Hei,
sellasta kyselisin...
Pärjääkö valintakokeissa pelkästään opiskelemalla ""Valintakokeen ennakkomateriaaliin"" esim psykassa tai kauppakorkeakoulussa?
ps. en oo kouluissa vuosiin käynyt ja ei ole opot/muut kertoneet miten asia menee.
Tarviiko perusjuttuja tietää aiheesta, mitä ei ennakkomateriaalissa mainita?
Kiitos.
apuaaa valintakokeet edessä
4
167
Vastaukset
- Anonyymi
Ei pärjää!
Perusasiat on osattava aina. - Anonyymi
varo käyttämästä "apuaaa" sanaa. Ei sulla mikään hätätila ole. Jäitä hattuun. Hengitä sisään, tauko ja hengitä ulos. Ihan vaan rauhallisesti homma haltuun.
- Anonyymi
Ainakin kauppiksen pääsykokeethan perustuu nykyään lukion oppimäärään (HI1, YH2, tilastomatikka (MAB5/MAA?) ja kyllä noissa kurssikirjoissa käydään asiat ihan perusteista asti läpi.
Tein ite viimevuonna kauppiksen pääsykokeen, sisään en päässyt. Mulla oli jonkun valmennuksen kautta kirjat, jotka oli mun mielestä selkeemmät ku lukion kurssikirjat, maksoin 140 € siitä kurssista. Siihen kuulu vielä joku homma, että jos pääsee sisään ni saa 50 % rahoista takasin, jos ei niin saa seuraavalle keväälle saman homman uusiksi ilmaseksi. Tohon pakettiin kuulu myös paljon harjotuskokeita, mutta oli täysin itsenäinen kurssi.
Kyllä mä sekä psykaan että kauppikseen hakevalle suosittelisin jotain valmennuskurssia, varsinkin jos omista opinnoista on jo jonkun aikaa. :) - Anonyymi
Erityisesti psykaan on erittäin vaikea päästä. Pääsykokeissa pärjää, mutta kokonaan toinen asia on, riittääkö pärjääminen opiskelupaikan saantiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1033883
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se482761- 1142579
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣392088Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu311870Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et261668- 271572
Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?761429- 221378
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81311