Kälviäinen-Perlinen

Mumma

Inkeriläinen Valentina etsii isoäitinsä Katri Perlisen os. Kälviäisen sukua ja juuriaan Suomesta. Kerro jos sinulla on tietoa heistä tai olet itse sukulainen.

34

3146

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsinyt

      Hiski-tiedostosta löytyy seuraavaa:

      19.9.1852 on Pietarin Suomalainessa Marian SRK:ssa syntynyt:

      Katrin Kälviäinen.

      Hänen isänsä on Magnus Staffansson Kälviäinen ja äitinsä Anna Haapakapio.

      • Mumma

        Olen kyllä tutkinut hiskistä, mutta Katrin isä oli Mikko Kälviäinen ja aviomies Mikko Perlinen 1883-1938. Luultavasti Katrikin on syntynyt joskus
        1880-1900.


      • Kati
        Mumma kirjoitti:

        Olen kyllä tutkinut hiskistä, mutta Katrin isä oli Mikko Kälviäinen ja aviomies Mikko Perlinen 1883-1938. Luultavasti Katrikin on syntynyt joskus
        1880-1900.

        Hei

        Olen hitaalla tahdilla käynyt Kälviäisen sukua läpi. Omat esi-isäni ovat tämän hetkisen selvityksen perusteella Hirvensalmen suunnalla, mutta pappilan ja sen myötä kirkonkirjojen useat palot ovat vaikeuttaneet hakua. Olen yrittänyt parsia sukua kasaan osittain hakuammunnalla, ainakin Suomessa harvinaisen sukunimemme perusteella. Käsittääkseni sukunimi, ja ehkä koko sukukin, on alunperin Viipurista lähtöisin.

        Mainittuun Katriin en valitettavasti ole vielä törmännyt.


      • Mumma
        Kati kirjoitti:

        Hei

        Olen hitaalla tahdilla käynyt Kälviäisen sukua läpi. Omat esi-isäni ovat tämän hetkisen selvityksen perusteella Hirvensalmen suunnalla, mutta pappilan ja sen myötä kirkonkirjojen useat palot ovat vaikeuttaneet hakua. Olen yrittänyt parsia sukua kasaan osittain hakuammunnalla, ainakin Suomessa harvinaisen sukunimemme perusteella. Käsittääkseni sukunimi, ja ehkä koko sukukin, on alunperin Viipurista lähtöisin.

        Mainittuun Katriin en valitettavasti ole vielä törmännyt.

        Täytyy kai uskoa, että Katri Perlinen os. Kälviäinen on syntyjään Inkeristä, vaikka sieltäkin on melkein mahdoton saada tietoja. Sanovat vain, että saksalaiset hävittivät sodan aikana heidän papereitaan. Minulla on Katrista kuva, joka on otettu Siperiassa.


      • Mumma kirjoitti:

        Olen kyllä tutkinut hiskistä, mutta Katrin isä oli Mikko Kälviäinen ja aviomies Mikko Perlinen 1883-1938. Luultavasti Katrikin on syntynyt joskus
        1880-1900.

        Mun pappa oli mikko perlinen, mutta kuoli muistaakseni 1940.


      • Mumma kirjoitti:

        Täytyy kai uskoa, että Katri Perlinen os. Kälviäinen on syntyjään Inkeristä, vaikka sieltäkin on melkein mahdoton saada tietoja. Sanovat vain, että saksalaiset hävittivät sodan aikana heidän papereitaan. Minulla on Katrista kuva, joka on otettu Siperiassa.

        Minulla on jossain kuva Vuolen kylän ihmisitä. Ovat jonkin ison talon rapuilla. oli muistaakseni 4 eri sukua. Perliset yksi niistä.


      • sarkutti
        Mumma kirjoitti:

        Täytyy kai uskoa, että Katri Perlinen os. Kälviäinen on syntyjään Inkeristä, vaikka sieltäkin on melkein mahdoton saada tietoja. Sanovat vain, että saksalaiset hävittivät sodan aikana heidän papereitaan. Minulla on Katrista kuva, joka on otettu Siperiassa.

        vahinko, että Mumma ei ole tällä sivulla enää.
        Mulla ois ollu kuva missä on Katri Kälviäinen-Perlinen.


