Toyota: Maksa kalliista säköisestä voimalinjasta, aja kalliilla bensalla

Anonyymi

Täysin älyvapaa konsepti ajaa pelkästään kalliilla bensalla jos autossa olisi kaikki tarvittavat komponentit ajaa päästöttömästi ja viisi kertaa halvemmalla verkkosähköllä.

63

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä on vain se, että Toyota kuluttaa noista ladattavista hybrideistä kaikkein vähiten bensaa, joten älä puhu Toyotasta. Puhu sen sijaaan ladattavista bensasyöpöistä Volvosta, Mersusta ja Volkswagenista.

      • Anonyymi

        Ellei Toyotaakaan kytke koskaan lataukseen, niin jokainen kilometri ajetaan bensiinillä.

        Jos joku auto on pienempi ja kevyempi kuin toinen niin tottahan se kuluttaa bensaa vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei Toyotaakaan kytke koskaan lataukseen, niin jokainen kilometri ajetaan bensiinillä.

        Jos joku auto on pienempi ja kevyempi kuin toinen niin tottahan se kuluttaa bensaa vähemmän.

        Lueppa TM 1/20. Siinä isoin ja painavin RAV4 kulutti vähiten ja kiihtyi (yhdessä pösön kanssa) kovimmin. Vastassa oli farkkuja, kuten Passat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa TM 1/20. Siinä isoin ja painavin RAV4 kulutti vähiten ja kiihtyi (yhdessä pösön kanssa) kovimmin. Vastassa oli farkkuja, kuten Passat.

        Painaville autoille tulee säätää tienkulutusvero.


      • Anonyymi

        Tässä pohditaankin kuinka typeriä tojon latauskelvottomat ovat kun ei voi ladata ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa TM 1/20. Siinä isoin ja painavin RAV4 kulutti vähiten ja kiihtyi (yhdessä pösön kanssa) kovimmin. Vastassa oli farkkuja, kuten Passat.

        Kehitys on nii nopeaa että tuo on jo vanhaa tietoa.
        Katso vaikka Mesen painava ja iso SUV, kuluttaa vähemmän kuin Rav. Paljon riippuu kuinka iso akku on kyseiseen malliin asennettu ja kuinka sitä halutaan ladata.
        RAV ei pysynyt tielläTalvitestissä ja maksaa yli 65 ke, enemmän laittaisin painoa sille kuin jonkin desin kulutuseroille joka on riippuvainen suurimmalta osin kuskista.


      • Anonyymi

        Itselläni Corolla hybrid. Kaupunkikulutus 4.1 - 4.3 .
        Maantiellä talvella maksimi oli muistaakseni 5.5 l, nyt kesällä 4.8.
        En valita. On totta että bensaa siis tarvitaan, mutta yksi valtti
        on se, että myös jarrutusenergiaa hyödynnetään varsin tehokaasti.
        Toimiva kompromissi mun tapauksessa kun ei ole asumassani
        taloyhtiössä latausmahdollisuutta.


      • Anonyymi

        Mersun dieselhybridi ei syö bensaa.


    • Anonyymi

      Vain täysin älyvapaa ihminen voi ajatella asiaa pelkästään ahtaasti Suomen näkökulmasta, jossa on raskaasti verotetut polttoaineet, edullinen sähkö ja autojen verotus perustuu WLTP-kulutukseen. SUOMESSA ASUU ALLE 0,1 % MAAILMAN VÄESTÖSTÄ!

      • Anonyymi

        "Vain täysin älyvapaa ihminen voi ajatella asiaa pelkästään ahtaasti Suomen näkökulmasta,"

        Kun maksaa Suomen hinnat autosta ja ajamisesta niin on järkevää ajatella asiaa Suomen näkökulmasta. Ei paljon lohduta jos tojo ei olisi yhtä kallis ajaa jossai Nigeriassa.


    • Anonyymi

      Minä olen kuullut, että joku on joskus jopa maksanut kalliista DSG:stäkin, vaikkei sillä edes säästä yhtään polttoainetta. Että ei tuo Toyotan hybridin ostaminen edes ole mitään siihen verrattuna.

      • Anonyymi

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...


      • Anonyymi

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...


      • Anonyymi

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...


      • Anonyymi

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...

        No, milläs tavalla tuo Toyotan hybridi sitten on ei-automaatti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...

        Minulla on takana 70 000 km DSG:llä, eikä se tasan säästä yhtään manuaaliin verrattuna - on tosin kuitenkin kestänyt hyvin tähän saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...

        Vielä pitäisi keksiä kpmmenttia tähän ja neljänteenkin postaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...

        **********

        En ymmärrä sitä, miten nytkyttävä DSG-vaihteisto voisi säästää polttoainetta, sillä sehän on perusrakenteeltaan manuaalivaihteisto. Tavalliseen vaihteistoon on vain lisätty robottikoneisto, joka hieman helpottaa vaihtamista, mutta se puolestaan tekee vaihteiston helposti rikkimeneväksi.

        Volkkarin käyttämät DSG- ja Fordin käyttämät PowerShift-robottivaihteistot ovat saksalaisen autoteollisuuden lahja Suomen autokorjaamoille. Molemmat vaihteistot ovat erittäin huonoja ja ne menevät helposti rikki. Käytännössä niitä ei voi korjata, vaan aina pitää vaihtaa uusi vaihteisto. Remontti maksaa halvimmillaankin 5000 -6000 €, joten kalliiksi näiden robottivaihteistojen käyttö tulee.

        Erään tuttavani Fordista hajosi PowerShift-vaihteisto, kun autolla oli ajettu vasta 150000 km. Korjaamolla todettiin, että vaihteisto oli korjauskelvoton, koska se oli täynnä rautajauhoa. Uusi vaihteisto oli ainoa konsti saada auto taas liikennekelpoiseen kuntoon. Lasku oli yli 5000 €. Tuttavani päätti ostaa seuraavaksi autokseen hybridi-Tojotan, koska HYBRID SYNERGY DRIVE-voimalinja on käytännössä rikkoutumaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa...

        *******

        DSG on tietysti automaattivaihteisto, mutta monet eivät sitä halua ostaa, koska se on portaallinen automaatti ja nytkyttää aivan kauheasti. Sen kestävyyskin on erittäin huono, ja korjaukset tulevat kalliiksi.

        Hybridi-Tojotassa on portaaton E-CVT vaihteisto, joka toimii täysin nykäyksettömästi kaikissa ajotilanteissa. E-CVT-vaihteisto on myös äärimmäisen kestävä, ja siksi lähes kaikki taksiautot Amerikassa ovatkin hybridi-Tojotia. Myyntitilastotkin kertovat sen, että ihmiset haluavat Tojotan täysin nykäyksettömän E-CVT-vaihteiston autoonsa.


      • Anonyymi

        Ostin 2006 VW Touranin, DSG:n lisähinta manuaaliin nähden oli silloin 3200;-. Vähän myöhemmin luin, että kyseinen auto oli Auto Bild-lehden 100000 km kestotestin kaikista ikinä testatuista autoista huonoin! Siinä vaiheessa ajattelin, että jospa tämä mulla kuitenkin toimisi... (Enempää en kirjoita, koska lopputeksti olisi pelkkiä kirosanoja.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DSG säästää manuaalivaihteeseen verrattuna, hölmö. DSG on automaatti ja se on se oleellinen asia mitä ihmiset haluaa.
        Aika epätoivoisia nuo sinun jutut ja Toyotan kunnian puolustukset. Toyota on kuitenkin vain ylihintainen, ruostuva, meluava, epämukava, vanhentunutta tekniikkaa jne...

        DSG EI OLE automaattivaihteisto. Se on ihan tavallinen mekaaninen hammaspyörävaihteisto jota robotti ohjaa kaksoiskytkimen avustuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DSG EI OLE automaattivaihteisto. Se on ihan tavallinen mekaaninen hammaspyörävaihteisto jota robotti ohjaa kaksoiskytkimen avustuksella.

        Voi näitä kommentteja - kyllä se minulla ainakin vaihtaa vaihteita aivan automaattisesti.


    • Anonyymi

      Täysin älyvapaa konsepti ajaa pelkästään kalliilla bensalla jos autossa olisi kaikki tarvittavat komponentit ajaa päästöttömästi ja viisi kertaa halvemmalla verkkosähköllä.

      *************

      Ei Tojotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja ole ollenkaan älytön, sillä se pudottaa kaupunkikulutuksen puoleen. Ladattavalla täyssähköautollakaan ei pääkaupunkiseudulla pysty ajamaan päästöttömästi, sillä Helsingissä pistorasioista saatavasta sähköstä 57 % on tuotettu kivihiiltä polttamalla.

      50% sähköllä kulkeva Hybridi-Tojota ja täyssähköautot ovat siis päästöjen suhteen täysin tasavertaisia autoja Helsingissä. Juuri tästä syystä myös Rellun uusi Clio kaupunkiauto (suunniteltu Pariisin olosuhteisiin) on itselataava hybridi. Suurkaupungeissa ei pystytä järjestämään latausmahdollisuutta kaikille.

      • Anonyymi

        Jauhat taas ohmijuttuasi kuin toisteleva papukaija. Siinä ei ole koskaan ollut mitään järjen häivääkään. Miksi jaksat. Kuluttaja saa poolista fossiilivapaata sähköä jos niin haluaa.
        Sinulla kun ei ole oikeita argumentteja niin höliset seniilihöpinöitä. Ei ole koskaan mennyt läpi ja silti sinä toistelet päättömästi samaa.

        Lataaminen Helsingissä onnistuu kaikilta. Ei kaikilta kotona, mutta latauspisteitä on erittäin paljon tarjolla.


      • Anonyymi

        Sähköä ladataan koko Suomen kattavasta verkosta ja maksaa voi vain tuulivoimalla tuotetusta sähköstä jos haluaa. Eipä se bensan tuottaminen ja kuljettaminen jostain valtamerten takaa ole ihan puhtainta tai vety jonka tuottamisessa palaa aivan älyttömästi sähköä suhteessa 15kw vetyä syö 55kw sähköä tuotantovaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jauhat taas ohmijuttuasi kuin toisteleva papukaija. Siinä ei ole koskaan ollut mitään järjen häivääkään. Miksi jaksat. Kuluttaja saa poolista fossiilivapaata sähköä jos niin haluaa.
        Sinulla kun ei ole oikeita argumentteja niin höliset seniilihöpinöitä. Ei ole koskaan mennyt läpi ja silti sinä toistelet päättömästi samaa.

        Lataaminen Helsingissä onnistuu kaikilta. Ei kaikilta kotona, mutta latauspisteitä on erittäin paljon tarjolla.

        Kyllähän minäkin saan kotiin (ja maksan) Helenin asiakkaana päästötöntä vesivoimaa, mutta tiedän että todellisuudessa se sähkö tulee tuosta melkein vierestä Hanasaaren hiilivoimalasta ja Vuosaaren maakaasuvoimalasta.

        Mutta en tiedä mitä sähköä saisin autooni parkkipaikalla kun en tiedä mistä parkkiyhtiö ostaa sähkön ja millä sopimuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän minäkin saan kotiin (ja maksan) Helenin asiakkaana päästötöntä vesivoimaa, mutta tiedän että todellisuudessa se sähkö tulee tuosta melkein vierestä Hanasaaren hiilivoimalasta ja Vuosaaren maakaasuvoimalasta.

        Mutta en tiedä mitä sähköä saisin autooni parkkipaikalla kun en tiedä mistä parkkiyhtiö ostaa sähkön ja millä sopimuksella.

        " tiedän että todellisuudessa se sähkö tulee tuosta melkein vierestä Hanasaaren hiilivoimalasta ja Vuosaaren maakaasuvoimalasta"

        Voit höpöttää näitä tyhjänpäiväysyyksiä vaikka maailman tappiin mutta me kaikki tiedämme että olet vain höpöttävä pelle joka inttää samaa tyhjää "neronleimaustaan" kuukaudesta toiseen kun ei ole mitään järjellistä argumenttia.

        Tiedät itsekin miten Nordpool toimii, kunhan yrität olla "nokkela". Kerta kerran jälkeen vaikutat aina vaan typerämmältä papukaijalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " tiedän että todellisuudessa se sähkö tulee tuosta melkein vierestä Hanasaaren hiilivoimalasta ja Vuosaaren maakaasuvoimalasta"

        Voit höpöttää näitä tyhjänpäiväysyyksiä vaikka maailman tappiin mutta me kaikki tiedämme että olet vain höpöttävä pelle joka inttää samaa tyhjää "neronleimaustaan" kuukaudesta toiseen kun ei ole mitään järjellistä argumenttia.

        Tiedät itsekin miten Nordpool toimii, kunhan yrität olla "nokkela". Kerta kerran jälkeen vaikutat aina vaan typerämmältä papukaijalta.

        Kukkuu!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jauhat taas ohmijuttuasi kuin toisteleva papukaija. Siinä ei ole koskaan ollut mitään järjen häivääkään. Miksi jaksat. Kuluttaja saa poolista fossiilivapaata sähköä jos niin haluaa.
        Sinulla kun ei ole oikeita argumentteja niin höliset seniilihöpinöitä. Ei ole koskaan mennyt läpi ja silti sinä toistelet päättömästi samaa.

        Lataaminen Helsingissä onnistuu kaikilta. Ei kaikilta kotona, mutta latauspisteitä on erittäin paljon tarjolla.

        Jauhat taas ohmijuttuasi kuin toisteleva papukaija. Siinä ei ole koskaan ollut mitään järjen häivääkään. Miksi jaksat. Kuluttaja saa poolista fossiilivapaata sähköä jos niin haluaa.
        Sinulla kun ei ole oikeita argumentteja niin höliset seniilihöpinöitä. Ei ole koskaan mennyt läpi ja silti sinä toistelet päättömästi samaa.

        Lataaminen Helsingissä onnistuu kaikilta. Ei kaikilta kotona, mutta latauspisteitä on erittäin paljon tarjolla.

        ***********

        Keskustelumme on aiemminkin päätynyt asetelmaan pooli vastaan sähköoppi. Mainostamasi sähköpooli on ahneitten välistävetäjien puhtaasti keinottelutarkoituksiin kyhäämä organisaatio, jonka avulla voidaan hyväuskoisille viherpiipertäjille myydä päästötöntä sähköä, vaikka todellisuudessa Helsingissäkin pistorasiasta tulevasta sähköstä 57 % on tuotettu kivihiiltä polttamalla.

