Bebek Helsinki suljettu 1.4.2021 alkaen toistaiseksi.

Anonyymi

Bebek: Helsingin myymälämme toistaiseksi suljettu ( 1.4.2021 alkaen ).

Lainaus täältä:
http://www.bebek.fi/kauppa/myymalat.php

Saa nähdä, avataanko myymälä vielä joskus uudelleen, vai lopettaako Bebek Helsinki kokonaan, jolloin Bebek Lahti jäisi Bebekin ainoaksi myymäläksi.

Muita kilpailevia elektroniikka-alan myymälöitä :

Radioduo Oy, Sorvaajankatu 11 a B, 00880 Helsinki

Elgood Oy / Partco, Juurakkotie 5 B, 01510 Vantaa, Finland

YE:n Espoon myymälä on lopetettu ja korvattu uudella noutopisteellä Vantaalla:

Yleiselektroniikka, Ansakuja 1, 01740 Vantaa NOUTOPISTE, ks. lisää:
https://www.yeint.fi/noutopiste

Nimestä noutopiste voi päätellä, että "Tilaa etukäteen netistä ja nouda noutopisteestä", ei siis ole normaali myymälä.

12

1954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähiin käyvät.

      Elfa Distrelec Oy, Pitäjänmäentie 14, Helsinki, on kattava kauppa, mutta komponentit kannattaa tilatata ennalta.

      Starelec Oy, Vaasa, on kattava postimyyntiliike, noutopiste Vaasassa.

    • Anonyymi

      Hinnoista se johtuu! Jos katselet ensin ulkomaisilta sivuilta että selviät kympillä ostoksistasi, niin täällä pelkät postimaksut vievät jo tuon! Menee into ostaa yhtikäs mitään..

    • Anonyymi

      Elektroniikkaharrastus on nuutunut ensisijaisesti siksi että tuli pintaliitoskomponentit, niiden kanssa on vaikea näperrellä.

      • Anonyymi

        Totta!
        Harrastuksen pitää olla jotain kouriintuntuvaa, tai edes näpeissä tuntuvaa...


      • Anonyymi

        Enpä usko. Itse aloitin harrastuksen lapsena 80-luvun alussa. Pitkän tauon jälkeen innostuin uudestaan 2000. Sittemmin siitä on tullut ammattikin, vaikka koulutus muuta ja välissä yli 20 v töissä.

        Pintaliitoksiin siirryin 2007. Luulin olevan vaikeaa, mutta myöhemmin harmittelin lähinnä miksi vasta silloin. Samalla siirryin myös lyijyttömään tinaan.

        Harrastus on tietysti kovin erilaista kuin ennen. Siihen liittyy usein piirilevyn suunnittelua ja mikrokontrollerin ohjelmointia tietokoneella.

        Ensimmäisiä pintaliitososia käytin 2001, kun ei joitain piirejä muuten saanut. Hyppylankojen avulla ne sai toimimaan liuskalevyllä. Toimii edelleen silloin tekemäni laite, joka mittaa tarkasti lämpötilaa, ilmanpainetta ja korkeutta sekä tallentaa niitä muistiin.

        Turha niitä pintaliitoksia on pelätä. Käsin saa juotettua melkein kaikki.


    • Anonyymi

      Höpöjä juttelet. Ei onnistu itse tehtyjen levyjen kanssa pintaliitos-komponentit vaan tina jää sinne jalkojen väliin köllimään. Jos yrität saada pois, piiri kärähtää tai jalat vääntyvät. Ikänäkö pitää huolen, että et näe edes mitä olet kolvilla sorkkimassa.
      Todellakin täytyy olla komponenteilla kokoa että pysyy edes hyppysissä. Pintaliitoksia en saa edes pinseteillä nosteltua, kun on katukivi-porarilla sen verran käsissä hermovikaa että ei pysy pidossa. Pitää siis pystyä pujottamaan levystä läpi ja sitten loopin alla juottaa pitäen juotinta paikallaan kolmannen käden avulla.

      • Anonyymi

        Voi olla vaikeaa itsesyövytetyillä piirilevyillä. Onneksi 2000-luvulla on saanut halvalla tilattua kunnon piirilevyt. Edyllättää tietysti, että osaa suunnitella ja malttaa odottaa viikon. Itse en ole syövyttänyt piirilevyjä kuin kerran veistotunnilla yläasteella. Läpiladottavat tein luiskalevylle.

        Silloin jalkojen välissä on estoainetta, josta tinat väistävät fluxin avulla.

        Ikänäköön auttaa tietysti oikeat lasit ja vielä paremmin suurennuslasi, jonka alla työskentelee.

        Käsien hermovikaan en osaa auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla vaikeaa itsesyövytetyillä piirilevyillä. Onneksi 2000-luvulla on saanut halvalla tilattua kunnon piirilevyt. Edyllättää tietysti, että osaa suunnitella ja malttaa odottaa viikon. Itse en ole syövyttänyt piirilevyjä kuin kerran veistotunnilla yläasteella. Läpiladottavat tein luiskalevylle.

        Silloin jalkojen välissä on estoainetta, josta tinat väistävät fluxin avulla.

        Ikänäköön auttaa tietysti oikeat lasit ja vielä paremmin suurennuslasi, jonka alla työskentelee.

        Käsien hermovikaan en osaa auttaa.

        Jatketaan vielä. Minkäs ikäisenä Tane on nämä tehnyt: http://elektroniikkaabytane.blogspot.com/2017/

        Kyselin häneltä neuvoja ja sain välineitä pintaliitoskäsinjuotoksiin 2007. Oli silloin jo eläkkeellä. Ei näytä sivut päivittyneen 2017 jälkeen. Onkohan jo lopettanut? Vai onko edes hengissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatketaan vielä. Minkäs ikäisenä Tane on nämä tehnyt: http://elektroniikkaabytane.blogspot.com/2017/

        Kyselin häneltä neuvoja ja sain välineitä pintaliitoskäsinjuotoksiin 2007. Oli silloin jo eläkkeellä. Ei näytä sivut päivittyneen 2017 jälkeen. Onkohan jo lopettanut? Vai onko edes hengissä?

        No mutta. Harrastajahan tekee sen minkä haluaa ja tekniikka on vapaa! Ei tarvitse lukittautua yhtään mihinkään tekniikkaan vaan voi itse keksiä miten asiat hoitaa. Monasti ostanut pintaliitos-adapterin alle eurolla ja juottanut piirin ensin siihen ja sitten vasta reikäkortille. Jotain rf-puolta tällä tavalla ei välttämättä saa tehtyä, mutta melkein kaikki muu kyllä onnistuu.
        Tuohon itse tehtyyn piirilevyyn saa kyllä tehtyä juotosmaskin mutta koti konstein sen kiinnittäminen on oikeastaan 2-kertainen vaiva pelkkään piirilevyyn verrattuna - mieluummin jättäisi väliin. Juotosmaskin avulla nastojen välit ei enää ime tinaa vaan alkaa sitä hylkiä, mikä helpottaa tinausta kummasti - liika tinaus tietysti estää sen toiminnan..
        https://www.instructables.com/Dry-Film-Solder-Mask/


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oletteko tlanneet jotain Bebekistä viime aikoina?

      • Anonyymi

        Käyty on liikkeessä, tarjouspöytä nurkkauksessa aina jotain jännää sälää ja puoli ilmaiseksi, tosi mahtavia löytöjä tein viimeksikin. Pitää taas viikolla mennä penkomaan mitä ovat laittaneet taas tarjolle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe