keräätkö koirasi kakat ?

tyttö17

Pitääkö mielestäsi koiraa ulkoiluttaessa koiran kakat kerätä pussiin mukaan? Mä en oo ennen ees ajatellu asiaa ja oon antanu koiran kakkia ihan rauhassa tien reunaan. Enkä oo keränny jätöksiä pois. Mutta nyt olen saanut jo yhden valituksen asiasta. En asu missään keskustassa, eikä koirani kakkaa mihinkään kävely/pyöräteille. Kyllähän ne kakat maatuu. En ymmärrä miksi ne siellä joitakin haittaa. Olen kuullut myös että olisi tulossa laki, jonka mukaan voi saada sakot jos ulosteita ei kerää. Millon tällainen laki tulee voimaan? typerä laki, sanon minä! Meillä on koiralla vielä jatkuva vatsatauti, eikä ripulia juuri voi kerätä pois. eläinlääkärille ollaan soitettu ja ohjeita saatu, mut eipä oo auttanu..

toivon asiallisia vastauksia!!!

18

3805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cf

Ei se tähän mennessä ole niin hirveä työ ollut. Joskus on mukana yksi koira, joskus ollut kolmekin, mutta siinähän se menee... Jos ollaan ihan metsikössä lenkillä (siis ei millään lenkkeilyreitillä vaan tosiaan jossain hornan tuutissa), yritän potkia jätökset jonnekin ojaan tai kivenkoloon, mutta muuten kyllä noukin mukaan.

Jos koiran maha on löysällä jatkuvasti, kannattaa kysellä usean eläinlääkärin mielipiteitä, samoin kuin etsiä jostain käsiin ihminen, joka on erikoistunut ongelmakoiriin. Tuttavani koiralla ripuli oli psyykkistä laatua - se pelkäsi kotonaan olevaa akvaariota. ;P

• 3Xkoira

Hei!

Minä olen vasta tänä talvena kerännyt koirien kaikki kakat, sitä ennen keräsin vain häiritsevään paikkaan kuten keskelle tietä tehdyt kakat. Minusta metsään, ojaan ym. vastaavaan paikkaan tehdyt kakat voivat sinne jäädä, koska ne ei ketään siellä haittaa.

Minusta se kakkojen kerääminen on kuitenkin niin vaivatonta, että jos on koiran hankkinut niin kyllä ne jaksaa sieltä kerätäkin pois! Kyllähän joskus ärsyttää se kakkapussi kädessä kävellä pitkiäkin matkoja, kun ei roskiksia ole, mutta se on pieni hinta viihtyvyyden parantamisesta. Keväällä varsinkin ärsyttää kakat tien poskessa, kun niitä saa väistellä. Laskeskelin tässä, että yhdestä koirasta kertyy kuukauden aikana noin 60 kakkaa! Siitä voi vaan laskea paljonko se on talven aikana.

Koirista ja koiran kakoista kirjoitellaan yleisön osastoilla paljon. Jos me koiraihmiset voimme parantaa ihmisten asenteita koiria kohtaan niinkin pienellä asialla kuin kakkojen keräämisellä, niin eiköhän se ole vaivan arvoinen.

Mukavaa kesän odotusta kaikille!

• "sylvia"

Kyllä,kerään aina Kököt pois!
      Huolestuttavaa kun kerroit että koirallasi on aina
      vatsa löysä?Osta apteekista Attapekt(en muista mi-
      ten kirjoitetaan)nimistä "lääkettä" se on auttanut
      tilapäisiin häiriöihin ainakin meillä.

• Misfits

Niin, en ole vielä tähän mennessä kerännyt ainoatakaan läjää. Koira on minulla ollut n. 5 vuotta.
      Tosin koirani ei pasko jalkakäytäville tms.

• Susanna

mutta kommentoisin sun tota lakijuttuasi, että etkö ole ollut tietoinen että tuo koiran kakka -> rikesakko laki on ollut voimassa jo pitkään? Eli ei se tuu voimaan kun se ON JO voimassa!

• MIMI

Että kanataa kerätä kakat joka kerta pois joka paikasta kun käytät koiraasi ulkona meinaa mun kaveri sai varoituksen ja toisella kerralla se sai sakot ja kolmannella keralla ei mitään muuta kun se etä ne otivatkoiran pois koska hän ei keränyt koiran kakkoja maasta joten kanataa kerätä ne joka kerta ei siitä luulis olevan suurta vaivaa otaa ne pois maasta ite olen aina keränyt kakat pois maasta koska en halua että mulle käy samoin kun mun kaverille.

• koiras
        MIMI kirjoitti:

Että kanataa kerätä kakat joka kerta pois joka paikasta kun käytät koiraasi ulkona meinaa mun kaveri sai varoituksen ja toisella kerralla se sai sakot ja kolmannella keralla ei mitään muuta kun se etä ne otivatkoiran pois koska hän ei keränyt koiran kakkoja maasta joten kanataa kerätä ne joka kerta ei siitä luulis olevan suurta vaivaa otaa ne pois maasta ite olen aina keränyt kakat pois maasta koska en halua että mulle käy samoin kun mun kaverille.

Minkä niminen koira ja missä se nyt on? Eeronkadullako. Kuka otti pois ja millä perustein?
        Ei ollu ihan uskottava tarina.

• hape

Vastaukseni kysymykseesi on en. Koirani tekee jätöksensä ojaan, tai metsään, niin kauas, kun hihnastaan pääsee. Joka sinne menee kävelemään, kärsiköön. Ei sen luulisi ketään haittaavan, jos koiran ulosteita on 8 metrin päässä jalkakäytävältä metsään päin...

• kakattaka

Mutta potkaisen koirani kakat ojaan, pois kulkutieltä.

• Uffe

Itse en nykyisin kerää koirieni kakkoja kun asun sellaisella alueella missä on paljon peltoja ympärillä, mutta kun asuin Tikkurilan keskustassa niin siellä kyllä keräsin. Jos koirasi tekee tienvarteen niin ota vaikka joku keppi ja työnnä se kakka vähän pidemmälle. Ja koiran voi opettaa tekemään esim. ojaan tai johonkin puskan juureen niin silloin se ei haittaa muita (tai ei ainakaan pitäisi). Tosin ainahan noita valittajia löytyy.
      Jos koirasi on pitkään ripulilla, niin vie se ihmeessä eläinlääkärin vastaanotolle tutkittavaksi. Ei ole hyvä olla montaa päivää ripulilla, koira kun kuivuu niin kovin nopeasti.

• 2xhaukku

Koirat kakkivat yleensä metsikköön tai ojaan, mutta jos vahinko sattuu, sohaisen kakat kepillä tms. ojaan tien reunasta. Toinen koirista tosin osaa pidättää sellaiseen paikkaan, johon sitten annan luvan kakkia, jos on yrittänyt kakkia johonkin huonoon paikkaan.

• Kerää pois!

Totta hemmetissä ne on kerättävä. Eikä koiranpaska sitäpaitsi edes maadu kunnolla! Ja onhan se siellä tienvieressä ikävä seuraavalle koiralle, joka sottaa siihen edellisen paskaan itsensä.

Mielestäni jos ihminen on niin laiska, ettei se jaksa koiransa paskaa edes noukkia, ei tarvitse koiraa ollenkaan

Mistäköhän johtuu, että havaintoni mukaan koiranpaskoja vähiten keräävät ison koiran omistavat miehet. Ainakin näin täällä Vantaalla...

• Mimi

Mää asun täälä jkl seudulla ja täälä on se laki jo voimassa että jos jätää koiran kakkan maahan ja joku joka huomaa sen niin voi soitaa siitä poliisille niin sitää saa sakot tai jos vaika poliisi näkee. Joten en ole jätänyt koirani kakkoja maahan, joten kannataa olla ainenkin varovainen jos niitä ei kerää ja tuo sun koiran tilanne on kyllä vähä vaikea kieltämäättä mutta kanattaisi yriitää vähän otaa sitä maasta pois jos ei halua sakoja. Meinaa hyvässä tapauksessa voi olla että jos ätää useasti koiransa kakkan maahan ja on jo joskus saanut huomautksen tai sakot niin ne voi otaa koirankin sulta pois mun kaverille kävi niin.

• Ite Perkele

Veivät koiran? Mihin ne sen vei? Toi oli jo vähän liian paksua... Et usko siihen itsekkään.

• koiras
        Ite Perkele kirjoitti:

Veivät koiran? Mihin ne sen vei? Toi oli jo vähän liian paksua... Et usko siihen itsekkään.

Jos ne veikin kasvattajan. Ja koira jäi.

• paska-läjä

pitäisi kerätä oman koiransa kakka,jos se on esim. keskellä kävely-tietä,niin silloin mutta jos koira kakkaa kuitenkin ripulia,niin silloin voisi edes vähän peittää sitä jollain hiakalla tai jollain semmosella.(ei oo kiva astuu koiran kakkaan kaskellä tietä!!!)

• Kira

en kerää

• maatuva tavara pussiin?

En kerää. Joku kirjoitti että ne pitää kerätä koska "eihän koiranpaska edes maadu kunnolla". No ei vissiin, ei muovipussissa ainakaan!!! Eikä asfaltilla. Muuten kyllä. Olenpa tätä nyt ihan asioikseni tarkkaillut ja todistanut että kyllä se vaan maatuu. Koiranpaskan keruu on vähän kun jos kompostin pakkaa jätesäkkiin ja vie kaatopaikalle. Ei se säkki mihinkään maadu, eikä siten sen sisältökään.

Näin täällä päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      185
      6671
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      153
      1905
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1628
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1350
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      50
      1101
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      1011
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      982
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      917
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      901
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      859
    Aihe