Sri Lankassa Tähtiportti?

20

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi tämän päivän pahvipäät eivät osaa sitä käyttää.

    • Anonyymi

      Seiska aloitti, nyt oli iltalehden vuoro. Odotellaan rauhassa hesarin ufojuttua.

    • Anonyymi

      Nyt on kyllä "Iltiksen" toimittaja selvästi saanut yliannostuksen dänikeniä ;-)

      Miksi eivät saman tien kirjoittaneet sen olevan Atlantiksen kuninkaiden tyynynalus...

      • Anonyymi

        Niin. Ei ole muuta kuin pään aukomista eikä aitoa skepmisiä.

        Että ajattelit vain nauraa lähteelle? Miksi et virtsaa päälle?

        Lähteet ovat mielenkiintoiset, samaa symboliikkaa löytyy kolmesta paikasta kaukana toisistaan eikä kyseisessä kohteessa samaa symboliikkaa ole missään muussa löydöksessä. Historiallisesti puhutaan ajasta jolloin ei ollut käsitettä taiteiljan vapaus tai taiteilija.

        Ei tuo tietenkään suoraan tarkoita mitään ulkoavaruudellista mutta hyvin erikoislaatuinen ilmiö.

        Raamatussahan ei ole mitään vierasta vaan yli 90% kulttuurista lainaa muualta jeesustarinaa myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Ei ole muuta kuin pään aukomista eikä aitoa skepmisiä.

        Että ajattelit vain nauraa lähteelle? Miksi et virtsaa päälle?

        Lähteet ovat mielenkiintoiset, samaa symboliikkaa löytyy kolmesta paikasta kaukana toisistaan eikä kyseisessä kohteessa samaa symboliikkaa ole missään muussa löydöksessä. Historiallisesti puhutaan ajasta jolloin ei ollut käsitettä taiteiljan vapaus tai taiteilija.

        Ei tuo tietenkään suoraan tarkoita mitään ulkoavaruudellista mutta hyvin erikoislaatuinen ilmiö.

        Raamatussahan ei ole mitään vierasta vaan yli 90% kulttuurista lainaa muualta jeesustarinaa myöten.

        En tiedä miten sinut on koulutettu, mutta en tapaa virtsata tietokoneen päälle :D

        Vain koska eri kulttuureista löytyy toisiaan muistuttavaa symboliikkaa ei tarkoita, että kysymyksessä on neoliittinen nokialainen tai kivestä veistetty aikakone. Ilmeisesti tosin Iltiksen toimittaja viittaa asialle kintaalla ja haluaa Tsoukalosin seuraajaksi.

        >>>Ei tuo tietenkään suoraan tarkoita mitään ulkoavaruudellista mutta hyvin erikoislaatuinen ilmiö. >>>

        Ehkäpä sinun kannattaa lähestyä huolesi kanssa hra Nummista sitten, koska hänen listallaan on heti kättelyssä yhteydenpito avaruusmiehiin jonkunmallisessa vanhassa avaruusoopperassa:

        "Kenties se onkin ”tähtiportti”, jonka avulla voi siirtyä universumin toisiin kolkkiin? Tai pitää yhteyttä täällä joskus vierailleisiin ulkoavaruuden älykkäisiin olentoihin?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miten sinut on koulutettu, mutta en tapaa virtsata tietokoneen päälle :D

        Vain koska eri kulttuureista löytyy toisiaan muistuttavaa symboliikkaa ei tarkoita, että kysymyksessä on neoliittinen nokialainen tai kivestä veistetty aikakone. Ilmeisesti tosin Iltiksen toimittaja viittaa asialle kintaalla ja haluaa Tsoukalosin seuraajaksi.

        >>>Ei tuo tietenkään suoraan tarkoita mitään ulkoavaruudellista mutta hyvin erikoislaatuinen ilmiö. >>>

        Ehkäpä sinun kannattaa lähestyä huolesi kanssa hra Nummista sitten, koska hänen listallaan on heti kättelyssä yhteydenpito avaruusmiehiin jonkunmallisessa vanhassa avaruusoopperassa:

        "Kenties se onkin ”tähtiportti”, jonka avulla voi siirtyä universumin toisiin kolkkiin? Tai pitää yhteyttä täällä joskus vierailleisiin ulkoavaruuden älykkäisiin olentoihin?"

        Päätit laittaa sanoja suuhun mitä en sanonut. En väittänyt siitä mitään että se olisi erityisesti jotain. Kiintoisa se on ja historiallisesti (olen sitä koulutukseltani), se vaatii usemman muun lähteen löytymistä minkä avulla se voi laittaa kontekstiin, ihan niinkuin Raamatun tarinat.

        Nythän se on irti tutkijoille siitä konteksista minkä ne näkevät.

        Tietokone ei ole lähde ellet tutki tietokoneita, tässä primääri lähde on itse artefakti.

        Se on saamelainen vanha tapa virtsata sen päälle mitä ei ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätit laittaa sanoja suuhun mitä en sanonut. En väittänyt siitä mitään että se olisi erityisesti jotain. Kiintoisa se on ja historiallisesti (olen sitä koulutukseltani), se vaatii usemman muun lähteen löytymistä minkä avulla se voi laittaa kontekstiin, ihan niinkuin Raamatun tarinat.

        Nythän se on irti tutkijoille siitä konteksista minkä ne näkevät.

        Tietokone ei ole lähde ellet tutki tietokoneita, tässä primääri lähde on itse artefakti.

        Se on saamelainen vanha tapa virtsata sen päälle mitä ei ymmärrä.

        >>>Päätit laittaa sanoja suuhun mitä en sanonut.>>>

        Tarkoitatko kuseskeluinnostusta tässä?

        >>>En väittänyt siitä mitään että se olisi erityisesti jotain.>>>

        Miksi hitossa sitten syöksyt turistien houkuttelemiseen tarkoitetuilla fantasiajutuilla herkuttelevan toimittajan pikku sotilaaksi, jos et ole edes kiinnostunut jutun puolustamisesta?

        >>>Nythän se on irti tutkijoille siitä konteksista minkä ne näkevät.>>>

        Kiva kun huomasit, mutta sinun pitää edelleen sähköpostittaa tuo tiedotus sille ILTIKSEN TOIMITTAJALLE - ei minulle. Hemmetti, joillain ihmisillä on aivan merkillisiä refleksireaktioita ja kaiken lisäksi ne on suunnattu aivan vääriin henkilöihin.

        >>>Se on saamelainen vanha tapa virtsata sen päälle mitä ei ymmärrä.>>>

        Jep, varmasti peräisin Pirkka-Pekka Peteliuksen laajasta saamelaisen tietämyksen kokoelmasta :-D


    • Anonyymi

      Alieenit siis huuhto kultaa! Legendaarista! Olikohan Hautamäki ja Kagelbergin veljekset oikeesti alieeneja? Ja mitenköhän mahto Aspenissa petrooli riittää pitkiin siirtymiin? Jenkki-V8 on meinaan aika janonen inttergalaktisessa matkailussa!

    • Kullalla on ainutlaatuinen kyky johtaa informaatiota. Aliens and Cowboys- leffa kertoo aiheesta viihteellisessä muodossa.

      Koska vieras teknologia planeetallamme on todistettu, sille täytyy olla myös syynsä. En sano että se on kulta, vaan se on kokonaisuus josta suurimpana elämä.

      • Anonyymi

        "
        Koska vieras teknologia planeetallamme on todistettu, "

        Aha? Missäs yksikin vaatimaton todiste on?
        Painu siitä huitsin nevadaan valehtelemasta !


    • Anonyymi

      Jollekkin tämäkin kelpaa näemmä todisteeksi.

    • Anonyymi

      Kova on usko , herkillä kun on.

    • Anonyymi

      Jotenkin tuntuu varsin naurettavalta että jotkut kivimylpyrät mahdollistaisvat avaruusmatkailun ta että ne liittyisivät toisista tähtijärjestelmistä tulleiden kehittyneiden sivilisaatioiden keinovalkoimaan. Vähän samaa kuin että pyramidit olivat muuta kuin päällekäin ladottuja hiekkakiviä. Tässä on TAAS mennyt elokuvat, Hollywood ja todellisuus sekaisin ja jutut ovat alakaneet elämään omaa elämäänsä.

    • Anonyymi

      ..oikeastaan kummallisesti kirjoitettu juttu, ja huomiota saadaan tähtiportilla.. kiveen piirretystä kartasta ensimmäisinä havaintona on, jotta ulkokehällä on vain veden eläimiä, lemmikki- ja kotieläimetkin puuttuvat.. Kuva voi olla saaren kartta, lähimpien kylien kartta tms istumajärjestys..
      avaruus on Juttu nykyään ja saadaan asialle näkyvyyttä, miksi meristä, meritutkimukselle anneta samaa huomiota? kaivostoiminnankin luulisi olevan merenalla halvempaa kuin kolmen parsekin päässä seilaavalla kivellä?
      ..viimeaikaisissa amerikkalaisissa ufovideoissa lentävät laitteet on olleet merellä, voisiko olla, jotta ulkoavaruudelliset on ihan maalaisia? tai meriläisiä.. ?

      • Anonyymi

        Mihin tuhlaat diletantin arvuuttelua, kyläkartta…

        Se on kulttiesine, pölvästi.


    • Anonyymi

      Teleporttiin tarvitsisi periaatteessa useamman ydinvoimalan boottaamaan jotain jonnekin ja toiseksi edes tähtipölyä ei tällaisten energioiden kanssa jäisi jäljelle. Tähtiportti -never gonna happen. All I see in the future is more 5G tinnutus, robots taking your job and AI stealing your mind.

    • Anonyymi

      > Sri Lankassa Tähtiportti?

      Minusta kyse on ennemmin vanhasta Pac-Man-versiosta.

    • Anonyymi

      Tuollaisen kuvion tekeminen kiveen on työläs juttu. Aluksi on tasoitettava riittävän suuri alue ja vasta sitten voi ryhtyä itse kuvion tekemiseen. Kuviolla täytyi siis olla silloisessa kulttuurissa selkeä rationaalinen merkitys ja tarkoitus tekijöilleen, koska he niin suuritöisen kohteen tekivät.

      Ihmisillä on monenlaisia tapoja suhtautua asioihin joita hän ei tunne eikä ymmärrä, joista hän ei tiedä mitään: Ketjun vastaukset antavat esimerkkejä niistä.

      Mutta on parempiakin tapoja. En väitä että seuraavan analyysin kirjoittaja olisi oikeassa, mutta hänen suhtautumistapansa on OK.

      https://8916898.blogspot.com/2013/10/the-star-gate-of-sri-lanka.html

      • Anonyymi

        Yllä oleva uskis ei ymmärtänyt oikein historiaa. Sama vähän tässä. Kuvalla on tarkoitus on eri asia kuin rationaalinen merkitys. Nykypäivänä ne voivat olla samoja asioita.

        Kuva voi olla uskonnollisymbolinen tai kuvata jollain viittaussuhteella heidän tapaansa nähdä jokin fyysisen maailman ilmiö, tosin he eivät myöskään nähneet näiden välillä eroa koska maailmankäsitys oli uskonnollismytologinen ihan kuten monelle kristityllä edelleen mitkä täällä esittävät hekottelevia skeptikoita ja tieteellinen ajattelu ei oikein ilmene mitenkään. Onko joku eri mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllä oleva uskis ei ymmärtänyt oikein historiaa. Sama vähän tässä. Kuvalla on tarkoitus on eri asia kuin rationaalinen merkitys. Nykypäivänä ne voivat olla samoja asioita.

        Kuva voi olla uskonnollisymbolinen tai kuvata jollain viittaussuhteella heidän tapaansa nähdä jokin fyysisen maailman ilmiö, tosin he eivät myöskään nähneet näiden välillä eroa koska maailmankäsitys oli uskonnollismytologinen ihan kuten monelle kristityllä edelleen mitkä täällä esittävät hekottelevia skeptikoita ja tieteellinen ajattelu ei oikein ilmene mitenkään. Onko joku eri mieltä?

        Kuvalla on tarkoitus
        [Kuvalla on] rationaalinen merkitys.
        Kuva voi olla uskonnollisymbolinen
        [Kuva voi] kuvata jollain viittaussuhteella heidän tapaansa nähdä jokin fyysisen maailman ilmiö

        Hyvä että asia tuli selväksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe