BOSTON

taru

Voi kertokaapa minulle kaikki Bostonista ja Lexingtonista: asuminen ja vuokrataso, elintaso noin muuten, suomalaisista siellä ja vakuutuksista. Vai kannattaako sairaanhoidon vakuutus ottaa suomesta? Voi minua...sinne muutan ja jännää on, mutta ihan yksin.

8

2736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sofia

Tervetuloa Bostoniin! Boston on mukava kaupunki ja täällä on tosi paljon suomalaisia. Vuokrataso on korkea, mutta jos muutat Lexingtoniin, niin ei se siellä tietenkään niin korkea ole kuin täällä Bostonin kaupungin alueella. Rahaa menee muutenkin paljon, varsinkin jos haluaa jotain harrastaa ja kulkea konserteissa, peleissä yms. Vakuutuksen ottaminen riippuu monesta asiasta. Oletko tulossa tänne töihin tai opiskelemaan? Usein työnantajan kautta voi ottaa terveysvakuutuksen, työnantaja maksaa siitä osan. Vakuutuksia on erilaisia, lähinnä erilaisia omavastuita ja mitä kaikkea korvaa. Meillä työnantaja maksaa 80%, itselle jää maksettavaksi $53/hlö/kk ja hammaslääkärivakuutusta $28/hlö/kk. Aina työnantaja ei maksa noinkaan paljon, jotkut työnantajat eivät ollenkaan (mitä vastaan kylläkin kapinoidaan). Yleensä lääkäriasemat/sairaalat haluavat nimenomaan amerikkalaiset terveysvakuutuskortit, ainakin jos on kyse ei-päivystyksellisestä hoidosta. Tietysti jos on kyse päivystyksellisestä hoidosta, pelkän ulkomaalaisen matkavakuutuksenkin turvin pääsee hoitoon. Jos olet täällä pidemmän aikaa, kannattaa mielestäni ottaa amerikkalainen vakuutus, suomalaisen kanssa voi olla ongelmia, eivätpä ne ehkä myönnäkään niitä Suomesta kovin pitkille matkoille. Toisaalta, amerikkalainen vakuutus ei koskaan korvaa kaikkea... meillä on amerikkalaisen vakuuutuksen lisäksi suomalainen vakuutus, kaiken varalta. Kysy lisää spesifisemmin, jos haluat jotain tietää.

• jarna

Olen 24 vuotias tytto ja asun taalla bostonin alueella myos.Olisi mukavaa loytaa muita suomalaisia,jotka asuvat taalla ja mahdollisesti tavata.

Postia odotellen,

Jarna Vuorinen
        North Darthmouth,MA

• saga
        jarna kirjoitti:

Olen 24 vuotias tytto ja asun taalla bostonin alueella myos.Olisi mukavaa loytaa muita suomalaisia,jotka asuvat taalla ja mahdollisesti tavata.

Postia odotellen,

Jarna Vuorinen
        North Darthmouth,MA

heips, en loytanyt yhteystietojasi. kirjoitatko vai soitatko, alla kuitenkin tiedot. olisi mahtavaa tavata.

[email protected]

617-4387-268

• Meat
    • teaparty

Missäpäin Bostonia on Fitchburg ?

• Meat

45 milea länteen Bostonista, reilu tunnin ajomatka.

• jarna

Hei Taru!

Olen itsekin muuttamassa tanne Bostonin alueelle,itse asiassa olen taalla jo,samat kysymykset pyorivat minunkin paassani..ehka voisimme yhdessa loytaa niita? :)

Lisaksi olisi mukavaa saada uusia tuttavuuksia taalla,ota rohkeasti yhteytta niin tavataan.Koska olet tulossa tanne?

Tervetuloa,

Jarna Vuorinen

• saga

laitoin kumpaankin varmuuden vuoksi. toivottavasti saat taman.

numero on: 617-4387-268

kuullaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13