Whatsapp joutui kovan kritiikin kohteeksi ympäri maailmaa vuoden alussa, kun palvelun omistaja Facebook ilmoitti muuttavansa sen käyttöehtoja. Whatsappin mukaan ne, jotka eivät hyväksy uusia käyttöehtoja, eivät enää pääse käyttämään sovellusta, vaikka itse käyttäjätunnusta ei poisteta.
Whatsappin uudet käyttöehdot ovat nippu lainopillisia ristiriitoja. Esim. käyttäjän tarkkojen sijaintitietojen käyttöä koskevat kohdat. Toisaalta vakuutetaan, ettei tietoja jaeta Facebookin kanssa, koska ko. tietoja ei yksinkertaisesti kerätä, mutta toisessa kohdassa kerrotaan täysin päinvastaista.
https://www.whatsapp.com/legal/updates/privacy-policy?lang=fi
==> We collect and use precise location information from your device with your permission.
https://faq.whatsapp.com/general/security-and-privacy/what-information-does-whatsapp-share-with-the-facebook-companies?lang=fi
==> We can’t see your shared location so we cannot and do not share this with Facebook.
Oletuksena sijaintitiedot ovat päällä kaikissa älypuhelimissa ja Whatsapp nimenomaan vaatii näiden päälle kytkemistä ja tietoihin pääsemistä sovelluksen asennusvaiheessa.
WhatsApp ja Facebook valehtelevat
Anonyymi
4
1266
Vastaukset
- Anonyymi
Vihaan somea mutta olen lasten takia Whatsuppelissa pakosti.
Mitä kaikkea pahaa siitä viemäristä valuu? - Anonyymi
Miksi ona nimi googlaamalla näkyy että olisin Facebookissa vaikka erosin heti aikanaan?
- Anonyymi
On taas jokin laiton algoritmi joka sanoo kaikkien olevan Facebookissa vaikka näin ei olisi?
Miten voi estää? - Anonyymi
Mikä on naamakirjan asiakaspalvelun sähköposti?
Haluan valheen heti pois.
Antaa typerän kuvan minusta jos kukaan luulee minun olevan tuolla viemärissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1686559Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1033064Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1031851Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am501575- 161297
Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko111290Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m131185"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?311165- 561140
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N751083