      • Kati kirjoitti:

        Hei

        Olen hitaalla tahdilla käynyt Kälviäisen sukua läpi. Omat esi-isäni ovat tämän hetkisen selvityksen perusteella Hirvensalmen suunnalla, mutta pappilan ja sen myötä kirkonkirjojen useat palot ovat vaikeuttaneet hakua. Olen yrittänyt parsia sukua kasaan osittain hakuammunnalla, ainakin Suomessa harvinaisen sukunimemme perusteella. Käsittääkseni sukunimi, ja ehkä koko sukukin, on alunperin Viipurista lähtöisin.

        Mainittuun Katriin en valitettavasti ole vielä törmännyt.

        Olen myös sitä mieltä, että Kälviäisen Viipurin(Metsäpirtti)


      • sapa-65 kirjoitti:

        Mun pappa oli mikko perlinen, mutta kuoli muistaakseni 1940.

        Perlinen Mikael (Mihail) Jaakon poika (Jakovlevič), syntynyt v.1890. Syntymäpaikka: Leningradin alueen Kuivasin piirin Pieni Suojalan kylä, suomalainen, puolueeton, kirvesmies. Asui Tomskin alueen Čainskin piirin Mineevkan kylässä. Vangittu 16.08.1937. Tuomittu 22.09.1937 syytettynä osallisuudesta vallankumouksenvastaisen monarkistijärjestön toimintaan. Teloitettu 3.10.1937. Rehabilitoitu syyskuussa v.1958. Muistokirja: Tomskin alue.


      • määräys

        Päätös
        HETi suomeen


    • Mirolo88

      Minä olen sukua Perlisille Olen Perlinen

      • Niin minäkin :)


      • sapa-65 kirjoitti:

        Niin minäkin :)

        Niin minäkin


    • Mummonhammas

      Vieläkö Valentina etsii tietoja isoäidistään? Minulta saattaisi jotain löytyä, jos vain saisin vähän lisätietoja.

      • alyra

        Valentina edeleen etsi sukua Suomeessa ja Inkerinmaalla.
        Mummonhammas voisitteko kirjoittaa mita aiheetta teilla on?


      • Mummonhammas
        alyra kirjoitti:

        Valentina edeleen etsi sukua Suomeessa ja Inkerinmaalla.
        Mummonhammas voisitteko kirjoittaa mita aiheetta teilla on?

        Olen itse Valkeasaaren Kälviäisten jälkeläinen. Minulla on tietoja heistä lähinnä 1800-luvulta. Mikko Kälviäisiäkin löytyy parikymmentä. Valitettavasti ei kuitenkaan yhtään Katri Mikontytärtä, ei liioin yhtään Perlistä. Mutta jos saan lisätietoja: muistitietoja, perimätietoa, mitä vaan, mikä auttaa jäljittämisessä, voin katsella näitä Mikkoja sillä silmällä.


      • alyra
        Mummonhammas kirjoitti:

        Olen itse Valkeasaaren Kälviäisten jälkeläinen. Minulla on tietoja heistä lähinnä 1800-luvulta. Mikko Kälviäisiäkin löytyy parikymmentä. Valitettavasti ei kuitenkaan yhtään Katri Mikontytärtä, ei liioin yhtään Perlistä. Mutta jos saan lisätietoja: muistitietoja, perimätietoa, mitä vaan, mikä auttaa jäljittämisessä, voin katsella näitä Mikkoja sillä silmällä.

        Tällä vähän titoja:
        isä Kälviäinen Matti, asui 1930 luvulla Putkelovossa.
        äiti Sofia
        Lapset:
        Jaakko 1886
        Anna 1883 naimisissa Arikainen? Mies Virolainen Toivo Paavon poika, molemmat näyttelijät.
        Liisa naimisissa Husko
        Katri 1892 naimisissa Perlinen ( mummo)
        Sukulaisia Suomeessa.
        Kardu Matti Jaakon poika
        Vaske Matti Simon poika


      • Mummonhammas
        alyra kirjoitti:

