Olosta pitkäaikaistyöttömänä

Anonyymi

Joskus on tullut pohdituksi tilannetta, että olisinkin pitkäaikaistyötön ja eläisin yhteiskunnan armopaloilla ja olisin samalla muiden riesana.

Oletko ollut itse kyseisessä tilanteessa? Miltä se on tuntunut?

3

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oli ajanjaksoja joille ei voinut mitään.

• Anonyymi

Pitkäaikaistyöttömyys ei välttämättä merkitse armopaloilla elämistä.
      Olin itse pitkäaikaistyötön. Minun "armopalani" olivat liiton kassan maksamat päivärahat. Olin maksanut sinne osuuteni 27 vuotta saamatta muuta etuutta kuin liiton lehden. Olin saanut myös työstäni palkkaa ja maksut, ml. vero oli sen mukainen.
      Pitkän työttömyyteni loppumetreillä otin kiinnityksen velattomaan osakkeeseen.
      Asuntolainan korko. Laina-aika 10 vuotta eikä lyhennyksiä.
      Sijoitin ko. summan osakesidonnaiseen säästövakuutukseen edunsaajina lapsemme.
      laina-ajan lopulla nostin vakuutuksesta pois alkuperäisen summan ja kertynyt potti jäi sinne muhimaan.

Työttömyysaikana en saanut mitään muuta kuin liiton päivärahan joka ei ollut mitään armopaloja. Sitä seuranneet putkivuodet menivät myös ilman muita tukiaisia kuin putken sääntöjen mukaiset.

Armopalat,riesa? Olen niin paatunut, etten koe huonoa omaatuntoa!

• Anonyymi

No nyt ainakin olet tämän ikäisenä pitkäaikaistyötön
      elät eläkkeellä toisten riesana.Nythän siulla on aikaa
      miettiä miltä se tuntuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi perhe ei puutu Stefun ongelmiin?

Vaikka onkin suvun musta lammas ja häpäissyt kaikki niin silti, miksi suku ei halua auttaa häntä?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      2347
    2. Maisa lomalla yksin?

Yhdessäkään kuvassa ei näy edes vilahdusta miehestä..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2009
    3. Joko Sofia löytää tänään uuden rakkaan

On varmaan aika jättää entisen parisuhteen savuavat rauniot taakse ja lähteä kohti uusia seikkailuja. Nyt varakkaiden helsinkiläismiesten vaimojen on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1096
    4. Rattijuopon uhriksi 16 vuotias tyttö

Ikaalisista passitettiin ennen rattijuopot linnaan.Nyt vaan silitellään päätä.
      Ikaalinen
      22
      1083
    5. Sofialle, luet kumminkin

Nyt on vuosi seurattu tätä kiihkeää vuosisadan romanssia. Ja on ollut turbulenssia mennen, tullen ja palatessa. Ei ole enää perässä pysynyt tässä on/O
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      940
    Aihe