moi voitteko auttaa mua

undu

moi mä oon ostamas undulaattii ja kertokaa vähä nimi ehdotuksii ja miltä sivuilt voi kattoo tietoo(oon kyl kattonu kaikki tiedot googlest ja laittanu hakusanaks undulaatit ja oon löytäny tietoo kauheesti)mutta mä ottaisin vaa 1kpl undulaatteja mut oon kyl lukenu et pitäis olla kaks onko se totta ja ostan sen undulaatin myyrmäen faunattarest ja mun serkku ostaa myös undulaatin ja se asuu vantaal ja mä hesas et mä vien sitä mun undulaattii sille ainaki 1kerran viikos ka ttomaa mitä sen undulaatille kuuluu ku mä toivoisin et ne olis kavereita ja kiitos kaikille vastanneille ku tos luyki et ottaisin 1kpl ni en pyydä teiltä sitä ku oon varannu jo sen faunattárest

18

1063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papukaija

      Mieti vielä kerran ostoa.
      Unduja pitäisi olla ainakin kaksi , kaipaa kaveria. Ollaan kokeiltu aikanaan
      myös yhtä, mutta lintu muuttui melko apeaksi ja
      vaisuksi. Ota huomioon, että linnut sotkevat ja likaavat paikkoja aika paljon (linnun pitää saada myös lentää).Linnuilla pitää olla hoitaja
      lomien aikana ym.

      12 vuotta unduja

    • -M-

      Esimerkiksi täältä löytyy undulaattiesittely, sivustolta läytyy paljon muutakin tietoa linnuista ja foorumilla on myös undulaattiosia jonka kysymyksiä kannattaa lueskella läpi:

      http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=2

      Kyllähän undulaattia voi yksinäänkin pitää siinä missä muita papukaijojakin, mutta se tarkoittaa sitä että sille pitäisi sitten olla todella paljon ihmisseuraa tarjolla. Jos et ehdi seuraavat 10-15v pitää linnullesi seuraa niin että se joutuu olemaan yksinään korkeintaan muutaman tunnin päivässä, kehottaisin kyllä harkitsemaan sen toisenkin undulaatin ostoa. Yhdellä kertaa niitä kuitenkaan ei ole pakko ottaa, vaan voit toki ensin ottaa sen yhden undun ja kesyttää sen hyvin ja vasta sitten parin kuukauden kuluttua toisen kaverin.

      • akusti1234

        moi teenkö hyvän jutun jos saan undun ja lopetan heti samaan paikkaan pelaamisen ja leikin joka päivä sen kaa ja ku undulaatit on seurallisii eläimii ni niitten kaa voi aina ku haluu(ja tietysti katon haluuks neleikkii mun kaa).leikkii niitten kaa ja ku mä haluisin 1undun vaa ni tarviiks mun ottaa kahta jos aina leikkisin sen kaa ku haluun ja sit ku mun serkku ostaa mun kaa sillekki oman ni voiko undulaateille antaa tosi pienen koisien kanto häkin aina ku menee matkalle ja täs on kysymyksii vastailkaa jos haluutte


        1.voiko undulaattii opettaa puhumaa

        2.onko undulaateille valjaita

        3.voiko undulaatin viedä kattoo mun serkun undulaattii kesällä koiran pienessä kanto häkis

        4.onko ruttu sopiva nimi undulle

        5.voiko undun kaa leikkii aina ku se haluu

        6.kui helposti ne sairastuu

        7.tykkääkö undut kattoo päänpäällä tai olkapäällä telkkuu

        kiitos vastanneille mä oon 10v poika et onko undu sopiva mun ikäisille ja huom oon eläirakas


      • -N-
        akusti1234 kirjoitti:

        moi teenkö hyvän jutun jos saan undun ja lopetan heti samaan paikkaan pelaamisen ja leikin joka päivä sen kaa ja ku undulaatit on seurallisii eläimii ni niitten kaa voi aina ku haluu(ja tietysti katon haluuks neleikkii mun kaa).leikkii niitten kaa ja ku mä haluisin 1undun vaa ni tarviiks mun ottaa kahta jos aina leikkisin sen kaa ku haluun ja sit ku mun serkku ostaa mun kaa sillekki oman ni voiko undulaateille antaa tosi pienen koisien kanto häkin aina ku menee matkalle ja täs on kysymyksii vastailkaa jos haluutte


        1.voiko undulaattii opettaa puhumaa

        2.onko undulaateille valjaita

        3.voiko undulaatin viedä kattoo mun serkun undulaattii kesällä koiran pienessä kanto häkis

        4.onko ruttu sopiva nimi undulle

        5.voiko undun kaa leikkii aina ku se haluu

        6.kui helposti ne sairastuu

        7.tykkääkö undut kattoo päänpäällä tai olkapäällä telkkuu

        kiitos vastanneille mä oon 10v poika et onko undu sopiva mun ikäisille ja huom oon eläirakas

        1.voiko undulaattii opettaa puhumaa
        -Helppoa se ei ole, tosin ei ihan mahdotonta. Kuitenkin kun ostat undulaattia, sinun tulee tietää, että se ei välttämättä tule koskaan matkimaan mitään kovista harjoituksista huolimatta.