        Tällä vähän titoja:
        isä Kälviäinen Matti, asui 1930 luvulla Putkelovossa.
        äiti Sofia
        Lapset:
        Jaakko 1886
        Anna 1883 naimisissa Arikainen? Mies Virolainen Toivo Paavon poika, molemmat näyttelijät.
        Liisa naimisissa Husko
        Katri 1892 naimisissa Perlinen ( mummo)
        Sukulaisia Suomeessa.
        Kardu Matti Jaakon poika
        Vaske Matti Simon poika

        Etsimäsi Kälviäiset ovat ilmeisesti Lempaalasta, jos Putkelova on sama kuin Vaskisavotan lähellä oleva Putkela. Myös sukunimi Vaske viittaa Lempaalaan. Minulla ei ole paljoakaan tietoja heistä, mutta yritän ottaa selvää. Oliko isä siis Matti eikä Mikko?

        Eila Lahti-Argutinan mukaan vuonna 1938 vangittiin Mikko Jaakonpoika Kälviäinen
        (s. 1913) Pietarin läänin Tutkalovassa. Olisikohan kysymyksessä väärinkirjoitettu Putkelova ja isä mainitsemasi Jaakko Kälviäinen?


      • alyra
        Mummonhammas kirjoitti:

        Etsimäsi Kälviäiset ovat ilmeisesti Lempaalasta, jos Putkelova on sama kuin Vaskisavotan lähellä oleva Putkela. Myös sukunimi Vaske viittaa Lempaalaan. Minulla ei ole paljoakaan tietoja heistä, mutta yritän ottaa selvää. Oliko isä siis Matti eikä Mikko?

        Eila Lahti-Argutinan mukaan vuonna 1938 vangittiin Mikko Jaakonpoika Kälviäinen
        (s. 1913) Pietarin läänin Tutkalovassa. Olisikohan kysymyksessä väärinkirjoitettu Putkelova ja isä mainitsemasi Jaakko Kälviäinen?

        Kiitos!
        Itse Valentina juri nyt on lomalla Liettuassa ja pyysi otta selvä hänen kysymyksista.
        Hänen mummon isä on Matti ,mutta Mikko Jaakonpoika voisi olla serku hänen äidille.
        Minun mielestä kylä oli Putkela. Tänä vuona hän kävi etsimassa juurija Vuolessa, mutta edes hautamaata ei ole säilinnyt.


      • Pekka Kälviäinen
        alyra kirjoitti:

        Kiitos!
        Itse Valentina juri nyt on lomalla Liettuassa ja pyysi otta selvä hänen kysymyksista.
        Hänen mummon isä on Matti ,mutta Mikko Jaakonpoika voisi olla serku hänen äidille.
        Minun mielestä kylä oli Putkela. Tänä vuona hän kävi etsimassa juurija Vuolessa, mutta edes hautamaata ei ole säilinnyt.

        Katri Kälviäinen Valkeasaaresta s.1877 kuoli 1942 Miehikkälän keskitysreirissä.

        http://poxoronka.ru/forum?func=view&id=700&catid=22


      • Pekka Kälviäinen
        Pekka Kälviäinen kirjoitti:

        Katri Kälviäinen Valkeasaaresta s.1877 kuoli 1942 Miehikkälän keskitysreirissä.

        http://poxoronka.ru/forum?func=view&id=700&catid=22

        1938 rangaistuja Kälviäisiä (karkotettu, 5-10v vankeustuomioita, teloitettuja):

        http://www.inkeri.ru/rep/peoples/?id=4512

        Itse olen Ylämaan (aik. Säkkijärvi) Sirkjärveltä Kälviäisen kylästä. Vanhin henkilö jonka olen saanut selville on Eskel Jöranson (Esko Yrjönpoika). Hän syntyi 1674 ja kuoli keväällä 1742. Hänellä oli ainakin kaksi poikaa Matti ja Erik, jonka jälkeläisiä kaikki Kälviäisen-kylän Kälviäiset ovat. Minua kiinnostaisi suuresti saada selville Inkerin Kälviäisten ja Säkkijärven Kälviäisten välinen mielestäni jopa todennäköinen yhteys. Inkerin suomalainen asutus on saanut alkunsa vuonna 1617 solmitun Stolbovan rauhan jälkeen. Ruotsi sain haltuunsa Inkerin tuolloin ja halusi asuttaa sen luterilaisilla. Inkeriin muuttikin runsaasti väkeä Karjan-Kannakselta ja Savosta. On mahdollista, että 1600-luvulla Kälviäiseltä on joku muuttanut Valkeasaareen tai Vuoleeseen. Miksei myös myöhemminkin: Kälviäiseltä muutti pois noin 1780 Hindrich Johanson perheineen. En ole löytänyt heistä jälkeäkään Suomesta. Ehkä Hindrich päätyi Inkeriin.