        Sähköopin mukaan helsinkiläiset eivät siis pysty lataamaan sähköautojaan päästöttömällä sähköllä, mutta poolin keinottelijoiden sana on merkityksellisempi tässä asiassa. Sähkökeinottelijat pystyvät siis tyrmäämään jopa vanhat sähköopin totuudet, ja niinpä he tyytyväisinä lähettävätkin ihmisille mojovia sähkölaskuja vihreästä sähköenergiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jauhat taas ohmijuttuasi kuin toisteleva papukaija. Siinä ei ole koskaan ollut mitään järjen häivääkään. Miksi jaksat. Kuluttaja saa poolista fossiilivapaata sähköä jos niin haluaa.
        Sinulla kun ei ole oikeita argumentteja niin höliset seniilihöpinöitä. Ei ole koskaan mennyt läpi ja silti sinä toistelet päättömästi samaa.

        Lataaminen Helsingissä onnistuu kaikilta. Ei kaikilta kotona, mutta latauspisteitä on erittäin paljon tarjolla.

        ***********

        Keskustelumme on aiemminkin päätynyt asetelmaan pooli vastaan sähköoppi. Mainostamasi sähköpooli on ahneitten välistävetäjien puhtaasti keinottelutarkoituksiin kyhäämä organisaatio, jonka avulla voidaan hyväuskoisille viherpiipertäjille myydä päästötöntä sähköä, vaikka todellisuudessa Helsingissäkin pistorasiasta tulevasta sähköstä 57 % on tuotettu kivihiiltä polttamalla.

        Sähköopin mukaan helsinkiläiset eivät siis pysty lataamaan sähköautojaan päästöttömällä sähköllä, mutta poolin keinottelijoiden sana on merkityksellisempi tässä asiassa. Sähkökeinottelijat pystyvät siis tyrmäämään jopa vanhat sähköopin totuudet, ja niinpä he tyytyväisinä lähettävätkin ihmisille mojovia sähkölaskuja vihreästä sähköenergiasta.

        "Keskustelumme on aiemminkin... diipadaapadiipadaapa.......vihreästä sähköenergiasta."

        Miksi toistelet näitä päättömyyksiä aina uudelleen. Ne eivät ole olleet hauskoja enää 20 viimeiseen toistokertaan ja täällä on sen verran koulutettua porukkaa ettei ohmin lain pseudo-soveltaminen mene kenellekään läpi.
        Puoskari on puoskari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jauhat taas ohmijuttuasi kuin toisteleva papukaija. Siinä ei ole koskaan ollut mitään järjen häivääkään. Miksi jaksat. Kuluttaja saa poolista fossiilivapaata sähköä jos niin haluaa.
        Sinulla kun ei ole oikeita argumentteja niin höliset seniilihöpinöitä. Ei ole koskaan mennyt läpi ja silti sinä toistelet päättömästi samaa.

        Lataaminen Helsingissä onnistuu kaikilta. Ei kaikilta kotona, mutta latauspisteitä on erittäin paljon tarjolla.

        ***********

        Keskustelumme on aiemminkin päätynyt asetelmaan pooli vastaan sähköoppi. Mainostamasi sähköpooli on ahneitten välistävetäjien puhtaasti keinottelutarkoituksiin kyhäämä organisaatio, jonka avulla voidaan hyväuskoisille viherpiipertäjille myydä päästötöntä sähköä, vaikka todellisuudessa Helsingissäkin pistorasiasta tulevasta sähköstä 57 % on tuotettu kivihiiltä polttamalla.

        Sähköopin mukaan helsinkiläiset eivät siis pysty lataamaan sähköautojaan päästöttömällä sähköllä, mutta poolin keinottelijoiden sana on merkityksellisempi tässä asiassa. Sähkökeinottelijat pystyvät siis tyrmäämään jopa vanhat sähköopin totuudet, ja niinpä he tyytyväisinä lähettävätkin ihmisille mojovia sähkölaskuja vihreästä sähköenergiasta.

        "Keskustelumme on aiemminkin... diipadaapadiipadaapa.......vihreästä sähköenergiasta."

        Miksi toistelet näitä päättömyyksiä aina uudelleen. Ne eivät ole olleet hauskoja enää 20 viimeiseen toistokertaan ja täällä on sen verran koulutettua porukkaa ettei ohmin lain pseudo-soveltaminen mene kenellekään läpi.
        Puoskari on puoskari.


    • Anonyymi

      Mitäpä täällä murehtimaan Toyotan käyttämästä systeemistä, ostaa sellaisen kuin itse tarvitsee ja ajelee tyytyväisenä. Ihmeellinen tarve täällä venkoilla asioista. Kuitenkin valtaosa Suomen autokannasta on parintonnin reuhkoja joissa ei ole muuta sähköä kuin sähköviat.. Toki palstan kuninkailla on vain uusinta uutta alla..

    • Anonyymi

      Turhaa murehtia Toyotan tai minkään muun valmistajan voimalinjoja, hankkii itselleen sellaisen mikä parhaalta tuntuu ja ajelee tyytyväisenä. Ihme vänkääjiä täällä mussuttaa asioista vaikka suurella osalla on vanhat reuhakkeet pihassa missä ainoa sähköstä muistuttava asia on vikavalot mittarissa..

    • Anonyymi

      Ei mitään älyä! Sähkömoottori ja akut lisäpainona ja kaikkea liikutellaan sähköllä jota tehdään polttamalla bensaa. Sitä bensaa kuluu enemmän kun massa on isompi! Tämä on fakta!

      • Anonyymi

        Kuinkahan joka ainoassa vertailussa niin TM:ssä, Tuulilasissa kuin muissakin lehdissä polttoainesäästö on ollut melkoinen - vaikka erilaisia faktoja kirjoitteletkin?


      • Anonyymi

        Ei mitään älyä! Sähkömoottori ja akut lisäpainona ja kaikkea liikutellaan sähköllä jota tehdään polttamalla kivihiiltä. Kun akku on tyhjä sitä bensaa kuluu enemmän kun massa on isompi! Tämä on fakta!


      • Anonyymi

        Ei siis mitään älyä! Sähkömoottori ja akut lisäpainona ja kaikkea liikutellaan sähköllä jota tehdään polttamalla kivihiiltä. Kun akku on tyhjä sitä bensaa kuluu enemmän kun massa on isompi! Tämä on fakta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan joka ainoassa vertailussa niin TM:ssä, Tuulilasissa kuin muissakin lehdissä polttoainesäästö on ollut melkoinen - vaikka erilaisia faktoja kirjoitteletkin?

        No silti ”fakta” miehelle, älä murehdi ja valita jos et Toyotalla aja.


    • Anonyymi

      Jos ei ole puutetta rahasta. Useimpiin Toyotan hybrideihin voi asentaa flexifuel muutossarjan jolloin pääsee ajamaan E85 polttoainetta käyttäen.
      Täytyy vain sitten muistaa, että matalin öljylaadun luokitus on API SN, GM Dexos2 jota tulisi laittaa auton moottoriin öljynvaihdon yhteydessä silloin kun käytetään polttoaineena e85 korkeaseosetanolia. Näin pääsee polttoainekuluissa vielä vanhemmalla hinnalla kuin tavallisella bensalla ajaessa. Samalla polttomoottorin pakokaasupäästöt jäävät etanolilla vähäisemmäksi kuin uusiutumattomalla bensalla tai dieselillä.

      • Anonyymi

        Kukahan noita rupeaa autoonsa värkkäämään?


      • Anonyymi

        Järjettömin systeemi on plug-in hybridi. Molempien voimanlähteiden huonot puolet.
        Joko polttomoottorikäyttöinen tai täyssähköauto.


      • Anonyymi

        Flexifuel kuluttaa enemmän ja huollot tulee nopeammin, joten ainakaan säästöä ei sillä saa aikaan.


      • Anonyymi

        Jos ei ole puutetta rahasta. Useimpiin Toyotan hybrideihin voi asentaa flexifuel muutossarjan jolloin pääsee ajamaan E85 polttoainetta käyttäen.
        Täytyy vain sitten muistaa, että matalin öljylaadun luokitus on API SN, GM Dexos2 jota tulisi laittaa auton moottoriin öljynvaihdon yhteydessä silloin kun käytetään polttoaineena e85 korkeaseosetanolia. Näin pääsee polttoainekuluissa vielä vanhemmalla hinnalla kuin tavallisella bensalla ajaessa. Samalla polttomoottorin pakokaasupäästöt jäävät etanolilla vähäisemmäksi kuin uusiutumattomalla bensalla tai dieselillä.

        ********

        Hybridi-Tojota on jo tehtaalla viilattu niin hyvin toimivaksi paketiksi, että siihen ei missään nimessä kannata tehdä mitään omia virityksiä. Pienikin muutos auton hienoon tekniikkaan tekee sen vain huonommaksi. Tojota kuluttaa niin vähän bensaa, että kyllä siihen voi tankata ihan parasta ja kalleinta menovettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole puutetta rahasta. Useimpiin Toyotan hybrideihin voi asentaa flexifuel muutossarjan jolloin pääsee ajamaan E85 polttoainetta käyttäen.
        Täytyy vain sitten muistaa, että matalin öljylaadun luokitus on API SN, GM Dexos2 jota tulisi laittaa auton moottoriin öljynvaihdon yhteydessä silloin kun käytetään polttoaineena e85 korkeaseosetanolia. Näin pääsee polttoainekuluissa vielä vanhemmalla hinnalla kuin tavallisella bensalla ajaessa. Samalla polttomoottorin pakokaasupäästöt jäävät etanolilla vähäisemmäksi kuin uusiutumattomalla bensalla tai dieselillä.

        ********

        Hybridi-Tojota on jo tehtaalla viilattu niin hyvin toimivaksi paketiksi, että siihen ei missään nimessä kannata tehdä mitään omia virityksiä. Pienikin muutos auton hienoon tekniikkaan tekee sen vain huonommaksi. Tojota kuluttaa niin vähän bensaa, että kyllä siihen voi tankata ihan parasta ja kalleinta menovettä.

        "viilattu" on Toyotan tapauksessa yhtä kuin halpuutettu ja kaikessa säästetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "viilattu" on Toyotan tapauksessa yhtä kuin halpuutettu ja kaikessa säästetty.

        "viilattu" on Toyotan tapauksessa yhtä kuin halpuutettu ja kaikessa säästetty.

        *********

        Tojota on tosiaan osannut säästää kaikissa asioissa. Säästäminen on katsottu tarpeelliseksi myös rekrytoinnssa. Tojotalla ei ole koskaan ollut varaa palkata huonoja suunnittelijoita, ja siksi laatu onkin aina pysynyt korkeana.


      • Anonyymi

        Kerro vielä miksi flexifueleja ei myydä enää uutena. Jos et kerro, minä kerron.


    • Anonyymi

      Aivan, kallista vikaantuvaa ylimääräistä tekniikkaa vain sen takia että mahdollisesti säästäisi vuositasolla muutaman litran bensaa. Mitä järkeä.
      Oikeasti nuohan ovat vain verotusta ja päästörajoja varten tekaistuja hätäpaskoja. Tuo virallinen päästömittaus sykli suosii kohtuuttomasti noita höpöhybridejä, mutta politiikkaa sekin, vaikka kusee omaan nilkkaan.

    • Anonyymi

      Toyota vaareja on helppo höynäyttää puheilla pienestä kulutuksesta. He ajavat vuodessa 5000-10000 km ja silti maksavat ylimääräistä huolloista ja auton hinnassa, on ne vaan niin yksinkertaisia.

      • Anonyymi

        Tutkimusten mukaan Toyotan omistajat ovat kaikkein tyytyväisimpiä autoonsa. Tavallisille ihmisille auton toimintavarmuus on kaikkein tärkein ominaisuus, ja siitä systä Toyota onkin niin suosittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan Toyotan omistajat ovat kaikkein tyytyväisimpiä autoonsa. Tavallisille ihmisille auton toimintavarmuus on kaikkein tärkein ominaisuus, ja siitä systä Toyota onkin niin suosittu.

        "Tutkimusten mukaan Toyotan omistajat ovat kaikkein tyytyväisimpiä autoonsa."

        Nämä tutkimukset ovat Valittujen Palojen pappaäänestyksiä.
        Samoin Pohjois-Korean kansalaiset ovat kaikkein tyytyväisimpiä valtionsa johtoon.

        Kun katsoo mitä Suomen kansa ostaa rahallaan niin Tojo jää takariviin. Suomalaiset ovat aina ostaneet VW:n valmistamia autoja kaksi kertaa enemmän kuin tojon ruostepesiä.
        Joka vuosi ja joka kuukausi.
        Turha nillittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tutkimusten mukaan Toyotan omistajat ovat kaikkein tyytyväisimpiä autoonsa."

        Nämä tutkimukset ovat Valittujen Palojen pappaäänestyksiä.
        Samoin Pohjois-Korean kansalaiset ovat kaikkein tyytyväisimpiä valtionsa johtoon.

        Kun katsoo mitä Suomen kansa ostaa rahallaan niin Tojo jää takariviin. Suomalaiset ovat aina ostaneet VW:n valmistamia autoja kaksi kertaa enemmän kuin tojon ruostepesiä.
        Joka vuosi ja joka kuukausi.
        Turha nillittää.

        "Tutkimusten mukaan Toyotan omistajat ovat kaikkein tyytyväisimpiä autoonsa."

        Kertoo ainoastaan siitä että tojotistit ovat fanittavaa tyyppiä joille on tärkeää puffata vääriäkin valintoja. Itselleni olisi mahdotonta olla tyytyväinen autoon joka on mitattu meluisimmaksi luokassaan ja jonka pellit taipuvat kuin paperi kun vähän sormella painaa.


    • Anonyymi

      "Täysin älyvapaa konsepti ajaa pelkästään kalliilla bensalla jos autossa olisi kaikki tarvittavat komponentit ajaa päästöttömästi ja viisi kertaa halvemmalla verkkosähköllä."

      Ei ole alkuunkaan kaikkia komponentteja. Ensinnäkin itselataavan akkuun sopisi keskimäärin noin 0,3 kWh töpselisähköä / latauskerta, joka sekin olisi vain hidastamassa kylmän polttomoottorin lämpenemistä normaalilämpöön. Sitten siitä puuttuu kaikki töpselilatauksen vaatimat latausmuuntajat ym. pistokkeet ja värkit, joista kiitokseksi saisi maksettavaksi vielä käyttövoimaveron. Sitten puuttuu vielä kaikki sähkötekniikka, jolla pelkällä sähkökäytöllä päästäisiin edes mopoauton suorituskykyyn.

      • Anonyymi

        Pitää vielä jatkaa, että oikeastaanhan ne autot vasta ovat "älyvapaita konsepteja", joissa on starttimoottori, laturi ja akku, jotka eivät kuitenkaan edes pysty huolehtimaan vaihteiston ja kytkimen tehtävistä saati alentamaan polttoaineen kulutusta.


      • Anonyymi

        Tulkitaanko siis itselataavat verotuksellisesti polttomoottoriautoiksi ja plugarit sähköautoiksi? Tilastollisesti hybriditkin tulkitaan sähköautoiksi.

        Varmaankin joku itselataavan Toyotan omistaja voi vahvistaa asian että joutuuko maksamaan käyttövoimaveroa vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkitaanko siis itselataavat verotuksellisesti polttomoottoriautoiksi ja plugarit sähköautoiksi? Tilastollisesti hybriditkin tulkitaan sähköautoiksi.

        Varmaankin joku itselataavan Toyotan omistaja voi vahvistaa asian että joutuuko maksamaan käyttövoimaveroa vai ei.

        Jos autoon voi tankata/ladata vain korkeasti verotettua bensiiniä, käyttövoimaveroa ei tarvitse maksaa, muuten pitää. Eli itselataavissa bensiinihybrideissä ei makseta erillistä käyttövoimaveroa - vero maksetaan bensamittarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää vielä jatkaa, että oikeastaanhan ne autot vasta ovat "älyvapaita konsepteja", joissa on starttimoottori, laturi ja akku, jotka eivät kuitenkaan edes pysty huolehtimaan vaihteiston ja kytkimen tehtävistä saati alentamaan polttoaineen kulutusta.

        Pitää vielä jatkaa, että oikeastaanhan ne autot vasta ovat "älyvapaita konsepteja", joissa on starttimoottori, laturi ja akku, jotka eivät kuitenkaan edes pysty huolehtimaan vaihteiston ja kytkimen tehtävistä saati alentamaan polttoaineen kulutusta.

        *********

        Erittäin hyvin kiteytetty hybridi-Tojotan ylivertaiset ominaisuudet. Tojotan hybridiautoissa käyttämä HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on edelleenkin valovuosia edellä kaikkien muiden autojen voimalinjoja. Juuri tästä syystä kauppa käykin niin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää vielä jatkaa, että oikeastaanhan ne autot vasta ovat "älyvapaita konsepteja", joissa on starttimoottori, laturi ja akku, jotka eivät kuitenkaan edes pysty huolehtimaan vaihteiston ja kytkimen tehtävistä saati alentamaan polttoaineen kulutusta.

        *********

        Erittäin hyvin kiteytetty hybridi-Tojotan ylivertaiset ominaisuudet. Tojotan hybridiautoissa käyttämä HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja on edelleenkin valovuosia edellä kaikkien muiden autojen voimalinjoja. Juuri tästä syystä kauppa käykin niin hyvin.

        "Juuri tästä syystä kauppa käykin niin hyvin."

        Aika suhteellista tuo kaupan hyvinkäyminen. Jo vuosikymmeniä jokaista ostettua toa kohden on ostettu kaksi autoa jossa on VW:n rakentama voimalinja.
        Että aika pieniä on silakat joulukaloiksi.


    • Anonyymi

      Kyllähän Toyotan bensahybridit taitavat olla halvinta hyvää, jos automaattivaihteisen auton haluaa. Muita vastaavia en ole ajanut joten en osaa sanoa toimivatko yhtä jouhevasti, mutta jos Toyotan hybriditekniikka on ollut kaupoissa sen pari vuosikymmentä, niin se todistaa että toimiva on systeemi.

      Kymppitonni lisää hintaan jos haluaa plug-inin, ja vielä toinen jos täyssähköauton, molemmat toki liki kaikilla mittareilla parempia, mutta makuasia ovatko hintansa verran parempia.

      • Anonyymi

        "Kyllähän Toyotan bensahybridit taitavat olla halvinta hyvää, jos automaattivaihteisen auton haluaa. Muita vastaavia en ole ajanut joten en osaa sanoa toimivatko yhtä jouhevasti, mutta jos Toyotan hybriditekniikka on ollut kaupoissa sen pari vuosikymmentä, niin se todistaa että toimiva on systeemi."

        Olen sen verran ajanut että voin sanoa että karseimpia voimalinjoja mitä on eteen tullut. Reagointi kaasunpainamiseen on etanan tasoa. Kaasua painaessa ei ensin tapahdu yhtään mitään, sitten vapari alkaa ulvomaan hulluna ja lopuksi tojo alkaa kiihtymään verkkaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllähän Toyotan bensahybridit taitavat olla halvinta hyvää, jos automaattivaihteisen auton haluaa. Muita vastaavia en ole ajanut joten en osaa sanoa toimivatko yhtä jouhevasti, mutta jos Toyotan hybriditekniikka on ollut kaupoissa sen pari vuosikymmentä, niin se todistaa että toimiva on systeemi."

        Olen sen verran ajanut että voin sanoa että karseimpia voimalinjoja mitä on eteen tullut. Reagointi kaasunpainamiseen on etanan tasoa. Kaasua painaessa ei ensin tapahdu yhtään mitään, sitten vapari alkaa ulvomaan hulluna ja lopuksi tojo alkaa kiihtymään verkkaisesti.

        Tuo johtuu tojon vaparin surkeasta alaväännöstä. Siitä ei löydy yhtään tehoa ilman korkeita kierroksia. Siksi sitä pitää huudattaa aina kun tehoa tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo johtuu tojon vaparin surkeasta alaväännöstä. Siitä ei löydy yhtään tehoa ilman korkeita kierroksia. Siksi sitä pitää huudattaa aina kun tehoa tarvitaan.

        Tuo johtuu tojon vaparin surkeasta alaväännöstä. Siitä ei löydy yhtään tehoa ilman korkeita kierroksia. Siksi sitä pitää huudattaa aina kun tehoa tarvitaan.

        *********

        Kirjoittaja ei edelleenkään ymmärrä hybridi-Tojotan voimalinjan perusideaa. Tojotan kaltaisessa hybridiautossa ei polttomoottorissa tarvita mitään kovaa alavääntöä, vaan riittää pelkästään se, että polttomoottori toimii hyvällä hyötysuhteella. Sähkömoottorilla lisätään vääntöä silloin, kun siihen on tarvetta. Näin toimimalla saadaan kokonaistaloudellisuus hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllähän Toyotan bensahybridit taitavat olla halvinta hyvää, jos automaattivaihteisen auton haluaa. Muita vastaavia en ole ajanut joten en osaa sanoa toimivatko yhtä jouhevasti, mutta jos Toyotan hybriditekniikka on ollut kaupoissa sen pari vuosikymmentä, niin se todistaa että toimiva on systeemi."

        Olen sen verran ajanut että voin sanoa että karseimpia voimalinjoja mitä on eteen tullut. Reagointi kaasunpainamiseen on etanan tasoa. Kaasua painaessa ei ensin tapahdu yhtään mitään, sitten vapari alkaa ulvomaan hulluna ja lopuksi tojo alkaa kiihtymään verkkaisesti.

        Sanopa nyt sitten se alle 30k hintaluokassa (uutena) oleva automaatti, joka reagoi kaasuun paremmin kuin Tojon bensahybridi.

        Itseä miellyttää nimittäin juuri se, miten sähkömoottori vastaa kaasuun heti eikä joskus. Toki vain tehonsa puitteissa, mutta 90% omista kiihdytyksistä tapahtuu kaupunkinopeuksissa, joihin sekin teho riittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voi ei! Rita Niemi-Manninen avautuu Donna-tyttärestään: "Viime yönä ei sitten nukuttu juurikaan..."

      Niemi-Mannisen perheessä on juhlittu hulppeasti Donnan 2-vuotissynttäreitä prinsessa-teemalla. Mutta iän karttuessa joistain asioista pitää myös luopu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      7160
    2. Että osaa olla Suomalaisella mansikalla kova hiilijalanjälki

      kun poimijat lennätetään tänne kymmenillä matkustajakoneilla ja sitten aikanaan takaisin. En osta kotimaista mansikkaa enää koskaan. Sen verran luonn
      Maailman menoa
      431
      4721
    3. Stefu ja 56v. perhetuttu

      56v. perhetuttu veti pidemmän korren 💓Soffa jäi nuolemaan näppejään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      2915
    4. Sofian suurin järkytys

      On se kun hänet kerta toisensa jälkeen knepataan ulos parisuhteista kuin käytetty kondomi. Hän luulee olevansa täydellinen saalis. Hän kuvittelee olev
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      2239
    5. Sofian huumeyhteydet. Taas uusi!

      Sofialla niitä riittää huumeyhteyksiä. Huomasin että hänhän on parasta kaveria FBI:n operaatiossa kiinni jääneen Jarnon vaimon Jennan kanssa. Jarno ja
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1902
    Aihe