        2.onko undulaateille valjaita
        -Kyllä on. Linnun on kuitenkin oltava ehdottoman kesy.

        3.voiko undulaatin viedä kattoo mun serkun undulaattii kesällä koiran pienessä kanto häkis.
        -Kyllä, matkahäkin voi ostaa matkoja varten. Matkahäkin ei tarvitse olla kovin iso, jos se ei siellä joudu olemaan useampia päiviä. Matkahäkkinä voi myös käyttää tiheäsilmäistä kissan/jyrsijän kuljetusboksia tai linnuille suunniteltua.

        4.onko ruttu sopiva nimi undulle
        -On se ihan hyvä nimi. Lyhyt ja ytimekäs.

        5.voiko undun kaa leikkii aina ku se haluu
        -Kyllä voi, tosin undulaatin leikki on hyvin paljon erilaista kuin esim. koiralla. Sille riittää ehkä se, että annat sille jotain narunpätkiä kiskottavaksi tai muuta, se ei ole sellainen hellittävä eläin, kuten kissa tai koira, vaan se ei välttämättä anna koskea itseensä.

        6.kui helposti ne sairastuu
        -Eivät ne helposti sairastu, jos niillä on hyvät ja puhtaat oltavat, sekä monipuolinen ruoka ja puhdasta vettä. Vetoa ei saa olla.

        7.tykkääkö undut kattoo päänpäällä tai olkapäällä telkkuu
        -Ei kannata katsoa linnun kanssa telkkaria, sillä linnut saattavat stressaantua sen vilinästä ja metelistä, monesti tämä alkavat siinä tilanteessa nukkua. Pää ja olkapää on yleensä linnun lempipaikkoja,

        kiitos vastanneille mä oon 10v poika et onko undu sopiva mun ikäisille ja huom oon eläirakas
        -Kyllä undulaatti sopii myös lapsille, kunhan vastuu on aikuisella, mikäli lapsi ei enää jaksa sitä hoitaa.


      • parrot

        "Kyllähän undulaattia voi yksinäänkin pitää siinä missä muita papukaijojakin, mutta se tarkoittaa sitä että sille pitäisi sitten olla todella paljon ihmisseuraa tarjolla. Jos et ehdi seuraavat 10-15v pitää linnullesi seuraa niin että se joutuu olemaan yksinään korkeintaan muutaman tunnin päivässä, kehottaisin kyllä harkitsemaan sen toisenkin undulaatin ostoa. Yhdellä kertaa niitä kuitenkaan ei ole pakko ottaa, vaan voit toki ensin ottaa sen yhden undun ja kesyttää sen hyvin ja vasta sitten parin kuukauden kuluttua toisen kaverin."

        En suosittele yksin pidettäväksi vaikka pitäisit sille kuinka seuraa,lintu on kumminkin paljon apaattisempi ja hiljaisempi kuin jos sillä olisi edes 1 kaveri. Undulaattia ei minusta voi oikein verrata muihin papukaijoihin ainakaan esim. isoihin papukaijoihin tai senegalin tapaisiin,sillä ne kiintyvät niin ihmiseen,toisin kuin undu,joka niin pieni ettei aina tajua ihmisen hellyyden osoituksia,vaan pelkää niitä. Paras kaveri undulle on toinen undu ja niistä on paljon enemmän iloa sinullekin kun visertelevät ja leikkivät keskenään. Jos haluat vain yhden linnun josta haluat pitää lemmikkinäsi suosittelen mielummin neitokakadua,kesyyntyvät helpommin.


      • parrot
        -N- kirjoitti:

        1.voiko undulaattii opettaa puhumaa
        -Helppoa se ei ole, tosin ei ihan mahdotonta. Kuitenkin kun ostat undulaattia, sinun tulee tietää, että se ei välttämättä tule koskaan matkimaan mitään kovista harjoituksista huolimatta.

        2.onko undulaateille valjaita
        -Kyllä on. Linnun on kuitenkin oltava ehdottoman kesy.

        3.voiko undulaatin viedä kattoo mun serkun undulaattii kesällä koiran pienessä kanto häkis.
        -Kyllä, matkahäkin voi ostaa matkoja varten. Matkahäkin ei tarvitse olla kovin iso, jos se ei siellä joudu olemaan useampia päiviä. Matkahäkkinä voi myös käyttää tiheäsilmäistä kissan/jyrsijän kuljetusboksia tai linnuille suunniteltua.

        4.onko ruttu sopiva nimi undulle
        -On se ihan hyvä nimi. Lyhyt ja ytimekäs.

        5.voiko undun kaa leikkii aina ku se haluu
        -Kyllä voi, tosin undulaatin leikki on hyvin paljon erilaista kuin esim. koiralla. Sille riittää ehkä se, että annat sille jotain narunpätkiä kiskottavaksi tai muuta, se ei ole sellainen hellittävä eläin, kuten kissa tai koira, vaan se ei välttämättä anna koskea itseensä.

        6.kui helposti ne sairastuu
        -Eivät ne helposti sairastu, jos niillä on hyvät ja puhtaat oltavat, sekä monipuolinen ruoka ja puhdasta vettä. Vetoa ei saa olla.

        7.tykkääkö undut kattoo päänpäällä tai olkapäällä telkkuu
        -Ei kannata katsoa linnun kanssa telkkaria, sillä linnut saattavat stressaantua sen vilinästä ja metelistä, monesti tämä alkavat siinä tilanteessa nukkua. Pää ja olkapää on yleensä linnun lempipaikkoja,

        kiitos vastanneille mä oon 10v poika et onko undu sopiva mun ikäisille ja huom oon eläirakas
        -Kyllä undulaatti sopii myös lapsille, kunhan vastuu on aikuisella, mikäli lapsi ei enää jaksa sitä hoitaa.

        "Ei kannata katsoa linnun kanssa telkkaria, sillä linnut saattavat stressaantua sen vilinästä ja metelistä, monesti tämä alkavat siinä tilanteessa nukkua. Pää ja olkapää on yleensä linnun lempipaikkoja, "

        joo tosi stressaantuvat,meillä ainakin kaikki linnut innostuvat aina papattamaan kun telkka laitetaan päälle,varsinkin jos jossain elokuvissa musiikki voimistuu,linnut yrittävät pulputtaa mukana,Harvemmin mikään lintu telkkarista stressaantuu,etenkään undulaatti,joka "puhujakaija",pitää vain äänistä ympärillä,sillä parvessakin käy aina hirveä sirkutus. Samoin myös kun imuroi huonetta linnut innostuvat laulamaan.

        Harhaluulo että linnut stressaantuisivat telkan äänistä. Arat linnut jotka vasta totuttelemassa uuteen kotiin voivat kyllä,mutta ei jo uuteen kotiin tottuneet.Pikemminkin liika hiljaisuus on outoa linnuille,jos huoneessa ei ole koskaan mitään ääniä,näin niistä sitten tulee säikkyjä ja arkoja,jos vähäänkään kuulevat mitään hiljaisuudesta poikkeavaa.

        Myös radiota voi kuunnella samassa huoneessa missä lintuja,kunhan ei nosta desibelejä ihan korkealle,että linnunkin kuulo vaurioituu..


      • akusti1234
        parrot kirjoitti:

        "Kyllähän undulaattia voi yksinäänkin pitää siinä missä muita papukaijojakin, mutta se tarkoittaa sitä että sille pitäisi sitten olla todella paljon ihmisseuraa tarjolla. Jos et ehdi seuraavat 10-15v pitää linnullesi seuraa niin että se joutuu olemaan yksinään korkeintaan muutaman tunnin päivässä, kehottaisin kyllä harkitsemaan sen toisenkin undulaatin ostoa. Yhdellä kertaa niitä kuitenkaan ei ole pakko ottaa, vaan voit toki ensin ottaa sen yhden undun ja kesyttää sen hyvin ja vasta sitten parin kuukauden kuluttua toisen kaverin."

        En suosittele yksin pidettäväksi vaikka pitäisit sille kuinka seuraa,lintu on kumminkin paljon apaattisempi ja hiljaisempi kuin jos sillä olisi edes 1 kaveri. Undulaattia ei minusta voi oikein verrata muihin papukaijoihin ainakaan esim. isoihin papukaijoihin tai senegalin tapaisiin,sillä ne kiintyvät niin ihmiseen,toisin kuin undu,joka niin pieni ettei aina tajua ihmisen hellyyden osoituksia,vaan pelkää niitä. Paras kaveri undulle on toinen undu ja niistä on paljon enemmän iloa sinullekin kun visertelevät ja leikkivät keskenään. Jos haluat vain yhden linnun josta haluat pitää lemmikkinäsi suosittelen mielummin neitokakadua,kesyyntyvät helpommin.

        moi kiitos vastanneille ja hyvää kevättä kaikille undujen kaa


      • akusti1234
        akusti1234 kirjoitti:

        moi kiitos vastanneille ja hyvää kevättä kaikille undujen kaa

        moi mut teenkö hyvän jutun jos lopetan pelaamisen kokonaa ja hoidan vaa unduuni


      • parrot
        akusti1234 kirjoitti:

        moi mut teenkö hyvän jutun jos lopetan pelaamisen kokonaa ja hoidan vaa unduuni

        minkä pelaamisen..? pleikkarin vai?


      • undu
        parrot kirjoitti:

        minkä pelaamisen..? pleikkarin vai?

        no tietsikan ja pelaamisen xboxil


      • -N-
        undu kirjoitti:

        no tietsikan ja pelaamisen xboxil

        Parrot, Siis se on yksilöllistä, toiset stressaantuu ja toiset ei.

        undu, :D Ei sitä pelaamista tarvitse lopettaa, kunhan varsinkin äänet laitetaan pienelle. Lintu on paljon onnellisempi olkapäälläsi istuskellessa, kun jos sää leikit sen kanssa, oikeastaan ihmisen on melko vaikeaa leikkiä undulaatin kanssa, riittää, kunhan olet sen seurana eikä sen tarvitse olla yksin. Tää ei oo siis mitenkään verrattavissa mihinkään koiranpentuun.


    • Undu-bundu

      No tuota nimiehdotuksia?

      -Undu

      -Zeta

      -Heta

      -Zeeta

      -Zheetah

      ja on niitä lisää mutta en jaksa luetella!

      Tota olis tosi hyvä jos olis kaks...

      Me ollaan myös ostamassa unduja mutta niitä tulee enämmän kuin kaksi että..

    • undulaatti-faniiiiii

      Undulaatti sopii hyvin lapsille!
      tai no, sellaisille lapsille jotka todella rakastavat eläimiä......
      esim. jos yhtäkkiä lapsesi vain sanoo:
      "Äiti, mä haluan undulaatin." niiiiin..... se ei ehkä ole niin hyvä juttu.
      Ellei lapsesi sitten lueskele kirjoja undulaatista, niin siitä tietää että undulaatista pidetään hyvää huolta.
      En suosittelisi undulaattia alle 10 vuotiaille, mutta ehkä 10-11 vuotiaana lapset jo tietää jo mitä haluu, joten vois ostaa ihan hyvin 10-11 vuotiaille undulaatin.l
      Mieluiten 1 undulaatti, ettei sitten tarvitsisi niin paljon hoitaa, koska lapset on vielä lapsia, eikä välttämättä jaksa ehkä niin kovasti 2 undulaattia hoitamaan....
      (sanoin vaa mun mielipiteen!)

      • Anti mennä!!!

        No sano toi mun äidil :p


    • Sedä

      ^Juuri toisin päin. Nimenomaan vähintään kaksi "jos ei jaksa hoitaa niin paljon" koska muuten lintu jää sitten yksin nököttämään. Kahdesta pienestä linnusta on oikeastaan vähemmän vaivaa kun pitävät toisilleen seuraa ;) Muutenkin on minusta äärimmäisen itsekästä ottaa vain yhtä laumaeläintä, koska ihminen ei kuitenkaan ole sen seurana kaikkea aikaa. Koira on rajatapaus jos sitä käytetään säännöllisesti leikkimässä toisten koirien kanssa.

    • En keksi nimimerkkii

      "mun serkku ostaa myös undulaatin ja se asuu vantaal ja mä hesas et mä vien sitä mun undulaattii sille ainaki 1kerran viikos ka ttomaa mitä sen undulaatille kuuluu ku mä toivoisin et ne olis kavereita "

      En suosittele tätä, lintu vaan stressaantuu kun joutuu vähän väliä matkustamaan

    • Pikku undu

      Undulaattia ei kannata hankkia vain yhtä. Undulaatit viihtyvät paljon paremmin yhdessä. Oma undulaattini tuli paljon iloisemmaksi kun se ai kaverin.
      Ennen sitä se vain istuskeli yksin häkissään.

      On hyvin stressaavaa pienelle linnulle jos sitä kuljetetaan niin usein paikasta toiseen. Pahimmassa tapauksessa se voi kuolla stressiin.

      Muista että eläinkaupasta hankitut linnut eivät usein ole kesyjä, joten jos siitä tahtoo kesyn se pitää tehdä itse.

    • 99 girl want undus!

      Lintujahan on mun tietämän mukaan pakko olla kaks sitä onnellisempia, mitä enemmän, ite oon ostamassa kahden viikon sisällä kaks undua, ja ajattelion nimiks chocolate (sanoisin coco ks) ja fruity.ö haluisin sinivalk. ja kelt.vihreen.
      toivottavasti noit ees on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe