apuaaa valintakokeet edessä

Anonyymi

Hei,
sellasta kyselisin...
Pärjääkö valintakokeissa pelkästään opiskelemalla ""Valintakokeen ennakkomateriaaliin"" esim psykassa tai kauppakorkeakoulussa?

ps. en oo kouluissa vuosiin käynyt ja ei ole opot/muut kertoneet miten asia menee.

Tarviiko perusjuttuja tietää aiheesta, mitä ei ennakkomateriaalissa mainita?

Kiitos.

4

234

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei pärjää!
      Perusasiat on osattava aina.

• Anonyymi

varo käyttämästä "apuaaa" sanaa. Ei sulla mikään hätätila ole. Jäitä hattuun. Hengitä sisään, tauko ja hengitä ulos. Ihan vaan rauhallisesti homma haltuun.

• Anonyymi

Ainakin kauppiksen pääsykokeethan perustuu nykyään lukion oppimäärään (HI1, YH2, tilastomatikka (MAB5/MAA?) ja kyllä noissa kurssikirjoissa käydään asiat ihan perusteista asti läpi.

Tein ite viimevuonna kauppiksen pääsykokeen, sisään en päässyt. Mulla oli jonkun valmennuksen kautta kirjat, jotka oli mun mielestä selkeemmät ku lukion kurssikirjat, maksoin 140 € siitä kurssista. Siihen kuulu vielä joku homma, että jos pääsee sisään ni saa 50 % rahoista takasin, jos ei niin saa seuraavalle keväälle saman homman uusiksi ilmaseksi. Tohon pakettiin kuulu myös paljon harjotuskokeita, mutta oli täysin itsenäinen kurssi.

Kyllä mä sekä psykaan että kauppikseen hakevalle suosittelisin jotain valmennuskurssia, varsinkin jos omista opinnoista on jo jonkun aikaa. :)

• Anonyymi

Erityisesti psykaan on erittäin vaikea päästä. Pääsykokeissa pärjää, mutta kokonaan toinen asia on, riittääkö pärjääminen opiskelupaikan saantiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      116
      709
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      77
      673
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      48
      648
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      573
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      556
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      542
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      516
    8. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      507
    9. 26
      471
    10. Vaikea luottaa täysin

Kun et oikeasti kerro mitään. Kaikki niin ympäripyöreää ja epämääräistä.
      Ikävä
      52
      444
    Aihe