Voihan sitä väittää olevansa vaikka kissakin , ei se totuutta muuta kuitenkaan

Revitäänkös tälle tyypille joltain kuolleelta kissalta korvat ja häntä , tikataan ne lääkärillä kiinni?
Tietysti tärkein on kissanpillu naisen sukupuolielimien tilalle!

https://www.findance.com/uutiset/28145/20-vuotias-nainen-uskoo-olevansa-kissa-ihmisen-ruumiissa

Yhtä paljon tuo nainen on kissa kuin mies voi olla nainen tai toisinpäin .
Voihan sitä toki kuvitella olevansa vaikka kala mutta totuus ei muutu vaikka kuinka MIELI muuta toivoisi .

238

1324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Tietysti tärkein on kissanpillu naisen sukupuolielimien tilalle!"

      Siis anteeksi !
      Kissanmunathan tuolle naiselle pitää siirtää että kaikki hommat on mahdollisimman sekaisin ! 😅

      Missä ovat hänen kissanoikeudet ? Voiko kissaa pakottaa olemaan ihminen?
      Onko kyseessä eläinrääkkäys?

    • Anonyymi

      Voihan sitä kuvitella mitä vaan, yhteiskunta ei vaan hyödy siitä millään lailla, jos henkilöä yritettäisiin muuttaa kissaksi. Ihmisellä ei olisi myöskään mitään mahdollisuutta blendata kissana. Ihmiskroppaan syntynyt kissa ei myöskään koskaan oppisi puhumaan saati lukemaan ja kirjoittamaan ja saattaisi olla melko hiljaista jos pitäisi läpäistä psykiatrin testit ennen kyseisiä hoitoja.

      Odottelen kuumeisesti sitä päivää, että transsukupuolisuuden biologinen/neurologinen alkuperä todistetaan aukottomasti ja nämä älyttömät vertaukset voidaan lopettaa ja trollit etsivät uudet uhrit vinoiluilleen.

      • Älytön vertaus?
        Nainen joka väittää itseään kissaksi on mielestäsi jotenkin vähäpätöisempi kuin nainen joka väittää itseään mieheksi...(Tuolloin lähes sankari?).
        Ei naaras urokseksi muutu eikä laji toiseksi muuta kuin painostamalla toiset ja itsensä valehtelemaan.
        Jos nainen omaa äijämäisiä luonteenpiirteitä niin se ei tarkoita että olisi mies kaikkineen herranjestas!
        Omalaatuisia ihmisiä löytyy niin monta kuin on kokijoitakin mutta itsensä silvonta on jotain ihan muuta .


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Älytön vertaus?
        Nainen joka väittää itseään kissaksi on mielestäsi jotenkin vähäpätöisempi kuin nainen joka väittää itseään mieheksi...(Tuolloin lähes sankari?).
        Ei naaras urokseksi muutu eikä laji toiseksi muuta kuin painostamalla toiset ja itsensä valehtelemaan.
        Jos nainen omaa äijämäisiä luonteenpiirteitä niin se ei tarkoita että olisi mies kaikkineen herranjestas!
        Omalaatuisia ihmisiä löytyy niin monta kuin on kokijoitakin mutta itsensä silvonta on jotain ihan muuta .

        Ei transmies ole välttämättä äijämäinen, transmiehissä on paljon feminiinisiä homojakin - ja sehän teille on kauhistus. :D Transmieheydessä on kyse siitä, että kokee haaroistaan puuttuvan peniksen, oli sitten ihmisenä millainen vaan.

        Sukupuolihormonit voivat todellakin sekoittua kohdussa ja tästä on vahvoja viitteitäkin, lajit taas tuskin ihan tuosta vaan sekoittuvat.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Älytön vertaus?
        Nainen joka väittää itseään kissaksi on mielestäsi jotenkin vähäpätöisempi kuin nainen joka väittää itseään mieheksi...(Tuolloin lähes sankari?).
        Ei naaras urokseksi muutu eikä laji toiseksi muuta kuin painostamalla toiset ja itsensä valehtelemaan.
        Jos nainen omaa äijämäisiä luonteenpiirteitä niin se ei tarkoita että olisi mies kaikkineen herranjestas!
        Omalaatuisia ihmisiä löytyy niin monta kuin on kokijoitakin mutta itsensä silvonta on jotain ihan muuta .

        No nainen voi minun puolestani elää ihan vapaasti kissana, ei voisi vähempää kiinnostaa, en ole sen parempi ihm... kissa. Itse elän tavismiehenä ja vaan tavikset ja mielellään tervejärkiset kiinnostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei transmies ole välttämättä äijämäinen, transmiehissä on paljon feminiinisiä homojakin - ja sehän teille on kauhistus. :D Transmieheydessä on kyse siitä, että kokee haaroistaan puuttuvan peniksen, oli sitten ihmisenä millainen vaan.

        Sukupuolihormonit voivat todellakin sekoittua kohdussa ja tästä on vahvoja viitteitäkin, lajit taas tuskin ihan tuosta vaan sekoittuvat.

        Ehkä siinä tuleekin se elämänkoulu , hyväksyä itsensä sellaisena kuin on eikä silpoa itseään ja vedellä hormoonikuureja?
        Se kaikki on keinotekoista ja itselleen valehtelua , siitäkö saat hyvänolon tunteen kun joku saattaa pari minuuttia uskoa sinun olevan muuta kuin todellisuudessa olet ?
        Vähän ryhtiä hei !


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Ehkä siinä tuleekin se elämänkoulu , hyväksyä itsensä sellaisena kuin on eikä silpoa itseään ja vedellä hormoonikuureja?
        Se kaikki on keinotekoista ja itselleen valehtelua , siitäkö saat hyvänolon tunteen kun joku saattaa pari minuuttia uskoa sinun olevan muuta kuin todellisuudessa olet ?
        Vähän ryhtiä hei !

        En tiedä mistään hyvänolontunteesta, olen elänyt miehen arkea viimeiset 15 vuotta eikä kenellekään tulisi mieleenkään kyseenalaistaa sukupuoltani.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Ehkä siinä tuleekin se elämänkoulu , hyväksyä itsensä sellaisena kuin on eikä silpoa itseään ja vedellä hormoonikuureja?
        Se kaikki on keinotekoista ja itselleen valehtelua , siitäkö saat hyvänolon tunteen kun joku saattaa pari minuuttia uskoa sinun olevan muuta kuin todellisuudessa olet ?
        Vähän ryhtiä hei !

        Loppupeleissä se on teillekin parempi, että elän tavallisena huomiota herättämättömänä miehenä kuin jos "hyväksyisi itseni sellaisena kuin olen" ja olisin elänyt omana itsenäni ilman "itseni silpomista ja hormoOnikuureja". Silloin olisin ollut huomiota herättävä friikki, ällöttävä transu, joka eläisi miehenä, vaikka olisi ulkoisesti nainen. Ja koska persoonani ei olisi näkynyt päälle olisin joutunut tuomaan itseäni esiin todella korostuneesti, loppuelämäni. Olisin syljeskellyt ja kiroillut, virtsannut julkisella paikalla seisten, röyhtäillyt ja kertonut naisia halventavia vitsejä, kourinut ja iskenyt heteronaisia kovaäänisesti, huoritellut kieltäytyjille, pukeutunut miesten vaatteisiin, vaikkeivät ne olisi näyttäneet päälläni hyvältä. Nyt taas, kun sukupuoleni näkyy päälle olen erittäin kohtelias ja rauhallinen mies, joka pukeutuu tilanteen mukaan tyylikkäisiin vaatteisiin enkä tuo itseäni esiin mitenkään.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Ehkä siinä tuleekin se elämänkoulu , hyväksyä itsensä sellaisena kuin on eikä silpoa itseään ja vedellä hormoonikuureja?
        Se kaikki on keinotekoista ja itselleen valehtelua , siitäkö saat hyvänolon tunteen kun joku saattaa pari minuuttia uskoa sinun olevan muuta kuin todellisuudessa olet ?
        Vähän ryhtiä hei !

        Kymmeniä vuosia oli pakko yrittää hyväksyä itsensä sellaisena kuin oli, kun muuta vaihtoehtoa ei ollut tarjolla. Perkuleen huonoa se oli ja läheisetkin joutui kärsimään itsestä puhumattakaan. Onneksi sain vihdoinkin prosessin käyntiin kun alkoi saada Suomessakin hoitoja. On aivan erilaista elää onnellista elämää loppuelämänsä kuin sitkutella rankkojen psyykkisten oireilujen kanssa hautaan saakka. Kukaan, ei siis kukaan ei-transsukupuolinen voi ymmärtää sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loppupeleissä se on teillekin parempi, että elän tavallisena huomiota herättämättömänä miehenä kuin jos "hyväksyisi itseni sellaisena kuin olen" ja olisin elänyt omana itsenäni ilman "itseni silpomista ja hormoOnikuureja". Silloin olisin ollut huomiota herättävä friikki, ällöttävä transu, joka eläisi miehenä, vaikka olisi ulkoisesti nainen. Ja koska persoonani ei olisi näkynyt päälle olisin joutunut tuomaan itseäni esiin todella korostuneesti, loppuelämäni. Olisin syljeskellyt ja kiroillut, virtsannut julkisella paikalla seisten, röyhtäillyt ja kertonut naisia halventavia vitsejä, kourinut ja iskenyt heteronaisia kovaäänisesti, huoritellut kieltäytyjille, pukeutunut miesten vaatteisiin, vaikkeivät ne olisi näyttäneet päälläni hyvältä. Nyt taas, kun sukupuoleni näkyy päälle olen erittäin kohtelias ja rauhallinen mies, joka pukeutuu tilanteen mukaan tyylikkäisiin vaatteisiin enkä tuo itseäni esiin mitenkään.

        "enkä tuo itseäni esiin mitenkään"

        Mahtaa olla "vapauttavaa" 😂?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kymmeniä vuosia oli pakko yrittää hyväksyä itsensä sellaisena kuin oli, kun muuta vaihtoehtoa ei ollut tarjolla. Perkuleen huonoa se oli ja läheisetkin joutui kärsimään itsestä puhumattakaan. Onneksi sain vihdoinkin prosessin käyntiin kun alkoi saada Suomessakin hoitoja. On aivan erilaista elää onnellista elämää loppuelämänsä kuin sitkutella rankkojen psyykkisten oireilujen kanssa hautaan saakka. Kukaan, ei siis kukaan ei-transsukupuolinen voi ymmärtää sitä.

        Psyykkisiä oireiluja oli millaisia?


      • Anonyymi

        Kai kysyt samaan tyyliin rintasyöpäpotilaaltakin?


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        "enkä tuo itseäni esiin mitenkään"

        Mahtaa olla "vapauttavaa" 😂?

        On, sitä se todella on. Ennen piti esittää miestä, olla niin ah, niin miehinen. Joka hetki. Nyt voi ottaa rennosti ja vaan olla. Vaikka feminiininen, jos siltä tuntuu.

        Ehkä parasta kuitenkin on seksi :D Naistyypillisessä kropassa naiseksi luettuna ei onnistunut, ei sitten mitenkään. Lesboseksi ei kiihota pätkääkään, kun en lesbo ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai kysyt samaan tyyliin rintasyöpäpotilaaltakin?

        Äidiltäni on sahattu toinen rinta irti varatoimenpiteenä.
        Vertaatko itseäsi syöpäpotilaaseen ?😮


      • Anonyymi kirjoitti:

        On, sitä se todella on. Ennen piti esittää miestä, olla niin ah, niin miehinen. Joka hetki. Nyt voi ottaa rennosti ja vaan olla. Vaikka feminiininen, jos siltä tuntuu.

        Ehkä parasta kuitenkin on seksi :D Naistyypillisessä kropassa naiseksi luettuna ei onnistunut, ei sitten mitenkään. Lesboseksi ei kiihota pätkääkään, kun en lesbo ollut.

        "Olisin syljeskellyt ja kiroillut, virtsannut julkisella paikalla seisten, röyhtäillyt ja kertonut naisia halventavia vitsejä, kourinut ja iskenyt heteronaisia kovaäänisesti, huoritellut kieltäytyjille"

        Käsitteesi miehistä on vaan ollut kieroutunut, tuohan on kuin jostain komediaelokuvasta.
        Samaahan on transnaisten "naisellisuus" , yliampuvaa ,luonnotonta sekä selkeästi näyteltyä.

        Miten olisi normaali käyttäytyminen vai tietääkö trans kansa muusta kuin yliampuvista rooleista/roolisuorituksista?


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        "Olisin syljeskellyt ja kiroillut, virtsannut julkisella paikalla seisten, röyhtäillyt ja kertonut naisia halventavia vitsejä, kourinut ja iskenyt heteronaisia kovaäänisesti, huoritellut kieltäytyjille"

        Käsitteesi miehistä on vaan ollut kieroutunut, tuohan on kuin jostain komediaelokuvasta.
        Samaahan on transnaisten "naisellisuus" , yliampuvaa ,luonnotonta sekä selkeästi näyteltyä.

        Miten olisi normaali käyttäytyminen vai tietääkö trans kansa muusta kuin yliampuvista rooleista/roolisuorituksista?

        Tiedän, opin sen sillä hetkellä, kun minut alettiin lukea mieheksi eikä tarvinnut enää esittää miehen irvikuvaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, opin sen sillä hetkellä, kun minut alettiin lukea mieheksi eikä tarvinnut enää esittää miehen irvikuvaa.

        Vai että miehisyytesi on muista riippuvainen ...Huomattu on !
        Olet kuitenkin todellisuudessa silvottu nainen ja siinä se , et suinkaan mies .
        Omalaatuinen itsetuhoinen (silvonta) nainen .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, opin sen sillä hetkellä, kun minut alettiin lukea mieheksi eikä tarvinnut enää esittää miehen irvikuvaa.

        Nyt aloituksen linkin nainen on kissan irvikuva , kuinka neuvoisit häntä saavuttamaan täydellisen kissauden? 😌


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Vai että miehisyytesi on muista riippuvainen ...Huomattu on !
        Olet kuitenkin todellisuudessa silvottu nainen ja siinä se , et suinkaan mies .
        Omalaatuinen itsetuhoinen (silvonta) nainen .

        Ei toki sinänsä, mutta itsetunto on aika vahvasti riippuvainen siitä, kuinka paljon tukea saa kanssaihmisiltä. Siksi esim.nuoria lyhyitä poikia pyritään tukemaan, koska heillä on suuri riski syrjäytyä, koska kaikki eivät ota heitä vakavasti miehinä.

        Kyllä, olen vain siivottu nainen, ja aivan pohjalla ja täysi paska. Steriili, lyhyt, ruma, munaton. Tiedän sen erittäin hyvin. Pitääkin irtisanoutua töistä ja liittyä lähimpään kamajengiin, se kai olisi parasta. Olen paskaa, tiedostan sen, kirjoita nyt vielä kymmenen viestiä lisää. Olen valehtelija, koska en kerro jokaiselle vastaantulijalle olevani steriili ja munaton, vaikka jokaisella on oikeus tietää tämä asia.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Nyt aloituksen linkin nainen on kissan irvikuva , kuinka neuvoisit häntä saavuttamaan täydellisen kissauden? 😌

        Vittuako se minua kiinnostaa miten joku sekopää elää. Tuskin mitenkään, jos minulta kysytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki sinänsä, mutta itsetunto on aika vahvasti riippuvainen siitä, kuinka paljon tukea saa kanssaihmisiltä. Siksi esim.nuoria lyhyitä poikia pyritään tukemaan, koska heillä on suuri riski syrjäytyä, koska kaikki eivät ota heitä vakavasti miehinä.

        Kyllä, olen vain siivottu nainen, ja aivan pohjalla ja täysi paska. Steriili, lyhyt, ruma, munaton. Tiedän sen erittäin hyvin. Pitääkin irtisanoutua töistä ja liittyä lähimpään kamajengiin, se kai olisi parasta. Olen paskaa, tiedostan sen, kirjoita nyt vielä kymmenen viestiä lisää. Olen valehtelija, koska en kerro jokaiselle vastaantulijalle olevani steriili ja munaton, vaikka jokaisella on oikeus tietää tämä asia.

        Siis silvottu ei siivottu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki sinänsä, mutta itsetunto on aika vahvasti riippuvainen siitä, kuinka paljon tukea saa kanssaihmisiltä. Siksi esim.nuoria lyhyitä poikia pyritään tukemaan, koska heillä on suuri riski syrjäytyä, koska kaikki eivät ota heitä vakavasti miehinä.

        Kyllä, olen vain siivottu nainen, ja aivan pohjalla ja täysi paska. Steriili, lyhyt, ruma, munaton. Tiedän sen erittäin hyvin. Pitääkin irtisanoutua töistä ja liittyä lähimpään kamajengiin, se kai olisi parasta. Olen paskaa, tiedostan sen, kirjoita nyt vielä kymmenen viestiä lisää. Olen valehtelija, koska en kerro jokaiselle vastaantulijalle olevani steriili ja munaton, vaikka jokaisella on oikeus tietää tämä asia.

        Kaikkien itsetunto ei ole muista riippuvainen ja sinä kannattelet omaasi valheella.
        Se vaan kun on totuus , yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Kaikkien itsetunto ei ole muista riippuvainen ja sinä kannattelet omaasi valheella.
        Se vaan kun on totuus , yksinkertaista.

        Tunne nyt se valhe jo vittuusi. Minä olen geneettinen nainen enkä muuta väitä. Jos pysyn tasapainossa ja saan seksuaalista tyydytystä vain näyttäessäni mieheltä, ei luulisi sinua haittaavan.

        Olet kyllä vitun idiootti. Ja etuoikeutettu. Kun ei ole itse joutunut kokemaan lapsesta saakka mitätöintiä, on saatanan helppo heittää jotain noin uskomatonta sontaa. Kai menet koulukiusattujenkin palstalle, jossa on koko iäkseen traumatisoituneita julistamaan, kuinka kaikkien itsetunto ei ole muista riippuvainen.

        Oletko muuten itse kokenut tilanteen, jossa sinua on kohdeltu koko elämäsi ajan eri sukupuolen edustajana tai sukupuolesi on muuten kyseenalaistettu jatkuvasti lapsesta saakka, kun tiedät niin hyvin, että sellaisesta voi olla välittämättä?


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        "Olisin syljeskellyt ja kiroillut, virtsannut julkisella paikalla seisten, röyhtäillyt ja kertonut naisia halventavia vitsejä, kourinut ja iskenyt heteronaisia kovaäänisesti, huoritellut kieltäytyjille"

        Käsitteesi miehistä on vaan ollut kieroutunut, tuohan on kuin jostain komediaelokuvasta.
        Samaahan on transnaisten "naisellisuus" , yliampuvaa ,luonnotonta sekä selkeästi näyteltyä.

        Miten olisi normaali käyttäytyminen vai tietääkö trans kansa muusta kuin yliampuvista rooleista/roolisuorituksista?

        "Samaahan on transnaisten "naisellisuus" , yliampuvaa ,luonnotonta sekä selkeästi näyteltyä."
        Ajattelet transvestiittejä. Siinä joukossa on tuollaista yliampuvuutta ja näyttelemistä. Transnaiset ovat ja elävät kuten muutkin naiset. Ei tarvita mitään näyttelemistä eikä yliampuvuutta. Pukeutuminenkin on samanlaista kuin muillakin naisilla.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Kaikkien itsetunto ei ole muista riippuvainen ja sinä kannattelet omaasi valheella.
        Se vaan kun on totuus , yksinkertaista.

        Tämähän on juuri se peruste johon vetoaa niin tiittiin thaikuissa yllättynyt mies tai nainen joka pelkää transnaisten syrjäyttävän itsensä. Mitä valhetta siinä on kun ihminen elää täsmälleen sitä elämää jonka kokee omakseen, ehkäpä sinäkin elät sellaista elämää. Mutta mikä sinä olet määräämään sitä miten kukakin elää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vittuako se minua kiinnostaa miten joku sekopää elää. Tuskin mitenkään, jos minulta kysytään.

        Ei yhtään sen "sekopäisempi" kuin mies tai nainen joka kuvittelee olevansa vastakkaista sukupuolta.
        Eipähän trans ihmisetkään kykene saavuttamaan toista sukupuolta muuten kuin näyttelemällä ja silpomalla itseään .
        Samaa sarjaa siis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunne nyt se valhe jo vittuusi. Minä olen geneettinen nainen enkä muuta väitä. Jos pysyn tasapainossa ja saan seksuaalista tyydytystä vain näyttäessäni mieheltä, ei luulisi sinua haittaavan.

        Olet kyllä vitun idiootti. Ja etuoikeutettu. Kun ei ole itse joutunut kokemaan lapsesta saakka mitätöintiä, on saatanan helppo heittää jotain noin uskomatonta sontaa. Kai menet koulukiusattujenkin palstalle, jossa on koko iäkseen traumatisoituneita julistamaan, kuinka kaikkien itsetunto ei ole muista riippuvainen.

        Oletko muuten itse kokenut tilanteen, jossa sinua on kohdeltu koko elämäsi ajan eri sukupuolen edustajana tai sukupuolesi on muuten kyseenalaistettu jatkuvasti lapsesta saakka, kun tiedät niin hyvin, että sellaisesta voi olla välittämättä?

        Pysyt siis tasapainossa valehtelemalla itsellesi ja muille , jalkovälisi myös kostuu moisesta.
        Se on aikamoista!