      • Heli
        Pekka Kälviäinen kirjoitti:

        1938 rangaistuja Kälviäisiä (karkotettu, 5-10v vankeustuomioita, teloitettuja):

        http://www.inkeri.ru/rep/peoples/?id=4512

        Itse olen Ylämaan (aik. Säkkijärvi) Sirkjärveltä Kälviäisen kylästä. Vanhin henkilö jonka olen saanut selville on Eskel Jöranson (Esko Yrjönpoika). Hän syntyi 1674 ja kuoli keväällä 1742. Hänellä oli ainakin kaksi poikaa Matti ja Erik, jonka jälkeläisiä kaikki Kälviäisen-kylän Kälviäiset ovat. Minua kiinnostaisi suuresti saada selville Inkerin Kälviäisten ja Säkkijärven Kälviäisten välinen mielestäni jopa todennäköinen yhteys. Inkerin suomalainen asutus on saanut alkunsa vuonna 1617 solmitun Stolbovan rauhan jälkeen. Ruotsi sain haltuunsa Inkerin tuolloin ja halusi asuttaa sen luterilaisilla. Inkeriin muuttikin runsaasti väkeä Karjan-Kannakselta ja Savosta. On mahdollista, että 1600-luvulla Kälviäiseltä on joku muuttanut Valkeasaareen tai Vuoleeseen. Miksei myös myöhemminkin: Kälviäiseltä muutti pois noin 1780 Hindrich Johanson perheineen. En ole löytänyt heistä jälkeäkään Suomesta. Ehkä Hindrich päätyi Inkeriin.

        Hei!
        Oletko törmännyt seuraaviin henkilöihin tutkiessasi Sirkjärven Kälviäisiä?

        Vihitty 8.7.1744 Kälfwiälä Enckl: Anders Christ:s: Maria Jörensd:r Willala

        He ovat esivanhempiani, muuttaneet Lappeelle Meurosen kylään. Mariasta on kyllä tietoa, mutta en saa liitettyä Anttia mihinkään enkä kehenkään. Antti on käyttänyt aluksi nimeä Kälviäinen ja sillä nimellä hänelle ovat syntyneet ensimmäiset lapsetkin.


      • pekka
        Heli kirjoitti:

        Hei!
        Oletko törmännyt seuraaviin henkilöihin tutkiessasi Sirkjärven Kälviäisiä?

        Vihitty 8.7.1744 Kälfwiälä Enckl: Anders Christ:s: Maria Jörensd:r Willala

        He ovat esivanhempiani, muuttaneet Lappeelle Meurosen kylään. Mariasta on kyllä tietoa, mutta en saa liitettyä Anttia mihinkään enkä kehenkään. Antti on käyttänyt aluksi nimeä Kälviäinen ja sillä nimellä hänelle ovat syntyneet ensimmäiset lapsetkin.

        Sorry Heli, että huomasin viestisi vasta nyt. Sirkjärven Kälviäisen talossa ei ole Antti Riston poikaa tuolta ajalta. Kirkonkirjat alkavat vasta vuodesta 1738, joten siitä aikaisempia tapahtumia on vaikea selvitellä kirkonkirjojen avulla. Olisikohan Kälfwiälä nykyinen Kälvälän kylä. Olisi mielestäni uskottavaa että Antti Riston poika olisi kälvälästä josta ei nyt ole kovinkaan pitkä matka Villalaan josta Maria Yrjöntytär on. Mutta mikä on Sirkjärven ja Lappeen Kälviäisten yhteys olisi tedella mielenkiintoista saada selville. Kuten myös Valkeasaaren ja Vuoleen Kälviäisten mahdollinen yhteys Sirkjärvelle ja/tai Lappeeseen.


      • pietarilainen
        Mummonhammas kirjoitti:

        Olen itse Valkeasaaren Kälviäisten jälkeläinen. Minulla on tietoja heistä lähinnä 1800-luvulta. Mikko Kälviäisiäkin löytyy parikymmentä. Valitettavasti ei kuitenkaan yhtään Katri Mikontytärtä, ei liioin yhtään Perlistä. Mutta jos saan lisätietoja: muistitietoja, perimätietoa, mitä vaan, mikä auttaa jäljittämisessä, voin katsella näitä Mikkoja sillä silmällä.

        Mummonhammas, voitko kirjoitta sähköosoiteseen:
        [email protected]
        asia koske Valkeasaarta.
        minun ki juuret sieltä.
        kiitos


      • Catherina (Katri) Matteuksen tytär (Matveevna)Kälviäinen , syntynyt v. 1891-1892. Syntymäpaikka: Leningradin alueen Parkalan piiri


      • Tinka78
        pietarilainen kirjoitti:

        Mummonhammas, voitko kirjoitta sähköosoiteseen:
        [email protected]
        asia koske Valkeasaarta.
        minun ki juuret sieltä.
        kiitos

        Hei! Tietääkö kukaan Helena lempisestä s1912/11 äiti luultavasti anna kälviäinen.Ja tietäisikö kukaan nikolai ukkosesta (s.1910) syntyneet valkeasaaressa.ollut naimisissa Helenan kanssa.nikolai on tullut Suomeen -43 ja kuollut Kotkassa -69
        [email protected]


    • Rinkelimies

      Älä itke Inkeri, ota rinkeli.

    • Inkerin tyttö
      • Inkerin tyttö

    • Mun pappa ja sen veli lähti joskus 1930 luvulla venäjältä Vuolen kylästä suomeen. Ne jotka jäi lähetettiin siperiaan. Kylä tuhottiin sodassa ja paperit myös. Tätini yritti selvittää sukujuuriamme venäjällä, muttei saanut mitään selville

    • pietarilainen

      Kälviläinen Jaako s.25.11.1864 Suomessa,Miehelelässä
      vaimo Anna Lankinen 1863-1918, molemmat kuolivat Valkeasaaressa,Myllykylässä.
      oikein uskovainen daptisti perhe
      lapset:
      Maria
      Katri
      Kristinas.Hyvinka v.1901, mies Sakari Reponen s. 1900
      Anna s1909 Pukkila--199? Kosalma,N-Karjala
      mies Nikolai Tyllinen s.1909 Valki-Myllykylä,kuoli 198? Kosalma
      Liisa s.1892 Pernio, mies Nikolai Reponen s.1886 Valki
      Nikolai s.1902-1906

      • pietarilainen

        yksi Kälviainen oli minun vaarin mummo.
        Lankisen Erikin Aatamin poijan vaimo Martta Kälviainen.
        s.molemmat n 1790-1880 luvulla Valkeasaaressa.
        toinen Kälviäinen oli sukulais Ammalainen Juhon s.1860
        vaimo Maria s.1860, heillä syntyi poika Tuomas s.21.9.1889 Valki--4.12.1960 Petroiskoi.
        Tuomaksen Juhon pojan lapsenlapsi elää Porissa.


    • maaritti1

      Moikka, etsin myös Perlinen, Heikki ja Susanna Perlinen os. Rekkonen- sukua/sukuja. Isoäidinäiti ja -isä. Synt. Vuoleessa 1883.

      • himaha50

        Hei, etsimäsi Susanna Perlinen on ymmärtääkseni isoisäni sisko, siis äitini täti. Etsin hänestä tietoja sukututkimukseen ja kyselysi pulpahti esiin. Muistan hänellä olleen Anna-Liisa -niminen tytär (lapsia Sirkka, Leo ... = pikkuserkkujani), hänestäkö lienee kysymys? Perlisten poikien nimistä muistan ainakin Matti ja Jukka. Susanna -täti ja isoisäni Mikko elivät Suomessa, muu perhe jäi valtaosin Venäjälle. Vanhempi sukupolvi nukkunut pois, äitisi pikkuserkkuja löytyy. 1990 -luvulla yksi Matti Rekkosen lapsenlapsista perheineen muuttanut myös Venäjältä Suomeen, asuvat nykyisin täällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe