Toyotan on huippuluotettava myös 15-vuotiaanakin.

Anonyymi

Yli 15 vuotta vanhan Toyotan katsastustulos on jo todellinen kestotesti autolle. Volkswagenin automallit eivät koskaan edes selviydy niin pitkälle.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/942a99f8-b65b-4f1c-82fb-ef2ace27c535

22

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tojo on vähänajavien kulkupeli ja ne poistetaan liikenteestä kokonaan vähemmän ajettuina kuin autot keskimäärin.
      https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016051921593165

      Trafin tilastot kertovat karua kieltään. Esimerkiksi 10 vuotta vanhalla Octavialla on ajettu noin 48% enemmän kuin Corollalla.

      Ei tojo ole kestävä auto. Se on vaan liikenteessä pitkään kun sillä ei ajeta kuin vähän. Ei auto pihassa seisomalla kulu.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


      • Anonyymi

        "Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."

        "Jos tarkastellaan 20 ja 15 vuotta sitten käyttöön otettujen ja yhä liikennekäytössä olevien autojen kärkeä, molemmille 10 automerkin ja -mallin listalle nousevat muun muassa Toyota Corolla....."


      • Anonyymi

        Toyotalla ajetaan aivan yhtä paljon kuin muillakin

        Toyotaa tällä palstalla on valheellisilla väittämällä rienattu, että sillä ajetaan vähemmän kuin muilla autoilla. Trafin taulukosta näkyy kuitenkin totuus, että Toyotalla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin autoilla. Ainoastaan kolme taksiautoa ovat omana ryhmänään Volkswagen passat, Volvo ja Mersu. Pitää muistaa myös, että Passat on myös taksiauto. Voimme kuitenkin lukea, että Toyotalla ajetaan aivan yhtä paljon kuin muillakin autoilla.

        Taksiauton kilometrejä ei pidä verrata arjen käyttöautoon, sillä aika syö autoa enemmän kuin kilometrit. Taksiautolla ajetaan kolmessa vuodessa 360.000 km. Vertasihan erään lehden tollo toimittaja Toyotalla ajettuja kilometrejä taksina ajettuihin Mersuihin kun ei muuten eroa ajokilometrehin saanut.


      • Anonyymi

        Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Toyotan keski-ikä 12 vuotta, mutta Vw:n 10 vuotta

        Volkswagen ruostuu pois jo 10 vuoden ikäisenä:

        Volkswagenin keski-ikä on 10 vuotta ja Toyotan 12 vuotta.

        "Suomalaisen Toyota on keskimäärin 12 vuotta vanha, ja sen todennäköisin väri on hopea. Suosituin malli on Corolla."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallaisia-ovat-suomen-toyotat--katso-tasta-vuosimallit--varit-ja-mittarilukemat/SjRTJ6q8

        "Suomalaisen Volkswagen on keskimäärin 10 vuotta vanha, ja sen todennäköisin väri on harmaa."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallaisia-ovat-suomen-volkswagenit--katso-tasta-vuosimallit--varit-ja-mittarilukemat/7LNinqYT


      • Anonyymi

        Toyotan laatu ja luotettavuus ovat ylivoimaisia ja voittamattomia

        Lue näistä linkeistä kuin yksi automerkki, eli Toyota, voi olla niin täydellisen ylivoimainen laadussa ja luotettavuudessa:

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4ad44bcf-28d3-4cd5-aa16-7785cebd25f0

        Uusimmat testit todistavat että Toyotan voittokulku jatkuu. Se on edelleen luotettavin automerkki.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/481a4daa-0f96-4e57-81a6-ab45d642119a

        Toyota on edelleen markkinoiden luotettavin auto.

        https://www.cnet.com/roadshow/news/jd-power-2019-dependability-study-lexus-porsche-toyota/

        Euroopan äänestäjät ovat valinneet Toyota Hybridit parhaiksi ja luotettavimmiksi autoksi 100% tuloksella eli kaikki ovat sitä mieltä että Toyota on kestävin auto.

        https://listers.co.uk/news/2019/09/toyota-hybrids-prove-faultless-what-car-reliability

        ”Huonolla tuurilla saatat löytää pohjastaan läpimädän Golfin, jossa männät kolisevat sylinteriputkien reunoihin väljyyttään.”

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8dff49d4-9ae4-4a41-b505-cfe48acf3a25

        "Hulluimpina vuosina Toyota-myyjän ei tarvinnut erikseen aktiivisesti autoja edes myydä, ne tultiin ostamaan häneltä. Koska merkin jälleenmyyntiarvo oli kovan laadun vuoksi hyvin korkea, oli vaihtohyvityskin yleensä sitä luokkaa, ettei ostajalle jäänyt juuri vaihtoehtoja."

        http://www.is.fi/suomi100/art-2000005310157.html

        Hybrid, jota Yhdysvalloissa myydään nimellä Toyota Prius Prime. Yhdysvaltain kolmanneksi luotettavin auto kahden Toyotan valmistaman mallin jälkeen:

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/jenkkimerkeille-tukkapollya-autojen-luotettavuustutkimuksessa-jokainen-keskivertoa-huonompi/7133612#gs.P6epN0k

        Toyota oli ylivoimainen kun tehtiin tutkimus uusimpien autojen kestävyydestä KOLMEN VIIMEISIMMÄN VUOSIMALLIN osalta.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/KWcwWNem


    • Anonyymi

      Tuosta voi katsoa Trafin tilastosta todellisuudessa ajetut kilometrit.

      http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

      Ja nuo ovat mediaanikilometrejä eli sen keskimmäisen aivan tavantaallaajan ajamat. Ei mitään taksina ajettuja.

      Ajettujen kilometrien keskiarvo A
      Ajettujen kilometrien mediaani
      2020-2010
      Toyota COROLLA
      136 215
      129 140
      Volkswagen GOLF
      174 692
      166 480
      Skoda OCTAVIA
      200 948
      192 442

      Ja tuolla ylempänä oli jo linkki katsatustilastoihin josta näkyy että Toyota poistetaan liikennekäytössä vähemm'än ajettuna kuin autot keskimäärin. Suomensi sanorttuna keskiarvoa huonompi kestämään. Ei huonompi auto kestämään kuin saksalaiset vaan huoompi kestämään kuin kaikkien autojen keskiarvo on.

      • Anonyymi

        Hyvä kun kirjoitit niin näkyy, että ei mitään merkittävää eroa.

        tuo sinun elämäsi se on vaan pelkkää mediaaania. Näyttää muka paremmalta.


    • Anonyymi

      Tuota aloitusta pitää kommentoida, oman kokemuksen perusteella.
      Entinen ykkösauto ja nykyään kakkosauton virkaa toimittava 2002 Passat 1.9 tdi ei lopu ajamalla. 20 -vuotta vanhalla passatilla ajettu tähän mennessä 780 tkm ja loppua ei ole näköpiirissä.

      Tekniikka pelaa moitteettomasti ja kori on kiveniskemiä lukuunottamatta, moitteettomassa kunnossa. Takaluukku maalattu pari vuotta sitten uudestaan, muilta osin maalipinta alkuperäinen.
      Korjaukset tähän mennessä mitättömiä, lähinnä kulutusosia.

      • Anonyymi

        Mulla oli 3v uudesta hankittu A4 (nykyistä korimallia). Se kävi 8 kertaa pelkästään DSGn vuoksi pajalla. Softaviat ja muut viat päälle. Sen lisäksi vaihteiston käytös oli vikojen ohella suuri fidutuksen aihe.

        Vanha manuaalivaihteinen passat on varmasti pitkäikäinen peli mutta näissä nykyisissä on suunnittelun kukkasia joita vanhoissa ei ollut.

        Jenkeissä missä ajetaan paljon, Tojot on erittäin luotettavan ja vähävikaisen maineessa.
        Myös jos Suomessa vertaa saman verran ajettuja autoja, Tojo on edelleen vähäharminen.
        Kannattaa huomata että kaikki viat autoissa ei liity ajokilometreihin. Kyllä ne ovien lukot jäätyy vaikka ajaisi vain pyhisin ja Fordin vetonivelien suojakumit ja ynnä ovipellit ruostuu irti vaikka auto seisoisi pihassa.

        Kaikissa autoissa on omat ongelmansa. Toisissa on riski isoille ongelmille suurempi. On sitten oma valinta mille tielle lähtee. Omalla rahalla jättäisin suosiolla VAG konsernin väliin, parin konsernilaisen liisarin kokemuksella.
        On myös paljon muita merkkejä kuin Tojo tai VW. mazdalla on ihan pätevi äautoja. Ranskikset on tänä päivänä luotettavampia kuin germaanit, Korealaisetkin on hyviä ja jopa Opel ja Ford on ihan hyviä hankintoja.
        Sitäpaitsi merkkiä voi aina vaihtaa. itellä on ollut Tojoa, Bemaria, Audia, Skodaa. Vikamielessä 10-0 surkein oli Skoda Superb. Ajettavuudeltaan surkein oli BMW eikä paja sitä ikinä saanut kulkemaan suoraan. Enimmäkseen tuo oli autoyksilöongelma. Siksi en voisi kuvitella ostavanai omalla rahalla uutta bemaria. Käytetty kelpaisi, sen kun pystyy koeajamaan ennen ostopäätöstä. Nämä kaikki oli uudesta ostettuja.

        Yksikään auto ei ole ollut huippuhyvä ajaa. Koeajaessa huippuhyvä ajaa on ollut vai Volvo mitä en ole muista syistä hankkinut. Aika samantasoisia (mutta kovin eri luontoisia) on ollut ajaa nuo muut bemaria lukuunottamatta mikä tosiaan oli umpisurkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli 3v uudesta hankittu A4 (nykyistä korimallia). Se kävi 8 kertaa pelkästään DSGn vuoksi pajalla. Softaviat ja muut viat päälle. Sen lisäksi vaihteiston käytös oli vikojen ohella suuri fidutuksen aihe.

        Vanha manuaalivaihteinen passat on varmasti pitkäikäinen peli mutta näissä nykyisissä on suunnittelun kukkasia joita vanhoissa ei ollut.

        Jenkeissä missä ajetaan paljon, Tojot on erittäin luotettavan ja vähävikaisen maineessa.
        Myös jos Suomessa vertaa saman verran ajettuja autoja, Tojo on edelleen vähäharminen.
        Kannattaa huomata että kaikki viat autoissa ei liity ajokilometreihin. Kyllä ne ovien lukot jäätyy vaikka ajaisi vain pyhisin ja Fordin vetonivelien suojakumit ja ynnä ovipellit ruostuu irti vaikka auto seisoisi pihassa.

        Kaikissa autoissa on omat ongelmansa. Toisissa on riski isoille ongelmille suurempi. On sitten oma valinta mille tielle lähtee. Omalla rahalla jättäisin suosiolla VAG konsernin väliin, parin konsernilaisen liisarin kokemuksella.
        On myös paljon muita merkkejä kuin Tojo tai VW. mazdalla on ihan pätevi äautoja. Ranskikset on tänä päivänä luotettavampia kuin germaanit, Korealaisetkin on hyviä ja jopa Opel ja Ford on ihan hyviä hankintoja.
        Sitäpaitsi merkkiä voi aina vaihtaa. itellä on ollut Tojoa, Bemaria, Audia, Skodaa. Vikamielessä 10-0 surkein oli Skoda Superb. Ajettavuudeltaan surkein oli BMW eikä paja sitä ikinä saanut kulkemaan suoraan. Enimmäkseen tuo oli autoyksilöongelma. Siksi en voisi kuvitella ostavanai omalla rahalla uutta bemaria. Käytetty kelpaisi, sen kun pystyy koeajamaan ennen ostopäätöstä. Nämä kaikki oli uudesta ostettuja.

        Yksikään auto ei ole ollut huippuhyvä ajaa. Koeajaessa huippuhyvä ajaa on ollut vai Volvo mitä en ole muista syistä hankkinut. Aika samantasoisia (mutta kovin eri luontoisia) on ollut ajaa nuo muut bemaria lukuunottamatta mikä tosiaan oli umpisurkea.

        Tuollaiset yleistämiset ei päde tosielämässä ja jokainen malli ja vuosimalli on erilainen ja päivityksiä tehdään jatkuvasti. Tuolla uskolla Toyota elää, vaikka tänä päivänä sitä ei edes ruostesuojata ja kaikessa säästetään enemmän kuin koskaan. Muissakin merkeissä on ollut joku malli ja vuosi kun autot ruostuivat jne, mutta tosiaan yleistäminen on tyhmää ja turhaa.
        Meikäläinen katsastustilasto ei kerro mitään autojen luotettavuudesta, mutta se on Toyotauskovaisten oljenkorsi jolla selittävät valintaansa, ei muiden tarvitse alentua samaan selittelyyn, miksiköhän?


      • Anonyymi

        Siinäpä se. 20 vuotta vanha. Vuonna 2008 valmistettu tai uudempi on pelkkää vikaa ja ruostetta täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset yleistämiset ei päde tosielämässä ja jokainen malli ja vuosimalli on erilainen ja päivityksiä tehdään jatkuvasti. Tuolla uskolla Toyota elää, vaikka tänä päivänä sitä ei edes ruostesuojata ja kaikessa säästetään enemmän kuin koskaan. Muissakin merkeissä on ollut joku malli ja vuosi kun autot ruostuivat jne, mutta tosiaan yleistäminen on tyhmää ja turhaa.
        Meikäläinen katsastustilasto ei kerro mitään autojen luotettavuudesta, mutta se on Toyotauskovaisten oljenkorsi jolla selittävät valintaansa, ei muiden tarvitse alentua samaan selittelyyn, miksiköhän?

        En tiedä sinun uskomuksistasi mutta tuossa on minun kokemukseni automerkeistä.

        Jos kerran tiedät niin pistäppä tilastot ajomäärien mukaisesti allokoiden ja kerro mikä on tulos eäläkä esitä olettamuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset yleistämiset ei päde tosielämässä ja jokainen malli ja vuosimalli on erilainen ja päivityksiä tehdään jatkuvasti. Tuolla uskolla Toyota elää, vaikka tänä päivänä sitä ei edes ruostesuojata ja kaikessa säästetään enemmän kuin koskaan. Muissakin merkeissä on ollut joku malli ja vuosi kun autot ruostuivat jne, mutta tosiaan yleistäminen on tyhmää ja turhaa.
        Meikäläinen katsastustilasto ei kerro mitään autojen luotettavuudesta, mutta se on Toyotauskovaisten oljenkorsi jolla selittävät valintaansa, ei muiden tarvitse alentua samaan selittelyyn, miksiköhän?

        En tiedä sinun uskomuksistasi mutta tuossa on minun kokemukseni automerkeistä.

        Jos kerran tiedät niin pistäppä tilastot ajomäärien mukaisesti allokoiden ja kerro mikä on tulos eäläkä esitä olettamuksia.


    • Anonyymi

      Kyllä näin on. 15 vuotta sitten valmistetut Toyotat on laadultaan paljon parempia kuin nykyiset mallit.

    • Anonyymi

      2003 golf variant, 1.6 16v manuaali, ajettu
      299 000km.

      Täysin ruosteeston, ei syö ollenkaan. Ylärajan alle viime vuonna ja eilen vaihdon, yli puolen tikun asteikon.

      Öljyt vaihdettu 19 kertaa pihassa 20-24eur öljy ja 5-6eur suodatin, ilmansuodatin 10eur.

      Moottorin ylimääräiset korjaukset
      1 puola 50eur
      1 lambda 100eur, kannattaa uusia paljon ajettuihin.
      1 termostaatti uusittu 20eur
      Startti alle satasen purkaamolta

      Alustan korjaukset
      Uudet takaiskarit 60eur kpl sachs
      Renkaat kuluu aivan tasaisesti ja ratti aivan suorassa suoraan ajettaessa, välyksetön ohjaus.

      Tällä ajaisi yli 400 000km

      • Anonyymi

        Vaihtelet sitten öljyt 15 t km välein.
        Eikös volkjarikuskit aina moiti Toyotaa lyhyistä huoltoväleistä.


      • Anonyymi

        Vaihtelet sitten öljyt 15 t km välein.
        Eikös volkjarikuskit aina moiti Toyotaa lyhyistä huoltoväleistä.


    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa oikeasti?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe