Haaveissa hirsitalon rakentaminen, yksikerroksinen reilu 100m2. Tontti ja liittymät valmiina. Oma kaivinkone ja mies kaivinkone yrittäjä, joten maatyöt tehdään itse, ainoastaan materiaalit (hiekka, murskeet, sepelit) ostetaan. Myös rakennusmestari on omasta takaa. Lvi ja sähkötyöt ulkopuoliselta. Taloon halutaan ehdottomasti leivinuuni.
Mahdollisimman paljon pyritään tekemään itse, kuten laatoitusta ja lattian asennusta.
Mitä luulette? Riittääkö 180 000e tällaiseen projektiin? Myös älvsbytalo on ollut mietinnässä, saisi nopealla aikataululla täysin valmiin talon, mutta eihän älväristä ja hirsitalosta voi puhua saman päivänäkään ;)
Hirsitalon rakentamiskustannukset
6
167
Vastaukset
- Anonyymi
Tottakai se riittää jos ostatte vain materiaaleja ja teette kaikki työt itse työmaalla... tosin samalla vaivalla tekee vaikka kunnon kivitalon, eikä mitään energiasyöppöä hirsimökkiä.
- Anonyymi
Kivitalo on paljon työläämpi kuin hirsitalo. 1800 € per m2 riittää kivitaloonkin, jos kaiken tekee itse. Kustannukset tosin riippuvat paikkakunnasta.
Peukalosäännön mukaan pääkaupunkiseudulla rakentaminen maksaa 3.700 € per m2. Muualla pääsee halvemmalla, korvessa jopa 40 % halvemmalla. Summasta voi vähentää sitten sen kaiken itse tehdyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivitalo on paljon työläämpi kuin hirsitalo. 1800 € per m2 riittää kivitaloonkin, jos kaiken tekee itse. Kustannukset tosin riippuvat paikkakunnasta.
Peukalosäännön mukaan pääkaupunkiseudulla rakentaminen maksaa 3.700 € per m2. Muualla pääsee halvemmalla, korvessa jopa 40 % halvemmalla. Summasta voi vähentää sitten sen kaiken itse tehdyn.Kivitalo on talona paljon parempi kuin hirsitalo. Energiatehokkaampi, hiljaisempi, huoltovapaampi, paloturvallisempi ja useimmiten myös paremman näköinen.
- Anonyymi
Hirsitalo on hankala rakentaa, kun hirsien painuminen on huomioitava koko ajan. Olin aikoinaan vetelemässä ex-appiukon mökistä nauloja pois, jotta ei tulisi rakoja hirsiin. Pystyttäjäporukka sanoi olevansa kokenut hirsirakentannusten tekijä.
Itse pystytin isäni kanssa hirsimökin. Ulkorakennuksen teko laudasta oli sen jälkeen leikkiä, kun tuota painumista ei tarvinnut ajatella. - Anonyymi
Sanon hinnan, kokonaishinnan sinun omalle tontille.
Sinä haet avaimet ja laitat pihan kuntoon.
400.000€ - Anonyymi
Hirsitaloilta ollaan poistamassa massiivipuulle astettu laskennallinen energiatehokkuushyöty uudessa maankäyttö- ja rakennuslain uudistuksessa. Eli kohta ei saa enää rakentaa massiivipuutaloa ilman lisäeristystä seinissä. Nyt kannattaa toimia ja laittaa luvat sisään. Kohta ei enää rakennuslupaa saa täyshirsitalolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125