Te joilla kuiva sisäilma aiheuttaa silmien kuivumista, ovatko silmänne kuivat herätessäkin?
Te joilla kuiva sisäilma aiheuttaa silmien kuivumista
3
128
Vastaukset
- Anonyymi
Omat silmäni kuivuivat jo nuorena. Nyt keski-iässä ajoittain herään yölläkin siihen, että silmät ovat rutikuivat, ja tippoja pitää laittaa siis yölläkin. Jostain syystä tilanne on ollut viime aikoina parempi. Pahimmillaan silmät olivat siis niin arat, että tuskin näin mennä peilin eteen ja silmän aukaisu tipan laittoa vartenkin oli hankalaa.
Tippoja kannattaa käyttää usein ja rutiininomaisesti. Kostutustippoja on erilaisia. On yksilöllistä, mikä kullekin käy. Yöksi voi laittaa voidemaista. Itselläni ei tosin auttanut, ja sotki silmäripset ja silmälasit, joten jatkan nestemäisillä tipoilla. allergiasilmätippojen käyttö kostutustippojen ohella voi helpottaa silmien kuivuutta, vaikkei olisi selkeitä allergiaoireita.
On olemassa myös silmäsuojia käytettäväsi yöllä. En tiedä ihan virallista nimeä, mutta siihen tarkoitukseen ovat. Eli vähän kuin pehmeät mustat uimalasit.
Itse myös mietin, pidänkö yöllä silmiäni auki. Äidilläni on sellainen tapa, joten voi olla periytynyt minulle. Itsehän sitä ei tiedä, vaikka olisikin unissaan silmät auki tai raollaan. Eli yksi kuivattava tekijä lisää. - Anonyymi
Omat silmäni kuivuivat jo nuorena. Nyt keski-iässä ajoittain herään yölläkin siihen, että silmät ovat rutikuivat, ja tippoja pitää laittaa siis yölläkin. Jostain syystä tilanne on ollut viime aikoina parempi. Pahimmillaan silmät olivat siis niin arat, että tuskin näin mennä peilin eteen ja silmän aukaisu tipan laittoa vartenkin oli hankalaa.
Tippoja kannattaa käyttää usein ja rutiininomaisesti. Kostutustippoja on erilaisia. On yksilöllistä, mikä kullekin käy. Yöksi voi laittaa voidemaista. Itselläni ei tosin auttanut, ja sotki silmäripset ja silmälasit, joten jatkan nestemäisillä tipoilla. allergiasilmätippojen käyttö kostutustippojen ohella voi helpottaa silmien kuivuutta, vaikkei olisi selkeitä allergiaoireita.
On olemassa myös silmäsuojia käytettäväsi yöllä. En tiedä ihan virallista nimeä, mutta siihen tarkoitukseen ovat. Eli vähän kuin pehmeät mustat uimalasit.
Itse myös mietin, pidänkö yöllä silmiäni auki. Äidilläni on sellainen tapa, joten voi olla periytynyt minulle. Itsehän sitä ei tiedä, vaikka olisikin unissaan silmät auki tai raollaan. Eli yksi kuivattava tekijä lisää. - Anonyymi
Siis on. Jopa siinä määrin että toinen silmä ei avautuisi aamulla millään. Silmätipoilla auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1145199Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744371649- 1991183
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111143Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201109Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861030Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47941- 64931
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64836