Miten se voi olla mahdollista? Professori Urpo Kankaan mukaan tapaukset ovat erittäin harvinaisia, silti hovioikeuskin piti testamentin voimassa, Alanen ei saa euroakaan.
"Perinnöttömäksi tekemistä yritetään Suomessa harvoin ja vielä harvemmin yritys onnistuu, kertoo Helsingin yliopiston siviilioikeuden emeritusprofessori Urpo Kangas."
https://www.is.fi/viihde/art-2000007974778.html
Outi Alanen tehtiin perinnöttömäksi
12
1143
Vastaukset
- Anonyymi
Outi Alasen olisi pitänyt palkata huippuasiantuntija Urpo Kangas edustamaan itseään hovioikeudessa, olisi voittanut juttunsa! Näin siinä käy kun ei käytä todellista ammattilaista apunaan.
- Anonyymi
Voiko narkomaanin tehdä perinnöttömäksi jos tämä on vielä saanut useamman vuoden ehdottoman vankeusrangaistuksen törkeästä huumausainerikoksesta ja tämä tuomio on syvästi loukannut isää/äitiä? Entä alkoholisti joka on istunut useita kertoja vankilassa omaisuus ja väkivaltarikoksista, voiko tehdä perinnöttömäksi?
- Anonyymi
Ilman muuta. Siitä on tehtävä testamentti, missä asiat mainitaan ja lisättävä, että perittävä on kyseisillä teoilla syvästi loukannut perittävää. Perintökaari 15:4 §.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman muuta. Siitä on tehtävä testamentti, missä asiat mainitaan ja lisättävä, että perittävä on kyseisillä teoilla syvästi loukannut perittävää. Perintökaari 15:4 §.
Professori Kankaan mukaan on äärimmäisen vaikeaa tehdä kokonaan perinnöttömäksi, lähes aina saa lakiosan. Onko professori väärässä?
- Anonyymi
Alanen on rääväsuinen kommunisti, kaikin tavoin hyvin hankala ihminen, siksi hänen uransa näyttelijänäkin aika päiviä sitten loppui. Hänen isänsä haki lähestymiskieltoa tytärtään vastaan ja sen myös sai, onhan tuossa syitä aivan tarpeeksi.
- Anonyymi
Voiko leski vaikuttaa,että joku perillisistä jää ilman? Omalla testamentillaan?
(perillinen on tokibelänyt elämää,muttei ole rikollinen,juoppokaan)
Ja voiko leski jakaa perinnön tämän yhden osalta vaikka oman halunsa mukaan jo eläessään?
Vainajaltacei jäänyt omaa testamenttia. Liki kaikki omaisuus ollut hänen.- Anonyymi
Leski ei peri puolisoaan, jos heillä on yhteisiä lapsia. Lesken hyväksi voi olla testamentti, hän saa vain omansa sekä tasingon kautta osuutensa yhteisestä.
Leski vastaa tai pyrkii vastamaan oman perintönsä kohtalosta. Lakiosan kieltäminen lapseltaan lienee kova pala, eikä sitä tehdä varmaan turhaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leski ei peri puolisoaan, jos heillä on yhteisiä lapsia. Lesken hyväksi voi olla testamentti, hän saa vain omansa sekä tasingon kautta osuutensa yhteisestä.
Leski vastaa tai pyrkii vastamaan oman perintönsä kohtalosta. Lakiosan kieltäminen lapseltaan lienee kova pala, eikä sitä tehdä varmaan turhaan.Tarkennuksia:
"Leski ei peri puolisoaan, jos heillä on yhteisiä lapsia."
Oikein: - jos vainajalta jäi lapsi.
"tasingon kautta osuutensa yhteisestä"
Oikein_ - mahdollisesti tasinkona vainajan omaisuutta
"Lakiosan kieltäminen lapseltaan lienee kova pala, eikä sitä tehdä varmaan turhaan."
Oikein: - se on mahdollista vain laissa edellytetyissä tapauksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leski vastaa tai pyrkii vastamaan oman perintönsä kohtalosta. Lakiosan kieltäminen lapseltaan lienee kova pala, eikä sitä tehdä varmaan turhaan.Totta kai omastaan saa määrätä. Siitähän ei kyse, vaan asioista joihin olisi alunperinkin lesken saada perillisten suostumus.
Taisi olla yllätys, se mitä hallintaoikeus on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennuksia:
"Leski ei peri puolisoaan, jos heillä on yhteisiä lapsia."
Oikein: - jos vainajalta jäi lapsi.
"tasingon kautta osuutensa yhteisestä"
Oikein_ - mahdollisesti tasinkona vainajan omaisuutta
"Lakiosan kieltäminen lapseltaan lienee kova pala, eikä sitä tehdä varmaan turhaan."
Oikein: - se on mahdollista vain laissa edellytetyissä tapauksissa.Leski siis uhkaili, ja asia koski nimenomaan tätä vainajalta jäänyttä omaisuutta. Hän voi siis määrätä siitä miten haluaa?
Olin luullut että kuolinpesänosuus oman toisen vanhemman jälkeen kuolinpesässä on suojassa. Ettei sitä voisi leski antaa, lahjoittaa, testamentata, vaan omaa omaisuuttaan ja tasingon määrään asti, edes periaatteessa voisi käyttää miten haluaa.
Eikös hallintaoikeus ole käyttö-, ja tuotonsaanti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leski vastaa tai pyrkii vastamaan oman perintönsä kohtalosta. Lakiosan kieltäminen lapseltaan lienee kova pala, eikä sitä tehdä varmaan turhaan.Kysyin siitä,miltä isin leski voi omalla testamentillaan määrätä edesmenneen omaisuudesta. Joka ei ole siirtynyt testamentilla leskelle.
Hallita kyllä voi aivan normaalisti minkään estämättä mutta sisältyykö tähän oikeus antaa,ja määrätä siitä kuolinpesän omaisuudesta?
- Anonyymi
Ei voi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391