        On mitätöity ja kiusattu , kannattaa päästää irti menneistä ja lopettaa itsesäälissä rypeminen niin ehkä tervehdyt 👍 Ja tietenkin lopettaa valehtelu itselle ja muille!👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Samaahan on transnaisten "naisellisuus" , yliampuvaa ,luonnotonta sekä selkeästi näyteltyä."
        Ajattelet transvestiittejä. Siinä joukossa on tuollaista yliampuvuutta ja näyttelemistä. Transnaiset ovat ja elävät kuten muutkin naiset. Ei tarvita mitään näyttelemistä eikä yliampuvuutta. Pukeutuminenkin on samanlaista kuin muillakin naisilla.

        Ja pätevät naisten urheilussa koska ovat miehiä .


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Ei yhtään sen "sekopäisempi" kuin mies tai nainen joka kuvittelee olevansa vastakkaista sukupuolta.
        Eipähän trans ihmisetkään kykene saavuttamaan toista sukupuolta muuten kuin näyttelemällä ja silpomalla itseään .
        Samaa sarjaa siis.

        En kuvittele olevani biologisesti, biologisesti olen tietenkin nainen. Silvottu nainen. Mitä siis kuvittelen? Ja transnaisten osallistumista naisten sarjoihin en todellakaan hyväksy.

        En niin, mutta valitettavasti ei ole parempaa vaihtoehtoa. Mun vaihtoehdot elämässä oli joko elää naisen oloisena identifioituen pienestä lapsesta lähtien pojaksi tai sitten elää edes jotenkin miestä muistuttavana. Vaihtoehdot ovat surkeat, mutta kun muuta ei ole tarjolla.


      • Anonyymi

        Ei, vihaan sitä. Mutta lääketiede ei ole vielä niin kehittynyt, että saisin normaalin miehen kropan. Tämä on silti paljon, paljon parempaa elämää kuin ennen prosessia. Nyt mä elän. Tässä on omat ikävät puolensa, todellakin, ja te trollit teette siitä vielä ikävämmän. Kun juoksen kaverieni kanssa ulos ratikasta, kaikilla toisessa kädessä kalja, toinen käsi haarojen välissä pysäkin taakse kuselle, se on elämää. Aitoa elämää jätkien kanssa, josta jäin paitsi koko lapsuuteni ajan. Tätä valehtelua en lopeta koskaan, koska miksi lopettaisin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kuvittele olevani biologisesti, biologisesti olen tietenkin nainen. Silvottu nainen. Mitä siis kuvittelen? Ja transnaisten osallistumista naisten sarjoihin en todellakaan hyväksy.

        En niin, mutta valitettavasti ei ole parempaa vaihtoehtoa. Mun vaihtoehdot elämässä oli joko elää naisen oloisena identifioituen pienestä lapsesta lähtien pojaksi tai sitten elää edes jotenkin miestä muistuttavana. Vaihtoehdot ovat surkeat, mutta kun muuta ei ole tarjolla.

        On käsittääkseni ihan tutkittu juttu että trans ihmisiä tulee huomattavasti enemmän eroperheistä kuin kokonaisista , kummasta itse ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vihaan sitä. Mutta lääketiede ei ole vielä niin kehittynyt, että saisin normaalin miehen kropan. Tämä on silti paljon, paljon parempaa elämää kuin ennen prosessia. Nyt mä elän. Tässä on omat ikävät puolensa, todellakin, ja te trollit teette siitä vielä ikävämmän. Kun juoksen kaverieni kanssa ulos ratikasta, kaikilla toisessa kädessä kalja, toinen käsi haarojen välissä pysäkin taakse kuselle, se on elämää. Aitoa elämää jätkien kanssa, josta jäin paitsi koko lapsuuteni ajan. Tätä valehtelua en lopeta koskaan, koska miksi lopettaisin?

        Jotkut sanovat todellisuuspaoksi tai cosplayksi tilaasi mutta mites se todellisuus ...Sillä näemmä ei ole väliä ja sepä tämä koko aloituksen pointti olikin , saada tuo tieto 👍 Kiitos .
        Kyse siis on valehtelusta itselle sekä muille joten totuus teillä jää vähemmälle .
        Itsepetosta ...😥


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        On käsittääkseni ihan tutkittu juttu että trans ihmisiä tulee huomattavasti enemmän eroperheistä kuin kokonaisista , kummasta itse ?

        En ole eroperheestä. Onko muuten oma sukupuolesi sidottu lapsuudenperhemuotoosi?


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Jotkut sanovat todellisuuspaoksi tai cosplayksi tilaasi mutta mites se todellisuus ...Sillä näemmä ei ole väliä ja sepä tämä koko aloituksen pointti olikin , saada tuo tieto 👍 Kiitos .
        Kyse siis on valehtelusta itselle sekä muille joten totuus teillä jää vähemmälle .
        Itsepetosta ...😥

        Niin, tai sitten vuosien kokemus hulluista trolleista on opettanut, ettei näiden kanssa voi keskustella ja on vaan helpompi heittää lekkeriksi ja myötäillä älyttömimpiäkin väittämiä.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        On käsittääkseni ihan tutkittu juttu että trans ihmisiä tulee huomattavasti enemmän eroperheistä kuin kokonaisista , kummasta itse ?

        Itse asiassa on tutkittu juttu, ettei transihmisillä ole minkäänlaista yhteneväisyyttä esim.perhetaustan suhteen, suurin osa tietysti ydinperheistä, koska se on yleisin perhemuoto.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Jotkut sanovat todellisuuspaoksi tai cosplayksi tilaasi mutta mites se todellisuus ...Sillä näemmä ei ole väliä ja sepä tämä koko aloituksen pointti olikin , saada tuo tieto 👍 Kiitos .
        Kyse siis on valehtelusta itselle sekä muille joten totuus teillä jää vähemmälle .
        Itsepetosta ...😥

        Valehteleeko romani, kun pukee päälle farkut ja ystävystyy rasistien ja romanien vihaajien kanssa, jos ei kerro asiaa, ja haluaa ystävystyä ilman ennakkoluuloja? Valehteleeko homo, jos ei kerro ystävilleen olevansa homo, kun ystävät ovat homofobeja ja pitävät kaikkia homoja neiteinä?


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Jotkut sanovat todellisuuspaoksi tai cosplayksi tilaasi mutta mites se todellisuus ...Sillä näemmä ei ole väliä ja sepä tämä koko aloituksen pointti olikin , saada tuo tieto 👍 Kiitos .
        Kyse siis on valehtelusta itselle sekä muille joten totuus teillä jää vähemmälle .
        Itsepetosta ...😥

        En koskaan väitä olevani mies tai omistavani penistä, ihmiset vain olettavat näin ulkonäköni vuoksi eli missä valehtelen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole eroperheestä. Onko muuten oma sukupuolesi sidottu lapsuudenperhemuotoosi?

        Naisellisia miehiä saattaa esiintyä todennäköisemmin jos poika asuu vain äitinsä kanssa eikä miehen mallia ole saatavilla.
        Moni transnainen on kotoisin moisista olosuhteista.

        Vastaus kysymykseesi : Ei .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tai sitten vuosien kokemus hulluista trolleista on opettanut, ettei näiden kanssa voi keskustella ja on vaan helpompi heittää lekkeriksi ja myötäillä älyttömimpiäkin väittämiä.

        Minä en älytöntä väittämääsi myötäile , siksi varmaan olenkin mielestäsi "hullu trolli" 😂
        Kierrellä ainakin osaat mutta eikös tuollainen valehtelijoille ihan ominaista ole ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa on tutkittu juttu, ettei transihmisillä ole minkäänlaista yhteneväisyyttä esim.perhetaustan suhteen, suurin osa tietysti ydinperheistä, koska se on yleisin perhemuoto.

        Muuta sanovat toiset tutkimukset .


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Naisellisia miehiä saattaa esiintyä todennäköisemmin jos poika asuu vain äitinsä kanssa eikä miehen mallia ole saatavilla.
        Moni transnainen on kotoisin moisista olosuhteista.

        Vastaus kysymykseesi : Ei .

        Ainakaan Suomessa tällaista ei ole tutkimuksissa huomattu. Eivätkä naiselliset miehet muutenkaan hakeudu tutkimuksiin, hehän ovat miehiä.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Naisellisia miehiä saattaa esiintyä todennäköisemmin jos poika asuu vain äitinsä kanssa eikä miehen mallia ole saatavilla.
        Moni transnainen on kotoisin moisista olosuhteista.

        Vastaus kysymykseesi : Ei .

        Tunnen lähinnä transmiehiä, tai tunsin reilu 10 vuotta sitten, nykyisin en enää tarvitse vertaistukea eikä mulla ole enää vähemmistöidentiteettiä, mutta silloin tunsin netissä n.500 transmiestä, ja heistä kaksi oli kasvanut yksinhuoltajaäidin kanssa.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Muuta sanovat toiset tutkimukset .

        Totuus sanoo sitten taas jotain muuta.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Minä en älytöntä väittämääsi myötäile , siksi varmaan olenkin mielestäsi "hullu trolli" 😂
        Kierrellä ainakin osaat mutta eikös tuollainen valehtelijoille ihan ominaista ole ?

        Et sinä tietenkään myötäile, en sitä väittänytkään. Ainoa asia, jonka minä olen " väittänyt" on se, että olen lapsesta saakka identifioinut itseni pojaksi ja tästä syystä olen kokenut tarpeelliseksi käydä läpi sp.korjausprosessin, ja tällä on ollut äärimmäisen suuri positiivinen vaikutus elämääni. Mitään muuta en väitä. En väitä olevani "oikeasti mies". Olen silvottu geneettinen nainen. Tämä on fakta, jolle ei voi mitään. En voi myöskään identiteetilleni mitään. Toki olen mielisairas identifioituessani väärään sukupuoleen, tietysti, kumma vaan, kuinka kaltaiseni mielisairas, täysin titityy-titityy- kilikilidingdong-tasolla oleva hullu on tästä täysin psykoositasolla olevasta mielentilastaan huolimatta onnistunut hankkimaan korkeakoulututkinnon ja kykenee käymään päivittäin töissä. On se jännä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En koskaan väitä olevani mies tai omistavani penistä, ihmiset vain olettavat näin ulkonäköni vuoksi eli missä valehtelen?

        Annat itsestäsi väärän vaikutelman muille , se on näet näytelmää mistä moni ei tiedä.
        Sama kuin antaisin vaatteilla ja eleillä vaikutelman että olisin miljonääri enkä oikeasti ole . Loisin ystäväpiirin tuolla vaikutelmalla joten elämäni perustuisi petokseen ja valehteluun.
        Petos on mielestäsi ok jos muut eivät saa tietää ? Kertoo paljon .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan Suomessa tällaista ei ole tutkimuksissa huomattu. Eivätkä naiselliset miehet muutenkaan hakeudu tutkimuksiin, hehän ovat miehiä.

        Jenkeissä jenkeissä , menee 10 vuotta kun kantautuu sinunkin korviisi täällä Suomessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totuus sanoo sitten taas jotain muuta.

        Suomessa kenties , tutki esimerkiksi jenkkien tutkimuksia niin alkaa löytymään .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä tietenkään myötäile, en sitä väittänytkään. Ainoa asia, jonka minä olen " väittänyt" on se, että olen lapsesta saakka identifioinut itseni pojaksi ja tästä syystä olen kokenut tarpeelliseksi käydä läpi sp.korjausprosessin, ja tällä on ollut äärimmäisen suuri positiivinen vaikutus elämääni. Mitään muuta en väitä. En väitä olevani "oikeasti mies". Olen silvottu geneettinen nainen. Tämä on fakta, jolle ei voi mitään. En voi myöskään identiteetilleni mitään. Toki olen mielisairas identifioituessani väärään sukupuoleen, tietysti, kumma vaan, kuinka kaltaiseni mielisairas, täysin titityy-titityy- kilikilidingdong-tasolla oleva hullu on tästä täysin psykoositasolla olevasta mielentilastaan huolimatta onnistunut hankkimaan korkeakoulututkinnon ja kykenee käymään päivittäin töissä. On se jännä.

        Eikä mieleen tullut katsoa rehellisesti itseä ja tunnustaa tosiasiat vaan todellisuuspako vei voiton ?

        Ei ole jännä , kouluja ja töitä voi tehdä kuka vaan

        https://www.is.fi/tyoelama/art-2000000575024.html


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Suomessa kenties , tutki esimerkiksi jenkkien tutkimuksia niin alkaa löytymään .

        Suomessa prosessiin ei pääse rahalla vaan tutkitaan onko henkilö oikeasti trans.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Eikä mieleen tullut katsoa rehellisesti itseä ja tunnustaa tosiasiat vaan todellisuuspako vei voiton ?

        Ei ole jännä , kouluja ja töitä voi tehdä kuka vaan

        https://www.is.fi/tyoelama/art-2000000575024.html

        Kyllä, mieluummin elän itseeni edes jollain lailla tyytyväisenä kuin päivittäistä itseinhoa tuntien. Mieluummin olen sosiaalinen ja tulen ihmisten kanssa toimeen kuin olen ihmisiä vihaava erakko. Ja mieluummin kyllä kertoisin transtaustastani ystävilleni, mutta koska asiaa ei täysin ymmärretä vielä ja siinä on riski, ettei minua enää nähtäisi sinä ihmisenä, jona minut nyt nähdään ja kohdellaan hyvin... riski on liian suuri. Moni mies pohtii uskaltaako kertoa kaverille esim.impotenssista tai mikropeniksestä, koska ei ole helppoa tehdä itsestään poikkeavaa ja ehkä jotenkin huonompaa miestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa prosessiin ei pääse rahalla vaan tutkitaan onko henkilö oikeasti trans.

        Se on hämmentävää että ihminen syntyessään on täydellinen niin trans ihmiset saavat täyttymyksen siitä että pilaavat sen .
        Ajatuksiin ei tule sellaista kuin vääristynyt minäkuva ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mieluummin elän itseeni edes jollain lailla tyytyväisenä kuin päivittäistä itseinhoa tuntien. Mieluummin olen sosiaalinen ja tulen ihmisten kanssa toimeen kuin olen ihmisiä vihaava erakko. Ja mieluummin kyllä kertoisin transtaustastani ystävilleni, mutta koska asiaa ei täysin ymmärretä vielä ja siinä on riski, ettei minua enää nähtäisi sinä ihmisenä, jona minut nyt nähdään ja kohdellaan hyvin... riski on liian suuri. Moni mies pohtii uskaltaako kertoa kaverille esim.impotenssista tai mikropeniksestä, koska ei ole helppoa tehdä itsestään poikkeavaa ja ehkä jotenkin huonompaa miestä.

        Eivät he ole ystäviäsi koska valehtelet heille jatkuvasti .
        He ovat vaan sinä et ole heille.
        Ehkä tiesi olisi oikeasti ollutkin hetken aikaa yksin erakkona tutustuen itseesi ja kenties löytäen rauhan itsestäsi mutta valitsitkin valheen ja silpomisen, täydellisen tuhoamisen .
        Pieni muna löytyy ja useampi lapsi , rehellisyys on tärkeintä .


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Eivät he ole ystäviäsi koska valehtelet heille jatkuvasti .
        He ovat vaan sinä et ole heille.
        Ehkä tiesi olisi oikeasti ollutkin hetken aikaa yksin erakkona tutustuen itseesi ja kenties löytäen rauhan itsestäsi mutta valitsitkin valheen ja silpomisen, täydellisen tuhoamisen .
        Pieni muna löytyy ja useampi lapsi , rehellisyys on tärkeintä .

        Aa, oletkin joku minimunaluuseri, joka yrittää päteä vähemmistöjen palstoilla munaansa kasvattaen. Sääliksi käy kumppaniasi, joka "saa" minimunaa tai kyllähän hän selkäsi takana saa sitten sitä isoakin... Oma kumppanini saa jättisuurta sträppäriä aina, kun haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aa, oletkin joku minimunaluuseri, joka yrittää päteä vähemmistöjen palstoilla munaansa kasvattaen. Sääliksi käy kumppaniasi, joka "saa" minimunaa tai kyllähän hän selkäsi takana saa sitten sitä isoakin... Oma kumppanini saa jättisuurta sträppäriä aina, kun haluaa.

        Sääli rauhassa 👍👌
        Meilläpäin ollaankin rehellisiä , siinä ero 😉


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Sääli rauhassa 👍👌
        Meilläpäin ollaankin rehellisiä , siinä ero 😉

        Niin meilläkin. Tottakai kumppanini tietää, että olen transtaustainen. Ja hän rehellisesti sanoo minulle, että haluaa reikäänsä isoa kuten kaikki naiset, ja sitä hän myös saa.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Ja pätevät naisten urheilussa koska ovat miehiä .

        Asiaa on tutkittu ja taisipa juuri olla joku lehtiartikkelikin siitä. Itsekin huomasin että kun siirryin sukupuolihormooneissa testosteronista estrogeeniin, lihakset surkastui melkein silmissä ja fyysinen voima väheni. Kun transnainen on ollut joitakin vuosia hoitoputkessa, hän on fyysisesti samalla viivalla muiden naisten kanssa. Tai oikeammin alakynnessä muihin naisiin verrattuna koska testosteronilla kasvanut keho on yleensä isompi ja raskasrakenteisempi niin pienemmät ja kevyemmät syntyperäiset naiset menee edelle. Kansainväliset urheilujärjestötkin hyväksyvät transnaisen naisten sarjaan muutaman vuoden hormonihoidon jälkeen.

        Transmiesten osalta tilanne on päinvastainen. Takavuosina tuota käytettiin hyödyksi itäblogin maiden naisurheilussa. Testosteronia käyttäen saatiin urheileville naisille enemmän voimaa ja voitot naisten sarjoissa oli helppoa. Doping-säädökset karsi nämä naiset pois kilpakentiltä.


      • Anonyymi

        Elän täsmälleen sitä elämää joka olisi kuulunut minulle jo syntymästä alkaen, eikä törkytekstisi vaikuta asiaan pätkääkään. Siinähän kiehut omassa sapessasi.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        On käsittääkseni ihan tutkittu juttu että trans ihmisiä tulee huomattavasti enemmän eroperheistä kuin kokonaisista , kummasta itse ?

        En ole sama henkilö jolle osoitit viestisi, mutta vastaan transtaustaisena että omat vanhempani elivät onnellisesti vuosikymmenet avioliitossa kuolemaansa saakka, eikä erosta tai edes huonosta yhteiselosta ollut pienimpiäkään merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tai sitten vuosien kokemus hulluista trolleista on opettanut, ettei näiden kanssa voi keskustella ja on vaan helpompi heittää lekkeriksi ja myötäillä älyttömimpiäkin väittämiä.

        Kaikkein parasta on ettei vastaa yhtään mitään näille trolleille. He saavat vaan seksuaalista mielihyvää siitä että saavat toiset suuttumaan kirjoituksillaan.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Naisellisia miehiä saattaa esiintyä todennäköisemmin jos poika asuu vain äitinsä kanssa eikä miehen mallia ole saatavilla.
        Moni transnainen on kotoisin moisista olosuhteista.

        Vastaus kysymykseesi : Ei .

        Esitäpä todisteet väittämällesi, mielellään linkillä johonkin tieteelliseen tutkimukseen. Mutu ei riitä selitykseksi.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Annat itsestäsi väärän vaikutelman muille , se on näet näytelmää mistä moni ei tiedä.
        Sama kuin antaisin vaatteilla ja eleillä vaikutelman että olisin miljonääri enkä oikeasti ole . Loisin ystäväpiirin tuolla vaikutelmalla joten elämäni perustuisi petokseen ja valehteluun.
        Petos on mielestäsi ok jos muut eivät saa tietää ? Kertoo paljon .

        Tämä pettämis-väittämä on hyvin yleinen cis-naisilla jotka vihaavat transihmisiä. Esimerkiksi aviovaimo tulkitsee täydeksi pettämiseksi sen jos transvestiittimies pukeutuu naiseksi, aivan kuin hän olisi käynyt vieraissa.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Suomessa kenties , tutki esimerkiksi jenkkien tutkimuksia niin alkaa löytymään .

        Suomi ja USA ovat täysin erilaisia kulttuuriltaan, eikä siellä tehtyä tutkimusta voi verrata täysin täkäläisiin olosuhteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mieluummin elän itseeni edes jollain lailla tyytyväisenä kuin päivittäistä itseinhoa tuntien. Mieluummin olen sosiaalinen ja tulen ihmisten kanssa toimeen kuin olen ihmisiä vihaava erakko. Ja mieluummin kyllä kertoisin transtaustastani ystävilleni, mutta koska asiaa ei täysin ymmärretä vielä ja siinä on riski, ettei minua enää nähtäisi sinä ihmisenä, jona minut nyt nähdään ja kohdellaan hyvin... riski on liian suuri. Moni mies pohtii uskaltaako kertoa kaverille esim.impotenssista tai mikropeniksestä, koska ei ole helppoa tehdä itsestään poikkeavaa ja ehkä jotenkin huonompaa miestä.

        Minäkin hämmästyin kun ulkopuoliset tulkitsee minut täysin eri ihmiseksi kuin aiemmin. Syynä on se ettei enää tarvitse esittää roolia, eikä kärsiä siitä johtuvista psyykkisistä oireista.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Se on hämmentävää että ihminen syntyessään on täydellinen niin trans ihmiset saavat täyttymyksen siitä että pilaavat sen .
        Ajatuksiin ei tule sellaista kuin vääristynyt minäkuva ?

        Transsukupuolinen ihminen ei ole täydellinen, hän kärsii sukupuoliristiriidasta. Mutta kun tuo ei näy suoraan muille ihmisille, he eivät voi ymmärtää sitä koska heillä itsellään ei ole vastaavaa vaan sukupuolikokemus vastaa fyysistä rakennetta.

        Tuolla transtutkimuksissa nimenomaan varmistetaan ettei kyse ole vääristyneestä minäkuvasta tai jopa psyykkisestä sairaudesta joka johtaisi tuollaiseen minäkuvaan. Jos tällainen tilanne havaitaan, tutkimukset keskeytyy, eikä anneta transdiagnoosia. Jokainen transsukupuolinen tutkittava joutuu tämän takia hyvin pitkiin ja monipuolisiin psykologisiin testeihin, jolla osoitetaan psyykkinen terveys ennen kuin voidaan antaa transdiagnoosi. Tavisihmiselle nuo testit voivat olla ylipääsemätön paikka ja tuloksena on aidot hullun paperit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa on tutkittu ja taisipa juuri olla joku lehtiartikkelikin siitä. Itsekin huomasin että kun siirryin sukupuolihormooneissa testosteronista estrogeeniin, lihakset surkastui melkein silmissä ja fyysinen voima väheni. Kun transnainen on ollut joitakin vuosia hoitoputkessa, hän on fyysisesti samalla viivalla muiden naisten kanssa. Tai oikeammin alakynnessä muihin naisiin verrattuna koska testosteronilla kasvanut keho on yleensä isompi ja raskasrakenteisempi niin pienemmät ja kevyemmät syntyperäiset naiset menee edelle. Kansainväliset urheilujärjestötkin hyväksyvät transnaisen naisten sarjaan muutaman vuoden hormonihoidon jälkeen.

        Transmiesten osalta tilanne on päinvastainen. Takavuosina tuota käytettiin hyödyksi itäblogin maiden naisurheilussa. Testosteronia käyttäen saatiin urheileville naisille enemmän voimaa ja voitot naisten sarjoissa oli helppoa. Doping-säädökset karsi nämä naiset pois kilpakentiltä.

        Fallon Fox on UFC ottelija , mies joka hakkaa naisia kehässä ihan luvan kanssa ja murtanut yhden kallonkin.
        Kun kirkkojen piireissä viihtyy pedofiilit niin eikös tuo ole jo naistenhakkaajan unelma päästä kehään väittäen itseään naiseksi ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elän täsmälleen sitä elämää joka olisi kuulunut minulle jo syntymästä alkaen, eikä törkytekstisi vaikuta asiaan pätkääkään. Siinähän kiehut omassa sapessasi.

        Olet vain alkanut näyttelemään sellaista mikä et ole ja sehän on päivänselvää .
        Kenties tulevaisuudessa toimit varoittavana esimerkkinä , ken tietää ?
        En kiehu vaan tutkin tavallani , moni asia on jo selvinnyt 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole sama henkilö jolle osoitit viestisi, mutta vastaan transtaustaisena että omat vanhempani elivät onnellisesti vuosikymmenet avioliitossa kuolemaansa saakka, eikä erosta tai edes huonosta yhteiselosta ollut pienimpiäkään merkkejä.

        Poikkeuksiakin toki on .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein parasta on ettei vastaa yhtään mitään näille trolleille. He saavat vaan seksuaalista mielihyvää siitä että saavat toiset suuttumaan kirjoituksillaan.

        Vaikka trans touhusi pyöriikin seksuaalisen nautinnon tavoittelun perässä (kenties ainoastaan) , niin se ei tarkoita että muut toimillaan juoksisivat saman perässä.
        Et vain kestä kun tätä asiaa avataan ja pohditaan koska se ei kestä päivänvaloa nykyisellään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esitäpä todisteet väittämällesi, mielellään linkillä johonkin tieteelliseen tutkimukseen. Mutu ei riitä selitykseksi.

        Tuo on selviö muutenkin , koetappa laittaa se pääsi toimimaan vai onko mahdotonta?
        Lapsi ottaa mallia vanhemmistaan , jos toista ei ole niin tuolloin se malli jää saamatta .
        Vaikeaa varmasti käsittää 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pettämis-väittämä on hyvin yleinen cis-naisilla jotka vihaavat transihmisiä. Esimerkiksi aviovaimo tulkitsee täydeksi pettämiseksi sen jos transvestiittimies pukeutuu naiseksi, aivan kuin hän olisi käynyt vieraissa.

        Kyseessä on petos omia ystäviäsi kohtaan . Vale .
        Oikeutat sen itsellesi mutta valheessa elät .
        Se ei ole todellista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi ja USA ovat täysin erilaisia kulttuuriltaan, eikä siellä tehtyä tutkimusta voi verrata täysin täkäläisiin olosuhteisiin.

        Täällä ollaan yleensä jäljessä , ei siinä sen kummempaa.


      • Anonyymi

        Sillä on hirveän suuri merkitys hänelle, joka päivä hän sitä itkee, kun saa orgasmit väärällä tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Transsukupuolinen ihminen ei ole täydellinen, hän kärsii sukupuoliristiriidasta. Mutta kun tuo ei näy suoraan muille ihmisille, he eivät voi ymmärtää sitä koska heillä itsellään ei ole vastaavaa vaan sukupuolikokemus vastaa fyysistä rakennetta.

        Tuolla transtutkimuksissa nimenomaan varmistetaan ettei kyse ole vääristyneestä minäkuvasta tai jopa psyykkisestä sairaudesta joka johtaisi tuollaiseen minäkuvaan. Jos tällainen tilanne havaitaan, tutkimukset keskeytyy, eikä anneta transdiagnoosia. Jokainen transsukupuolinen tutkittava joutuu tämän takia hyvin pitkiin ja monipuolisiin psykologisiin testeihin, jolla osoitetaan psyykkinen terveys ennen kuin voidaan antaa transdiagnoosi. Tavisihmiselle nuo testit voivat olla ylipääsemätön paikka ja tuloksena on aidot hullun paperit.

        Ja sitten kun keho on silvottu sekä tärvelty niin trans ihminen saa unelmansa toteutettua ...
        On kuin frankensteinin hirviö ja psykologit hurraa taustalla.

        On se aikamoista...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sillä on hirveän suuri merkitys hänelle, joka päivä hän sitä itkee, kun saa orgasmit väärällä tavalla.

        Aina ei voi kaikkea saada siten miten haluaa , sen kun ymmärtää niin jotkut kutsuvat sitä aikuisuudeksi.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Olet vain alkanut näyttelemään sellaista mikä et ole ja sehän on päivänselvää .
        Kenties tulevaisuudessa toimit varoittavana esimerkkinä , ken tietää ?
        En kiehu vaan tutkin tavallani , moni asia on jo selvinnyt 👍

        Teet päätelmiä sen perusteella mitä anonyymille Suomi24-foorumille suolletaan :D Minä taas teen päätelmäni sen perustella mitä olen vertaisryhmissä nähnyt: tasapainoisia, ydinperheissä kasvaneita työssäkäyviä naisia ja miehiä suurin osa. Tietenkään kaikki eivät käy ryhmissä vaan elävät tuolla täysin taviksina ilman että minä tiedän heidän taustaansa.

        Olen erehtynyt viime aikoina lukemaan tällaisia keskusteluja ja siellä jotkut transtaustaiset ovat näköjään ottaneet sen linjan, että heitetään törkyä ja esitetään sekopäätä. En yhtään ihmettele, kun kaltaisiasi kirjoittajia katsoo. Me saamme osaksemme uskomatonta sontaa. Tosiasiassa transsukupuolisuudessa on kyse sikiöaikaisesta hormonialtistuksesta eikä tätä voi mitenkään terapoida pois. Kannattaisi teidän haukkujienkin jo relata ja antaa meidän elää omaa elämäämme rauhassa. Transtaustaisilla on oikeus yksityisyyteen eikä ole valehtelua jättää kertomatta intiimejä, arkaluontoisia seikkoja alapäästään.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Aina ei voi kaikkea saada siten miten haluaa , sen kun ymmärtää niin jotkut kutsuvat sitä aikuisuudeksi.

        Olet oikeassa, transihmisten kumppanit ovat usein aikuisia ja ymmärtävät, että ihmisillä on rajoitteita. Varsinkin vähän pidemmälle ajattelevat aikuiset naiset ymmärtävät nähdä jo hyviäkin puolia kumppanissa, jolle iso seksilelu käy hyvin eikä ala kiukutella ja pitää mykkäkoulua, kun erektio-ongelmat väistämättä tulevat eteen.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Olet vain alkanut näyttelemään sellaista mikä et ole ja sehän on päivänselvää .
        Kenties tulevaisuudessa toimit varoittavana esimerkkinä , ken tietää ?
        En kiehu vaan tutkin tavallani , moni asia on jo selvinnyt 👍

        Näyttelin miehen roolia AIKAISEMMIN (on muuten rankkaa hommaa kun yrittää piilottaa sisäisen itsensä muilta), nyt olen se ihminen joka minun olisi pitnyt olla jo syntyessä.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Tuo on selviö muutenkin , koetappa laittaa se pääsi toimimaan vai onko mahdotonta?
        Lapsi ottaa mallia vanhemmistaan , jos toista ei ole niin tuolloin se malli jää saamatta .
        Vaikeaa varmasti käsittää 😅

        Eli tarjoat vain mutua. Olisihan se pitänyt arvata.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Tuo on selviö muutenkin , koetappa laittaa se pääsi toimimaan vai onko mahdotonta?
        Lapsi ottaa mallia vanhemmistaan , jos toista ei ole niin tuolloin se malli jää saamatta .
        Vaikeaa varmasti käsittää 😅

        On suoranainen ihme, että minulla, isättömällä transmiehellä voi olla sukupuoli-identiteetti. Mutta eikös se ollutkaan niin kuten aiemmin sanoit, ettei normaalin miehen miehuus ole kiinni muista ihmisistä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teet päätelmiä sen perusteella mitä anonyymille Suomi24-foorumille suolletaan :D Minä taas teen päätelmäni sen perustella mitä olen vertaisryhmissä nähnyt: tasapainoisia, ydinperheissä kasvaneita työssäkäyviä naisia ja miehiä suurin osa. Tietenkään kaikki eivät käy ryhmissä vaan elävät tuolla täysin taviksina ilman että minä tiedän heidän taustaansa.

        Olen erehtynyt viime aikoina lukemaan tällaisia keskusteluja ja siellä jotkut transtaustaiset ovat näköjään ottaneet sen linjan, että heitetään törkyä ja esitetään sekopäätä. En yhtään ihmettele, kun kaltaisiasi kirjoittajia katsoo. Me saamme osaksemme uskomatonta sontaa. Tosiasiassa transsukupuolisuudessa on kyse sikiöaikaisesta hormonialtistuksesta eikä tätä voi mitenkään terapoida pois. Kannattaisi teidän haukkujienkin jo relata ja antaa meidän elää omaa elämäämme rauhassa. Transtaustaisilla on oikeus yksityisyyteen eikä ole valehtelua jättää kertomatta intiimejä, arkaluontoisia seikkoja alapäästään.

        Et ole sinut trans meininkisi kanssa jos se pitää muilta salata ja esittää muuta mitä on .
        Niin yksinkertaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, transihmisten kumppanit ovat usein aikuisia ja ymmärtävät, että ihmisillä on rajoitteita. Varsinkin vähän pidemmälle ajattelevat aikuiset naiset ymmärtävät nähdä jo hyviäkin puolia kumppanissa, jolle iso seksilelu käy hyvin eikä ala kiukutella ja pitää mykkäkoulua, kun erektio-ongelmat väistämättä tulevat eteen.

        "transihmisten kumppanit ovat usein aikuisia"

        Toisin kuin transheebo itse?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttelin miehen roolia AIKAISEMMIN (on muuten rankkaa hommaa kun yrittää piilottaa sisäisen itsensä muilta), nyt olen se ihminen joka minun olisi pitnyt olla jo syntyessä.

        Eli vauva?😅
        Olit syntyessäsi juuri oikeanlainen , muuta mahdollisuutta kun ei edes ole .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli tarjoat vain mutua. Olisihan se pitänyt arvata.

        Erittäin yksinkertaista perustietoa jonka luulisi tietävän kaikki mutta sinä et näemmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On suoranainen ihme, että minulla, isättömällä transmiehellä voi olla sukupuoli-identiteetti. Mutta eikös se ollutkaan niin kuten aiemmin sanoit, ettei normaalin miehen miehuus ole kiinni muista ihmisistä...

        Miksi ihmeessä se olisi muista kiinni?
        Sinulla se on lääkäreistä ja ystävistäsi kelle et tohdi totuutta kertoa , miehuutesi siis.
        Tarvitset aina väkeä ympärillesi keneen menee "täydestä" kusetuksesi että pysyt kasassa.
        Normi mies pärjää ihan itsekseenkin👍


      • Minä odottelen sitä päivää kun transhullutus kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Lapset jotka eivät saa edes äänestää saavat kuitenkin päättää kehonsa muutoksista, joka muuttaa heidän elämänsä pysäyttämättömästi. Transuskonto on saamassa uusista detransitijoutuneista ihmisistä vastuksen, eikä siihen kauaa mene.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nainen voi minun puolestani elää ihan vapaasti kissana, ei voisi vähempää kiinnostaa, en ole sen parempi ihm... kissa. Itse elän tavismiehenä ja vaan tavikset ja mielellään tervejärkiset kiinnostaa.

        Täytyy vain muistaa kutsua tästedes oikeita kissoja cis-kissoiksi ettei nainen pahastu eikä meillä mene hän ja nämä oikeat sekaisin 😜


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loppupeleissä se on teillekin parempi, että elän tavallisena huomiota herättämättömänä miehenä kuin jos "hyväksyisi itseni sellaisena kuin olen" ja olisin elänyt omana itsenäni ilman "itseni silpomista ja hormoOnikuureja". Silloin olisin ollut huomiota herättävä friikki, ällöttävä transu, joka eläisi miehenä, vaikka olisi ulkoisesti nainen. Ja koska persoonani ei olisi näkynyt päälle olisin joutunut tuomaan itseäni esiin todella korostuneesti, loppuelämäni. Olisin syljeskellyt ja kiroillut, virtsannut julkisella paikalla seisten, röyhtäillyt ja kertonut naisia halventavia vitsejä, kourinut ja iskenyt heteronaisia kovaäänisesti, huoritellut kieltäytyjille, pukeutunut miesten vaatteisiin, vaikkeivät ne olisi näyttäneet päälläni hyvältä. Nyt taas, kun sukupuoleni näkyy päälle olen erittäin kohtelias ja rauhallinen mies, joka pukeutuu tilanteen mukaan tyylikkäisiin vaatteisiin enkä tuo itseäni esiin mitenkään.

        Transidentifioituneet naiset tuntuvat usein naisia halveksivilta.


      • Migone kirjoitti:

        "Olisin syljeskellyt ja kiroillut, virtsannut julkisella paikalla seisten, röyhtäillyt ja kertonut naisia halventavia vitsejä, kourinut ja iskenyt heteronaisia kovaäänisesti, huoritellut kieltäytyjille"

        Käsitteesi miehistä on vaan ollut kieroutunut, tuohan on kuin jostain komediaelokuvasta.
        Samaahan on transnaisten "naisellisuus" , yliampuvaa ,luonnotonta sekä selkeästi näyteltyä.

        Miten olisi normaali käyttäytyminen vai tietääkö trans kansa muusta kuin yliampuvista rooleista/roolisuorituksista?

        Transidentifioituneet ihmiset useimmiten kaipaavat sukupuolirooleja, jotka näkyvät mustavalkoisissa elokuvissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Samaahan on transnaisten "naisellisuus" , yliampuvaa ,luonnotonta sekä selkeästi näyteltyä."
        Ajattelet transvestiittejä. Siinä joukossa on tuollaista yliampuvuutta ja näyttelemistä. Transnaiset ovat ja elävät kuten muutkin naiset. Ei tarvita mitään näyttelemistä eikä yliampuvuutta. Pukeutuminenkin on samanlaista kuin muillakin naisilla.

        Perinteiset transseksuaalit vielä ehkä menivät täydestä, koska heillä ei ollut asennetta: Katsokaa minua, olen niin nainen/mies että muut jäävät varjooni.

        Ennen leikkaus tehtiin sen tähden että osoittautui epätyypilliseksi naiseksi/mieheksi ja jos ihmiset näkisivät hänet vastakkaisena sukupuolena ei käytös herättäisi niin huomiota.

        Tehdäänkö leikkaus nykyään siksi että ihminen juuri haluaa huomiota? Ellei hän saa sitä toksisella maskuliinisuudella niin sitä on haettava transhoitojen kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin meilläkin. Tottakai kumppanini tietää, että olen transtaustainen. Ja hän rehellisesti sanoo minulle, että haluaa reikäänsä isoa kuten kaikki naiset, ja sitä hän myös saa.

        Sinäkin olet siis lesbo.
        Joo, useimmitenhan nämä voidaan jakaa kahteen ryhmään, autogynefiileihin ja homoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä pettämis-väittämä on hyvin yleinen cis-naisilla jotka vihaavat transihmisiä. Esimerkiksi aviovaimo tulkitsee täydeksi pettämiseksi sen jos transvestiittimies pukeutuu naiseksi, aivan kuin hän olisi käynyt vieraissa.

        Cis-naisia ei ole olemassa. On vain naisia ja transidentifioituneita miehiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teet päätelmiä sen perusteella mitä anonyymille Suomi24-foorumille suolletaan :D Minä taas teen päätelmäni sen perustella mitä olen vertaisryhmissä nähnyt: tasapainoisia, ydinperheissä kasvaneita työssäkäyviä naisia ja miehiä suurin osa. Tietenkään kaikki eivät käy ryhmissä vaan elävät tuolla täysin taviksina ilman että minä tiedän heidän taustaansa.

        Olen erehtynyt viime aikoina lukemaan tällaisia keskusteluja ja siellä jotkut transtaustaiset ovat näköjään ottaneet sen linjan, että heitetään törkyä ja esitetään sekopäätä. En yhtään ihmettele, kun kaltaisiasi kirjoittajia katsoo. Me saamme osaksemme uskomatonta sontaa. Tosiasiassa transsukupuolisuudessa on kyse sikiöaikaisesta hormonialtistuksesta eikä tätä voi mitenkään terapoida pois. Kannattaisi teidän haukkujienkin jo relata ja antaa meidän elää omaa elämäämme rauhassa. Transtaustaisilla on oikeus yksityisyyteen eikä ole valehtelua jättää kertomatta intiimejä, arkaluontoisia seikkoja alapäästään.

        Ei sitä olla vielä selvitetty mistä kehodysforia nousee. Transaktivistien teologisissa tutkimuksissa toki on tiedetty jo vuosia että ihmiseen on vain eksynyt väärä sielu.
        "Hänen kehonsa on Riston, mutta oikeasti hän on Maija".


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Transidentifioituneet ihmiset useimmiten kaipaavat sukupuolirooleja, jotka näkyvät mustavalkoisissa elokuvissa.

        Et siis ymmärtänyt lukea viestistäni sitä, että kerroin millainen olisin ollut ILMAN hoitoja. Ylikompensoiva, epätoivoisesti stereotyyppista miehuuttaan esiintuova. Nythän en ole ollenkaan tuollainen vaan rauhallinen ja elän täysin tavallisena ihmisenä sukupuoliroolit unohtaen, kuten viestissäni kerroin.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Sinäkin olet siis lesbo.
        Joo, useimmitenhan nämä voidaan jakaa kahteen ryhmään, autogynefiileihin ja homoihin.

        Onko lesbous siis sitä, että henkilön seksuaalisuus on peniskeskeinen eikä kiihotu ollenkaan kahden naisen välisestä seksistä, siinä tapauksessa olen juu lesbo. Ja kumppanini, joka viehättyi siitä parrakkaasta tyypistä ja haluaa saada isoa.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Cis-naisia ei ole olemassa. On vain naisia ja transidentifioituneita miehiä.

        Kumpaankohan noista luetaan transmiehet? :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaankohan noista luetaan transmiehet? :D

        Ei kumpaankaan. Siinä olivat naiset ja "transnaiset".
        Transidentifioituneet naiset kirjoittelevat tänne peniskeskeisinä ja naiset vastailevat heille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärtänyt lukea viestistäni sitä, että kerroin millainen olisin ollut ILMAN hoitoja. Ylikompensoiva, epätoivoisesti stereotyyppista miehuuttaan esiintuova. Nythän en ole ollenkaan tuollainen vaan rauhallinen ja elän täysin tavallisena ihmisenä sukupuoliroolit unohtaen, kuten viestissäni kerroin.

        Niin niin, sinä tahdot korostaa miehisyyttä. Jos ei muulla niin toksisella maskuliinisuudella. Maailma on joittenkin silmissä liian sukupuolineutraali.
        Pääsit irti syljeskelystä ja h*orittelusta kun kaikki ympärillä olijat näkivät sinut miehenä. Ei pahalla, mutta huomion hakemiselta tuo minusta kuulostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko lesbous siis sitä, että henkilön seksuaalisuus on peniskeskeinen eikä kiihotu ollenkaan kahden naisen välisestä seksistä, siinä tapauksessa olen juu lesbo. Ja kumppanini, joka viehättyi siitä parrakkaasta tyypistä ja haluaa saada isoa.

        Kuulostat autoandrofiililtä.
        Olet nainen, joka saa kiksejä miehen leikkimisestä. Jos kumppanisi on nainen olet lesbo tai bi.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kuulostat autoandrofiililtä.
        Olet nainen, joka saa kiksejä miehen leikkimisestä. Jos kumppanisi on nainen olet lesbo tai bi.

        Ok, sovitaan sitten näin. Lesboudesta tiedetään tosi vähän ja nyt siihen tulee muutos. Alan antaa haastatteluja lesbona niin suuri yleisö saa tietää mistä lesboudessa on todella kyse - miesten kadehtimisesta ja peniksistä kiihottumisesta.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Niin niin, sinä tahdot korostaa miehisyyttä. Jos ei muulla niin toksisella maskuliinisuudella. Maailma on joittenkin silmissä liian sukupuolineutraali.
        Pääsit irti syljeskelystä ja h*orittelusta kun kaikki ympärillä olijat näkivät sinut miehenä. Ei pahalla, mutta huomion hakemiselta tuo minusta kuulostaa.

        Ihanaa, että vauvatrollit on nykyisin täälläkin :D Niin, minähän en siis koskaan käyttäytynyt tuolla tavalla kuten hyvin viestistäni luit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa, että vauvatrollit on nykyisin täälläkin :D Niin, minähän en siis koskaan käyttäytynyt tuolla tavalla kuten hyvin viestistäni luit.

        Mutta sinulla oli suuri tarve tehdä tuota, jotta muut kiinnittäisivät sinuun huomiota, eikö vain? Kun kuljet "miehen maski" naamallasi ei sinun tarvitse käyttää rumia sanoja ja huuteluja, että kaikki näkisivät sinut.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Minä odottelen sitä päivää kun transhullutus kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Lapset jotka eivät saa edes äänestää saavat kuitenkin päättää kehonsa muutoksista, joka muuttaa heidän elämänsä pysäyttämättömästi. Transuskonto on saamassa uusista detransitijoutuneista ihmisistä vastuksen, eikä siihen kauaa mene.

        Juuri tyttäreni ilmoitti että luokallaan on muunsukupuolisia vaikka kuinka paljon ...Siis kyseessä 12 v likka .
        Kiitos youtube ja tiktok , kiitos mädätyksestä.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Ei sitä olla vielä selvitetty mistä kehodysforia nousee. Transaktivistien teologisissa tutkimuksissa toki on tiedetty jo vuosia että ihmiseen on vain eksynyt väärä sielu.
        "Hänen kehonsa on Riston, mutta oikeasti hän on Maija".

        Ota kehosi hallintaan , hyväksy itsesi sellaisena kuin olet ?
        Mutta jos ruvetaan leikkaamaan mulkkuja ja rintoja irti veitsellä ja hurraamaan sille , pitämään normina sun muuta ...kehonsa "hallintana" sun muuna niin melko rajua shittiä on .
        Siis kulkueita kaupungilla !
        Onneksi maaseudulla saa olla rauhassa mutta kun teeveen avaa niin johan alkaa tuputus.
        Kouluissa opettajat tuputtaa perkele!


      • Migone kirjoitti:

        Annat itsestäsi väärän vaikutelman muille , se on näet näytelmää mistä moni ei tiedä.
        Sama kuin antaisin vaatteilla ja eleillä vaikutelman että olisin miljonääri enkä oikeasti ole . Loisin ystäväpiirin tuolla vaikutelmalla joten elämäni perustuisi petokseen ja valehteluun.
        Petos on mielestäsi ok jos muut eivät saa tietää ? Kertoo paljon .

        No mitä vahinkoa siitä kellekkään aiheutuu, jos hän tai kuka tahansa muukin elää geneettisenä naisena miehen elämää miehen näköisenä?

        Kyllä nämä asiat varmasti selviää, jos jokin tilanne vaatii ja edellyttää selontekoa. Noin muuten harvaa kiinnostaa random ihmisten ulkonäkö tai sukupuoli-identiteetti. Ihmiset lähinnä vilkaisee ohi mennessään, jaa mies, jaa nainen, jaa jotain siltä väliltä jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teet päätelmiä sen perusteella mitä anonyymille Suomi24-foorumille suolletaan :D Minä taas teen päätelmäni sen perustella mitä olen vertaisryhmissä nähnyt: tasapainoisia, ydinperheissä kasvaneita työssäkäyviä naisia ja miehiä suurin osa. Tietenkään kaikki eivät käy ryhmissä vaan elävät tuolla täysin taviksina ilman että minä tiedän heidän taustaansa.

        Olen erehtynyt viime aikoina lukemaan tällaisia keskusteluja ja siellä jotkut transtaustaiset ovat näköjään ottaneet sen linjan, että heitetään törkyä ja esitetään sekopäätä. En yhtään ihmettele, kun kaltaisiasi kirjoittajia katsoo. Me saamme osaksemme uskomatonta sontaa. Tosiasiassa transsukupuolisuudessa on kyse sikiöaikaisesta hormonialtistuksesta eikä tätä voi mitenkään terapoida pois. Kannattaisi teidän haukkujienkin jo relata ja antaa meidän elää omaa elämäämme rauhassa. Transtaustaisilla on oikeus yksityisyyteen eikä ole valehtelua jättää kertomatta intiimejä, arkaluontoisia seikkoja alapäästään.

        Tämä. 👍


      • J-a-n kirjoitti:

        No mitä vahinkoa siitä kellekkään aiheutuu, jos hän tai kuka tahansa muukin elää geneettisenä naisena miehen elämää miehen näköisenä?

        Kyllä nämä asiat varmasti selviää, jos jokin tilanne vaatii ja edellyttää selontekoa. Noin muuten harvaa kiinnostaa random ihmisten ulkonäkö tai sukupuoli-identiteetti. Ihmiset lähinnä vilkaisee ohi mennessään, jaa mies, jaa nainen, jaa jotain siltä väliltä jne.

        Perinteisissä transseksuaaleissa tuskin mitään vikaa onkaan, mutta se, että tästä on tullut nuorten alakulttuuri ja seta ei enää itsekään osaa sanoa mitä sukupuoli tarkoittaa on täyttä hulluutta.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Perinteisissä transseksuaaleissa tuskin mitään vikaa onkaan, mutta se, että tästä on tullut nuorten alakulttuuri ja seta ei enää itsekään osaa sanoa mitä sukupuoli tarkoittaa on täyttä hulluutta.

        Enemmän minua huolettaa, jos valkoinen selitetään mustaksi eli suositaan selitysmallia jonka mukaan syntymäkehomme on väärä tai viallinen ja se pitää ehdottomasti aina korjata.

        Tiedän itsekin tunteen jossa ei ns. järkipuheet auta, kun rintainho iskee. Jollain se inho koskee melkein koko kehoaan.

        Se ahdistus on sitä luokkaa, että epätoivoissaan miettii jo leikata itse ne pois. Puree kuin susi jalkansa irti, piiloutuu itseltäänkin. Ällöttää suorastaan.

        Mutta sen kehon vääräksi kokemisen tunnetta ei ehkä kuitenkaan pitäisi ruokkia kenenkään. Ettei ihmiset ala suhtautua heppoisesti ja viihteellisesti toimenpiteisiin. Kuten nämä ihmis Ken ja Barbiet.

        Transseksuaalisuus ei ole mikään kiva juttu, eikä viihdettä vaikka välillä näyttää että viihdearvoksi sitä luotsataan mediassa.

        Onneksi Suomessa on aika tiukka seula, ettei ihan läpihuutojuttuna voi pilata loppuelämää toimenpiteillä.


      • J-a-n kirjoitti:

        Enemmän minua huolettaa, jos valkoinen selitetään mustaksi eli suositaan selitysmallia jonka mukaan syntymäkehomme on väärä tai viallinen ja se pitää ehdottomasti aina korjata.

        Tiedän itsekin tunteen jossa ei ns. järkipuheet auta, kun rintainho iskee. Jollain se inho koskee melkein koko kehoaan.

        Se ahdistus on sitä luokkaa, että epätoivoissaan miettii jo leikata itse ne pois. Puree kuin susi jalkansa irti, piiloutuu itseltäänkin. Ällöttää suorastaan.

        Mutta sen kehon vääräksi kokemisen tunnetta ei ehkä kuitenkaan pitäisi ruokkia kenenkään. Ettei ihmiset ala suhtautua heppoisesti ja viihteellisesti toimenpiteisiin. Kuten nämä ihmis Ken ja Barbiet.

        Transseksuaalisuus ei ole mikään kiva juttu, eikä viihdettä vaikka välillä näyttää että viihdearvoksi sitä luotsataan mediassa.

        Onneksi Suomessa on aika tiukka seula, ettei ihan läpihuutojuttuna voi pilata loppuelämää toimenpiteillä.

        Yönsupi kertoo blogissaan tarinansa siitä miltä tuntui kasvaa tyttönä, jolle naiseus ja sen ymmärtäminen tuntui täysin mahdottomalta.
        Aktivistit, jotka väittävät, että trans voi olla ilman dysforiaa tai leikkauksia kuulostavatkin transseksuaalien eheyttäjiltä.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Yönsupi kertoo blogissaan tarinansa siitä miltä tuntui kasvaa tyttönä, jolle naiseus ja sen ymmärtäminen tuntui täysin mahdottomalta.
        Aktivistit, jotka väittävät, että trans voi olla ilman dysforiaa tai leikkauksia kuulostavatkin transseksuaalien eheyttäjiltä.

        Juu olen lukenut sen. On se ollut itselläkin vaikeeta joskus. Lähinnä siksi, että muut on halunnut suitsia mua johonkin tyttömuottiin mihin mä en kuulu enkä kykene.

        Mut meitä on erilaisia. Yksilöitä kaikki. Se että on trans ei tarkoita, ettei ole yksilöä ja omaa persoonaa, omaa elämänkokemusta ja muotittajat juuri ei tunnu tätä hyväksyvän. Vaan kaikkien transihmisten tulisi täyttää jonkun dorkan kriteerit ollakseen oikeesti trans. Fuck that.


      • J-a-n kirjoitti:

        Juu olen lukenut sen. On se ollut itselläkin vaikeeta joskus. Lähinnä siksi, että muut on halunnut suitsia mua johonkin tyttömuottiin mihin mä en kuulu enkä kykene.

        Mut meitä on erilaisia. Yksilöitä kaikki. Se että on trans ei tarkoita, ettei ole yksilöä ja omaa persoonaa, omaa elämänkokemusta ja muotittajat juuri ei tunnu tätä hyväksyvän. Vaan kaikkien transihmisten tulisi täyttää jonkun dorkan kriteerit ollakseen oikeesti trans. Fuck that.

        Jonkinlaiset oireet täytyy olla täyttääkseen transseksuaalin diagnoosin.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Jonkinlaiset oireet täytyy olla täyttääkseen transseksuaalin diagnoosin.

        Toki. Transsukupuolisuus määritelmä ei olekkaan vain mies tai nainen. Dysforian astekin saa vaihdella nollasta sataan. Voit toki tarkistaa asian, jos et minua usko.

        Transseksuaali taas on muinaisjäänne termi tai viittaa transsexual enkun kieleen. Suomessa tuota ei käytetä.


      • J-a-n kirjoitti:

        Toki. Transsukupuolisuus määritelmä ei olekkaan vain mies tai nainen. Dysforian astekin saa vaihdella nollasta sataan. Voit toki tarkistaa asian, jos et minua usko.

        Transseksuaali taas on muinaisjäänne termi tai viittaa transsexual enkun kieleen. Suomessa tuota ei käytetä.

        Kyllä mullakin joskus lipsahtaa lapsuksena transseksuaali termi tekstiin, yleensä silloin kun olen kirjoitellut englanniksi transsukupuolisille ihmisille tai lukenut tekstiä enkuksi, vaikka transgender on miellyttävämpi termi. Lääketieteessä tuota transseksuaalia vielä käytetään, kun lukee enkunkielisiä tekstejä.

        Aydian Dowlingille taisin kirjoittaa suomeksikin vahingossa transsukupuolinen. Ymmärsi kuitenkin etuliitteestä oikein. :D


      • J-a-n kirjoitti:

        Toki. Transsukupuolisuus määritelmä ei olekkaan vain mies tai nainen. Dysforian astekin saa vaihdella nollasta sataan. Voit toki tarkistaa asian, jos et minua usko.

        Transseksuaali taas on muinaisjäänne termi tai viittaa transsexual enkun kieleen. Suomessa tuota ei käytetä.

        No, minä käytän sitä kuitenkin. Se ainakin selventää mistä on kyse.


      • Ashera12 kirjoitti:

        No, minä käytän sitä kuitenkin. Se ainakin selventää mistä on kyse.

        Hmm, seksuaalisuus nojoo. Onhan sukupuoli seksuaalisuuttakin kyllä.


      • J-a-n kirjoitti:

        Hmm, seksuaalisuus nojoo. Onhan sukupuoli seksuaalisuuttakin kyllä.

        Kehodysforian tähden tämä ainakin ennen tehtiin.
        Nykyään se on trendi ja tehdään "identiteetti dysforian" tähden.
        Transseksuaali ja transgender ovat kaksi eri asiaa.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Kehodysforian tähden tämä ainakin ennen tehtiin.
        Nykyään se on trendi ja tehdään "identiteetti dysforian" tähden.
        Transseksuaali ja transgender ovat kaksi eri asiaa.

        Juu. No identiteetti voi olla mitä vaan missä vaan kehossa. Ei se keho ole oleellinen, vaikka moni sen niin näkee. Jos on sinut kehonsa ja identiteettinsä kanssa, niin kaikista paras niin.

        Jos ei ole, haluaa jotain toisin. Ihan luonnollista. Trans tulee lähinnä siitä, ettei yksiselitteisesti koe olevansa fyysisesti ja psyykkisesti sukupuolta, jota fyysisesti on.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Kehodysforian tähden tämä ainakin ennen tehtiin.
        Nykyään se on trendi ja tehdään "identiteetti dysforian" tähden.
        Transseksuaali ja transgender ovat kaksi eri asiaa.

        Lue intiaanien ajatuksia tästä aiheesta. Heille nämä ovat sieluja. Ja käsittääkseni tämmöiset välimallit joka omaa miessielun naisen vartalossa tai naissielun miesvartalossa tai molemmat, he olivat arvokkaita sieluolentoja.

        Eikä friikkejä kuten meillä tupataan ajatella.


      • J-a-n kirjoitti:

        No mitä vahinkoa siitä kellekkään aiheutuu, jos hän tai kuka tahansa muukin elää geneettisenä naisena miehen elämää miehen näköisenä?

        Kyllä nämä asiat varmasti selviää, jos jokin tilanne vaatii ja edellyttää selontekoa. Noin muuten harvaa kiinnostaa random ihmisten ulkonäkö tai sukupuoli-identiteetti. Ihmiset lähinnä vilkaisee ohi mennessään, jaa mies, jaa nainen, jaa jotain siltä väliltä jne.

        Petos ja miksi trans ihminen lähtee moiseen itsepetokseen , se kiinnostaa .
        Joku lähti 3 vuotiaana terapiaan ...öö...Siis vanhemmat vei , ei hän itse mennyt .


      • J-a-n kirjoitti:

        Lue intiaanien ajatuksia tästä aiheesta. Heille nämä ovat sieluja. Ja käsittääkseni tämmöiset välimallit joka omaa miessielun naisen vartalossa tai naissielun miesvartalossa tai molemmat, he olivat arvokkaita sieluolentoja.

        Eikä friikkejä kuten meillä tupataan ajatella.

        Nämä kaksisieluiset ihmiset olivat homoja. He selittivät homouden tuohon tyyliin. Millainen oli tuo kaksihenkinen ihminen, niin se on tyypillinen kuvaus homosta, joka löytyy setan oppaasta puolustelemasta "kolmatta sukupuolta".

        Ei mitään tekemistä transeuden kanssa.


      • Migone kirjoitti:

        Petos ja miksi trans ihminen lähtee moiseen itsepetokseen , se kiinnostaa .
        Joku lähti 3 vuotiaana terapiaan ...öö...Siis vanhemmat vei , ei hän itse mennyt .

        Nojoo. Terapiasta taisi jutella, ei kajoavista hoidoista. Täysi-ikäisyys on ihan hyvä vaatimus lähteä kajoaviin toimiin.

        Sen sijaan terapia voi olla elossa pitävä turva ja tuki translapselle. Tai sitten vaan antaa olla lapsen vapaasti sellainen persoona kun on. Pukeutua kuten tykkää, tehdä asioita mistä tykkää, kutsua itseään nimellä mistä tykkää.

        Lähinnä masennus, itsetuhoisuus on sitten kohta jota ei pidä enää ihmetellä sormi suussa kotona, vaan viedä avun pariin. Kiiruusti.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Nämä kaksisieluiset ihmiset olivat homoja. He selittivät homouden tuohon tyyliin. Millainen oli tuo kaksihenkinen ihminen, niin se on tyypillinen kuvaus homosta, joka löytyy setan oppaasta puolustelemasta "kolmatta sukupuolta".

        Ei mitään tekemistä transeuden kanssa.

        Jaaha. No moniko transihminen on hetero? :D


      • J-a-n kirjoitti:

        Jaaha. No moniko transihminen on hetero? :D

        Jos mietitään sukuelimien kautta vaikkapa, eikä ulkonäön ja sosiaalisen sukupuolen mukaan?

        Mä en ole hetero, olen bi.


      • J-a-n kirjoitti:

        Jaaha. No moniko transihminen on hetero? :D

        En tiedä, mutta transuja nämä two spiritit eivät olleet, vaan homoja. Tiedä häntä miten heitä tuossa heimossa kohdeltiin.


      • Ashera12 kirjoitti:

        En tiedä, mutta transuja nämä two spiritit eivät olleet, vaan homoja. Tiedä häntä miten heitä tuossa heimossa kohdeltiin.

        Taisi olla sama asia, eritavoin selitettynä.


      • J-a-n kirjoitti:

        Taisi olla sama asia, eritavoin selitettynä.

        Trans ja homo ovat eri asiat, jos et tiennyt.
        Homo oli two spirit, jolla oli useimmiten taiteilija lahjoja.
        Kukaan ei tiedä miten transihmisiin tuolla suhtauduttiin, mutta ei kannata ruveta historiaa vääristelemään, jotta voisi osoittaa transgenderien olleen jotenkin palvottuja.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Trans ja homo ovat eri asiat, jos et tiennyt.
        Homo oli two spirit, jolla oli useimmiten taiteilija lahjoja.
        Kukaan ei tiedä miten transihmisiin tuolla suhtauduttiin, mutta ei kannata ruveta historiaa vääristelemään, jotta voisi osoittaa transgenderien olleen jotenkin palvottuja.

        Tiedän mitä eroa on homolla ja transilla.

        Oletko lukenut miten paljon two spirit asiaa?
        Miksi olet kiinnostunut homoudesta ja transsukupuolisuudesta?


      • Ashera12 kirjoitti:

        Trans ja homo ovat eri asiat, jos et tiennyt.
        Homo oli two spirit, jolla oli useimmiten taiteilija lahjoja.
        Kukaan ei tiedä miten transihmisiin tuolla suhtauduttiin, mutta ei kannata ruveta historiaa vääristelemään, jotta voisi osoittaa transgenderien olleen jotenkin palvottuja.

        Niin ja two spirit on kaksihenkinen. Ei homo. Homo on yksihenkinen. Bi viittaa kahtee.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksihenkinen


      • J-a-n kirjoitti:

        Niin ja two spirit on kaksihenkinen. Ei homo. Homo on yksihenkinen. Bi viittaa kahtee.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksihenkinen

        "Termi berdache ei täysin sovellu nykyaikaseksi sukupuolikäsitteeksi. 1990-luvulta lähtien etenkin viitatessa homoseksuaaleihin intiaaneihin on käytetty termiä kaksihenkinen (engl. two spirit)."

        -Kuitenkin 1800-luvulla berdache oli nk. kolmassukupuoli.

        "Berdache voidaan käsittää naisen ja miehen rinnalla kolmanneksi omaksi sukupuolekseen. Berdache ei välttämättä tunne selvästi kuuluvansa miehkesi tai naiseksi, vaan voi vuorotella sukupuolipiirteitä esimerkiksi tarpeen tai tilanteen mukaan. Berdache ilmiönä tunnetaan noin 150 intiaaniheimon parista. Heillä oli usein uskonnollista merkitystä. Berdache saattoi toimia esimerkiksi tietäjänä tai šamaanina. Joskus he saattoivat olla myös arvostettuja käsityöntekijöitä."

        Lähde:https://fi.wikipedia.org/wiki/Berdache

        Eli tämä homotus historia on tehnyt two spiritistä 1990-luvulla homoutta, kun vielä 1800 se oli sukupuolisuutta, seksuaalisilla suuntauksilla.


      • J-a-n kirjoitti:

        Niin ja two spirit on kaksihenkinen. Ei homo. Homo on yksihenkinen. Bi viittaa kahtee.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksihenkinen

        Voithan sinä niinkin väittää jos se sinua lohduttaa.
        Mutta minusta historian uudelleen kirjoittaminen on typerää.

        Homot on nähty historiassa naisen ja miehen sekoituksina.


      • J-a-n kirjoitti:

        "Termi berdache ei täysin sovellu nykyaikaseksi sukupuolikäsitteeksi. 1990-luvulta lähtien etenkin viitatessa homoseksuaaleihin intiaaneihin on käytetty termiä kaksihenkinen (engl. two spirit)."

        -Kuitenkin 1800-luvulla berdache oli nk. kolmassukupuoli.

        "Berdache voidaan käsittää naisen ja miehen rinnalla kolmanneksi omaksi sukupuolekseen. Berdache ei välttämättä tunne selvästi kuuluvansa miehkesi tai naiseksi, vaan voi vuorotella sukupuolipiirteitä esimerkiksi tarpeen tai tilanteen mukaan. Berdache ilmiönä tunnetaan noin 150 intiaaniheimon parista. Heillä oli usein uskonnollista merkitystä. Berdache saattoi toimia esimerkiksi tietäjänä tai šamaanina. Joskus he saattoivat olla myös arvostettuja käsityöntekijöitä."

        Lähde:https://fi.wikipedia.org/wiki/Berdache

        Eli tämä homotus historia on tehnyt two spiritistä 1990-luvulla homoutta, kun vielä 1800 se oli sukupuolisuutta, seksuaalisilla suuntauksilla.

        Wikipedia se varmasti onkin paras lähde tähän, varsinkin nyt kun mediassa riehuvat transaktivistit.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Wikipedia se varmasti onkin paras lähde tähän, varsinkin nyt kun mediassa riehuvat transaktivistit.

        Wikipedia on ihan jees. :)


      • Ashera12 kirjoitti:

        Voithan sinä niinkin väittää jos se sinua lohduttaa.
        Mutta minusta historian uudelleen kirjoittaminen on typerää.

        Homot on nähty historiassa naisen ja miehen sekoituksina.

        Pitäsköhän mennä ulos nauttimaan kesästä eikä känätä täällä jonnin joutavia? :D


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Petos ja miksi trans ihminen lähtee moiseen itsepetokseen , se kiinnostaa .
        Joku lähti 3 vuotiaana terapiaan ...öö...Siis vanhemmat vei , ei hän itse mennyt .

        Viittasit minuun. Olin ahdistunut täytettyäni kaksi, koska huomasin, ettei minulla ollut penistä ja itkin käytännössä koko vuoden. Tästä syystä jouduin lastenpsykiatrian osastolle ensimmäistä kertaa kolmevuotiaana. Ei siihen aikaan tiedetty mistään transsukupuolisuudesta eikä se tullut kenellekään mieleenkään, enkä myöskään osannut sanoittaa asiaa itsekään. Missään transterapiassa en siis ollut, jos sitä ajattelit. Tottakai vanhemmat hakevat apua, jos lapsi itkee ja huutaa päivittäin ahdistuneena.

        Minulle on aivan sama käytätkö vanhentunutta sanaa "transseksuaali", jos haluat korostaa olevasi iäkäs ja vanhoihin ilmaisuihin jumiutunut. Samaa se sinänsä tarkoittaa kuin transsukupuolinen, se oli siis aikoinaan virallinen diagnoosin nimi. Sana muutettiin siksi, koska siitä voi saada virheellisesti kuvan, että kyseessä olisi seksuaalinen suuntautuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittasit minuun. Olin ahdistunut täytettyäni kaksi, koska huomasin, ettei minulla ollut penistä ja itkin käytännössä koko vuoden. Tästä syystä jouduin lastenpsykiatrian osastolle ensimmäistä kertaa kolmevuotiaana. Ei siihen aikaan tiedetty mistään transsukupuolisuudesta eikä se tullut kenellekään mieleenkään, enkä myöskään osannut sanoittaa asiaa itsekään. Missään transterapiassa en siis ollut, jos sitä ajattelit. Tottakai vanhemmat hakevat apua, jos lapsi itkee ja huutaa päivittäin ahdistuneena.

        Minulle on aivan sama käytätkö vanhentunutta sanaa "transseksuaali", jos haluat korostaa olevasi iäkäs ja vanhoihin ilmaisuihin jumiutunut. Samaa se sinänsä tarkoittaa kuin transsukupuolinen, se oli siis aikoinaan virallinen diagnoosin nimi. Sana muutettiin siksi, koska siitä voi saada virheellisesti kuvan, että kyseessä olisi seksuaalinen suuntautuminen.

        Et siis mulle transseksuaali-sanan käyttö on sama kuin joku sanoisi "raatio" eikä radio. Sinänsä aivan se ja sama, vähän vaan herättää huvittuneisuutta, ei sen ihmeempää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viittasit minuun. Olin ahdistunut täytettyäni kaksi, koska huomasin, ettei minulla ollut penistä ja itkin käytännössä koko vuoden. Tästä syystä jouduin lastenpsykiatrian osastolle ensimmäistä kertaa kolmevuotiaana. Ei siihen aikaan tiedetty mistään transsukupuolisuudesta eikä se tullut kenellekään mieleenkään, enkä myöskään osannut sanoittaa asiaa itsekään. Missään transterapiassa en siis ollut, jos sitä ajattelit. Tottakai vanhemmat hakevat apua, jos lapsi itkee ja huutaa päivittäin ahdistuneena.

        Minulle on aivan sama käytätkö vanhentunutta sanaa "transseksuaali", jos haluat korostaa olevasi iäkäs ja vanhoihin ilmaisuihin jumiutunut. Samaa se sinänsä tarkoittaa kuin transsukupuolinen, se oli siis aikoinaan virallinen diagnoosin nimi. Sana muutettiin siksi, koska siitä voi saada virheellisesti kuvan, että kyseessä olisi seksuaalinen suuntautuminen.

        Ehkä isäsi toivoi poikaa ja otit siitä itseesi niin että menit sekaisin ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis mulle transseksuaali-sanan käyttö on sama kuin joku sanoisi "raatio" eikä radio. Sinänsä aivan se ja sama, vähän vaan herättää huvittuneisuutta, ei sen ihmeempää.

        Ja jotkut sanovat sekasikiöiksi .
        Huvittuneisuutta aiheuttaa lähinnä hienojen sanojen taakse kätketty asia joka yritetään myydä muille normaalina .


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Ehkä isäsi toivoi poikaa ja otit siitä itseesi niin että menit sekaisin ?

        Saattoivat toki valehdella minua miellyttääkseen, mutta korostivat lapsena toivoneensa juurikin tyttöä.

        Ovatko tytöt muuten todella noin ailahtelevaisia ja miellyttävyydenhaluisia? Jos olisin ollut cispoika ja vanhempani olisivat toivoneet tyttöä, se ei olisi hetkauttanut suuntaan tai toiseen. En TODELLAKAAN olisi alkanut tytöksi kenenkään toiveesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Samaahan on transnaisten "naisellisuus" , yliampuvaa ,luonnotonta sekä selkeästi näyteltyä."
        Ajattelet transvestiittejä. Siinä joukossa on tuollaista yliampuvuutta ja näyttelemistä. Transnaiset ovat ja elävät kuten muutkin naiset. Ei tarvita mitään näyttelemistä eikä yliampuvuutta. Pukeutuminenkin on samanlaista kuin muillakin naisilla.

        Osa mutta on jotkut transvestiititkin luonnollisia. Ei se että menee transpolille, aloittaa sen pitkän prosessin ja todetaan transnaiseksi edellytä mitään toimenpiteitä. Siis tarkoitan että ei ole pakko ottaa hormoneja eikä mennä leikkauksiin. Ei se aina ihmistä muuta että todetaan transnaiseksi eli tarkoitan että kyllä se luonnolisuus pitää olla jo ennen sitä että siksi todetaan virallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Samaahan on transnaisten "naisellisuus" , yliampuvaa ,luonnotonta sekä selkeästi näyteltyä."
        Ajattelet transvestiittejä. Siinä joukossa on tuollaista yliampuvuutta ja näyttelemistä. Transnaiset ovat ja elävät kuten muutkin naiset. Ei tarvita mitään näyttelemistä eikä yliampuvuutta. Pukeutuminenkin on samanlaista kuin muillakin naisilla.

        Itse menen transpolille eikä se mun pukeutumista muuta millään tavalla sitten kun mut todetaan transnaiseksi. Edelleen minihameita ym.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis mulle transseksuaali-sanan käyttö on sama kuin joku sanoisi "raatio" eikä radio. Sinänsä aivan se ja sama, vähän vaan herättää huvittuneisuutta, ei sen ihmeempää.

        Minä sen sijaan olen luullut, että sana tulee englannista "transsexual" ja toinen "transgender".


      • Anonyymi
        KarrellePalanutEnkeli kirjoitti:

        Minä sen sijaan olen luullut, että sana tulee englannista "transsexual" ja toinen "transgender".

        Niin, kysehän oli käännösvirheestä. Transseksuaali kuulostaa toki luonnolliselta käännökseltä, mutta valitettavasti ongelma on siinä, että kyseessä ei ole millään lailla seksuaalinen suuntaus toisin kuin vaikka homoseksuaali. Englannissa sex tarkoittaa sekä seksuaalisuutta että sukupuolta.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Ja jotkut sanovat sekasikiöiksi .
        Huvittuneisuutta aiheuttaa lähinnä hienojen sanojen taakse kätketty asia joka yritetään myydä muille normaalina .

        Mulle on ihan sama mitä sanaa siitä käytetään. Diagnoosin nimi vaan vaihtui transsukupuoliseksi ei edes viime vaan sitä edellisellä vuosikymmenellä, joten täytyy vaan olla melko iäkäs muistaakseen transseksuaalin. Mutta se on minulle ok. Eikä nämä asiat liity minuun mitenkään, olen jättänyt kaiken "transuuden" taakseni.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Ja jotkut sanovat sekasikiöiksi .
        Huvittuneisuutta aiheuttaa lähinnä hienojen sanojen taakse kätketty asia joka yritetään myydä muille normaalina .

        Mitä ihmeen normaalia, ei se nyt ole mitenkään normaalia olla trans. Onko normaalia olla yksirintainen nainen syövän takia? Ei, mutta ihmisenä silti samanarvoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen normaalia, ei se nyt ole mitenkään normaalia olla trans. Onko normaalia olla yksirintainen nainen syövän takia? Ei, mutta ihmisenä silti samanarvoinen.

        Trans meininki yritetään ujuttaa normaaliksi , sen näkee esimerkiksi televisiosta .
        Tuputtamisen määrä on melkoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistään hyvänolontunteesta, olen elänyt miehen arkea viimeiset 15 vuotta eikä kenellekään tulisi mieleenkään kyseenalaistaa sukupuoltani.

        Minulle transmiehet ovat aina naisia, ja suurimmalle osalle ihmisistä.
        Eihän sun sukupuoli muutu, aina pysyt naisena.
        Mikä siinä on pahaa?
        Minusta transmieheksi ryhtyvillä on vääristynyt kuva naiseudesta, kuin se olisi jotain mieheyttä vähempi arvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle transmiehet ovat aina naisia, ja suurimmalle osalle ihmisistä.
        Eihän sun sukupuoli muutu, aina pysyt naisena.
        Mikä siinä on pahaa?
        Minusta transmieheksi ryhtyvillä on vääristynyt kuva naiseudesta, kuin se olisi jotain mieheyttä vähempi arvoista.

        En tiedä siitä, arvostan itse asiassa naisia ihmisinä jopa miehiä enemmän, jos nyt jompaa kumpaa täytyy arvostaa enemmän.

        Siksi elänkin stealthina, ja sinä pidät minua ihan tavallisena miehenä kuten kaikki muutkin. Sinänsä sukupuolella ei ole väliä, mutta jos sanoisit tuon päin naamaa et sen jälkeen kykenisi enää sanomaan mitään pitkään aikaan, jos ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle transmiehet ovat aina naisia, ja suurimmalle osalle ihmisistä.
        Eihän sun sukupuoli muutu, aina pysyt naisena.
        Mikä siinä on pahaa?
        Minusta transmieheksi ryhtyvillä on vääristynyt kuva naiseudesta, kuin se olisi jotain mieheyttä vähempi arvoista.

        Juntteja on aina ollut ja tulee aina olemaan, ei mitään uutta auringon alla. Vielä joku aika sitten homoja ei pidetty miehinä.


    • Anonyymi

      Vois pitää keskustelun asiallisena koska ei kukaan keksi huvikseen että on eri sukupuolta. Apua vaivaan tarvii mutta tällainen keskustelu ei auta ketään. Ilkkujat vois miettiä mikä tarve on aloittaa ivaamaan pyrkiviä keskusteluja ja olisiko tarve hakea apua myös itselleen.

      • Sivuutit kissanaisen täysin , miksi et ota häntä tosissasi kun "vaivat" on melkeinpä samat ?
        Kävin lääkärissä ja totesi terveeksi , oliko muuta ?
        Pysy asiassa .


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Sivuutit kissanaisen täysin , miksi et ota häntä tosissasi kun "vaivat" on melkeinpä samat ?
        Kävin lääkärissä ja totesi terveeksi , oliko muuta ?
        Pysy asiassa .

        Koko ketjun voisi sivuuttaa, koska tää on hölynpölyä ja sellaisen ihmisen kirjoittama jonka olisi syytä käydä lääkärissä ja puhua siitä, kuinka sairaita aloituksia kirjoittaa ja kuinka on tarve kiusata vähemmistöryhmiä. Hakeudu hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ketjun voisi sivuuttaa, koska tää on hölynpölyä ja sellaisen ihmisen kirjoittama jonka olisi syytä käydä lääkärissä ja puhua siitä, kuinka sairaita aloituksia kirjoittaa ja kuinka on tarve kiusata vähemmistöryhmiä. Hakeudu hoitoon.

        Ihan niin, koko ketjun olisi voinut vaieta kuolleeksi kun kukaan ei olisi kommentoinut aloitukseen. Aloittaja olisi kyllästynyt pian itsenä kanssa keskusteluun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin, koko ketjun olisi voinut vaieta kuolleeksi kun kukaan ei olisi kommentoinut aloitukseen. Aloittaja olisi kyllästynyt pian itsenä kanssa keskusteluun.

        Arvattavaa olikin ettei kukaan totuutta halua raottaa vaan pikemminkin kammeta sinne koloonsa takaisin ja pysyä piilossa siellä .


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Sivuutit kissanaisen täysin , miksi et ota häntä tosissasi kun "vaivat" on melkeinpä samat ?
        Kävin lääkärissä ja totesi terveeksi , oliko muuta ?
        Pysy asiassa .

        Tehtiinkö kuinka perusteellinen psykiatrinen tutkimus? Minulle on tehty ja psyykkisesti todettu terveeksi (paperitkin olemassa). Onko sinut todettu psyykkisesti terveeksi, tekstisi ei oikein osoita sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tehtiinkö kuinka perusteellinen psykiatrinen tutkimus? Minulle on tehty ja psyykkisesti todettu terveeksi (paperitkin olemassa). Onko sinut todettu psyykkisesti terveeksi, tekstisi ei oikein osoita sitä.

        Ei hoitaja päästänyt psykiatrille koska ei löytänyt syytä sille , itse olin menossa .
        Varmasti ovat tuolla sinut terveeksi todenneet !
        Minullekin aikoinaan samassa paikassa väittivät että ihminen kuolee ilman rahaa .
        Sehän ei pidä paikkaansa koska on paljon metsästäjä-keräilijöitä vielä tänä päivänäkin ja ollut ihan ilman rahaakin.
        Heillä on uskontonsa mitä teidän on helppo käyttää hyväksenne...Sanot kokevasi syrjintää psykologin puolelta niin johan kirjoittavat ihan mitä vain papereihinne.
        Jos ei niin voitte haastaa oikeuteen ja lääkäri menettää työnsä ....Pelko ohjaa eikä totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin, koko ketjun olisi voinut vaieta kuolleeksi kun kukaan ei olisi kommentoinut aloitukseen. Aloittaja olisi kyllästynyt pian itsenä kanssa keskusteluun.

        Tämä ketju on mennyt jo niin pitkälle että ainakin omalta osaltani skippaan jatkossa kokonaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ketju on mennyt jo niin pitkälle että ainakin omalta osaltani skippaan jatkossa kokonaan.

        👍🙋👋


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Sivuutit kissanaisen täysin , miksi et ota häntä tosissasi kun "vaivat" on melkeinpä samat ?
        Kävin lääkärissä ja totesi terveeksi , oliko muuta ?
        Pysy asiassa .

        Niin ei tuo tuon naisen "kissaus" eroa transsukupuolisuudesta oikeastaan mitenkään, molemmat haluavat olla jotain jota eivät ole eivätkä voi koskaan tulla.
        Tuo nainen kuvittelee mielessään miltä tuntuu olla kissa, samoin trans kuvittelee mitä on olla vastakkaista sukupuolta.
        Kumpikaan ei voi oikeasti tietää millaista olisi olla jotain jota ei ole vaikka luulisikin niin.
        Usein transihmisten kuva omasta sukupuolestaan on todella vääristynyt tai kapea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei tuo tuon naisen "kissaus" eroa transsukupuolisuudesta oikeastaan mitenkään, molemmat haluavat olla jotain jota eivät ole eivätkä voi koskaan tulla.
        Tuo nainen kuvittelee mielessään miltä tuntuu olla kissa, samoin trans kuvittelee mitä on olla vastakkaista sukupuolta.
        Kumpikaan ei voi oikeasti tietää millaista olisi olla jotain jota ei ole vaikka luulisikin niin.
        Usein transihmisten kuva omasta sukupuolestaan on todella vääristynyt tai kapea.

        Kuvittelee mielessään todentotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei tuo tuon naisen "kissaus" eroa transsukupuolisuudesta oikeastaan mitenkään, molemmat haluavat olla jotain jota eivät ole eivätkä voi koskaan tulla.
        Tuo nainen kuvittelee mielessään miltä tuntuu olla kissa, samoin trans kuvittelee mitä on olla vastakkaista sukupuolta.
        Kumpikaan ei voi oikeasti tietää millaista olisi olla jotain jota ei ole vaikka luulisikin niin.
        Usein transihmisten kuva omasta sukupuolestaan on todella vääristynyt tai kapea.

        Kuvittelee mielessään todentotta.


    • Anonyymi

      Maria Ohisalo viisaana tottapuhuvana vihreänä sisämininisterinä järjestää lain, tottakai, että nuo tarvittavat elimet saadaan ja vaihdossa laitetuksi oikeille paikolleen.
      Sukupuolen vaidossa jää miehen sukupuolielimet,munat, kun mies muutetaan naiseksi. Ne laitetaan sitten, munat naiselle, kun tehdään muutos mieheksi.
      Naiselta poistettava pillu laitetaan miehelle joka muutetaan naiseksi. Näin helppona ja yksinkertaisena asian näkee Maria Ohisalo.
      Todella helppoa, kun osaa ja Maria Ohisalo on osaava ja pystyy nyt tuonkin vähäpätoisen ja kiistanalaisen ongelman ratkaisemaan ja kansaivälisin sopimuksin ja ihmisoikeuksin solmittuna. Eikös vaan. Suomessa paljon kinastellaan ja riidellään, mutta kansainvälisillä sopimuksilla ja oikeuksilla homma hoituu.
      Sanna Marin on neuvotellut Suomelle hyvän sopimuksenkin paketista, 750 miljardin rahoituksesta vihreään siirtymään.
      Nyt on vain siitä kysymys, kuinka moni haluaa sukupuolen vaihdoksen teettää. Varmaan aika moni, vihreät kaikki 10 % kansasta ja kokomuksesta ollaan mukana lähes sataprosettisesti.
      Tarkoittaakos tyhjää sitä, että ei oltaisiin kumpaakaan sukupuolta. Pertti Salolainen varmaan tuohon osaa vastata Britanian entinen suurlähettiläs.
      Nykyään kun kaikki täytyy olla vihreää ja sosialista.

      • Entä jos miettisi minkä kokoinen se emätin/pillu oikeasti on? Aika monimutkainen ja suuri urakka olisi sellaista värkätä ja tunkea sitten ihmisen sisään.


    • Anonyymi

      Tuosta voi tehdä päätöksen asiaan, että mielenvikaa noilla on. Keho on hyvä ja täydellinen mutta mieli napsuttaa vääriä signaaleja.
      Miten lääkärit voivat noita mielenvikaisia leikellä? Rahasta varmaan..

      • Mielipiteet ja luulot menee nykyään totuuden edelle ja jos jonkun mieli harmistuu niin sehän on suurin rikos täällä länsimaisessa pullamössö kulttuurissa.
        Jos joku sanoo kissaansa koiraksi niin ei saa sanoa toinen että kissa se on ! Voi harmitus iskeä!


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Mielipiteet ja luulot menee nykyään totuuden edelle ja jos jonkun mieli harmistuu niin sehän on suurin rikos täällä länsimaisessa pullamössö kulttuurissa.
        Jos joku sanoo kissaansa koiraksi niin ei saa sanoa toinen että kissa se on ! Voi harmitus iskeä!

        Transihmisten haukkujilla nimenomaan ne mielipiteet ja luulot tulee ensin. On helppoa heittää keittiöpsykologina, kuinka kaikki transnaiset tietenkin ovat isättömiä yms vaikka tosiasiassa suurimmalla osalla on isä perheessä.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Mielipiteet ja luulot menee nykyään totuuden edelle ja jos jonkun mieli harmistuu niin sehän on suurin rikos täällä länsimaisessa pullamössö kulttuurissa.
        Jos joku sanoo kissaansa koiraksi niin ei saa sanoa toinen että kissa se on ! Voi harmitus iskeä!

        Jos nyt joku todella haluaa koiraansa kissaksi sanoa, ei minulla ole tarvetta sanoa hänelle mitään. Ymmärrän täysin, ettei minua oltaisi sanottu mieheksi ilman prosessia, joka tekee minut miehen näköiseksi. Siksi kävin nyt prosessin, saadakseni elää tavallisena ihmisenä ja olla tuottava veronmaksaja. Ilman prosessia olisin ollut lopun ikääni mt-potilaana ja taakka yhteiskunnalle. Jos se on jonkun mielestä valehtelua, sitten on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Transihmisten haukkujilla nimenomaan ne mielipiteet ja luulot tulee ensin. On helppoa heittää keittiöpsykologina, kuinka kaikki transnaiset tietenkin ovat isättömiä yms vaikka tosiasiassa suurimmalla osalla on isä perheessä.

        Kukaan ei ole väittänyt että kaikki transnaiset olisivat isättömiä paitsi sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt joku todella haluaa koiraansa kissaksi sanoa, ei minulla ole tarvetta sanoa hänelle mitään. Ymmärrän täysin, ettei minua oltaisi sanottu mieheksi ilman prosessia, joka tekee minut miehen näköiseksi. Siksi kävin nyt prosessin, saadakseni elää tavallisena ihmisenä ja olla tuottava veronmaksaja. Ilman prosessia olisin ollut lopun ikääni mt-potilaana ja taakka yhteiskunnalle. Jos se on jonkun mielestä valehtelua, sitten on.

        Itsetuntosi vakaus perustuu petokselle / valheelle , kyllä se vielä sinulle eteen elämässä tulee ...Nimittäin herätys 👍


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Itsetuntosi vakaus perustuu petokselle / valheelle , kyllä se vielä sinulle eteen elämässä tulee ...Nimittäin herätys 👍

        Itsetuntoni on aina ollut surkea, en ole muuta väittänytkään. Herätys mistä? Ainoa syy miksi kävin prosessin oli se, etten halunnut olla taakka yhteiskunnalle. Nyt en sitä ole, koska en nosta tukia kuten väärässä sukupuolessa tein, koska en kyennyt töihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsetuntoni on aina ollut surkea, en ole muuta väittänytkään. Herätys mistä? Ainoa syy miksi kävin prosessin oli se, etten halunnut olla taakka yhteiskunnalle. Nyt en sitä ole, koska en nosta tukia kuten väärässä sukupuolessa tein, koska en kyennyt töihin.

        "Ainoa syy miksi kävin prosessin oli se, etten halunnut olla taakka yhteiskunnalle"

        Tuolla syyllä pääsee siis hoitoihin?

        Voipi tulla katumus tuollaisen syyn kanssa...Että mitä tulikaan tehtyä !


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        "Ainoa syy miksi kävin prosessin oli se, etten halunnut olla taakka yhteiskunnalle"

        Tuolla syyllä pääsee siis hoitoihin?

        Voipi tulla katumus tuollaisen syyn kanssa...Että mitä tulikaan tehtyä !

        Tottakai olen ihan transsukupuolinen kyllä, vaihtoehtoni olivat tappaa itseni, elää mt-potilaana tai käydä läpi prosessi ja kyetä elämään edes jotenkin niin, etten aiheuta kustannuksia yhteiskunnalle. Aika outo logiikka, että cissinä olisin käynyt läpi prosessin ollakseni olematta taakka yhteiskunnalle.

        Ihan vaan tiedoksi, että tuo koira/kissa-vertaus on kohtalaisen kulunut läppä jo 90-luvulta. Jos siis ajattelit olevasi jotenkin originelli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai olen ihan transsukupuolinen kyllä, vaihtoehtoni olivat tappaa itseni, elää mt-potilaana tai käydä läpi prosessi ja kyetä elämään edes jotenkin niin, etten aiheuta kustannuksia yhteiskunnalle. Aika outo logiikka, että cissinä olisin käynyt läpi prosessin ollakseni olematta taakka yhteiskunnalle.

        Ihan vaan tiedoksi, että tuo koira/kissa-vertaus on kohtalaisen kulunut läppä jo 90-luvulta. Jos siis ajattelit olevasi jotenkin originelli.

        Vaihtoehtoja olisi ollut vaikka kuinka mutta kuplassasi niitä tuolloin ei ollut.
        Moni elää putkenomaisessa todellisuudessa jossa sivuille ei nähdä.
        Ehkä se on vain pätevä vertaus , ei läppä ?


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Vaihtoehtoja olisi ollut vaikka kuinka mutta kuplassasi niitä tuolloin ei ollut.
        Moni elää putkenomaisessa todellisuudessa jossa sivuille ei nähdä.
        Ehkä se on vain pätevä vertaus , ei läppä ?

        Mitkä ne vaihtoehdot muuten olivat? T.2-vuotiaasta pojaksi identifioitunut, 3-vuotiaasta 29-vuotiaaksi säännöllisesti psykiatrisessa hoidossa ollut, joka tarve loppui sukupuolenkorjausprosessiin ja olen reilusti yli 40 ja työelämässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä ne vaihtoehdot muuten olivat? T.2-vuotiaasta pojaksi identifioitunut, 3-vuotiaasta 29-vuotiaaksi säännöllisesti psykiatrisessa hoidossa ollut, joka tarve loppui sukupuolenkorjausprosessiin ja olen reilusti yli 40 ja työelämässä.

        Kaksi vuotiaasta , mitäs silloin tapahtui ?
        Kaikki on mahdollista jos sen vaan tiedostaa , ottaako rennosti vaiko ei , oma valinta.
        Kolme vuotiaalle hoitoa ?! Ei tuollaista kuuluisi tapahtua , aivopesua. Katso vanhempiasi ja kysy että mitä vittua ...


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Kaksi vuotiaasta , mitäs silloin tapahtui ?
        Kaikki on mahdollista jos sen vaan tiedostaa , ottaako rennosti vaiko ei , oma valinta.
        Kolme vuotiaalle hoitoa ?! Ei tuollaista kuuluisi tapahtua , aivopesua. Katso vanhempiasi ja kysy että mitä vittua ...

        Lastenpsykiatrit hoitavat kyllä hyvinkin nuorten lasten ahdistusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Transihmisten haukkujilla nimenomaan ne mielipiteet ja luulot tulee ensin. On helppoa heittää keittiöpsykologina, kuinka kaikki transnaiset tietenkin ovat isättömiä yms vaikka tosiasiassa suurimmalla osalla on isä perheessä.

        Transihmisten haukkujat ovat tavallisesti saaneet kuulla kuinka keholla ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa, kuinka itseidentifioituneella miehellä on oikeus naistentiloihin, kuinka lapsi, joka ei ole stereotyyppinen poika/tyttö onkin trans ja vietävä leikkauksiin, kuinka kaikesta on tehtävä unisex jne.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Transihmisten haukkujat ovat tavallisesti saaneet kuulla kuinka keholla ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa, kuinka itseidentifioituneella miehellä on oikeus naistentiloihin, kuinka lapsi, joka ei ole stereotyyppinen poika/tyttö onkin trans ja vietävä leikkauksiin, kuinka kaikesta on tehtävä unisex jne.

        Tuo kaikki on kyllä ihan normaalien transihmisten mielestä perseestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kaikki on kyllä ihan normaalien transihmisten mielestä perseestä

        Monet eivät ole siitä tietoisia. Ihmiset luulevat transaktivistien edustavan transseksuaaleja.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Monet eivät ole siitä tietoisia. Ihmiset luulevat transaktivistien edustavan transseksuaaleja.

        Miksi tavallisena miehenä tai naisena elävä tarvitsisi jotain edustajaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tavallisena miehenä tai naisena elävä tarvitsisi jotain edustajaa?

        Puolestaloukkaantuminen on yleisin ja suosituin harrastus tänä päivänä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Korona jatkaa laskuaan ja samoin palstan jutut lässähti lässähtämistään.

      • Hurratakko pitäisi ja miksi jos ?


    • Anonyymi

      Seuraavat aloitus kissan palleista ja miten ne saisi siirrettyä itselle. Yhtä hyvin nasun korvien leikkaus ja niiden transitio ihmisen korvien paikalle kiinnostaa. Tai miten saisi Hessu hopon päähineen lainaksi kesäksi vai sopisiko vanha ylioppilaslakki tai puku sittenkin paremmin? Paljon on mietittävää ja vaikeita ratkaisuja.

    • Anonyymi

      Miksi kissalla on häntä mutta siilillä ei?

      • Ja onko se reilua ?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mahtaa aika käydä peruskoulun käyneellä työttömällä 36 vuotiaalla miehellä pitkäksi, kun pitää täällä kirjoittella asiasta josta ei itse mitään henkilökohtaisesti tiedä. Mitäpä jos hankkisit omaan elämääsi jotain sisältöä ja jättäisit toisten elämän ja tekemänsä päätökset heidän omaksi asiakseen. Opiskelu ei olisi sinulle varmaankaan pahaksi ja töiden saaminen. Kirjastoonkin voisit vaikka mennä hieman itseäsi sivistämään. Että jos pitäisi valita olisinko sinunkaltaisesi vai hyvin koulutettu ja hyvin toimeentuleva transsukupuolinen niin eipä olisi vaikea valinta.

      • Sinulle kun ihminen on hänen roolinsa , ei yhtään sen syvällisempää .
        Sen näkee viimeisestä kommentistasi eikä minua sinun valintasi voisi kiinnostaa sitten pätkän vertaa vaikka niin kuvittelet ylimielisyyksissäsi .


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Sinulle kun ihminen on hänen roolinsa , ei yhtään sen syvällisempää .
        Sen näkee viimeisestä kommentistasi eikä minua sinun valintasi voisi kiinnostaa sitten pätkän vertaa vaikka niin kuvittelet ylimielisyyksissäsi .

        En ole tuo kirjoittaja ja ymmärrän, että yrität vain provosoida ja onnistuit siinä. Muistan, kuinka lapsena tunsin sisimmässäni olevani poika ja jollain tasolla ymmärsin jopa olevani sellainen oikeasti, syvällisesti. Tytön rooli ei minusta tyttöä tehnyt.

        Uskoakseni kirjoittaja vain pyrki viimeisellä lauseellaan näpäyttämään sinua. Itse työskentelen matalapalkka-alalla, koska pitkä prosessi vei opiskeluenergian, mutta elämä on sen arvoista, elän mieluummin köyhänä vuokrayksiössä kuin esittäisin jotain mitä en ole. Työkaverinaiset elävät miestensä ja lastensa kanssa omakotitaloissaan, saman olisin voinut tehdä itsekin, jos olisin valinnut itsepetoksen.


    • No jos dysforiat on sitä luokkaa, ettei pysty elämään ilman korjausprosessia tasapainoista elämää, niin sitä varten niitä hoitoja sitten saadaan ja annetaan.

      Pitää sitten taas muistaa, että kaikilla transihmisillä ei ole identtiset kokemukset eikä tarpeet, vaikka niin helposti mittaillaan transsukupuolisuuttasi.

      • Litteeksi.

        "Sukupuoliristiriidan oirekuva

        Sukupuoliristiriidan ydin on tunne siitä, että oma sukupuoli-identiteetti ei vastaa muiden ihmisten itsessä näkemää sukupuolta. Jos sukupuoliristiriita on voimakasta, se voi aiheuttaa merkittävää psyykkistä kärsimystä ja alentaa ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia. Jatkuva sosiaalisissa tilanteissa väärin nähdyksi tulemisen kokemus voi aiheuttaa sosiaalista dysforiaa eli sosiaalisissa tilanteissa esiintyvää voimakasta epämukavuutta.

        Monilla sukupuoliristiriitaa kokevilla on myös kehodysforiaksi kutsuttua tunnetta oman kehon sukupuolitettujen piirteiden vääränlaisuudesta. Kehodysforia voi tuntua psyykkisenä kipuna, inhona, vastenmielisyytenä, vierauden ja/tai epämukavuuden tunteina kehon sukupuolitettuja piirteitä sekä esimerkiksi ääntä kohtaan. Joidenkin kohdalla kehodysforia on hienovaraisempaa kuin toisilla, ja sitä voi olla vaikeata havainnoida ja sanoittaa. Joillakin kehodysforiaa ei ole laisinkaan, mutta sukupuoliristiriita on silti voimakas ja siihen liittyy erityisesti tarve tulla nähdyksi sosiaalisesti sukupuoli-identiteetin mukaisesti."

        Lähde:https://sukupuolenosaamiskeskus.fi/sukupuoli/sukupuolen-moninaisuus/transsukupuolisuus/

        Tässä jotenkin korostetaan nyt sitä sosiaalista dysforiaa, eikä niinkään kehollista vaikka kehollinen dysforia voi olla pahempi kuin sosiaalinen. Ja muiden näkemää(?), kun ainakin itselläni se pahin ongelma on ollut siinä miten itse näen itseni versus muut. Ja etten vaan koe oloani hyväksi nahoissani tissikkäänä tai menkallisena.

        Muuthan varmaan näki ihan oikein, naisen kehossaan, joka vaan on miesmäinen henkiseltä olemukseltaan ja potee dysforiaa kehollisuudestaan. Minä vaan näin sen jotenkin mörkönä, että mut nähdään outona naisena, kehossa jossa en viihdy.

        Miellän jotenkin, että ongelma oli alupeperinkin itseni luoma?

        Määritelmä antaa ehkä liikaa valtaa muiden ihmisten määritelmille?


      • J-a-n kirjoitti:

        Litteeksi.

        "Sukupuoliristiriidan oirekuva

        Sukupuoliristiriidan ydin on tunne siitä, että oma sukupuoli-identiteetti ei vastaa muiden ihmisten itsessä näkemää sukupuolta. Jos sukupuoliristiriita on voimakasta, se voi aiheuttaa merkittävää psyykkistä kärsimystä ja alentaa ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia. Jatkuva sosiaalisissa tilanteissa väärin nähdyksi tulemisen kokemus voi aiheuttaa sosiaalista dysforiaa eli sosiaalisissa tilanteissa esiintyvää voimakasta epämukavuutta.

        Monilla sukupuoliristiriitaa kokevilla on myös kehodysforiaksi kutsuttua tunnetta oman kehon sukupuolitettujen piirteiden vääränlaisuudesta. Kehodysforia voi tuntua psyykkisenä kipuna, inhona, vastenmielisyytenä, vierauden ja/tai epämukavuuden tunteina kehon sukupuolitettuja piirteitä sekä esimerkiksi ääntä kohtaan. Joidenkin kohdalla kehodysforia on hienovaraisempaa kuin toisilla, ja sitä voi olla vaikeata havainnoida ja sanoittaa. Joillakin kehodysforiaa ei ole laisinkaan, mutta sukupuoliristiriita on silti voimakas ja siihen liittyy erityisesti tarve tulla nähdyksi sosiaalisesti sukupuoli-identiteetin mukaisesti."

        Lähde:https://sukupuolenosaamiskeskus.fi/sukupuoli/sukupuolen-moninaisuus/transsukupuolisuus/

        Tässä jotenkin korostetaan nyt sitä sosiaalista dysforiaa, eikä niinkään kehollista vaikka kehollinen dysforia voi olla pahempi kuin sosiaalinen. Ja muiden näkemää(?), kun ainakin itselläni se pahin ongelma on ollut siinä miten itse näen itseni versus muut. Ja etten vaan koe oloani hyväksi nahoissani tissikkäänä tai menkallisena.

        Muuthan varmaan näki ihan oikein, naisen kehossaan, joka vaan on miesmäinen henkiseltä olemukseltaan ja potee dysforiaa kehollisuudestaan. Minä vaan näin sen jotenkin mörkönä, että mut nähdään outona naisena, kehossa jossa en viihdy.

        Miellän jotenkin, että ongelma oli alupeperinkin itseni luoma?

        Määritelmä antaa ehkä liikaa valtaa muiden ihmisten määritelmille?

        Ja itse ainakin olen miettinyt, että miten paljon koko transsukupuolisuudessa on kyse siitä mitä itse tunnen, koen, ajattelen versus muut omakuvastani. Ja miten paljon muut oikeasti ajattelee transsukupuolisen poikkeavuuksia ylipäänsä muina kuin poikkeavina ominaisuuksina ja tapoina ilmaista itseään?

        Monet transmiehethän elää butch lesboina kunnes käsittävät transsukupuolisuuden itsessään. Eli pakosti itsekin olen miettinyt miten häviävän pieni ero voi olla sen käsityksen välillä miten itse näemme itsemme.

        Onko esim. kaikki butch lesbotkaan tyytyväisiä kehoihinsa? Haluaako kaikki transmiehet välttämättä parran ja lihaksia kuten miehillä tai penistä?

        Rajanvedot jää pitkälti jokaisen yksilön omaan käsitykseen ja sen varaan miten määrittelee itsensä ja sukupuolisuuden?


      • J-a-n kirjoitti:

        Ja itse ainakin olen miettinyt, että miten paljon koko transsukupuolisuudessa on kyse siitä mitä itse tunnen, koen, ajattelen versus muut omakuvastani. Ja miten paljon muut oikeasti ajattelee transsukupuolisen poikkeavuuksia ylipäänsä muina kuin poikkeavina ominaisuuksina ja tapoina ilmaista itseään?

        Monet transmiehethän elää butch lesboina kunnes käsittävät transsukupuolisuuden itsessään. Eli pakosti itsekin olen miettinyt miten häviävän pieni ero voi olla sen käsityksen välillä miten itse näemme itsemme.

        Onko esim. kaikki butch lesbotkaan tyytyväisiä kehoihinsa? Haluaako kaikki transmiehet välttämättä parran ja lihaksia kuten miehillä tai penistä?

        Rajanvedot jää pitkälti jokaisen yksilön omaan käsitykseen ja sen varaan miten määrittelee itsensä ja sukupuolisuuden?

        Ja ei kaikki cismiehet ja cisnaisetkaan ole mitenkään ääri miehekkäitä tai naisellisia. Mutta mistä kumpuaa se transihmisen tunne ja tarve olla äärimiehekäs tai naisekas?

        Pitää siis olla maskuliininen keho karvoineen, naisellinen keho tisseineen jne.

        Tätä eroa mietin, koska psykologinenhan se pitkälti on. Käsitys mitä on miehekkyys ja naisekkuus.

        Silti on ihmisiä jotka pystyy elämään sellaisena kun on. Identiteettihän voi olla mitä tahansa millä tahansa ulkonäöllä.

        Mut silti joillain on voimakas tarve olla selkeesti miehen näköinen selkeesti naisen näköinen. Ja toisilla ei. Kehodysforiaan liittyvää ja sosiaaliseen dysforiaan, paineeseen nivoa käytös, persoona ulkonäköön ja kehoon.

        Sukupuoli on tosiaan moninainen. Siksi minusta on kivaa, kun tavallaan tuo oivallus toi itselleni sen helpotuksen, minkä joskus ajattelin helpottuvan vain tavoittelemalla miehistä kehoa.

        Tämäkin kertoo kuitenkin sitä, että ongelmat voi olla samat, mutta ratkaisut erit päästä siihen "sinut itteni kanssa lopultakin" oloon.


      • J-a-n kirjoitti:

        Ja ei kaikki cismiehet ja cisnaisetkaan ole mitenkään ääri miehekkäitä tai naisellisia. Mutta mistä kumpuaa se transihmisen tunne ja tarve olla äärimiehekäs tai naisekas?

        Pitää siis olla maskuliininen keho karvoineen, naisellinen keho tisseineen jne.

        Tätä eroa mietin, koska psykologinenhan se pitkälti on. Käsitys mitä on miehekkyys ja naisekkuus.

        Silti on ihmisiä jotka pystyy elämään sellaisena kun on. Identiteettihän voi olla mitä tahansa millä tahansa ulkonäöllä.

        Mut silti joillain on voimakas tarve olla selkeesti miehen näköinen selkeesti naisen näköinen. Ja toisilla ei. Kehodysforiaan liittyvää ja sosiaaliseen dysforiaan, paineeseen nivoa käytös, persoona ulkonäköön ja kehoon.

        Sukupuoli on tosiaan moninainen. Siksi minusta on kivaa, kun tavallaan tuo oivallus toi itselleni sen helpotuksen, minkä joskus ajattelin helpottuvan vain tavoittelemalla miehistä kehoa.

        Tämäkin kertoo kuitenkin sitä, että ongelmat voi olla samat, mutta ratkaisut erit päästä siihen "sinut itteni kanssa lopultakin" oloon.

        Ennen transseksuaalit halusivat vaihtaa naisesta mieheksi tai miehestä naiseksi, minkä takia heillä oli tarve näyttää sukupuoleltaan, joita he edustivat. Nykyään ihmiset, jotka hakeutuvat leikkauksiin ovat aivan muita. He haluavat vähän naiseutta ja vähän mieheyttä ja jotain muutakin.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Ennen transseksuaalit halusivat vaihtaa naisesta mieheksi tai miehestä naiseksi, minkä takia heillä oli tarve näyttää sukupuoleltaan, joita he edustivat. Nykyään ihmiset, jotka hakeutuvat leikkauksiin ovat aivan muita. He haluavat vähän naiseutta ja vähän mieheyttä ja jotain muutakin.

        Tykkäisit että identiteetin pitäisi olla miehen tai naisen? Vaan jos ei ole? Milläs pakotat itses tai muut?

        Kun ei ihmiset muutenkaan ole yksiselitteisen joko tai. Kaikissa on femiiniä ja maskuliinia, eri annoksina.

        Muunsukupuolisuus on välimallia miehen ja naisen ääripäille. Minusta taas nimenomaan on hyvä ettei ole pakko valita kahdesta sukupuolesta. Voihan olla, ettet tunne edustavasi ja olevasi kumpaakaan. Tai liu't välillä.

        Minäkin voisin luopua rinnoistani haluamatta kuitenkaan ruveta kuitenkaan kutsumaan itseäni mieheksi. Koska en yksiselitteisesti näe kehoani miehen kehona eikä ole edes pakottavaa tarvetta nähdäkkään niin.

        Mä olen ihminen joka on naisen kehossa maskuliinilla persoonalla ja se on ihan fine with me. Mäkin ennen mietin, että on pakko olla joko naisellinen nainen tai miehekäs mies. Ei ole. Voi olla just mitä on. Ja miten on.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ennen transseksuaalit halusivat vaihtaa naisesta mieheksi tai miehestä naiseksi, minkä takia heillä oli tarve näyttää sukupuoleltaan, joita he edustivat. Nykyään ihmiset, jotka hakeutuvat leikkauksiin ovat aivan muita. He haluavat vähän naiseutta ja vähän mieheyttä ja jotain muutakin.

        Mainitsemasi ihmiset eivät hakeudu leikkauksiin. Leikkauksiin hakeutuvat perinteiset transsukupuoliset.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Tykkäisit että identiteetin pitäisi olla miehen tai naisen? Vaan jos ei ole? Milläs pakotat itses tai muut?

        Kun ei ihmiset muutenkaan ole yksiselitteisen joko tai. Kaikissa on femiiniä ja maskuliinia, eri annoksina.

        Muunsukupuolisuus on välimallia miehen ja naisen ääripäille. Minusta taas nimenomaan on hyvä ettei ole pakko valita kahdesta sukupuolesta. Voihan olla, ettet tunne edustavasi ja olevasi kumpaakaan. Tai liu't välillä.

        Minäkin voisin luopua rinnoistani haluamatta kuitenkaan ruveta kuitenkaan kutsumaan itseäni mieheksi. Koska en yksiselitteisesti näe kehoani miehen kehona eikä ole edes pakottavaa tarvetta nähdäkkään niin.

        Mä olen ihminen joka on naisen kehossa maskuliinilla persoonalla ja se on ihan fine with me. Mäkin ennen mietin, että on pakko olla joko naisellinen nainen tai miehekäs mies. Ei ole. Voi olla just mitä on. Ja miten on.

        Sano nyt rehellisesti. Jos haltia ilmestyisi eteesi ja saisit valita muututko fyysisesti tavalliseksi mieheksi ja tämä olisi täysin ok aivan kaikille läheisillesi.

        Kieltäytyisitkö?


      • J-a-n kirjoitti:

        Tykkäisit että identiteetin pitäisi olla miehen tai naisen? Vaan jos ei ole? Milläs pakotat itses tai muut?

        Kun ei ihmiset muutenkaan ole yksiselitteisen joko tai. Kaikissa on femiiniä ja maskuliinia, eri annoksina.

        Muunsukupuolisuus on välimallia miehen ja naisen ääripäille. Minusta taas nimenomaan on hyvä ettei ole pakko valita kahdesta sukupuolesta. Voihan olla, ettet tunne edustavasi ja olevasi kumpaakaan. Tai liu't välillä.

        Minäkin voisin luopua rinnoistani haluamatta kuitenkaan ruveta kuitenkaan kutsumaan itseäni mieheksi. Koska en yksiselitteisesti näe kehoani miehen kehona eikä ole edes pakottavaa tarvetta nähdäkkään niin.

        Mä olen ihminen joka on naisen kehossa maskuliinilla persoonalla ja se on ihan fine with me. Mäkin ennen mietin, että on pakko olla joko naisellinen nainen tai miehekäs mies. Ei ole. Voi olla just mitä on. Ja miten on.

        Jotta voi elää miehen roolissa on näytettävä mieheltä ja jotta voi elää naisen roolissa on näytettävä naiselta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsemasi ihmiset eivät hakeudu leikkauksiin. Leikkauksiin hakeutuvat perinteiset transsukupuoliset.

        Niin, tosin rinnoistaan he (väliinputoajat) useimmiten eroon hankkiutuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sano nyt rehellisesti. Jos haltia ilmestyisi eteesi ja saisit valita muututko fyysisesti tavalliseksi mieheksi ja tämä olisi täysin ok aivan kaikille läheisillesi.

        Kieltäytyisitkö?

        Ai haltija? No mun pitäisi muuttaa elämässäni aika paljon ryhtyäkseni elämään miehenä. Muun muassa kumppani, terveys. Ei ihan simppeliä. Huomioisiko se haltija nuokin kuntoon? :)

        Et puolisokin hyväksyisi minut miehen kehossa ja haluisi jatkaa parisuhteessa kanssani? Jos ei hyväksyisi, en haluaisi haltijan lahjoja. Jos hyväksyisi niin sitten ok.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Jotta voi elää miehen roolissa on näytettävä mieheltä ja jotta voi elää naisen roolissa on näytettävä naiselta.

        Ei se niin mene. Se on tasan ihmisen oma valinta vaikka näyttäisi pupujussilta. Muuthan sitä yrittää tuputtaa noin. Lokeroiden ahtaaseen muottiin.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Niin, tosin rinnoistaan he (väliinputoajat) useimmiten eroon hankkiutuvat.

        Niin oman tarpeen mukaanhan sitä eletään eikä muiden. Jos omaa itseään kuunteleminen on väliinputoamista niin olkoon.

        Aseksuaalikin on väliinputoaja, on värkit jota ei halua käyttää?


      • J-a-n kirjoitti:

        Ai haltija? No mun pitäisi muuttaa elämässäni aika paljon ryhtyäkseni elämään miehenä. Muun muassa kumppani, terveys. Ei ihan simppeliä. Huomioisiko se haltija nuokin kuntoon? :)

        Et puolisokin hyväksyisi minut miehen kehossa ja haluisi jatkaa parisuhteessa kanssani? Jos ei hyväksyisi, en haluaisi haltijan lahjoja. Jos hyväksyisi niin sitten ok.

        Niin tarkoitit ihan originelliksi mieheksi? Ja muu elämä kuten puoliso, lapset pysyisi samana, terveys ei pahenisi mieheyden myötä mikä riski mulla on?

        En halua luopua perheestäni, enkä miessukupuolen myötä olla entistä sairaampi.

        Sukupuoleni vaihtumisen myötä tulisi eteen myös se fakta etten voisi enää elää nykyisen kumppanin kanssa. Olisi pakko erota.

        Eli aika iso juttu.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Ai haltija? No mun pitäisi muuttaa elämässäni aika paljon ryhtyäkseni elämään miehenä. Muun muassa kumppani, terveys. Ei ihan simppeliä. Huomioisiko se haltija nuokin kuntoon? :)

        Et puolisokin hyväksyisi minut miehen kehossa ja haluisi jatkaa parisuhteessa kanssani? Jos ei hyväksyisi, en haluaisi haltijan lahjoja. Jos hyväksyisi niin sitten ok.

        Kyllä se käsittääkseni on haltia, ei haltija

        Siis jos tilanne olisi se, että saisit päättää miten kaikki menee. Kumppani hyväksyisi täysin. Terveys kestäisi. Ja ihan taikaiskusta olisit tavallinen mies toimivine peniksineen ja kumppnillesi tämä olisi täysin ok.

        En siis kysy enkä sano näitä mitenkään pahalla. Mutta on vaan hyvä olla rehellinen itselleen. On ihan ok olla transmies, joka ei koskaan mene hoitoihin, koska elämäntilanne ei sitä salli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se käsittääkseni on haltia, ei haltija

        Siis jos tilanne olisi se, että saisit päättää miten kaikki menee. Kumppani hyväksyisi täysin. Terveys kestäisi. Ja ihan taikaiskusta olisit tavallinen mies toimivine peniksineen ja kumppnillesi tämä olisi täysin ok.

        En siis kysy enkä sano näitä mitenkään pahalla. Mutta on vaan hyvä olla rehellinen itselleen. On ihan ok olla transmies, joka ei koskaan mene hoitoihin, koska elämäntilanne ei sitä salli.

        Vai onko se haltia vai haltija??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se käsittääkseni on haltia, ei haltija

        Siis jos tilanne olisi se, että saisit päättää miten kaikki menee. Kumppani hyväksyisi täysin. Terveys kestäisi. Ja ihan taikaiskusta olisit tavallinen mies toimivine peniksineen ja kumppnillesi tämä olisi täysin ok.

        En siis kysy enkä sano näitä mitenkään pahalla. Mutta on vaan hyvä olla rehellinen itselleen. On ihan ok olla transmies, joka ei koskaan mene hoitoihin, koska elämäntilanne ei sitä salli.

        Heh, typo. :)

        Sika ja sijat. Sori mulla on aika raju päänsärky päällä ei ihan suju silloin kaikki kuin Strömsössä.

        Kyllä mä mielummin olisin syntynyt poikana ja kasvanut mieheksi. Koko elämä olis ollut monella tavalla henkisesti, mutta myös fyysisesti helpompi. Enkä vähättele sitä etteikö miehenä olisi mitään ongelmia ollut tai olisi. Ei vain mitään naissukupuoleen liittyviä helvettejä.

        Ja henkisiä ja fyysisiä kipuja, tuskia erilaisuudesta. Olis ollut ihan ok olla tällainen miehen kehossa. Ehkä en olis niin erakoitunut kun nyt olen, jos olisin syntynyt poikana. Ehkä olisin tuntenut joskus kuuluvani joukkoon, enkä olevani ulkopuolinen yksinäinen susi?

        Nyt kun kaikki paska on läpi käyty ja kärsitty, selvitty niin voisi olla uusi shokki aloittaa puhtaalta pöydältä. Sori olen realisti, en pysty elämään vain haaveessa ja haaveen mukaan.

        Se haltia, menikö oikein? ;)

        Se vois sitten palauttaa mut samantien synnärille äitini kohtuun syntymään poikana, ettei koko mun melkein 45 vuoden elämä kummittelis päässäni. Aloittaisin sitten täysin nollasta.


      • J-a-n kirjoitti:

        Ei se niin mene. Se on tasan ihmisen oma valinta vaikka näyttäisi pupujussilta. Muuthan sitä yrittää tuputtaa noin. Lokeroiden ahtaaseen muottiin.

        Toiset kohtelevat sinua naisena jos näytät naiselta ja miehenä jos näytät mieheltä.
        Se kuinka ihmiset puhuttelevat sinua on seurausta sukupuolestasi ja se mitä odotuksia heillä on. Voit elää niin maskuliinisesti kuin ikinä haluat, mutta jos näytät naiselta ei sinua kohdella miehenä.


      • J-a-n kirjoitti:

        Niin oman tarpeen mukaanhan sitä eletään eikä muiden. Jos omaa itseään kuunteleminen on väliinputoamista niin olkoon.

        Aseksuaalikin on väliinputoaja, on värkit jota ei halua käyttää?

        Niitä ei halua käyttää, koska ei tunne tarvetta seksiin.
        Se että kuvittelen, että joku työntää "keppinsä" sisälleni tuntuu ihan raiskaukselta.
        "Mikset mene sänkyyn?" = "Mikset anna raiskata itseäsi?"


      • Ashera12 kirjoitti:

        Toiset kohtelevat sinua naisena jos näytät naiselta ja miehenä jos näytät mieheltä.
        Se kuinka ihmiset puhuttelevat sinua on seurausta sukupuolestasi ja se mitä odotuksia heillä on. Voit elää niin maskuliinisesti kuin ikinä haluat, mutta jos näytät naiselta ei sinua kohdella miehenä.

        Toki. Ei se minua haittaa. Minähän olen nainen fyysiseltä sukupuoleltani. Realismi.

        Vaikka on minua lapsena ulkonäköni perusteella luultu yhtenään pojaksikin. Vieläkin jotkut ihmiset näkee minut miehenä. Anteeksi nuori mies, missähän on jne.

        Puolisoni taas näkee minun ulkoisen habitukseni butch lesbomaisena, niin takuulla valtaosa mut näkee. Paitsi tuttavat, jotka tietää.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Niitä ei halua käyttää, koska ei tunne tarvetta seksiin.
        Se että kuvittelen, että joku työntää "keppinsä" sisälleni tuntuu ihan raiskaukselta.
        "Mikset mene sänkyyn?" = "Mikset anna raiskata itseäsi?"

        Aivan, kuten minä tunnen että rintani on vastenmieliset. Haluaisin ne helvettiin tuosta löllymästä. Turhanpäiväiset rauhaspussit. Ilmankin pärjää. Ja voisi olla ilman paitaakin. Mikä olis aivan mahtavaa.


      • J-a-n kirjoitti:

        Toki. Ei se minua haittaa. Minähän olen nainen fyysiseltä sukupuoleltani. Realismi.

        Vaikka on minua lapsena ulkonäköni perusteella luultu yhtenään pojaksikin. Vieläkin jotkut ihmiset näkee minut miehenä. Anteeksi nuori mies, missähän on jne.

        Puolisoni taas näkee minun ulkoisen habitukseni butch lesbomaisena, niin takuulla valtaosa mut näkee. Paitsi tuttavat, jotka tietää.

        Siinä mielessä onneksi olen saanut edes miesmäisen pötkön H-mallin kropan ja isäni kasvojenpiirteet, että vaatteilla ja binderillä saan hämättyä osaa porukasta. :)


      • Juu ja pedofiilillakin on tarpeensa , kukin tykkää tietynlaisista lapsista ja ottavat minkälainen kiihoittaa.
        Se että antaa tuollaisten ajatusten lentää päässään eikä kykene sanomaan itselleen ei on myös trans ihmisten ongelma .
        Näemmä itsekuri ja todellisuuden tuntu on kaukana ...Pitää olla jotain mitä ei ole.


      • Migone kirjoitti:

        Juu ja pedofiilillakin on tarpeensa , kukin tykkää tietynlaisista lapsista ja ottavat minkälainen kiihoittaa.
        Se että antaa tuollaisten ajatusten lentää päässään eikä kykene sanomaan itselleen ei on myös trans ihmisten ongelma .
        Näemmä itsekuri ja todellisuuden tuntu on kaukana ...Pitää olla jotain mitä ei ole.

        Jaa, riippuu taaskin transihmisestä. Mä olen hyvinkin paljon sanonut ei itselleni ja psyykannut itseäni realismillä.

        Kaikki ei pysty pelkällä psyykkaamisella, sopeutumalla saamaan tilannetta haltuun, joutuu tekemään isompia valintoja.

        Mä näe tuossa mitään tuomittavaa, sillä oman kehonsahan jokainen muokkaa mielensä mukaan. Eipä se muille kuulu.

        Vaikka hyvä on jos vähemmällä modifioinnilla pärjää. Se on aika rääkkiä keholle tuo kun lähdetään perusteelliseen muokkaukseen. Elinikäisiin hormonihoitoihin yms.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Jaa, riippuu taaskin transihmisestä. Mä olen hyvinkin paljon sanonut ei itselleni ja psyykannut itseäni realismillä.

        Kaikki ei pysty pelkällä psyykkaamisella, sopeutumalla saamaan tilannetta haltuun, joutuu tekemään isompia valintoja.

        Mä näe tuossa mitään tuomittavaa, sillä oman kehonsahan jokainen muokkaa mielensä mukaan. Eipä se muille kuulu.

        Vaikka hyvä on jos vähemmällä modifioinnilla pärjää. Se on aika rääkkiä keholle tuo kun lähdetään perusteelliseen muokkaukseen. Elinikäisiin hormonihoitoihin yms.

        On ihan hyvä, että sinä pärjäät ilman hoitoja, varsinkaan jos ne eivät ole sinulle mahdollisia. Mutta henkilökohtaisesti ainoa asia, jonka itse koin prosessissa "rääkkinä" oli juurikin mastektomia, jota tavoittelet. Toki nopeasti siitäkin parani. Hormonihoidot nyt ei tunnu juuri miltään, paitsi hyvältä. Siellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On ihan hyvä, että sinä pärjäät ilman hoitoja, varsinkaan jos ne eivät ole sinulle mahdollisia. Mutta henkilökohtaisesti ainoa asia, jonka itse koin prosessissa "rääkkinä" oli juurikin mastektomia, jota tavoittelet. Toki nopeasti siitäkin parani. Hormonihoidot nyt ei tunnu juuri miltään, paitsi hyvältä. Siellä.

        Juu. Mulla hormoneita käytetty lapsettomuushoitojen yhteydessä ja pcos ja endometrioosi hotojen vuoksi, toki eri hormoneja, kun sukupuolenkorjaus prosessissa.

        Mutta olen jotenkin yliherkkä kaikille synteettisille hormonille. Sairaalahoitoon useamman kerran päätyen. Ja mulla on verenpainetauti, ollut nuoresta asti että myös taipumus saada veritulppia.

        Pienikin leikkaus ja napapiikit käyttöön, ettei tule tulppia. Niinpä lääkärit joiden kanssa olen puhunut hormonihoitojen (testot) kanssa, ovat olleet sitä mieltä ettei ole minulle ollenkaan järkevää. Vaikka on seuranta, vaikka on kyse pienestä annoksesta.

        Joten minä hautasin ne ajatukset viimeistään siinä kohtaa. Ehkä ottaisin riskit, jos olisin lapseton. Mutta mulla on kaksi alaikäistä pikkulasta, jotka tarvii minua. Joten kaikki riskit joissa uhkana menehtyä, sairastua, vammautua on no can do.

        Jopa tuo mastektomia, johon päädyn vasta jos rintojen pienennysleikkaus ei tuo helpotusta. Yksityiselle siis suuntaan ensin. Mutta mulla on nyt muutakin terveysongelmia, jitka uhkaa työkykyäni. Niin ne ensin kuntoon.

        Elanto pitää kuitenkin koittaa turvata ja saada itsensä työkuntoon.

        Ja kun rehellisiä kerran ollaan, niin evvk psykoligirumba. Ei ole voimavaroja polirumbaan missä mietitään mun sukuouolta. Tiedän itse paremmin kun yksikään lääkäri mitä mä olen, joten tyrhauttavaa edes ajatelka että pitäisi tehdä selontekoa ventovieraille mikä mä nyt oon.

        Toki pakko siinä kohtaa, jos haluan mastektomian ellei joku suostu siihen ilman diagnoosia.

        Mutta asia kerrallaan. Tuo prosessi on myös siis henkinen rääkki. Mutta mun tapauksessa hormonit vous koutua kohtaloksenikin. Ongelmia kun on sillä saralla hormonien kanssa muutenkin.

        Terveenä liene helpompaa ja jis aloittaa nuo jutut ennen perheellistymistä. Perheellisenä siinä on myös ne perheenjäsenet huomioitava, heidän psyykkinen jaksaminen ja asioiden ymmärtäminen. Muuten jää aika yksin. Ja menettää äkkiä jotain tärkeämpää kuin korjausprosessi.

        Arvokysymyksiäkin siis.

        Varmaanhan se kaikki tuo helpotuksen, kun epämukavat piirteet ja ominaisuudet hälvenee kehosta. Keho ja mieli kun on yhdessä. Ymmärrän miksi, mutta tosiaan mun olisi pitänyt aloittaa hoidot joista en silloin edes tiennyt sinkkuna, nuorena. Nyt isompi asia kun ei ole terveyttä eikä vain ominpäin.

        Näillä mennää. :)


      • J-a-n kirjoitti:

        Juu. Mulla hormoneita käytetty lapsettomuushoitojen yhteydessä ja pcos ja endometrioosi hotojen vuoksi, toki eri hormoneja, kun sukupuolenkorjaus prosessissa.

        Mutta olen jotenkin yliherkkä kaikille synteettisille hormonille. Sairaalahoitoon useamman kerran päätyen. Ja mulla on verenpainetauti, ollut nuoresta asti että myös taipumus saada veritulppia.

        Pienikin leikkaus ja napapiikit käyttöön, ettei tule tulppia. Niinpä lääkärit joiden kanssa olen puhunut hormonihoitojen (testot) kanssa, ovat olleet sitä mieltä ettei ole minulle ollenkaan järkevää. Vaikka on seuranta, vaikka on kyse pienestä annoksesta.

        Joten minä hautasin ne ajatukset viimeistään siinä kohtaa. Ehkä ottaisin riskit, jos olisin lapseton. Mutta mulla on kaksi alaikäistä pikkulasta, jotka tarvii minua. Joten kaikki riskit joissa uhkana menehtyä, sairastua, vammautua on no can do.

        Jopa tuo mastektomia, johon päädyn vasta jos rintojen pienennysleikkaus ei tuo helpotusta. Yksityiselle siis suuntaan ensin. Mutta mulla on nyt muutakin terveysongelmia, jitka uhkaa työkykyäni. Niin ne ensin kuntoon.

        Elanto pitää kuitenkin koittaa turvata ja saada itsensä työkuntoon.

        Ja kun rehellisiä kerran ollaan, niin evvk psykoligirumba. Ei ole voimavaroja polirumbaan missä mietitään mun sukuouolta. Tiedän itse paremmin kun yksikään lääkäri mitä mä olen, joten tyrhauttavaa edes ajatelka että pitäisi tehdä selontekoa ventovieraille mikä mä nyt oon.

        Toki pakko siinä kohtaa, jos haluan mastektomian ellei joku suostu siihen ilman diagnoosia.

        Mutta asia kerrallaan. Tuo prosessi on myös siis henkinen rääkki. Mutta mun tapauksessa hormonit vous koutua kohtaloksenikin. Ongelmia kun on sillä saralla hormonien kanssa muutenkin.

        Terveenä liene helpompaa ja jis aloittaa nuo jutut ennen perheellistymistä. Perheellisenä siinä on myös ne perheenjäsenet huomioitava, heidän psyykkinen jaksaminen ja asioiden ymmärtäminen. Muuten jää aika yksin. Ja menettää äkkiä jotain tärkeämpää kuin korjausprosessi.

        Arvokysymyksiäkin siis.

        Varmaanhan se kaikki tuo helpotuksen, kun epämukavat piirteet ja ominaisuudet hälvenee kehosta. Keho ja mieli kun on yhdessä. Ymmärrän miksi, mutta tosiaan mun olisi pitänyt aloittaa hoidot joista en silloin edes tiennyt sinkkuna, nuorena. Nyt isompi asia kun ei ole terveyttä eikä vain ominpäin.

        Näillä mennää. :)

        Sori typot. Kirjoitin auton liikkuessa ja hytkyessä, hipaisten minne sattuu näköjään.


      • J-a-n kirjoitti:

        Juu. Mulla hormoneita käytetty lapsettomuushoitojen yhteydessä ja pcos ja endometrioosi hotojen vuoksi, toki eri hormoneja, kun sukupuolenkorjaus prosessissa.

        Mutta olen jotenkin yliherkkä kaikille synteettisille hormonille. Sairaalahoitoon useamman kerran päätyen. Ja mulla on verenpainetauti, ollut nuoresta asti että myös taipumus saada veritulppia.

        Pienikin leikkaus ja napapiikit käyttöön, ettei tule tulppia. Niinpä lääkärit joiden kanssa olen puhunut hormonihoitojen (testot) kanssa, ovat olleet sitä mieltä ettei ole minulle ollenkaan järkevää. Vaikka on seuranta, vaikka on kyse pienestä annoksesta.

        Joten minä hautasin ne ajatukset viimeistään siinä kohtaa. Ehkä ottaisin riskit, jos olisin lapseton. Mutta mulla on kaksi alaikäistä pikkulasta, jotka tarvii minua. Joten kaikki riskit joissa uhkana menehtyä, sairastua, vammautua on no can do.

        Jopa tuo mastektomia, johon päädyn vasta jos rintojen pienennysleikkaus ei tuo helpotusta. Yksityiselle siis suuntaan ensin. Mutta mulla on nyt muutakin terveysongelmia, jitka uhkaa työkykyäni. Niin ne ensin kuntoon.

        Elanto pitää kuitenkin koittaa turvata ja saada itsensä työkuntoon.

        Ja kun rehellisiä kerran ollaan, niin evvk psykoligirumba. Ei ole voimavaroja polirumbaan missä mietitään mun sukuouolta. Tiedän itse paremmin kun yksikään lääkäri mitä mä olen, joten tyrhauttavaa edes ajatelka että pitäisi tehdä selontekoa ventovieraille mikä mä nyt oon.

        Toki pakko siinä kohtaa, jos haluan mastektomian ellei joku suostu siihen ilman diagnoosia.

        Mutta asia kerrallaan. Tuo prosessi on myös siis henkinen rääkki. Mutta mun tapauksessa hormonit vous koutua kohtaloksenikin. Ongelmia kun on sillä saralla hormonien kanssa muutenkin.

        Terveenä liene helpompaa ja jis aloittaa nuo jutut ennen perheellistymistä. Perheellisenä siinä on myös ne perheenjäsenet huomioitava, heidän psyykkinen jaksaminen ja asioiden ymmärtäminen. Muuten jää aika yksin. Ja menettää äkkiä jotain tärkeämpää kuin korjausprosessi.

        Arvokysymyksiäkin siis.

        Varmaanhan se kaikki tuo helpotuksen, kun epämukavat piirteet ja ominaisuudet hälvenee kehosta. Keho ja mieli kun on yhdessä. Ymmärrän miksi, mutta tosiaan mun olisi pitänyt aloittaa hoidot joista en silloin edes tiennyt sinkkuna, nuorena. Nyt isompi asia kun ei ole terveyttä eikä vain ominpäin.

        Näillä mennää. :)

        Ja tosiaan onhan tuo pienennysleikkauskin riski. Mutta toivon, että se toisi helpotusta. Sitä en sitten tiedä miten paljon rintoja voidaan järkevästi pienentää.

        Se selvinnee sitten tapaamiskäynnillä.

        Ärsyttää välillä, kun on kuullut vasta vanhemmalla iällä ylipäänsä, että hoitojakin on ja mahdollista saada, kun jo pahimmat kamppaikut identiteetin ja fyysisen kehon kanssa on käyty ja sopeuduttu tähän mitä on.

        Elämä olis voinut olla niin erilaista. Vaan ei se nyt enää auta niitä miettiä, tulee vaan entistä pahempi mieli jos alkaa miettimään, entä jos olisinkin tiennyt ja käynyt läpi prosessin.

        Ristiriitaisia tunteita herättää, ärsytystäkin. Mutta mä olen päättänyt selvitä näin, enkä kiusaa itseäni enää ajatuksin, entä jos olisin tiennyt asioista ja mahdollisuuksista aiemmin.

        En kiellä ettenkö olisi kaivannut kipeästi miehistä kehoa nykyiseni tilalle. Monet kerrat olen sitä miettinyt ja manannut, miksi helvetissä piti syntyä naissukupuoleen kun koko naiseus on niin utopistisen hankalaa.

        Ainoo helppous on ollut lopultakin tulla äidiksi. Raksaudet oli riskiraskauksia ikäni ja huonon terveyteni vuoksi, mutta valoa tunnelin päässä mulle, kun sain nuo lapset.

        Naiseudessa hienoin kokemus oli odottaa lasta, tuntea heidät kohdussa. Ajattelin, että miehenä en tuota kokemusta olisi saanut kokea ja se oli mun naiseuteni ainoa kohokohta. Missä tunsin jopa hetken mielihyvää naiseudestani. Muuten se onkin jotain mikä tuntuu jonkun muun elämälle.

        Jollekin mitä en käsitä, sisäistä. Eikä se nykyään enää haittaa, kun on tottunut olemaan sukupuolettoman ja miehuuden välimaastossa. Pääasia, että saan toteuttaa itseäni aidon itseni mukaan. Niin pitkälle kun se fyysisesti on mahdollista.


      • J-a-n kirjoitti:

        Ja tosiaan onhan tuo pienennysleikkauskin riski. Mutta toivon, että se toisi helpotusta. Sitä en sitten tiedä miten paljon rintoja voidaan järkevästi pienentää.

        Se selvinnee sitten tapaamiskäynnillä.

        Ärsyttää välillä, kun on kuullut vasta vanhemmalla iällä ylipäänsä, että hoitojakin on ja mahdollista saada, kun jo pahimmat kamppaikut identiteetin ja fyysisen kehon kanssa on käyty ja sopeuduttu tähän mitä on.

        Elämä olis voinut olla niin erilaista. Vaan ei se nyt enää auta niitä miettiä, tulee vaan entistä pahempi mieli jos alkaa miettimään, entä jos olisinkin tiennyt ja käynyt läpi prosessin.

        Ristiriitaisia tunteita herättää, ärsytystäkin. Mutta mä olen päättänyt selvitä näin, enkä kiusaa itseäni enää ajatuksin, entä jos olisin tiennyt asioista ja mahdollisuuksista aiemmin.

        En kiellä ettenkö olisi kaivannut kipeästi miehistä kehoa nykyiseni tilalle. Monet kerrat olen sitä miettinyt ja manannut, miksi helvetissä piti syntyä naissukupuoleen kun koko naiseus on niin utopistisen hankalaa.

        Ainoo helppous on ollut lopultakin tulla äidiksi. Raksaudet oli riskiraskauksia ikäni ja huonon terveyteni vuoksi, mutta valoa tunnelin päässä mulle, kun sain nuo lapset.

        Naiseudessa hienoin kokemus oli odottaa lasta, tuntea heidät kohdussa. Ajattelin, että miehenä en tuota kokemusta olisi saanut kokea ja se oli mun naiseuteni ainoa kohokohta. Missä tunsin jopa hetken mielihyvää naiseudestani. Muuten se onkin jotain mikä tuntuu jonkun muun elämälle.

        Jollekin mitä en käsitä, sisäistä. Eikä se nykyään enää haittaa, kun on tottunut olemaan sukupuolettoman ja miehuuden välimaastossa. Pääasia, että saan toteuttaa itseäni aidon itseni mukaan. Niin pitkälle kun se fyysisesti on mahdollista.

        Toisaalta tunnen myötäiloa nähdessäni transmiehiä ja naisia, jotka on saavuttaneet prosessin myötä rauhan ja päässeet tasapainoon ja harmoniaan. Ovat onnellisia. Tuntuu se hyvältä myötäeläen, vaikka samalla bittersweetiltäkin.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Toisaalta tunnen myötäiloa nähdessäni transmiehiä ja naisia, jotka on saavuttaneet prosessin myötä rauhan ja päässeet tasapainoon ja harmoniaan. Ovat onnellisia. Tuntuu se hyvältä myötäeläen, vaikka samalla bittersweetiltäkin.

        Onneksi sinulla on tuo asenne. Valitettavasti tänä päivänä on lähes muotia, että itsensäkieltäjät haukkuvat transihmisiä todella törkeästi keskustelupalstoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sinulla on tuo asenne. Valitettavasti tänä päivänä on lähes muotia, että itsensäkieltäjät haukkuvat transihmisiä todella törkeästi keskustelupalstoilla.

        Ei tulis mieleenkään haukkua, päinvastoin liikutun kyyneliin lukiessani tai katsoessani elämäntarinoita, haastatteluja, blogeja, videoita.

        Koskettaa minuakin, vaikka olen valinnut toisen reitin elää elämäni trassukupuolisena. Niin tuttuja juttuja ja ajatuksia tulee vastaan, mitkä nostaa pintaan paljon tunteita.

        Myötäilo kuitenkin jää päällimmäiseksi, ihana juttu että monilla rimpuilu ristiriitojen kanssa loppui iloon ja onnellisuuteen. Eikä psykiatriselle tai hautaan.


      • J-a-n kirjoitti:

        Ei tulis mieleenkään haukkua, päinvastoin liikutun kyyneliin lukiessani tai katsoessani elämäntarinoita, haastatteluja, blogeja, videoita.

        Koskettaa minuakin, vaikka olen valinnut toisen reitin elää elämäni trassukupuolisena. Niin tuttuja juttuja ja ajatuksia tulee vastaan, mitkä nostaa pintaan paljon tunteita.

        Myötäilo kuitenkin jää päällimmäiseksi, ihana juttu että monilla rimpuilu ristiriitojen kanssa loppui iloon ja onnellisuuteen. Eikä psykiatriselle tai hautaan.

        Siitäkin kun voi saada iloa ja voimaa, että edes jotkut onnistuu ja kykenee toteuttamaan asioita, joiden toteutus itselle ei ole enää vaihtoehto.

        Mitään ei auta eikä hyödyttäisi katkeroitua, elämä kun on valintoja. Ja olen tehnyt valintani kuten hekin, jotka valitsi toisin. Mä ajattelen, että pääasia, että me yritetään jokainen elää mahdollisimman hyv elämä niillä eväillä mitä meillä on ja edes yrittää kunnioittaa jokaisen henkilökohtaisia ratkaisuja, vaikkei aina niitä täysin ymmärrettäisikään.

        Edistää hyvinvointia enemmän, kun torailu.


    • Minäkin olen transsukupuolinen transmaskuliini. Ennen mun lapsuudessa munlaisia sanottiin poikatytöiksi. Tyttöjä jotka elää ja pitkälti käyttäytyy biopoikien käytökseen verrattuna poikamaisesti.

      70-luvun lopulla ja 80-luvulla, kun olin lapsi, teini ja nuori 90-luvulla.

      Vaan enpä minä muista, että olisin murehtinut mitä olen vielä lapsena. Muistan kyllä halunneeni jo 4 ikäisenä kasvattaa komean parran aikuisena. Jotenkin oletin kasvavani mieheksi edes miettimättä varsinaisesti mitään sukuelimiä tai seksuaalista olemusta sukupuolien välillä.

      Se vaan tuntui päivänselvälle miettimättä syitä miksi.

      Tulin ikään, jossa unnutustarvetta alkoi olla ja jossain kohtaa tuli myös ensimmäiset haamutuntemukset peniksestä. Se oli hämmentävää. Jonka myötä aloin perusteellisemmin ymmärtää sukupuolten merkittävimmät erot anatomiassa ja sen, että olen jotenkin ehkä outo.

      Vielä myöhemmin kasvaessani päässäni alkoi pyöriä fantasia naisista ja sen kaltainen tarve, että aikuisena yhdyn naiseen penikselläni, jota mulla ei ole kuitenkaan.

      Yhä edelleen tuo tarve tulee pintaan, kun kiihotun ja harrastan seksiä soolona tai parina. Ja päässäni pyörii niin ikään fantasian kaltainen kuva, jossa minulla on penis ja olen yhdynnässä naisen kanssa, laukean naiseen ja jopa mielihyvä tuntemuksineen nivoutuu tuon "aivokuvan" ympärille.

      Siltikään en koskaan kokenut pettymystä, tuskaa peniksettömyydestäni. Ehkä koska olen tuon fantasiankaltaisen kanssa oppinut tulemaan toimeen seksuaalisena olentona.

      Varsinaista dysforiaa olen alkanut kokea vasta 13-14 ikäisenä, rinnoista ja kuukautisista. Kun rinnat kasvoi ja kuukautiset alkoi. Siihen asti olin elänyt sukupuolettomasti, poikatyypillisesti ja vapautuneesti. En paljon murehtinut tulevaa, kunnes se järkytys iski sitten tossa kohtaa.

      Tuohon asti elin jotenkin niin, että kaikki tapahtuu aikanaan ja ei niillä ollut niin merkitystä, sukupuolilla. Eikä ole oikeastaan vieläkään.

      Naiseus nyt jäi oppimatta ja omaksumatta kokolailla tyystin kaikenkaikkiaan. Olen aina luonnostaan ollut kiinnostunut poikien seurassa ollen enemmän miestyypillisemmistä jutuista.

      Kiinnosti isän tekemiset ja mukana oleminen eikä äidin tekemiset eikä hänen mukana oleminen. Jossain määrin siis kiinnitin pienestä pitäen isääni ja miesten tekemisiin mielenkiintoni ja jäi sitten se naisellisuuskin harjoiteltavaksi teini-ikään.

      Vaikeetahan se oli. Ja vaikka olen yrittänyt sosiaalisen paineen alla oppia naisellisuutta ja naisellisista jutuista kiinnostumista, niin väkinäistä se on. Niinpä mulla oli aina se lyhyt tukka, housut, unisex tyyli. Mahdollisimman mukava tyyli naisten vaatteissakin.

      Eli mahdollisimman unisex.

      Nykyään käytän miestenvaatteita ja unisex vaatteita. Naisten vaatteita en osta lainkaan, rintaliivit (urheiluliivit) nyt on kun mulla edelleen rinnat on.

      Dysforiaa on yhä edelleen rinnoista, mutta olen oppinut psyykkaamaan itseäni. Toteamalla, että niin kun on naisen kehoon syntynyt on rinnatkin luonnollisesti.

      Eli realismi on mun työkaluni. Millä perustelen vaikeat hetket itselleni hyviksi. Mutta olen aikeissa vielä käydä rintani pienennyttämässä ainakin niin pieniksi kuin mahdollista. Tai sitten pitää kerätä voimavarat ja mennä transpolille mastektomiaa toivoen.

      Yritän ainakin ensin selvitä pienennyksellä.

      Partahaaveista olen luopunut, miesmäisestä kropasta.. . Mun terveys ei kestäisi hormonihoitoja, eikä ne enää tunnu tarpeellisellekkaan, kun olen pärjännyt omilla psyyken työkaluillani niistä ajatuksista yli.

      Nykyään saa helposti jo tukea marssimalla lekuriin. Ennen piti vaan kestää ja kompensoida. Yrittää sopeutua ristiriitaisiin tunteisiin.

      • Ja kun hyväksyin sen, että persoona saa olla sukupuoleton, sukupuolityypillinen miten vaan niin on ollut helpompaa hyväksyä sekin etten naisena ole ihmistä kummempi, vaikka elän ja käyttäydynkin miestyypillisesti. Ja vaikkei kehoni täytäkkään mieleni kriteereitä.

        Mutta se on mikä se on. Mä sopeutan itseni siihen, niin pitkälle kun pystyn, hyväksymällä mitä se on, kehoni.


      • J-a-n kirjoitti:

        Ja kun hyväksyin sen, että persoona saa olla sukupuoleton, sukupuolityypillinen miten vaan niin on ollut helpompaa hyväksyä sekin etten naisena ole ihmistä kummempi, vaikka elän ja käyttäydynkin miestyypillisesti. Ja vaikkei kehoni täytäkkään mieleni kriteereitä.

        Mutta se on mikä se on. Mä sopeutan itseni siihen, niin pitkälle kun pystyn, hyväksymällä mitä se on, kehoni.

        Jos joku olis tarjonnut mulle sukupuolenkorjausta mahdollisuutta siihen, kun olin 13-14, olisin lähtenyt. Silloin oli tosi vaikeeta hyväksyä itsensä ja naiskehonsa.


      • Ei kukaan normaali poika unelmoi parrasta 4 vuotiaana , olet traumatisoitunut joskus tuolloin ja siinä se .


      • J-a-n kirjoitti:

        Jos joku olis tarjonnut mulle sukupuolenkorjausta mahdollisuutta siihen, kun olin 13-14, olisin lähtenyt. Silloin oli tosi vaikeeta hyväksyä itsensä ja naiskehonsa.

        Teiniangstia, se on normaalia tytöillekin.


      • Migone kirjoitti:

        Ei kukaan normaali poika unelmoi parrasta 4 vuotiaana , olet traumatisoitunut joskus tuolloin ja siinä se .

        Kyllä mun kavereissa on miehiä jotka on kertoneet odottaneensa, koska parta kasvaa. Eräänlainen miehistymisen riitti. Että höpöhöpö sulle traumoinesi. :)


      • Migone kirjoitti:

        Teiniangstia, se on normaalia tytöillekin.

        Ei vaan ahdistusta naisellistumisesta. Ehkä jos ikinä ei ois alkanu menkat eikä tissit kasvanu oisin ollu happy ja voinut elää onnellisena kuten siihenkin asti. Ilman et sukupuoleni pitää olla välttämättä mitään.


      • J-a-n kirjoitti:

        Kyllä mun kavereissa on miehiä jotka on kertoneet odottaneensa, koska parta kasvaa. Eräänlainen miehistymisen riitti. Että höpöhöpö sulle traumoinesi. :)

        Papan kanssa ajettiin partaa usein, hän oikeeta ja minä vaahtopartaa. Isälläni ja papalla olikin komeat parrat. Isälläni etenkin.

        On olemassa miehiä joita surettaa, kun parta ei kasva kunnolla.

        Mullahan voisi parta ja rintakarvat kasvaa jo pcos:ni takia. Hirsutismista puhutaan. Mummolla kasvoi ehdat viikset.

        Mulla on lähinnä ikuinen akne. Hyvä lihaskasvu.


      • Yym, meillä on pcos todettuna kolmessa sukupolvessa. Mummollani, hänen tyttärellään eli minun äidilläni ja mulla. Saa nähdä onko myös minun tyttärilläni.

        Mummolla kasvoi mustat viikset, äidillä taas ei muuta kuin ihokarvoja runsaasti, mustaa karvaa vatsassa odotusaikana, poskivillaa. Mulla iki akne.

        Mummo puhui olevansa aina kaksospuolikas, mies ja nainen, äiti taas kokee olevansa sukupuoleton hänellä myös tissien suhteen ei tykkää niistä, olis mielummin tissitön. Ja mun kuvaukset jo onkin tuolla.

        Sen tiedän, että äidillä on stressaava odotusaika, kun hänen sairaus uhkasi hänen hengissä pysymistä ja minun keskenmenoa. Ja on raportoitu stressiäitien korkeista mieshormonipitoisuuksista, joilla siis joidenkin tutkimusten mukaan yhteys sikiöiden aivojen kehitykseen. Mm. tyttösikiöiden maskuliinisoitumiseen, ns. miesaivoihin.

        Eli jos näin, en ole ollenkaan ihme vaan suorastaan juuri sellainen lopputulos, kun olettaa saatta tuossa valossa. Ja joo mun mieshormoniipitoisuudet on olleet verikokeissa korkeita. Voi selittää mm. androgyynistä ulkonäköä, lihaskasvua, aknea, miestyypillistä keskivartalolihavuutta.

        Että joo, on varmaan yhteys kyllä. Epäilemättä yhtään.


    • Anonyymi

      Kai sitä voi peniksen laittaa transmiehelle kun kerta voi pillun tehdä transnaisellekkin. Sekä ei se mitä jalkojen välissä ole määrittelee sitä mikä viralllisesri on. Tiedän yhden transnaisen kellä munat eikä mene leikkaukseen koska on panseksuaaali mutta kuitenkin hänen virallinen nimi on naisen nimi henkkareissa ym. kaikkialla ja hetu on naisen hetu.

      • Sitä on joko uros tai naaras , se näkyy jalkojen välistä .
        Onko maa litteä ? Voiko mies olla nainen ?
        Tokihan on naisellisilla piirteillä olevia miehiä ja toisinpäin vaan ei se tee kuitenkaan toisesta toista sukupuolta olevaa , ainoastaan omalaatuisen .
        Moni taitaa kuitenkin fanittaa vaan silvontaa ja luonnon kauneuden halveksuntaa...


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Sitä on joko uros tai naaras , se näkyy jalkojen välistä .
        Onko maa litteä ? Voiko mies olla nainen ?
        Tokihan on naisellisilla piirteillä olevia miehiä ja toisinpäin vaan ei se tee kuitenkaan toisesta toista sukupuolta olevaa , ainoastaan omalaatuisen .
        Moni taitaa kuitenkin fanittaa vaan silvontaa ja luonnon kauneuden halveksuntaa...

        Kai muistat sanoa penissyövän vuoksi penisamputaation kokeneelle, että jos haaroista ei penistä löydy et ole mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai muistat sanoa penissyövän vuoksi penisamputaation kokeneelle, että jos haaroista ei penistä löydy et ole mies?

        Ehkä jätetään vaan vastaamatta tuolle minimunatrollille :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai muistat sanoa penissyövän vuoksi penisamputaation kokeneelle, että jos haaroista ei penistä löydy et ole mies?

        Tuskin hän sinne pillua muovaile ja vaadi kutsuttavan neidiksi ?


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Tuskin hän sinne pillua muovaile ja vaadi kutsuttavan neidiksi ?

        Ei tietenkään, hän vaatii kutsuttavan mieheksi, vaikka mies on ainoastaan, jos housuissa on penis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään, hän vaatii kutsuttavan mieheksi, vaikka mies on ainoastaan, jos housuissa on penis.

        Kuvaamasi on uros , lievästi vammautunut sellainen .
        Onko tuo kovin epäselvä asia sinulle ?


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Kuvaamasi on uros , lievästi vammautunut sellainen .
        Onko tuo kovin epäselvä asia sinulle ?

        Ei, ajattelin vaan, kun sukupuolen näkee kuulemma aina vain kurkkaamalla housuihin.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3791
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3585
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3522
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2209
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2201
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1957
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1937
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      180
      1728
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1403
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe