Hei,
sellasta kyselisin...
Pärjääkö valintakokeissa pelkästään opiskelemalla ""Valintakokeen ennakkomateriaaliin"" esim psykassa tai kauppakorkeakoulussa?
ps. en oo kouluissa vuosiin käynyt ja ei ole opot/muut kertoneet miten asia menee.
Tarviiko perusjuttuja tietää aiheesta, mitä ei ennakkomateriaalissa mainita?
Kiitos.
apuaaa valintakokeet edessä
4
90
Vastaukset
- Anonyymi
Ei pärjää!
Perusasiat on osattava aina. - Anonyymi
varo käyttämästä "apuaaa" sanaa. Ei sulla mikään hätätila ole. Jäitä hattuun. Hengitä sisään, tauko ja hengitä ulos. Ihan vaan rauhallisesti homma haltuun.
- Anonyymi
Ainakin kauppiksen pääsykokeethan perustuu nykyään lukion oppimäärään (HI1, YH2, tilastomatikka (MAB5/MAA?) ja kyllä noissa kurssikirjoissa käydään asiat ihan perusteista asti läpi.
Tein ite viimevuonna kauppiksen pääsykokeen, sisään en päässyt. Mulla oli jonkun valmennuksen kautta kirjat, jotka oli mun mielestä selkeemmät ku lukion kurssikirjat, maksoin 140 € siitä kurssista. Siihen kuulu vielä joku homma, että jos pääsee sisään ni saa 50 % rahoista takasin, jos ei niin saa seuraavalle keväälle saman homman uusiksi ilmaseksi. Tohon pakettiin kuulu myös paljon harjotuskokeita, mutta oli täysin itsenäinen kurssi.
Kyllä mä sekä psykaan että kauppikseen hakevalle suosittelisin jotain valmennuskurssia, varsinkin jos omista opinnoista on jo jonkun aikaa. :) - Anonyymi
Erityisesti psykaan on erittäin vaikea päästä. Pääsykokeissa pärjää, mutta kokonaan toinen asia on, riittääkö pärjääminen opiskelupaikan saantiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232608- 1351984
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151311Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631296En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771151HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio281151- 961133
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351132Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451099Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841068