

    • Anonyymi

      Toyota on paras, luotettavin ja upein. Toyota on voittajan valinta. UPEAA TOYOTA UPEAA!

      • Anonyymi

        ja vokkelomyjät itkee ja pyrkii toyotamyyjiksi! eivät kelpaa koska ovat tympeitä, tylyjä ja ylimielisiä kuten sakutkin kansakuntana....


    • Anonyymi

      willellä loppuu myyntityö..

    • Anonyymi

      Itselataava Toyota on paras, luotettavin ja upein. Toyota on voittajan valinta. UPEAA TOYOTA UPEAA!

    • Anonyymi

      Mnä kun ve telen Ohi m jononsta Tyota C amaryn be nrisa pää pöyrii.

      • Anonyymi

        Mirtäpä kuuluu sinne CP-vammahoitolaan?


    • Anonyymi

      vety tulee niin vain hyundailla on valmiina autot tojon lisäksi

      korealainen potkas audivw pihalle yhteistyöstä?

      • Anonyymi

        Toivottavasti vetyintoilijat eivät menetä rahojaan kalliiseen pihakoristeeseen.

        Tokko kukaan niin tyhmä tosin on, että tätä vetyhössötystä ottaa tosissaan. Jos sähköautoilu on vielä nappikauppaa, en tiedä mitä 1000 kertaa pienempi vetypiiperrys sitten on.

        Sen tiedän, että vetyautojen valmistusmäärät ovat laskusuunnassa, siinä missä sähköautoilu tuplaantuu joka vuosi.


      • Anonyymi

        äläs nyt jotakin korealaista kikotinta eli huidaita sotke AUTOJEN joukkoon!


    • Anonyymi

      K Auto Oy:ssä katsoivat vielä huhtikuun lukemat ja kun tuloksena oli vasta neljäs sija myyntimäärässä niin ilmoittivat yt-neutteluista samana päivä eli 3.5 kun Traficom julkaisi lukemat.

      • Anonyymi

        Käytettyjen Volkswageneiden suuret varastot myös sitovat vähittäismyynnissä paljon rahaa kun niiden kysyntä on heikkoa.


    • Anonyymi

      Laita googleen VW öljynsyönti,DSG ja TDI päästöhuijaus

      mieti millä ajat

      Wille ei tätä allekirjoita

      • Anonyymi

        Täytyy ihmetellä, että miksi ihmiset ovat valmiita laittamaan rahaa kiinni noihin vehkeisiin. Kusetetaan asiakasta, tehdään sutta ja sekundaa ja sitten yritetään laittaa asiakas maksamaan. Tutuilla oli päästöhuijaus-Polo ja kovin yrittivät korjaamolla laittaa asiakkaalle laskun koko korjauskeissistä. Maailmassa on paljon muitakin automerkkejä, mutta silti jotkut haluaa ostaa näitä.


      • Anonyymi

        Olisi kyllä kiva saada niitä Toyotan juuttikankaalla päällystettyjen penkkien pesuohjeita, tuolla mutkaisilla teillä kun ajelee niin tulee usein nk. hätäkakka.


    • Anonyymi

      Eikö olekin outo juttu että koko maailmassa on "laumasieluja" eniten ja ostavat mieluusti kestävimmäksi ja luotettavimmaksi koettua autotekniikkaa, eli Toyotan? Aika monta konsernimerkkiä tarvitaan samoihin lukemiin pääsemiseksi.

    • Anonyymi

      Osta Toyota ja aja Kesko konkurssiin.

      • Anonyymi

        Suunta on jo näkyvissä kun monoa tarjotaan . Kesko tuskin monnekkään kaatuu mutta ongelmat vokkarin kanssa toki on havaittavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunta on jo näkyvissä kun monoa tarjotaan . Kesko tuskin monnekkään kaatuu mutta ongelmat vokkarin kanssa toki on havaittavissa.

        Viksi Volkswagen laski autojensa laadun alas vuonna 2008 ja aloitti huijausohjelmistojen käytön. Nyt on laskun maksamisen aika huonona myyntinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viksi Volkswagen laski autojensa laadun alas vuonna 2008 ja aloitti huijausohjelmistojen käytön. Nyt on laskun maksamisen aika huonona myyntinä.

        ...ja yritti nostaa USA:ssa 3 %:n markkinaosuutta. Toyotan markkinaosuus siellä on 15 %.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja yritti nostaa USA:ssa 3 %:n markkinaosuutta. Toyotan markkinaosuus siellä on 15 %.

        USA:ssa ollaan tarkkoja päästöjen kanssa. Sinne ei saksalaiset häkäpöntöt kelpaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        USA:ssa ollaan tarkkoja päästöjen kanssa. Sinne ei saksalaiset häkäpöntöt kelpaa.

        Yhdysvalloissa nauretaan jo nimellekin Volkswagen eli kansan vaunu. Ei amerikkalainen sellaisella aja.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eronnut Kirsi Alm-Siira vitsailee "jäätävistä silmäpusseista" - Yöllinen valvottaja on tässä!

      OMG, nyt on kyllä söpö yöllinen valvottaja. Kummatkin on kyllä aikamoisia nappisilmiä täytyy sanoa: https://www.suomi24.fi/viihde/eronnut-kirsi-alm-si
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      6724
    Aihe