Honda CB500

Kuume

Onko kellään kokemuksia kyseisestä pyörästä?
Kuinka jaksaa kulkea yksi/kaksi päällä jne.
Ja mistä vuosimallista lähtien ulkokuori on pysynyt lähes samanlaisena, kuin esim.-00 mallissa?

25

6110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka
    • 600

      Usein täällä ehdotetaan CB 500 ensipyöräksi ja kehutaan pyörää mikä sinällään osittain pitää paikkansa. Siinähän on hyvä kestävä tekniikka, ja helppo käsiteltävyys. Mutta mutta mutta, kun se on vaan laiska. Muutaman ajokuukauden jälkeen tulee tilanne, että pyörä olisi vaihdettava isompaan. Ja siitä eroon pääseminen voi muodostua ongelmaksi.

      Eli minun mielestä kannattaisi ostaa kuussatanen. Ehkäpä CBR 600 tai CB 600 F Hornet voisi olla parempi vaihtoehto. Teho riittää varsin hyvin ja käsiteltävyys molemmissa pyörissä on hyvä. Sopii erittäin hyvin mm. ensipyöräksi.

      • Vanha Honda

        Ostin uuden viissatasen Hondan vuonna 1975 ja ajelen sillä edelleen. Mulle on riittänyt, jollekkin toiselle ei - makuasia siis.

        Todella surkuhupaisa tuo 600n väite: "Muutaman ajokuukauden jälkeen tulee tilanne, että pyörä olisi vaihdettava isompaan"

        Kaveri luulee olevansa joku uudelleensyntynyt Jarno Saarinen kun pystyy ottamaan nykyisestä CB500:sta kaikki ulos ekan kesän jälkeen.

        Kyllä noita näkee. Viime kesänä ajelin yhden Ducatin perässä. Suoralla jäin selvästi jälkeen mutta kaarteissa sain sen helposti kiinni. Sitten Ducatikuiski "avasi hanaa" jyrkässä kaarteessa noin 30...40 kn/h vauhdissa, jolloin perä lipsahti alta, kuski jäi asfaltille ja pyörä liukui vastapäiseen ojaan. Onneksi hänelle ei käynyt mitään ja kaveri keksi, että asfaltilla olikin hiekkaa. Kyllä nauratti kun kyselin, että missä sitä hiekkaa oikein on ja Dukatimies helotti naama punaisena.


      • hornet
        Vanha Honda kirjoitti:

        Ostin uuden viissatasen Hondan vuonna 1975 ja ajelen sillä edelleen. Mulle on riittänyt, jollekkin toiselle ei - makuasia siis.

        Todella surkuhupaisa tuo 600n väite: "Muutaman ajokuukauden jälkeen tulee tilanne, että pyörä olisi vaihdettava isompaan"

        Kaveri luulee olevansa joku uudelleensyntynyt Jarno Saarinen kun pystyy ottamaan nykyisestä CB500:sta kaikki ulos ekan kesän jälkeen.

        Kyllä noita näkee. Viime kesänä ajelin yhden Ducatin perässä. Suoralla jäin selvästi jälkeen mutta kaarteissa sain sen helposti kiinni. Sitten Ducatikuiski "avasi hanaa" jyrkässä kaarteessa noin 30...40 kn/h vauhdissa, jolloin perä lipsahti alta, kuski jäi asfaltille ja pyörä liukui vastapäiseen ojaan. Onneksi hänelle ei käynyt mitään ja kaveri keksi, että asfaltilla olikin hiekkaa. Kyllä nauratti kun kyselin, että missä sitä hiekkaa oikein on ja Dukatimies helotti naama punaisena.

        Mieti vielä ja osta 600 hornet,
        mukavampi ja hauskempi pyörä ja varmasti helpompi myydä joskus.


      • 600
        Vanha Honda kirjoitti:

        Ostin uuden viissatasen Hondan vuonna 1975 ja ajelen sillä edelleen. Mulle on riittänyt, jollekkin toiselle ei - makuasia siis.

        Todella surkuhupaisa tuo 600n väite: "Muutaman ajokuukauden jälkeen tulee tilanne, että pyörä olisi vaihdettava isompaan"

        Kaveri luulee olevansa joku uudelleensyntynyt Jarno Saarinen kun pystyy ottamaan nykyisestä CB500:sta kaikki ulos ekan kesän jälkeen.

        Kyllä noita näkee. Viime kesänä ajelin yhden Ducatin perässä. Suoralla jäin selvästi jälkeen mutta kaarteissa sain sen helposti kiinni. Sitten Ducatikuiski "avasi hanaa" jyrkässä kaarteessa noin 30...40 kn/h vauhdissa, jolloin perä lipsahti alta, kuski jäi asfaltille ja pyörä liukui vastapäiseen ojaan. Onneksi hänelle ei käynyt mitään ja kaveri keksi, että asfaltilla olikin hiekkaa. Kyllä nauratti kun kyselin, että missä sitä hiekkaa oikein on ja Dukatimies helotti naama punaisena.

        *Kaveri luulee olevansa joku uudelleensyntynyt Jarno Saarinen kun pystyy ottamaan nykyisestä CB500:sta kaikki ulos ekan kesän jälkeen.*

        Tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta, että pyrkisin olemaan Jarno Saarinen. En koe tarvitsevani ketään esikuvaa moottoripyöräillessäni. En todellakaan ole väittänyt pystyisin ekan kesän jälkeen ottamaan kaikki ulos CB500:ta. Onko siihen joku tarve?

        *Todella surkuhupaisa tuo 600n väite: "Muutaman ajokuukauden jälkeen tulee tilanne, että pyörä olisi vaihdettava isompaan"*

        Tunnen useampia, jotka ovat kokeneet 500 liian pieneksi jo ekan kesän jälkeen. Esim. ystäväni osti uutena Suzuki GS 500 ja samaisena kesänä kyllästyi ja osti Bandit 600. Kärsi rahallisesti, kuten sopii ymmärtää. Ja Banditissa toistaiseksi on riittänyt tehot tähän päivään saakka.

        Kuusatasessa on vähän enemmän tehoa, ja siihen ei kyllästy niin nopeasti. Ja kohtalaisen mukava viedä vielä sitä kyytiläistä. Kevyt ja sitä kautta hyvä käsiteltävyys. Ja kun hinta on suunnilleen sama niin en voi kuin ihmetellä miksi valita viissatku??? Valintani on tässä tilanteessa olisi CBR 600, CB 600 F tai joku muu kuussatku.


      • 600
        hornet kirjoitti:

        Mieti vielä ja osta 600 hornet,
        mukavampi ja hauskempi pyörä ja varmasti helpompi myydä joskus.

        Honda palstaa taaksepäin selatessa, joku kyseli ensipyöräksi Honda Hornettia. Ja kas kummaa vastaukseksi tuli, että sillä keulii kaasusta ympäri ja tulee pipi. Mielestäni aika uskomatonta pelottelua!?! Hornettia ei saa takapyörälle pelkällä kaasulla, ja ei myöskään ainakaan vanhempia CBR 600:ia.


      • No joo
        Vanha Honda kirjoitti:

        Ostin uuden viissatasen Hondan vuonna 1975 ja ajelen sillä edelleen. Mulle on riittänyt, jollekkin toiselle ei - makuasia siis.

        Todella surkuhupaisa tuo 600n väite: "Muutaman ajokuukauden jälkeen tulee tilanne, että pyörä olisi vaihdettava isompaan"

        Kaveri luulee olevansa joku uudelleensyntynyt Jarno Saarinen kun pystyy ottamaan nykyisestä CB500:sta kaikki ulos ekan kesän jälkeen.

        Kyllä noita näkee. Viime kesänä ajelin yhden Ducatin perässä. Suoralla jäin selvästi jälkeen mutta kaarteissa sain sen helposti kiinni. Sitten Ducatikuiski "avasi hanaa" jyrkässä kaarteessa noin 30...40 kn/h vauhdissa, jolloin perä lipsahti alta, kuski jäi asfaltille ja pyörä liukui vastapäiseen ojaan. Onneksi hänelle ei käynyt mitään ja kaveri keksi, että asfaltilla olikin hiekkaa. Kyllä nauratti kun kyselin, että missä sitä hiekkaa oikein on ja Dukatimies helotti naama punaisena.

        Kyllä vanhalla 500 fourilla viitsiikin ajella vaikka kuinka. Kulkee riittävästi, etenee kuin juna ja tunnelma huipussa.

        Vaan enpä usko, että samanlaista tunnelmaa löytyy uudemmasta 500:sta. Steriili muovipyörä, jonka mielellään vaihtaakin jo seuraavana vuonna toiseen.
        Vikaa ei varmasti ole, mutta se 'jokin' puuttuu.


      • Vanha Honda
        600 kirjoitti:

        *Kaveri luulee olevansa joku uudelleensyntynyt Jarno Saarinen kun pystyy ottamaan nykyisestä CB500:sta kaikki ulos ekan kesän jälkeen.*

        Tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta, että pyrkisin olemaan Jarno Saarinen. En koe tarvitsevani ketään esikuvaa moottoripyöräillessäni. En todellakaan ole väittänyt pystyisin ekan kesän jälkeen ottamaan kaikki ulos CB500:ta. Onko siihen joku tarve?

        *Todella surkuhupaisa tuo 600n väite: "Muutaman ajokuukauden jälkeen tulee tilanne, että pyörä olisi vaihdettava isompaan"*

        Tunnen useampia, jotka ovat kokeneet 500 liian pieneksi jo ekan kesän jälkeen. Esim. ystäväni osti uutena Suzuki GS 500 ja samaisena kesänä kyllästyi ja osti Bandit 600. Kärsi rahallisesti, kuten sopii ymmärtää. Ja Banditissa toistaiseksi on riittänyt tehot tähän päivään saakka.

        Kuusatasessa on vähän enemmän tehoa, ja siihen ei kyllästy niin nopeasti. Ja kohtalaisen mukava viedä vielä sitä kyytiläistä. Kevyt ja sitä kautta hyvä käsiteltävyys. Ja kun hinta on suunnilleen sama niin en voi kuin ihmetellä miksi valita viissatku??? Valintani on tässä tilanteessa olisi CBR 600, CB 600 F tai joku muu kuussatku.

        Kyllä tuota kuulee silloin tällöin, seiskapuolikaskin jää joillekin äkkiä pieneksi.

        Valaiskaa nyt viisaammat - mikä siinä pyörässä jää pieneksi? Eikö tehot riitä vai loppuvatko ajo-ominaisuudet? Millaisessa tilanteessa ongelma esiintyy?


      • 600
        Vanha Honda kirjoitti:

        Kyllä tuota kuulee silloin tällöin, seiskapuolikaskin jää joillekin äkkiä pieneksi.

        Valaiskaa nyt viisaammat - mikä siinä pyörässä jää pieneksi? Eikö tehot riitä vai loppuvatko ajo-ominaisuudet? Millaisessa tilanteessa ongelma esiintyy?

        *Eikö tehot riitä vai loppuvatko ajo-ominaisuudet?*

        Ajo-ominaisuuksilta varmasti aivan hyvä pyörä, ja kokenut kuljettaja vie mutkapätkällä pyörää varmasti niin että pysyy jopa kuussatasen perässä. Mutta kyllä viissatanen on niin luonteeton ja tylsä kone. Siihen vaan kyllästyy vuoren varmasti ja nopeasti.

        *Millaisessa tilanteessa ongelma esiintyy?*

        Ihan varmasti ainakin kakspäällä ajettaessa, ja voin väittää että kukaan ei nauti siitä tilanteesta. Ongelmia tuottaa mm. kakspäällä ajo, vastatuuli, rekanohitus, ja kaikki nämä ongelmat yhtäaikaa vie nautinnon ajoreissusta. Ja tätä aikansa, niin on aika tehdä myynti-ilmoitus. Etsiä tarvittava määrä välirahaa esim. kuusatasen ostoon.


      • CB500
        600 kirjoitti:

        *Eikö tehot riitä vai loppuvatko ajo-ominaisuudet?*

        Ajo-ominaisuuksilta varmasti aivan hyvä pyörä, ja kokenut kuljettaja vie mutkapätkällä pyörää varmasti niin että pysyy jopa kuussatasen perässä. Mutta kyllä viissatanen on niin luonteeton ja tylsä kone. Siihen vaan kyllästyy vuoren varmasti ja nopeasti.

        *Millaisessa tilanteessa ongelma esiintyy?*

        Ihan varmasti ainakin kakspäällä ajettaessa, ja voin väittää että kukaan ei nauti siitä tilanteesta. Ongelmia tuottaa mm. kakspäällä ajo, vastatuuli, rekanohitus, ja kaikki nämä ongelmat yhtäaikaa vie nautinnon ajoreissusta. Ja tätä aikansa, niin on aika tehdä myynti-ilmoitus. Etsiä tarvittava määrä välirahaa esim. kuusatasen ostoon.

        Tälle luonteetomalle ja tylsälle pyörälle on ainakin
        Englannissa olemassa oma rata-ajo- merkkiluokka!

        Kyllä viissatanen kulkee vastatuulessakin sen 120
        täydellä kuormalla. Väittäisin, että CB500 on kyyti-
        läiselle tiloiltaan väljempänä mukavampi kuin monet
        kyykyt.

        Rekoista olen ainakin toistaiseksi päässyt ohi aina
        halutessani!

        Käytännössä CB500 pärjää missä tahansa tilanteessa
        kuussataisille kun liikutaan laillisissa nopeuk-
        sissa. Keulijoille ja mistään piittaamattomille
        pikku-Rosseille ei tietenkään riitä pienempi teho
        kuin kaverilla on. Nakkikiskalla sitä poweria tar-
        vitaan, tehoputkia ym. koristeita.


      • 600
        CB500 kirjoitti:

        Tälle luonteetomalle ja tylsälle pyörälle on ainakin
        Englannissa olemassa oma rata-ajo- merkkiluokka!

        Kyllä viissatanen kulkee vastatuulessakin sen 120
        täydellä kuormalla. Väittäisin, että CB500 on kyyti-
        läiselle tiloiltaan väljempänä mukavampi kuin monet
        kyykyt.

        Rekoista olen ainakin toistaiseksi päässyt ohi aina
        halutessani!

        Käytännössä CB500 pärjää missä tahansa tilanteessa
        kuussataisille kun liikutaan laillisissa nopeuk-
        sissa. Keulijoille ja mistään piittaamattomille
        pikku-Rosseille ei tietenkään riitä pienempi teho
        kuin kaverilla on. Nakkikiskalla sitä poweria tar-
        vitaan, tehoputkia ym. koristeita.

        *Väittäisin, että CB500 on kyytiläiselle tiloiltaan väljempänä mukavampi kuin monet kyykyt.*

        Olenkin koko ajan olettanut, että keskustelun avaaja pitää enemmän katteettomasta pyörästä. Siksi olenkin ehdottanut Honda CB 600 F Hornettia, joka hyvin saman tyyppinen ja samanhintainen pyörä. Kuitenkin tehokkaammalla tekniikkalla, joka luonnollisesti tuo mielekkyyttä ajamiseen.

        *Käytännössä CB500 pärjää missä tahansa tilanteessa kuussataisille kun liikutaan laillisissa nopeuksissa.*

        Kutakuinkin saattaa pitää paikkansa...

        *Keulijoille ja mistään piittaamattomille
        pikku-Rosseille ei tietenkään riitä pienempi teho
        kuin kaverilla on. Nakkikiskalla sitä poweria tar-
        vitaan, tehoputkia ym. koristeita.*

        Kuski joka osaa ajaa takapyörällä ei välttämättä tarvitse tehoa. Osaava kuski keulii vaikka Goldwingillä, ja itse en taitoa hallitse. Ja nämä sun nakkikiska jutut on taas ihan "höpö höpö" juttuja! Kyllä sitä poweria tarvitaan ajamiseen. "Koriste" tehoputkella on ihan oma tehtävänsä, kerron toki jos haluat tietää?


      • Vanha Honda
        600 kirjoitti:

        *Väittäisin, että CB500 on kyytiläiselle tiloiltaan väljempänä mukavampi kuin monet kyykyt.*

        Olenkin koko ajan olettanut, että keskustelun avaaja pitää enemmän katteettomasta pyörästä. Siksi olenkin ehdottanut Honda CB 600 F Hornettia, joka hyvin saman tyyppinen ja samanhintainen pyörä. Kuitenkin tehokkaammalla tekniikkalla, joka luonnollisesti tuo mielekkyyttä ajamiseen.

        *Käytännössä CB500 pärjää missä tahansa tilanteessa kuussataisille kun liikutaan laillisissa nopeuksissa.*

        Kutakuinkin saattaa pitää paikkansa...

        *Keulijoille ja mistään piittaamattomille
        pikku-Rosseille ei tietenkään riitä pienempi teho
        kuin kaverilla on. Nakkikiskalla sitä poweria tar-
        vitaan, tehoputkia ym. koristeita.*

        Kuski joka osaa ajaa takapyörällä ei välttämättä tarvitse tehoa. Osaava kuski keulii vaikka Goldwingillä, ja itse en taitoa hallitse. Ja nämä sun nakkikiska jutut on taas ihan "höpö höpö" juttuja! Kyllä sitä poweria tarvitaan ajamiseen. "Koriste" tehoputkella on ihan oma tehtävänsä, kerron toki jos haluat tietää?

        Kyllä sitä väntömomentilla ajetaan ja siksi mp:ssä on vaihdelaatikko. Ajotaito ja kantti loppuu kuskilta useimmiten ennenkuin CB500:sta ominaisuudet.
        Sellainen kaveri ajaa hiemankin vaativammat paikat ylivarovasti ja paikkaa sitten "powerilla" ajotaitoaan suoralla.

        Parhaiten idean tajuaa monttukoneella - kierrokset koko ajan parhaalla vääntömomenttialueella ja vaihteita sitten lätkytetään ylös tai alas.


      • Sami
        No joo kirjoitti:

        Kyllä vanhalla 500 fourilla viitsiikin ajella vaikka kuinka. Kulkee riittävästi, etenee kuin juna ja tunnelma huipussa.

        Vaan enpä usko, että samanlaista tunnelmaa löytyy uudemmasta 500:sta. Steriili muovipyörä, jonka mielellään vaihtaakin jo seuraavana vuonna toiseen.
        Vikaa ei varmasti ole, mutta se 'jokin' puuttuu.

        Sen "jonkin" puuttuminen lienee makuasia. Toisen mielestä siitä sun Fourista puuttuu vaikka mitä. Ei mopoasioissa ole absoluuttista totuutta, joten pidetään ne mielipiteet mielipiteinä, eikä esitetä niitä universaaleina totuuksina. Kyllä se Fouri ihan kiva on, mutta kyllä mä silti tällä "muovipyörällä" mieluummin ajelen. On siinä paljon etuja verrattuna muihin luokalaisiinsa (ER-5, GS500). Onneksi jokainen saa ajaa millä haluaa! Hyvää kesää kaikille kaksipyöräisille, sylinterien lukumäärästä riippumatta!


    • vihis

      Itse ajelen ko. pyörällä ja täytyy sanoa että olen ollut tyytyväinen. Hinta/laatusuhde kohdallaan ja tehoja riittävästi jos meinaa edes jotenkin tieliikennelakia noudattaa :P

      Voin suositella. Jälleenmyynnin helppouteen en kommentoi kun en ole prkl myymässä ;)

      Jos viisisataista pyörää haluaa vakuutus- tai muista syistä niin ehdottomasti paras vaihtoehto imo.

    • CB500

      ...pitkälle. Kulki täydellä kuormalla = XL-emäntä
      boxit plexi tankkilaukku kevyesti 170 mittariin.
      Kaasu ei ollut täysillä. Testeissä saatu 180-188km/h
      nopeuksia, 0-100 4,6-4,8 sek. Missä tarvitset enem-
      män papua? CB500 on helppo ajaa, halpa huoltaa eikä
      kovin janoinen. Ajoasento on melko pysty ja leppoisa
      paino ei tule käsille niinkuin kyykyissä. Mitat sopi
      vat hyvin minullekin, 188cm/120 kg.

      Olen kokeillut kyykkyjäkin mutta olen sitä mieltä,
      että CB500 häviää niille eniten nakkikiskalla keu-
      littaessa. Joku sanoo, että ota suoraan 80- tai
      100- tai ... heppainen. Kuinka usein te kyykky-
      kunkut olette ajaneet niin kovaa, ettei CB500 pysy
      kyydissä, siis parinsadan nopeuksia???

      • 600

        *Kulki täydellä kuormalla = XL-emäntä
        boxit plexi tankkilaukku kevyesti 170 mittariin.
        Kaasu ei ollut täysillä.*

        Jopas jopas... Minut kerkisit leimaamaan piittaamattomaksi pikku-Rossiksi.

        *CB500 on helppo ajaa, halpa huoltaa eikä
        kovin janoinen. Ajoasento on melko pysty ja leppoisa paino ei tule käsille niinkuin kyykyissä.*

        Hornetissa samat ominaisuuudet. Kulutus ei koskaan saa olla kriteeri pyörän valinnassa.


      • CB500
        600 kirjoitti:

        *Kulki täydellä kuormalla = XL-emäntä
        boxit plexi tankkilaukku kevyesti 170 mittariin.
        Kaasu ei ollut täysillä.*

        Jopas jopas... Minut kerkisit leimaamaan piittaamattomaksi pikku-Rossiksi.

        *CB500 on helppo ajaa, halpa huoltaa eikä
        kovin janoinen. Ajoasento on melko pysty ja leppoisa paino ei tule käsille niinkuin kyykyissä.*

        Hornetissa samat ominaisuuudet. Kulutus ei koskaan saa olla kriteeri pyörän valinnassa.

        Kokeilin kulkua ja sain yllämainitun tuloksen.
        Myönnän syyllistyneeni törkeään liikenteen vaaranta-
        miseen, uteliaisuus voitti. Kaahailu ei kuitenkaan
        ole minulle ajamisen päätarkoitus tai nautinnon edellytys. Jos olisi, en tyytyisi 600-kuutioiseen
        mopoon vaan ottaisin suoraan 170 -heppaisen tosimie-
        hen pyörän.

        Miksei bensankulutus tai kustannukset ylipäätään
        saisi olla valintakriteeri siinä missä esim. suori-
        tuskyky. CB500=edullinen hankintahinta, yksinkertai-
        nen rakenne=halvat huollot jne. (minulle moderni
        tekniikka ei ole itsetarkoitus).

        Minä olen tyytyväinen valintaani, toivottavasti
        sinäkin olet omaasi!

        Lämpimiä kelejä kaikille, moikataan!!!


    • Kuume

      Ensinnäkin, kiitos kaikille vastauksista! Paljon hyviä kommenntteja! Olen hankkimassa kyseistä pyörää Saksasta. Hintahaarukka on jossain 1300-2000e:n välillä 94-98 mallisilla pyörillä. Veroa tulee n.600e ja siihen vielä rahti n.200-300e. Eli kokonaishinta jäisi alle 3000e. Mielestäni hinta on edullinen. Kuntohan se vaan on aina pieni arvoitus...

    • Sami

      Meillä emännän kanssa kolmatta kesää 1995-mallin Cb 500. Mä oon 188 cm ja painan 90 kg, eukko lienee parikytä kiloo kevyempi. Kapan takalaukun ollessa täynnä romua ja kaks päällä ajaessa se vielä kiihtyy ihan reippaasti ohi mistä vaan rekasta. Ja harva auto irtoo viivalta ripeämmin.

      Mutta katteen se kaipaa, meillä on Kapan "fly-screen". Auttaa huikeasti matka-ajon ominaisuuksia. Dynojetin suuttimet ja Mivvin tehari. Noiden hyöty on kyllä lähinnä väännön lisääntyminen, mutta ääni koveni liikaa...Vaihdettiin muutes samalla jäykemmät kytkinjouset, koska tehokin oli "kasvanut".

      Paras modaus pyörään on Hagonin takaiskarit ja etujouset painon mukaan normaalia jäykemmät. Ajo-ominaisuudet ovat kaksi päällä ihan erilaiset! Nyt ei tarvi hidastella pikku ryppyjen takia. Vanhat Kayabat pohjasivat yhtenään. Pitkien kinttujeni takia joudun toisinaan oikomaan niitä, mutta on tolla pyörällä pystytty tollasia vajaan tuhannen kilsan lenkkejä heittään silloin tällöin. Se riittää meille.

      Mutta Saksan pyörissä olisin kyllä tosi varovainen. On "pikkasen" huonoja kokemuksia. Suomessakaan ei ysikytluvun CB enää paljoa maksa. Ei kannata ottaa tonnin säästön takia karmeeta riskiä sen suhteen, että pyörä onkin loppuunajettu, mutta näyttää karkilta.

      • CB500

        Minullle pyörä on ollut ok sellaisenaan. Mutta mik-
        sei, ainahan hyvääkin voi parantaa. Kertoisitko
        iskareiden mallit, ostopaikat, hinnat ym. Kyyti on
        riittänyt mutta ei lisä pahaa tee jos muutos ei
        maksa maltaita, kertoisitko lisää tästäkin puolesta?


      • Sami
        CB500 kirjoitti:

        Minullle pyörä on ollut ok sellaisenaan. Mutta mik-
        sei, ainahan hyvääkin voi parantaa. Kertoisitko
        iskareiden mallit, ostopaikat, hinnat ym. Kyyti on
        riittänyt mutta ei lisä pahaa tee jos muutos ei
        maksa maltaita, kertoisitko lisää tästäkin puolesta?

        Ostin Englannista Hagonin tehtaalta jäykemmät etujouset (ratkaiseva parannus meidän painolla, varsinkin ripeissä jarrutuksissa keulan nuokkuminen väheni) ja "paremmat" keulaöljyt (öljyjen vaikutus lie marginaalinen, mutta jousien mukana ostettuna hintaa tuli vain muutama punta). Samasta tehtaasta täydelliset takakepit, orkkista jäykemmällä jousella. Koko setti yhteensä maksoi 194 puntaa. Allrightin kautta näitä saa Suomestakin, mutta suoraan tehtaalta ostettuna säästi REILUSTI Allrightin hinnoista. Lisäksi jousien jäykkyysvalikoima on tehtaalla parempi, Allright toimittaa vain yhtä jäykkyyttä, eikä heillä kysyttäessä ollut mitään tietoa mikä luokka on kyseessä: "näät sitten kun tilaat", no thanks... Ja mitä iloa olis ollut, jos jouset olis olleet kuin orkkikset, joissa sinänsä ei ollut mitään vikaa, meidän elopainoilla ne vaan on liian vetelät.

        Dynojetin stage-1 kitin ostin muistaakseni stormin kautta, en oo ihan varma, maksoi about satkun. Ostin sen lähinnä korjatakseni seosta, joka meni ehkä himpun laihalle sliparin takia (Mivv). Mivvin hain Tampereelta, firman nimeä en muista, kyseessä on SportsLine-sarjan alumiininen slipari, jossa twinin röpötys kaikuu kyllä muhkeasti, loud pipes save lives! Ääntä tuli siis vielä enempi kuin tehoa.

        Jäykemmät kytkinjouset (EBC) ja levyt (myös EBC), hankin MPS:stä Englannista, hintaa en muista.

        Lisäksi mulla on se Kapan flyscreen, RikuMotorista, viime kesänä maksoi jotakuinkin satkun. Ennen katteen hankkimista oli vähän aikaa kiinni Allrightin kromatut tuplavalot.

        Ja sitten olen lyönyt takanakiksi 10 milliä tehtaan kokoa leveämmän Pirellin SportsDemonin, ihan hyvä kumi tossa pyörässä, edessä pyörii saman sarjan nakki. Takanakki muuttuu vielä toiset 10 mm leveemmäksi, jos tuo pyörä mulla ensi kesänä on. Tietty on ne pakolliset minivilkut ja Kapan takalaukku telineineen.

        Ainiin, stongakaan ei ole orkkis, vaan normaalia korkeempi ja leveempi tarvikestonga.

        Tämmöstä! Ei ole helppo löytää Suomesta erikoisosaa tohon pyörään, koska se on Suomessa niin aliarvostettu ja maahantuonti on pätkinyt. Keskieuroopassa noita kuitenki paljon näkee ja sieltä saa palikkaa hyvin.

        Pikkasen oon miettinyt Sevenfiftyyn siirtymistä, mutta paskamaista on se, ettei pyörän vaihdossa hyvitetä noista vaivalla haalituista osista mitään. Silti kun kauppias myy sen aikaan eteenpäin, niin se onkin yht´äkkiä "CB kaikilla herkuilla!!". Vaan kiva pyörä tuo on, kaupungissa singahtelee näppärästi ja matka-ajokaan ei ole mahdotonta. Mutta saa nähdä, kun mahaa tulee, niin SevenFifty houkuttaa. CB-sarjassa pysytään silti.

        Noi alkuperäiset osat(änäri, etu- ja takajouset) on sitten myynnissä, jos joku tarvii. Tai jos innostun vaihtaan pyörää, niin noista "viritysosista" saa tehdä pakettitarjouksia!! ;)


      • CB500
        Sami kirjoitti:

        Ostin Englannista Hagonin tehtaalta jäykemmät etujouset (ratkaiseva parannus meidän painolla, varsinkin ripeissä jarrutuksissa keulan nuokkuminen väheni) ja "paremmat" keulaöljyt (öljyjen vaikutus lie marginaalinen, mutta jousien mukana ostettuna hintaa tuli vain muutama punta). Samasta tehtaasta täydelliset takakepit, orkkista jäykemmällä jousella. Koko setti yhteensä maksoi 194 puntaa. Allrightin kautta näitä saa Suomestakin, mutta suoraan tehtaalta ostettuna säästi REILUSTI Allrightin hinnoista. Lisäksi jousien jäykkyysvalikoima on tehtaalla parempi, Allright toimittaa vain yhtä jäykkyyttä, eikä heillä kysyttäessä ollut mitään tietoa mikä luokka on kyseessä: "näät sitten kun tilaat", no thanks... Ja mitä iloa olis ollut, jos jouset olis olleet kuin orkkikset, joissa sinänsä ei ollut mitään vikaa, meidän elopainoilla ne vaan on liian vetelät.

        Dynojetin stage-1 kitin ostin muistaakseni stormin kautta, en oo ihan varma, maksoi about satkun. Ostin sen lähinnä korjatakseni seosta, joka meni ehkä himpun laihalle sliparin takia (Mivv). Mivvin hain Tampereelta, firman nimeä en muista, kyseessä on SportsLine-sarjan alumiininen slipari, jossa twinin röpötys kaikuu kyllä muhkeasti, loud pipes save lives! Ääntä tuli siis vielä enempi kuin tehoa.

        Jäykemmät kytkinjouset (EBC) ja levyt (myös EBC), hankin MPS:stä Englannista, hintaa en muista.

        Lisäksi mulla on se Kapan flyscreen, RikuMotorista, viime kesänä maksoi jotakuinkin satkun. Ennen katteen hankkimista oli vähän aikaa kiinni Allrightin kromatut tuplavalot.

        Ja sitten olen lyönyt takanakiksi 10 milliä tehtaan kokoa leveämmän Pirellin SportsDemonin, ihan hyvä kumi tossa pyörässä, edessä pyörii saman sarjan nakki. Takanakki muuttuu vielä toiset 10 mm leveemmäksi, jos tuo pyörä mulla ensi kesänä on. Tietty on ne pakolliset minivilkut ja Kapan takalaukku telineineen.

        Ainiin, stongakaan ei ole orkkis, vaan normaalia korkeempi ja leveempi tarvikestonga.

        Tämmöstä! Ei ole helppo löytää Suomesta erikoisosaa tohon pyörään, koska se on Suomessa niin aliarvostettu ja maahantuonti on pätkinyt. Keskieuroopassa noita kuitenki paljon näkee ja sieltä saa palikkaa hyvin.

        Pikkasen oon miettinyt Sevenfiftyyn siirtymistä, mutta paskamaista on se, ettei pyörän vaihdossa hyvitetä noista vaivalla haalituista osista mitään. Silti kun kauppias myy sen aikaan eteenpäin, niin se onkin yht´äkkiä "CB kaikilla herkuilla!!". Vaan kiva pyörä tuo on, kaupungissa singahtelee näppärästi ja matka-ajokaan ei ole mahdotonta. Mutta saa nähdä, kun mahaa tulee, niin SevenFifty houkuttaa. CB-sarjassa pysytään silti.

        Noi alkuperäiset osat(änäri, etu- ja takajouset) on sitten myynnissä, jos joku tarvii. Tai jos innostun vaihtaan pyörää, niin noista "viritysosista" saa tehdä pakettitarjouksia!! ;)

        Missäpäin tällainen CB500 oikein on, olisi kiva näh-
        dä, minä asun Kirkkonummella.


      • Sami
        CB500 kirjoitti:

        Missäpäin tällainen CB500 oikein on, olisi kiva näh-
        dä, minä asun Kirkkonummella.

        Tässä Hollolan taajamassahan meidän Honu pyörii. Eipä se itse asiassa pyörää tuntemattomalle kovin modatulta näytä. Esim, jousien vaihdothan ei päälle päin näy, muuten kuin että takakeppien rungot on mustat, kun ne alunperin on olleet hapettuneen harmaat. Ja nykyjäänhän kaikissa pyörissä on alu- tai kuitusliparit. Eli sinänsä ei kadunmies huomaa pyörässä mitään kovin kummaa. Mielestäni kuitenkin olen ihan kivasti onnistunut "päivittämään" pyörän ulkonäköä. Eipä siihen hyvällä maulla oikein enempiä voi tehdä. Ledivalo ehkä taakse ja pikkanen bellypan öljypohjaan, mutta eiköhän näillä nyt mennä jonkin aikaa ;)


    • Sami

      Kattelin ettei kukaan oo vastanut tohon ulkonäkökysymykseen? Eli jos sulla on verrokkina -00, niin aina -94:stä lähtien ne on ollut samanlaisia päällisin puolin. Värit ja teipit muuttuivat jossain vaiheessa, olisko ollu -97?? Sivupaneelit oli alussa aina mustia, myöhemmin niihin sai sitten värillisiäkin, tankin värin mukaan tietty. Ja -96/97 tais tulla levyjarru taaksekin. Tosin tuo rumpu pysäyttää ihan yhtä hyvin. Levari on tossa pyörässä lähinnä imagon kohotusta. CB:n valmistus siirtyi joskus -96 Japanista Italiaan, ja samaan syssyyn tuli näitä pikku modeja, muttei mitään ihmeellistä. Muistelisin että samoihin aikoihin etupäähän tuli jotain pientä muutosta, muistaakseni tehdas haki vähän enempi jämäkkyyttä siihen keulaan, olisko sit vaan jouset vaihdettu jäykempiin. Saksassahan on sitten erilaisia tehovaihtoehtoja tyrkyllä, kaiketi liittyen saastejuttuihin, jollain kaasari/suutin kikkailuilla toteutettu.

    • Anonyymi

      Olisiko kellään tietoa Pelkästään neulanohjausputkien sorvaajista ?, neulanohjausputki on se holkki jonka lävitse luistimen neula ensin menee kun luistin laitetaan neloineen kaasuttimeen takaisin. 1995 cb.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe