Te joilla kuiva sisäilma aiheuttaa silmien kuivumista, ovatko silmänne kuivat herätessäkin?
Te joilla kuiva sisäilma aiheuttaa silmien kuivumista
3
201
Vastaukset
- Anonyymi
Omat silmäni kuivuivat jo nuorena. Nyt keski-iässä ajoittain herään yölläkin siihen, että silmät ovat rutikuivat, ja tippoja pitää laittaa siis yölläkin. Jostain syystä tilanne on ollut viime aikoina parempi. Pahimmillaan silmät olivat siis niin arat, että tuskin näin mennä peilin eteen ja silmän aukaisu tipan laittoa vartenkin oli hankalaa.
Tippoja kannattaa käyttää usein ja rutiininomaisesti. Kostutustippoja on erilaisia. On yksilöllistä, mikä kullekin käy. Yöksi voi laittaa voidemaista. Itselläni ei tosin auttanut, ja sotki silmäripset ja silmälasit, joten jatkan nestemäisillä tipoilla. allergiasilmätippojen käyttö kostutustippojen ohella voi helpottaa silmien kuivuutta, vaikkei olisi selkeitä allergiaoireita.
On olemassa myös silmäsuojia käytettäväsi yöllä. En tiedä ihan virallista nimeä, mutta siihen tarkoitukseen ovat. Eli vähän kuin pehmeät mustat uimalasit.
Itse myös mietin, pidänkö yöllä silmiäni auki. Äidilläni on sellainen tapa, joten voi olla periytynyt minulle. Itsehän sitä ei tiedä, vaikka olisikin unissaan silmät auki tai raollaan. Eli yksi kuivattava tekijä lisää. - Anonyymi
Omat silmäni kuivuivat jo nuorena. Nyt keski-iässä ajoittain herään yölläkin siihen, että silmät ovat rutikuivat, ja tippoja pitää laittaa siis yölläkin. Jostain syystä tilanne on ollut viime aikoina parempi. Pahimmillaan silmät olivat siis niin arat, että tuskin näin mennä peilin eteen ja silmän aukaisu tipan laittoa vartenkin oli hankalaa.
Tippoja kannattaa käyttää usein ja rutiininomaisesti. Kostutustippoja on erilaisia. On yksilöllistä, mikä kullekin käy. Yöksi voi laittaa voidemaista. Itselläni ei tosin auttanut, ja sotki silmäripset ja silmälasit, joten jatkan nestemäisillä tipoilla. allergiasilmätippojen käyttö kostutustippojen ohella voi helpottaa silmien kuivuutta, vaikkei olisi selkeitä allergiaoireita.
On olemassa myös silmäsuojia käytettäväsi yöllä. En tiedä ihan virallista nimeä, mutta siihen tarkoitukseen ovat. Eli vähän kuin pehmeät mustat uimalasit.
Itse myös mietin, pidänkö yöllä silmiäni auki. Äidilläni on sellainen tapa, joten voi olla periytynyt minulle. Itsehän sitä ei tiedä, vaikka olisikin unissaan silmät auki tai raollaan. Eli yksi kuivattava tekijä lisää. - Anonyymi
Siis on. Jopa siinä määrin että toinen silmä ei avautuisi aamulla millään. Silmätipoilla auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303878
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131859Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631314Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951256Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671115Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A5981- 47901
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti356868Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26851En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39841