Microsoft vie pc:n pilveen

Anonyymi

Microsoftin kerrotaan suunnittelevan uutta palvelua, jossa pc-konetta voi käyttää täysin pilvipohjaisesti. Windows 10 Cloud PC olisi näillä näkymin tulossa tarjolle usealla erilaisella laitekokoonpanolla.

Pc as a service on konsepti, jossa käyttäjä voi käyttää tietokonetta pilven kautta. Windows 10 Cloud PC olisi nimensä mukaisesti rakennettu Windows 10:n varaan. Lisäksi palvelu hyödyntäisi Windows Remote Desktop -etätyöpöytää.

Maksullinen palvelu sisältäisi erilaisia laitekokoonpanoja käyttäjän tarpeen mukaan. Tarjolla olisi ainakin keskiverto, raskas ja edistyneempi käyttö. Keskiverto sisältäisi 4 gigatavua ram-muistia, ja raskaansarjan palvelu 8 gigatavua sekä kaksi virtuaalista suoritinta.

29

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on sitten Warettamisen kuolinisku. Eikä huumeruiskuja ostella verkkokaupoista.

      • Anonyymi

        Saako mikkisofta sitten sakot, jos waretaa sen pilveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako mikkisofta sitten sakot, jos waretaa sen pilveen.

        Alkoi tympiin w10llä leikkiminen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoi tympiin w10llä leikkiminen..

        Windows jatkaa laskuaan!
        tän päivän luvut Android 40.17% Windows 32.39%


      • Anonyymi

        Windows-päivitys tarjoili sinistä ja vihreää kuolemanruutua – älä kuitenkaan vielä huolestu

        Tulevasta Windows 10:n suurpäivityksestä on paljastunut vakavia bugeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows jatkaa laskuaan!
        tän päivän luvut Android 40.17% Windows 32.39%

        Ohjelmistoyhtiö Adobe laittoi jakeluun korjauksen Acrobat- ja Reader-ohjelmistojen kriittiseen haavoittuvuuteen. Ohjelmistoja käytetään yleisesti pdf-tiedostojen lukemiseen ja käsittelyyn.

        Traficomin alaisen Kyberturvallisuuskeskuksen mukaan aukko on jo rikollisessa käytössä.

        – Adoben tietojen mukaan haavoittuvuutta on käytetty jo aktiivisesti hyväksi ainakin Windows-laitteilla. Haavoittuvuutta hyväksikäyttämällä hyökkääjän on mahdollista syöttää mielivaltaisesti koodia käyttöjärjestelmään asentaen esimerkiksi haitallisia sovelluksia tai korottaakseen hyökkääjän käyttöoikeuksia, Kyberturvallisuuskeskus sanoo tiedotteessaan.

        Ohjelmiston käyttäjät voivat asentaa korjauksen valitsemalla Ohje > Tarkista päivitykset. Korjauksen pitäisi asentua myös automaattisesti, kun ohjelmisto havaitsee sellaisen olevan saatavilla.


      • Anonyymi

        Koneesta tulee pelkkä kuvan näyttölaite.


    • Anonyymi

      8 gigaa ja 2 virtuaalisuoritinta ei riitä pelaamiseen...

      • Anonyymi

        "8 gigaa ja 2 virtuaalisuoritinta ei riitä pelaamiseen..."

        Pelaamista varten on olemassa ihan omat laitteensa, tietokoneet ei ole tarkoitettu pelaamisen.


    • Anonyymi

      Vuosikymmeniä takaperin oli keskustietokone ja tyhmiä päätteitä.
      Kohta on pilvi ja tyhmiä päätteitä.

      • Anonyymi

        Viisaita päätteitä ei ole koskaan ollutkaan!


    • Anonyymi

      Kuulostaa yksinkertasesti virtuaalikoneessa ajettavalta Windowsilta, eli mikä tuossa nyt niin ihmeellistä on? Esimerkiksi Linuxia on oinut käyttää etänä virtualikoneilta jo ikuisuuden ajan. Ja onnistuuhan se Windowsillakin. Lisäksi Linuxia on oinut muutenkin käyttää täysin etänä jo ikuisuuden ajan.

      • Anonyymi

        UNIXiin (Linuxiin) ei ole tarvinnut mitään virtuaalista sen käyttämiseksi, koska Linuxissa on ollut etäyhteysmahdollisuudet jo aikojen alusta alkaen, päätteellä, telnet:illä, ssh:lla, vnc:llä muutamilla muilla RDP -ratkaisuilla, siis jo vuosikymmenien ajan, jo ennen kuin mistään windowsista tiedettiin niin yhtään mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UNIXiin (Linuxiin) ei ole tarvinnut mitään virtuaalista sen käyttämiseksi, koska Linuxissa on ollut etäyhteysmahdollisuudet jo aikojen alusta alkaen, päätteellä, telnet:illä, ssh:lla, vnc:llä muutamilla muilla RDP -ratkaisuilla, siis jo vuosikymmenien ajan, jo ennen kuin mistään windowsista tiedettiin niin yhtään mitään!

        vnc:llä saa winkkari-koneisiin yhteyden? X11-ikkunoinnissa on sisäänrakennettuna etäkäyttö, jossa ohjelman ikkunointi ponnahtaa sen koneen näytölle, jolta se ajetaan. Vaatii ssh:lle lisäparametrin tosin jotta toimisi. Ja jos root-oikeuksilla haluaa toimivan, niin sitten xauth-tiedoston kopiointia!
        Tässä uudistuksessa on kai se taustalla, että kun etäyhteydet otetaan serveri-puolella, ei win-hakkeri pääse väliin sorkkimaan: ei vaikka haluaisi! Ainoa ohjelma omalla koneella on luultavasti siis selain?


    • Anonyymi

      Varmasti nerokas ratkaisu pelaamiseen, ei tarvitse ostaa 4000e pelikonetta jos pelaa vaan pari kertaa kuussa. Ainut vaan että netin nopeus saattaa aiheuttaa pullonkaulan mikäli se ei ole riittävän nopea.

      • Anonyymi

        8 gigaa ja 2 virtuaalisuoritinta ei riitä pelaamiseen, ja siinä ei edes ole näytönohjainta, niin siinäpähän pelaat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8 gigaa ja 2 virtuaalisuoritinta ei riitä pelaamiseen, ja siinä ei edes ole näytönohjainta, niin siinäpähän pelaat...

        Idea on vasta uusi. Se kehittyy jatkuvasti ja pilvipelaaminen on lähitulevaisuudessa yhtä jouhevaa kuin nyt pöytäkoneilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idea on vasta uusi. Se kehittyy jatkuvasti ja pilvipelaaminen on lähitulevaisuudessa yhtä jouhevaa kuin nyt pöytäkoneilla.

        Ei ole. Tässä ei ole niin maan yhtään mitään uutta! Ensimmäinen viritys mistään tällaisesta oli jo vuosituhannen vaihteessa, kun Microsoft toi markkinoille sen jonkun remote-desktop tai vastaavan virityksen windows NT -ympäristöön...

        Tämän lisäksi, mm. Citrix ja VMWare ovat tarjonneet tätä samaa...

        Tällainen on mahdollista myös VirtualBoxin avulla, jolla voi tehdä virtuaalikoneen, ja ottaa siihen etäyhteyden, ja saada käyttöön juurin sen määrän resursseja kuin mitä virtuaalikoneelle on allokoitu...

        Tässä ei ole mitään uutta, ei niin ei yhtään mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Tässä ei ole niin maan yhtään mitään uutta! Ensimmäinen viritys mistään tällaisesta oli jo vuosituhannen vaihteessa, kun Microsoft toi markkinoille sen jonkun remote-desktop tai vastaavan virityksen windows NT -ympäristöön...

        Tämän lisäksi, mm. Citrix ja VMWare ovat tarjonneet tätä samaa...

        Tällainen on mahdollista myös VirtualBoxin avulla, jolla voi tehdä virtuaalikoneen, ja ottaa siihen etäyhteyden, ja saada käyttöön juurin sen määrän resursseja kuin mitä virtuaalikoneelle on allokoitu...

        Tässä ei ole mitään uutta, ei niin ei yhtään mitään!

        Teknisesti tässä ei kenties olekaan mitään uutta, mutta Microsoftilla on prosessointivoimaa tarjota tällaista palvelua. Jos ostaisin sen 4000e pelikoneen pelaamiseen niin mihin minä sitten enää tarvitsisin sitä etäyhteyttä? Sehän tässä juuri on idea, ettei omaa (tehokasta) hardwarea tarvitse hankkia.


      • Anonyymi

        PS5 ei maksa noipaljoo, mutta on parempi pelaamiseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teknisesti tässä ei kenties olekaan mitään uutta, mutta Microsoftilla on prosessointivoimaa tarjota tällaista palvelua. Jos ostaisin sen 4000e pelikoneen pelaamiseen niin mihin minä sitten enää tarvitsisin sitä etäyhteyttä? Sehän tässä juuri on idea, ettei omaa (tehokasta) hardwarea tarvitse hankkia.

        Pelien pelaamisessa ensiarvoisessa asemassa on myäs näytönohjain, ja tuossa palvelukuvauksessa mainittiin vain 8G muistia ja 2 virtuaalista suoritinta, Kuinkas siis pelaat? Kuinka ajattelit käyttää tätä palvelua jos ei ole mitään näytönohjainta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelien pelaamisessa ensiarvoisessa asemassa on myäs näytönohjain, ja tuossa palvelukuvauksessa mainittiin vain 8G muistia ja 2 virtuaalista suoritinta, Kuinkas siis pelaat? Kuinka ajattelit käyttää tätä palvelua jos ei ole mitään näytönohjainta?

        Esimerkiksi Azuressa virtuaalikoneeseen voi laittaa ytimiä niin paljon kuin haluaa. Olen varma että myös tuki näytönohjaimille tulee jossain vaiheessa.


    • Anonyymi

      Microsoft selvästi toteuttaa jotain agendaa.

      Vanhat windowsit (98, 98SE, Millennium ja 2000) toimivat mainiosti 100% paikallisesti, eli eivät vaadi nettiyhteyttä.

      Ainoa harmi, että noille ei saa modernia web -selainta.

      Ehkä pitäisi kehittää web -selain, jossa itse selain toimisi Linuxissa esim. Raspberry Pi -alustalla, mutta sen selaimen käyttöliittymä toimisi vaikkapa windows 2000 -käyttöjärjestelmässä.

      Näin olisi samassa koneessa käytettävissä sekä paikallinen käyttö ilman web -pakkoa että myös web -selaimen käyttöliittymä.

      Teknisestihän sillä ei ole käyttäjän kannalta väliä, että se varsinainen selaikoodi toimii Linuxissa esim. Raspberry Pi -alustalla.

      • Anonyymi

        Voit asentaa windows 2000 -käyttöjärjestelmän, asentaa siihen VNC Viewer -sovelluksen, sitten asennat Linuxin RPI:hin, ja siihen VNC Server. Sitten vain otat sillä windows 2000 -käyttöjärjetelmällä VNC -yhteyden RPI -koneeseen ja käynnistät selaimen, niin siinä se. Ei ole vaikeaa lainkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit asentaa windows 2000 -käyttöjärjestelmän, asentaa siihen VNC Viewer -sovelluksen, sitten asennat Linuxin RPI:hin, ja siihen VNC Server. Sitten vain otat sillä windows 2000 -käyttöjärjetelmällä VNC -yhteyden RPI -koneeseen ja käynnistät selaimen, niin siinä se. Ei ole vaikeaa lainkaan!

        " windows 2000 -käyttöjärjestelmän, asentaa siihen VNC Viewer -sovelluksen"

        Onko VNC Viewer -sovelluksesta tarjolla sellainen versio, joka toimii windows 2000 -käyttöjärjestelmässä ?

        Monestihan nykysovellukset laaditaan niin, ettei ne toimi vanhoissa käyttöjärjestelmissä.


    • Anonyymi

      Eli Microsoft kopioi Googlea ja sen Chrome OS-järjestelmää.....

      • Anonyymi

        Office 365 tuli jo aikoja sitten, niin ei se enää ollut kuin ajan kysymys että koska loppu windowskin menee nettiin... Tämä syö sitten myös marrkinoita Citrix ja VMWare asiakkailta, jun yritykset eivät enää tarvitse näitä lainkaan kun kaikki on jo ihan pilvessä muutenkin...


    • Anonyymi

      Koneeni resurssienhallinnassa seisoo jo paikallisen levyn (C:) paikalla OneDrive. Onko koneeni jo pilvessä?

      • Anonyymi

        Poista nyt se w10, kun se ei toimi!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe