Onko kotikoneessasi päivitetty viruksentorjuntaohjelma? Oletko ollut tyytyväinen ohjelman toimintaa, vai onko viruksia päässyt tekemään tuhojaan ohjelmasta huolimatta?
Jos et käytä palomuuria etkä torjuntaohjelmia, oletko harkinnut ottavasi ne käyttöön vai uskotko pärjääväsi ilman?
Oletko suojannut koneesi?
146
52329
Vastaukset
- mrs_hyde
Onneks olkoon vaan jos joku sattuu olemaan semmonen ettei käytä virustorjuntaa ja/tai palomuuria... Varmaan tosi antoisaa elämää. Ikinä ei käy tylsäksi olo, joka päivä monta uutta virusta ym.
- PALOMUURI ON
Jos, meinaa koneella tehdä enää mitään seuraavana päivänä. Noin viikon ollu laajakaista ja yli 1000 kpl:tta palomuuri on plokannut tunkeutujia. Ennen palomuuria pelkällä virustorjunnalla kone toimi vähän yli päivän, ennen kun joutui formatoimaan koko kovalevyn ja asentamaan kaiken uudestaan. Ennen kun päästin kaiken uudelleen asennuksen jälkeen koneen verkkoon niin palomuurin asensin ensin. ZONE ALARM on hyvä.
- Albertto^
On olemassa käyttöjärjestelmä joka ei tarvitse tietoturvaa ,koska siihen ei tehdä lähes virusta.Se on linux. Lisäksi se on nopeampi.Siihen on helppo hakea ohjelmia ja aloittelijoille löytyy helppoja distroja.Kokeilkaa
- Albertto^
PALOMUURI ON kirjoitti:
Jos, meinaa koneella tehdä enää mitään seuraavana päivänä. Noin viikon ollu laajakaista ja yli 1000 kpl:tta palomuuri on plokannut tunkeutujia. Ennen palomuuria pelkällä virustorjunnalla kone toimi vähän yli päivän, ennen kun joutui formatoimaan koko kovalevyn ja asentamaan kaiken uudestaan. Ennen kun päästin kaiken uudelleen asennuksen jälkeen koneen verkkoon niin palomuurin asensin ensin. ZONE ALARM on hyvä.
Niin hän se on windows on hyvin suosittu virusten pesiä.Windowsin jos haluu pitää kunnossa kannattaa tehdä näin:
1. Internet explorer pois käytöstä vaihda vaikka mozilla firefoxiin tai operaan.
2. Kannattaa hankkia hyvä palomuuri esim. zonealarm(windowsin omaa ei tarvitse käyttää koska se suojaa liika voi poistaa ihan tarittavaakin tietoa).
3. Msn Messenger kannattaa vaihtaa esim. mirandaan tai muuhun joika tukee msn protocollaa.
4. Windows kannattaa päivittää joka kerta uudistuksiin suositeltua on käyttää autom. päivytyksiä. - ggggrrr
Albertto^ kirjoitti:
On olemassa käyttöjärjestelmä joka ei tarvitse tietoturvaa ,koska siihen ei tehdä lähes virusta.Se on linux. Lisäksi se on nopeampi.Siihen on helppo hakea ohjelmia ja aloittelijoille löytyy helppoja distroja.Kokeilkaa
Linux itessään on virus, tekee käyttäjistä turvansoittajia
- omgwtf
ggggrrr kirjoitti:
Windows on niin kelvoton käyttöjärjestelmä, että siihen joutuu asennuksen jälkeen asentamaan kalliita kolmannenosapuolen virustorjunta-, palomuuri- ja spywarenpoisto ohjelmistoja. Kehtaava vielä Microsoft veloittaa moisesta paskasta. Miksi Microsoft syysää virustorjunnan ja palomuuritoiminnot käyttäjän vastuulle, eikä itse laita tikkua ristiin järjestelmän turvallisuuden eteen?
Linux on turvallisempi ja tehokkaampi, ilmainen, eikä nykyään yhtään Windowssia vaikeampi käyttää tahi asentaa. - minä
ggggrrr kirjoitti:
nyt puhuu joku ASIAA!!!!!!!1
- ...niin
ggggrrr kirjoitti:
Niinhän se on että kun asiaan liittyvät argumentit loppuva ,mennään henkilökohtaisuuksiin...
- pc vuodesta 88
Albertto^ kirjoitti:
Ei tue rautaa (suomeksi netti ei toimi, eikä printteri/skanneri inahdakaan).
Pelkästään mp3:sten soittaminen on tuntien asentelun ja vääntämisen päässä.
Distro kuin distro, olen aina joutunut sanomaan, että tämä ei vain toimi. Ei jaksa tapella tunteja ja kysellä palstoilla apua asioihin, jotka ennen ovat toimineet hiiren klikkauksella.
Ubuntut, Mandraket, SuSet, Fedorat ja RedHatit on koitettu. Vielä koitan muitakin, mutta en tällä käyttökoneella. Kun ei toimi, ei toimi; turha sitä hehkuttaa silloin. Ilmainenhan on Linux, mutta ilmaiseksi saa myös ämpärillisen paskaa. Kummallakaan ei mitään tee. - Tietokone vuodesta 83
pc vuodesta 88 kirjoitti:
Ei tue rautaa (suomeksi netti ei toimi, eikä printteri/skanneri inahdakaan).
Pelkästään mp3:sten soittaminen on tuntien asentelun ja vääntämisen päässä.
Distro kuin distro, olen aina joutunut sanomaan, että tämä ei vain toimi. Ei jaksa tapella tunteja ja kysellä palstoilla apua asioihin, jotka ennen ovat toimineet hiiren klikkauksella.
Ubuntut, Mandraket, SuSet, Fedorat ja RedHatit on koitettu. Vielä koitan muitakin, mutta en tällä käyttökoneella. Kun ei toimi, ei toimi; turha sitä hehkuttaa silloin. Ilmainenhan on Linux, mutta ilmaiseksi saa myös ämpärillisen paskaa. Kummallakaan ei mitään tee.Kieltämäti tosi, ainakin aiemmin. Mul on SuSE ja kaikki pelaa kuin unelma. Mustek parallel skanneri HP ja Canon kamerat, HP laser, Aureal-äänikortti, rattiohjain, USB-lukija jne... Eikä suinkaan mitään std. merkkikamaa kaikki. Ai nii netti toimi ihan tostavaan, ei mitään asetuksia tarvinnu antaa, piuha vaan kii.
- 45 mies ja ruk käyty
ggggrrr kirjoitti:
Juu tuo on totta, kaikki ohjelmat joilla tehdään oikeita töitä
toimii windowsin alla, linux pojilla taitaa se työnteko olla
jollain tapaa vieras asia?
Etteivät olis vielä sivari h*****ja kaiken lisäksi? - HubsiHöbsi
omgwtf kirjoitti:
Windows on niin kelvoton käyttöjärjestelmä, että siihen joutuu asennuksen jälkeen asentamaan kalliita kolmannenosapuolen virustorjunta-, palomuuri- ja spywarenpoisto ohjelmistoja. Kehtaava vielä Microsoft veloittaa moisesta paskasta. Miksi Microsoft syysää virustorjunnan ja palomuuritoiminnot käyttäjän vastuulle, eikä itse laita tikkua ristiin järjestelmän turvallisuuden eteen?
Linux on turvallisempi ja tehokkaampi, ilmainen, eikä nykyään yhtään Windowssia vaikeampi käyttää tahi asentaa.Joopa joo... Eiköhän se Linuxin turvallisuus tule siitä, että sitä käyttää suhteessa marginaalinen käyttäjäjoukko.
Ei kai luule luule, etteivätkö rikolliset tulisis niinsanotusti perässä, mikäli ihmiset alkaisivat kättää pääsääntöisesti Linuxia?!
- kkk
Oma koneeni ei ole yhteydessä internettiin joten en tarvi palomuureja tai virustorjuntaohjelmia
- Justi
Mistä osoitteesta saa palomuurin?
- timodemus
Justi kirjoitti:
Zone Alarm -nimisen palomuurin saa osoitteesta:
http://www.zonelabs.com/store/content/company/zap_za_grid.jsp
T: Timo Suonto - zone
timodemus kirjoitti:
Zone Alarm -nimisen palomuurin saa osoitteesta:
http://www.zonelabs.com/store/content/company/zap_za_grid.jsp
T: Timo Suontopaskempaa palomuuria en sitten oo vähään aikaan nähnytkään
- sanna
mun käsittääkseni sillä ei taida olla väliä, että onko se kone yhteydessä internettiin vai ei. Viiruksia voi kuitenkin saada koneelle, joten suosittelisin, että laittakaa kaikki vaan ne viiruksentorjuntaohjelmat kuntoon!
- Jusu
zone kirjoitti:
paskempaa palomuuria en sitten oo vähään aikaan nähnytkään
Perustelisitko tuon väitteesi?
Hyvin Zone Alarm on testeissä pärjännyt. - Nimetön
Eihän mulla ole edes tietokonetta..
- myöhästä
Justi kirjoitti:
siinä vaiheessa jos täytyy palomuuri jostain osotteesta hakee
- Nimetön
zone kirjoitti:
Muita palomuureja löytyy osoitteesta:
http://www.free-firewall.org/ - zone alarm käyttäjä vuosien...
zone kirjoitti:
Zone alarm on ammattitason palomuuri kotikäyttäjälle, jossa ei tarvi tehdä säätöjä. Tai oikeastaan siinä voi tehdä ne säädöt jota kotikäyttäjä osaa, eli kun ohjelma kysyy päästetäänkö jokin ohjelma esimerkiksi open office tai Mozilla verkkoon voi vastata kyllä ja laittaa vielä ruksi että muistaa seuraavallakin kerralla tämän vastauksen, niin homma hoituu. Jos jokin ohjelma jota et ole ladannut koneelle, pyytää lupaa päästä verkkoon niin se pitää estää ja tarkistaa kone virustorjunnalla tai haittaohjelman poistajalla. Tuttavalla on Norman, joka kysyy aina uudelleen joka ohejlman kanssa, vaikka mitkä asetukset laittaisi ja silti sinne koneelle tuli 50 troijalaista ja viirusta, vaikka oli Normannin viirustorjunta kanssa.
eli yksinkertasuus ja luotettavuus on valttia. https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 linkillä pääsee testaamaan onko palomuuri kunnossa. - jake
jompikumpi kyllä tökki ku yrittää ees lukee näitä viestejä. joko firefox , tai sit tää suomi24:n servu
- Petros Petros Ghali
Justi kirjoitti:
Riippuu haluatko softa eli ohjelmistopohjaisen vai ihan rautapalomuurin??
Itse käytän Sygaten Personal Firewall Pro:ta..
Tuolta saa siitä ilmaisen kevyemmän version.
http://www.sygate.com/ - normannin käyttäjä
zone alarm käyttäjä vuosien... kirjoitti:
Zone alarm on ammattitason palomuuri kotikäyttäjälle, jossa ei tarvi tehdä säätöjä. Tai oikeastaan siinä voi tehdä ne säädöt jota kotikäyttäjä osaa, eli kun ohjelma kysyy päästetäänkö jokin ohjelma esimerkiksi open office tai Mozilla verkkoon voi vastata kyllä ja laittaa vielä ruksi että muistaa seuraavallakin kerralla tämän vastauksen, niin homma hoituu. Jos jokin ohjelma jota et ole ladannut koneelle, pyytää lupaa päästä verkkoon niin se pitää estää ja tarkistaa kone virustorjunnalla tai haittaohjelman poistajalla. Tuttavalla on Norman, joka kysyy aina uudelleen joka ohejlman kanssa, vaikka mitkä asetukset laittaisi ja silti sinne koneelle tuli 50 troijalaista ja viirusta, vaikka oli Normannin viirustorjunta kanssa.
eli yksinkertasuus ja luotettavuus on valttia. https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 linkillä pääsee testaamaan onko palomuuri kunnossa.Kirjoitat asiasta, josta et näköjään tiedä yhtään mitään. Normannin asetuksista voit säätää sallitaanko viitteiden, scriptien, activeX:n, applettien tai evästeiden (cookies) tulo koneelle tai lähtö verkkoon. Vaihtoehdot on sallia, kysyä tai kieltää. Jos käytät esim.vaihtoehtoa kysyä, palomuuriohjelma kysyy asiasta ja esittää vaihtoehdot: muista, vain tässä istunnossa tai ohita. Näistä muodostuu säännöstö, jotka oman valintasi mukaan toimivat seuraavissakin yhteyksissä ko. sivustoihin. Jos ensimmäisellä kerralla vastaat "muista", niin ohjelma ei kysy samasta ohjelmasta tai yhteydestä asiaa uudelleen. Ehkäpä tuttavasi ei vaan yksinkertaisesti tajua asetuksia, vaikka ne ovatkin tosi yksinkertaisia ja vieläpä suomenkielisiä.
Noin yhden vuoden aikana, jonka olen käyttänyt Normannia koneelle ei ole tullut yhtään ainutta virusta tai troijalaista, eikä myöskää muitakaan haittaohjelmia. - lassse
normannin käyttäjä kirjoitti:
Kirjoitat asiasta, josta et näköjään tiedä yhtään mitään. Normannin asetuksista voit säätää sallitaanko viitteiden, scriptien, activeX:n, applettien tai evästeiden (cookies) tulo koneelle tai lähtö verkkoon. Vaihtoehdot on sallia, kysyä tai kieltää. Jos käytät esim.vaihtoehtoa kysyä, palomuuriohjelma kysyy asiasta ja esittää vaihtoehdot: muista, vain tässä istunnossa tai ohita. Näistä muodostuu säännöstö, jotka oman valintasi mukaan toimivat seuraavissakin yhteyksissä ko. sivustoihin. Jos ensimmäisellä kerralla vastaat "muista", niin ohjelma ei kysy samasta ohjelmasta tai yhteydestä asiaa uudelleen. Ehkäpä tuttavasi ei vaan yksinkertaisesti tajua asetuksia, vaikka ne ovatkin tosi yksinkertaisia ja vieläpä suomenkielisiä.
Noin yhden vuoden aikana, jonka olen käyttänyt Normannia koneelle ei ole tullut yhtään ainutta virusta tai troijalaista, eikä myöskää muitakaan haittaohjelmia.ihmeen hyvin normanni toimii, vaikka sitä kaikkialla vähän dissataan. jossain mikrobitin vertailussakin se jäi viimeiseksi pandan ja nortonin jälkeen. itse olen tällä hetkellä ulkomailla opiskelija-asuntolassa ja verkossa liikkuu jos jonkinlaista ötökkääö. viime vuonna oli norton 2002 ja koko ajan palomuuri-indikaattori vilkkui ruudun laidassa eli hyökkäyksiä tuli aivan jatkuvasti. mitään ei päässyt läpi silloin eikä ole päässyt myöskään normanin aikana. kun käyttää vähän tervettä järkeä niin pärjää ihan hyvin. selaimenkin vaihdoin takaisin exploreriin firefoxista, koska se vaan toimii paremmin ja on nopeampi.
mutta jokaisenhan oma virustorjunta on juuri se paras. itselleni se on ihan sama, kunhan homma tulee hoidettua. - Hana
lassse kirjoitti:
ihmeen hyvin normanni toimii, vaikka sitä kaikkialla vähän dissataan. jossain mikrobitin vertailussakin se jäi viimeiseksi pandan ja nortonin jälkeen. itse olen tällä hetkellä ulkomailla opiskelija-asuntolassa ja verkossa liikkuu jos jonkinlaista ötökkääö. viime vuonna oli norton 2002 ja koko ajan palomuuri-indikaattori vilkkui ruudun laidassa eli hyökkäyksiä tuli aivan jatkuvasti. mitään ei päässyt läpi silloin eikä ole päässyt myöskään normanin aikana. kun käyttää vähän tervettä järkeä niin pärjää ihan hyvin. selaimenkin vaihdoin takaisin exploreriin firefoxista, koska se vaan toimii paremmin ja on nopeampi.
mutta jokaisenhan oma virustorjunta on juuri se paras. itselleni se on ihan sama, kunhan homma tulee hoidettua.Ensin tulee kyl Kerio tai Sygate ennen maksullisia tietoturvapaketteja (ZoneAlarmia on vaikeampi päivittää, koska pitää ladata netistä uusi asennuspaketti, eikä se toimi f-securen kanssa). :) Nortonin ja Normanin palomuurit eivät ole edes verrattavissa Kerion palomuuriin. Erittäin hyvä palomuuri tuo Kerio...ei heitä mitää hemmetin kyselyitä kehiin ja kaikki portscannit se näyttää plokkaavan ilman mitään käyttäjän ruksaamisia.
- CrackerZ
Palomuuri käytössä ja noin muuten kyllä kaikkiin kysymyksiin viruksia myöten ;D
- Mummi
Totta kai on päivitetty virustorjunta. Minulla on Norman ja olen tosi tyytyväinen ollut siihen ohjelmaan. Nappaa virukset kiini ja oli Normannin palomuurikin, mutta otin sen pois, kun ostin uuden adls-modeemin missä on palomuuri. Hyvin toimivat!
- tosi tietämätön
päivitys.Minulla on palomuuri,mutta en ymmärrä kun pitäs päivittää,miten!
- jee jee
ostin koneen noin pari vkoa sit ja mukaan tuli tää norman antivirus asennuslevy ym jutut, mut ei toimi. olen asentanut sitä tuhat kertaa mut ei toimi. sanoo et ohjelmistoavain ei kelpaa. eli jossain on mätää. ne lähetti tarkat ohjeet sähköpostillakin mut ei auttanut sekään. mitäs sitä pitäis oikein tehdä????
- apua!
jee jee kirjoitti:
ostin koneen noin pari vkoa sit ja mukaan tuli tää norman antivirus asennuslevy ym jutut, mut ei toimi. olen asentanut sitä tuhat kertaa mut ei toimi. sanoo et ohjelmistoavain ei kelpaa. eli jossain on mätää. ne lähetti tarkat ohjeet sähköpostillakin mut ei auttanut sekään. mitäs sitä pitäis oikein tehdä????
Jos ohjelmistoavain ei käy, laita DEMO siihen ohjelmistoavaimen paikalle ja pyydä uusi ohjelmistoavain.Lähettävät sen sähköpostilla sinulle. Minä ainakin onnistuin sähköpostilla saamani opastuksen avulla lataamaan ohjelman uudelleen, kun se piti koneelta poistaa. Ohjelmistoavaimen kanssa ei ole ollut ongelmia.
Norman on ollut hyvä ohjelma, viiruksia ei ole ollut ja tuhoaa heti jos niitä on ollut tulossa. Lisäksi tarvitaan kyllä jokin spyware ohjelma, minulla on Ad-Aware SE. Ja hyvin on pelittänyt. - marjuska
apua! kirjoitti:
Jos ohjelmistoavain ei käy, laita DEMO siihen ohjelmistoavaimen paikalle ja pyydä uusi ohjelmistoavain.Lähettävät sen sähköpostilla sinulle. Minä ainakin onnistuin sähköpostilla saamani opastuksen avulla lataamaan ohjelman uudelleen, kun se piti koneelta poistaa. Ohjelmistoavaimen kanssa ei ole ollut ongelmia.
Norman on ollut hyvä ohjelma, viiruksia ei ole ollut ja tuhoaa heti jos niitä on ollut tulossa. Lisäksi tarvitaan kyllä jokin spyware ohjelma, minulla on Ad-Aware SE. Ja hyvin on pelittänyt.myös norman viruksentorjuntaohjelma ja norman ad-aware profesional haittaohjelmanpoistaja
- Nimetön
apua! kirjoitti:
Norman on ollut hyvä ohjelma, viiruksia ei ole ollut ja tuhoaa heti jos niitä on ollut tulossa. Lisäksi tarvitaan kyllä jokin spyware ohjelma, minulla on Ad-Aware SE. Ja hyvin on pelittänyt.sain uuden ohjelmistoavaimen sähköpostiini mut ei sekään auttanut. sanoo vaan et ohjelmistoavain ei kelpaa.
- Fox
Nimetön kirjoitti:
sain uuden ohjelmistoavaimen sähköpostiini mut ei sekään auttanut. sanoo vaan et ohjelmistoavain ei kelpaa.
Siihen rekisteröintiin vaadittiin niitä numerotietoja siitä konepaketista ja siinä yhdessä kopioidussa lapussa oli se joku Suomi-oem-versioiden yhteinen koodi. Lue s kaikki laput huolella vielä kerran läpi. Mekin kaverin kanssa tutkittiin pakkauslaatikkoa ja koneen kupeita/takaseinää ja metsästettiin sopivaa sarjanumeroa, kunnes se sitten löytyi siitä vaatimattoman näköisestä lapusta.
- Nimetön
jee jee kirjoitti:
niitten pas..jen kanssa..lataa avast antivirus..ja zone-alarm muuri.. ilmaisia yks. käytössä..ja tehokkaita !
- satiaisia
jee jee kirjoitti:
kun munat kutiaa aina?
- tuo.......
apua! kirjoitti:
Norman on ollut hyvä ohjelma, viiruksia ei ole ollut ja tuhoaa heti jos niitä on ollut tulossa. Lisäksi tarvitaan kyllä jokin spyware ohjelma, minulla on Ad-Aware SE. Ja hyvin on pelittänyt.kerro jo normanista aika paljon?
- hyvä
tuo....... kirjoitti:
kerro jo normanista aika paljon?
Ei Normannis ole mitään vikaa vaan sen käyttäjis...=)
- pomo
jee jee kirjoitti:
kopioi se avain siitä sähköpostista ja liitä silloin sain toimimaan samoja ongelmia oli minullakin.
- Norman
pomo kirjoitti:
kopioi se avain siitä sähköpostista ja liitä silloin sain toimimaan samoja ongelmia oli minullakin.
Koneen sarjanumero pitää laittaa oikein, lukee pikkulapussa koneen pohjassa. Itsekin tarjosin väärää aluksi.
Hyvin toimii Norman, AD-Aware ja Spybot yhteen! - xxx
hyvä kirjoitti:
Ei Normannis ole mitään vikaa vaan sen käyttäjis...=)
Norman tuli joskus tilattua mutta oli aivan liian hankalakäyttöinen joten ostin tilalle Nortonin, huomattavasti helppokäyttöisempi ohjelma.
- Nimetön
pomo kirjoitti:
kyllä olen koittanut kopioida sitä useampaan kertaan mut ei onnistu.ohjelmistoavain ei kelpaa edelleenkään.
- Albertto^
marjuska kirjoitti:
myös norman viruksentorjuntaohjelma ja norman ad-aware profesional haittaohjelmanpoistaja
Se ei ole norman ad-aware se on lavasoftin tuote joka on ruotsalainen teknologia yritys.Se on hyvä ohjelma cookien ja bugien poistoon suosittelen käyttöön ottamista!
- jmk
Nimetön kirjoitti:
kyllä olen koittanut kopioida sitä useampaan kertaan mut ei onnistu.ohjelmistoavain ei kelpaa edelleenkään.
en saa tätä normania meikäläinenkään toimii mikä mättää ohjelmisto avain väärä??? olen kopioinut sen suoraan sähköpostiviestistä??? Onko tietoo taitoo kellään
- Vikaa oli
jmk kirjoitti:
en saa tätä normania meikäläinenkään toimii mikä mättää ohjelmisto avain väärä??? olen kopioinut sen suoraan sähköpostiviestistä??? Onko tietoo taitoo kellään
Terve
Mulla oli ongelmana, että ostonvahvistusviestissä oli linkki väärän tuotteen downloadaus sivulle. Meni hetken aikaa ennen kuin asian hoksasin.
- typy
minulla on palomuuri ja virustorjunta ohjelma avast,joka on ihan hyvä,joka ilmoittaa heti jos virus löytyy=)
- K J A
Hyvä että ilmoittaa kun virus on koneellasi tiedät kutsua huoltomiehen.
Minulla toimii niin että ilmoittaa että koneelle yritti virus ja torjuu sen heti,omasta mielestäni parempi näin - Jossuli
K J A kirjoitti:
Hyvä että ilmoittaa kun virus on koneellasi tiedät kutsua huoltomiehen.
Minulla toimii niin että ilmoittaa että koneelle yritti virus ja torjuu sen heti,omasta mielestäni parempi näinMulla on Sonera tietoturva joka on toiminut tähän asti moitteettomasti (virustorjunta ja palomuuri). Yks hakkeri msn:llä yritti tartuttaa troijalaisia ja tietoturvan mukaan se olisi poistanut ne samantien. En tiiä, mut kone on välil sekoillut ja toiminut silti hassusti. Voiko silti olla troijalaisia vielkin koneella vaikken löydä?
- mä vaan
Jossuli kirjoitti:
Mulla on Sonera tietoturva joka on toiminut tähän asti moitteettomasti (virustorjunta ja palomuuri). Yks hakkeri msn:llä yritti tartuttaa troijalaisia ja tietoturvan mukaan se olisi poistanut ne samantien. En tiiä, mut kone on välil sekoillut ja toiminut silti hassusti. Voiko silti olla troijalaisia vielkin koneella vaikken löydä?
Kannattaa asentaa koneelle myös jokin antispyware-ohjelma, se havaitsee useimmiten haittaohjelmia ja tiedostoja, joita normaalit virustorjuntaohjelmat eivät huomaa... Kannattaa kokeilla seuraavia ohjelmia Giant Antispyware ja PestPatrol...
- Dani
mä vaan kirjoitti:
Kannattaa asentaa koneelle myös jokin antispyware-ohjelma, se havaitsee useimmiten haittaohjelmia ja tiedostoja, joita normaalit virustorjuntaohjelmat eivät huomaa... Kannattaa kokeilla seuraavia ohjelmia Giant Antispyware ja PestPatrol...
Sellaista spywaresoftaa ei ole enää kun Giant Antispyware, se on nykyään Microsoft Antispyware, koska Microsoft osti sen =)
- ooon
mä vaan kirjoitti:
meil on spyvare norton antivirus ja tosi hyvät suoja t ja norton ilmoittaa heti jo joku hyökkää
- Norton...
ooon kirjoitti:
meil on spyvare norton antivirus ja tosi hyvät suoja t ja norton ilmoittaa heti jo joku hyökkää
Kyllähän se Norton ilmoittaa viruksista ja hyvä niin, mutta minulla viruksia tuntuu löytyvän kaikkein luotettavimmistakin ohjelmista.Ei ehkä kannata luotaa siihenkään aina!(on joskus ihan ihmeellinen)
- Nimetön
Jossuli kirjoitti:
Mulla on Sonera tietoturva joka on toiminut tähän asti moitteettomasti (virustorjunta ja palomuuri). Yks hakkeri msn:llä yritti tartuttaa troijalaisia ja tietoturvan mukaan se olisi poistanut ne samantien. En tiiä, mut kone on välil sekoillut ja toiminut silti hassusti. Voiko silti olla troijalaisia vielkin koneella vaikken löydä?
Ootko koittanu ajaa awaren läpi? Mullakin kone välillä tökkii ja jumittaa, mutta ku poistaa awarella haitat, paranoo huomattavasti. Mulla ainakin toiminu hyvin. Mulla on F-securen virustorjunta ja palomuuri. Ei oo viruksia näkyny ja palomuuri on estäny hyäkkäys yritykset, joita tuloo pari ainakin päivässa... viälä oon tyytyväinen
- Jossuli
Nimetön kirjoitti:
Ootko koittanu ajaa awaren läpi? Mullakin kone välillä tökkii ja jumittaa, mutta ku poistaa awarella haitat, paranoo huomattavasti. Mulla ainakin toiminu hyvin. Mulla on F-securen virustorjunta ja palomuuri. Ei oo viruksia näkyny ja palomuuri on estäny hyäkkäys yritykset, joita tuloo pari ainakin päivässa... viälä oon tyytyväinen
No ei mul oo tommosta spywarea, oon kyllä tossa tainnut jäädä jälkeen pahasti. Mistähän tuon sais...? Ad-aware on joo mutta en kauheasti osaa käyttää. Velipoika kävi tossa noita poistelemassa sillä. Nyt näkyi olevan viel jotain 6 uutta agenttia. Mutta en tiiä, veli sanoi et jotkut niistä on hyödyllisiä. Pitänee kait taas kutsua katsomahan...mene ja tiiä.
- PaleBoy
Jossuli kirjoitti:
No ei mul oo tommosta spywarea, oon kyllä tossa tainnut jäädä jälkeen pahasti. Mistähän tuon sais...? Ad-aware on joo mutta en kauheasti osaa käyttää. Velipoika kävi tossa noita poistelemassa sillä. Nyt näkyi olevan viel jotain 6 uutta agenttia. Mutta en tiiä, veli sanoi et jotkut niistä on hyödyllisiä. Pitänee kait taas kutsua katsomahan...mene ja tiiä.
www.lavasoft.de
Sivuilta vasemmasta yläkulmasta lipun kuva klikkaa sieltä ja valitse suomi kieleksi.
Sitten vaan meet kohtaan lataa ja etsit oikean kohdan josta löytyy Ad-aware SE Personal joka siis on kotikäytössä ilmainen.
P.S Nouda samalla language pack vol 1 niin saat ohjelman toimimaan suomeksi kun muutat asetuksia!! - jos..........
Jossuli kirjoitti:
luotat pelkkään kaistantarjoajan muureihin. asenna ihmeessä zone alarm tai vastaava ja avg:n tai avastin virusohjelma. sulla on siellä miljoona pöpöö, kantsis kysyä joltain kuka tietää.
- minähän se
Jossuli kirjoitti:
iha turhia leluja noi operaattorien tarjoomat ns. virustorjunnat...pist rahaa tiskii ja hanki kunnon pelit ja vehkeet
- mikään
Minulla on koneessa:
- Ad-aware pro
- norton antivirus 2005
- norton internet security 2005
- microsoftin antispyware beta1
- regseeker
- system mechanic 5
Ja välillä silti joutuu noita spywareja poisteleen ja metsästään. Viruksia ei tosin ole näkynyt pitkiin aikoihin. Muutamia hyökkäyksiä norton torjuu kuukaudessa.
Mitään ei mun koneelle tulis jos vain tavallisesti surfaisin netissä, mutta kun aukoo ja selaa mitä sattuu niin aina jotain tulee...- Ei mikään ei....
Ei riitä ei!
- Ad-Aware Total Security (Lavasoft)
- Keriver 1-click restore
- MBAM
- SAS
- DrWeb
- Kaspersky (bootable)
- Bitdefender (bootable) - Ei mikään ei
Ei mikään ei.... kirjoitti:
Ei riitä ei!
- Ad-Aware Total Security (Lavasoft)
- Keriver 1-click restore
- MBAM
- SAS
- DrWeb
- Kaspersky (bootable)
- Bitdefender (bootable)Eipä ei niin! Meni Lavsoft asennus paskaksi Win7 päivityksen myötä!
Joten ainakin väliaikaisesti set-up on seuraavanlainen :
- AVG 2012 antivirus free *
- Comodo 5.8 Defence päällä *
- MBAM
-SAS
-DrWeb
-Kaspersky (buutattava)
-Bitdefender (buutattava)
Selaimet :
- MPC-Kromi
- Cometbird
Muuta:
Norton DNS
- sami
Löytyy MacAfee antivirus kasiversio, jossa automaattinen päivitys joka päivä, Zone Alarm- palomuuri ja sitten oon asentanut ton Spybotin. Monenlaisilla sivuilla oon käynyt eikä ikinä mitään viiruksia tai haittaohjelmia tällä kokoonpanolla. Niin ja selain on Firefox, jolla uskon olevan osuutta asiaan. Aikanaan Explorerilla tuppasi tulemaan toisinaan jotain spyware- juttuja.
- ..kunnossa
Käytössäni olevat virustorjunta ja palomuuri ovat ilmaisia softia ja yhtään virusta ei ole koneella pitkiin aikoihin näkyny. Selaimen virkaa hoitaa Firefox 1.0.2.
Virustorjunta : AVG Anti-virus
Palomuuri : Sygate Personal Firewall
Tottakai toisinaan täytyy kaikenmaailman spywaret poistella, vaikka harvoin niitäkin on. - mutta, mutta
Omaan hyvän vanhan koneen ja siihen ei saanut palomuuria. Virustorjunta toimii. Päivitys laraa kaiken kun avaan internetin. Se hidastaa selausta ja ihmettelen, kun vain 2 tai 3 ilmoitusta viruksen torjunnasta on ollut 2 vuoden aikana, mutta melkein kaikki postini ja kirjoitusohjelmani kirjoituksetkin virustorjunta päivittää.
Jos koneellani on joku, esim kerrostaloni naapuri, niin missä se näkyy tai mitä tapahtuu - mikä se hakkeri on ja miten se toimii?
Käytän koneen perustoimintoja, enkä juuri muuta - tätä suomi24 palstaa lukuunottamatta.- minä
Käsittääkseni jos palomuuria ei ole, niin asiansa osaava hakkeri voi periaatteessa käyttää konetta ties mihin laittomuuksiin vaikka jostain ihme Bahamasaarilta, eikä tavallinen käyttäjä kun korkeintaan ihmettelee, että onpas se nyt hidas tämä kone.
- arkisankari
toimii kuin kallio tähänasti ollut luotettava yhtään pöpöä ei ole koneeseen tullut päivittää itseään aina kun kone aukaistaan
lisäksi spyvarena on adaware ja microsoftin giant anti spy ja hommat toimii niin kuin pitääkin adawareen saa suomenkielen päivityksen mikrobitin sivuilta mb.fi
hyvät sivut muutenkin - mie vaan
arkisankari kirjoitti:
toimii kuin kallio tähänasti ollut luotettava yhtään pöpöä ei ole koneeseen tullut päivittää itseään aina kun kone aukaistaan
lisäksi spyvarena on adaware ja microsoftin giant anti spy ja hommat toimii niin kuin pitääkin adawareen saa suomenkielen päivityksen mikrobitin sivuilta mb.fi
hyvät sivut muutenkinkäytössä norton internet security 2005 sekä lisäksi microsoftin giant antispy,ja ad-aware ja spysbot1,3.
sekä smc barrigade vbr 7004 palomuuri reititin. hyvin toimii. - olisi
minä kirjoitti:
Käsittääkseni jos palomuuria ei ole, niin asiansa osaava hakkeri voi periaatteessa käyttää konetta ties mihin laittomuuksiin vaikka jostain ihme Bahamasaarilta, eikä tavallinen käyttäjä kun korkeintaan ihmettelee, että onpas se nyt hidas tämä kone.
palomuurit sun muut turvat niin kyl osaava hakkeri käyttää silti sun konetta bahamasaarilta
- MHLP
olisi kirjoitti:
palomuurit sun muut turvat niin kyl osaava hakkeri käyttää silti sun konetta bahamasaarilta
Joo mutta todennäköisyys sille että osaava krakkeri(ei siis hakkeri) tosiaan yrittää murtautua satunnaisesti suojaamattomaan koneeseen on käytännössä nolla.
Koskapa suojaamattomia koneita on verkko pullollaan.
- Pallinaama
Löytyy antispyware, f-secure sekä palomuuri. Riittävä suoja tavallisellekin pallinaamalle. Myös osa ilmais virusturvista ja palomuureista sopivat oikein hyväksi kondomiksi tavallisille palliaisille.
- Nimetön
Oon kyllä kuullu ja luullu ettei päällekkäisiä virustorjuntoja ja palomuuria saisi olla??? Jumittaa koneen totaalisesti... Mulla pelkkä F-securen virustorj.ja palomuuri ja pelittää...
- Epe
Viruksia ei ole näkynyt spywareja jatkuvasti,
olipa mikä tutkain tahansa läpi tulee eikä varmaa oo mitä kehitetty vakoiluun ym.
XP:hän sisältää jo itsessään vakoiluohjelmia (tuotekehittely ja käyttö).- asentaa
SpywareBlaster koneelle niin pysyy vakoilu sun muut örkit hyvin poissa. http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
- -R-
F-Secure on surkein virustorjunta ohjelma mitä maa päällänsä kantaa. Tämä testivoittaja ja "paras" virustorjuntaohjelma aiheutti minulle tuossa talvella 350€ vahingon. Emolevy uusiksi ja kovalevy täytyi käyttää tietojen palautuksessa olipa siinä mennä opinnäytteet ja paljon muuta tärkeää tietoa. Onneksi tietojen palautus onnistui.
Homma meni niin että minulla oli F-Secure asennettuna koneelle ja olin maksanut siitä kahden vuoden ajan lisenssiä. 1 vuosi oli noin vajaa 70€ tai jotain sinne päin.
No kone alkoi hidastelemaan ja temppuilemaan viime kesän loppu puolella mutta toimi kuitenkin. Esim. hotmailiin ei meinannut päästä kirveelläkään ja messenger oli erittäin hidas. Sitten tuossa talvella meni viimein netti jumiin vaikka yhteys toimi. Enää ei omat taidot riittäneet niin piti viedä korjattavaksi. Sitten selvisi että koneella oli 6 kpl troijalaisia, joista F-Secure ei puhunut mitään. Vaikka päivitykset oli ajan tasalla ja asetukset myös.
Virukset poistettiin toisella ohjelmalla joka ne myös löysi. Kone piristyi jo kummasti mutta ei mennyt silti nettiin. Kaikkia mahdollista kokeiltiin ja ainoa vaihtoehto nettiin pääsylle oli uus emolevy, koska virukset oli sotkeneet BIOS:n. BIOS päivityksellä ei ollut mitään vaikutusta eikä myöskään wintoosan korjaavalla asennuksella. Korjaavan asennuksen jälkeen kone ei käynnistynyt enää. Kone käynnistettiin toisella kovolla ja käyttiksellä jonka jälkeen paria kansioita ei saanut auki kun ei ollut oikeuksia niihin. Sen vuoksi kovo piti käyttää tietojen palautuksessa, joka toimi erittäin hyvin ja ei ollut edes kovin kallis.
No nyt on tilalla Antivir niminen virustorjunta, joka on huomattavasti kevyempi kuin F-Secure ja löytää virukset ja poistaa myös. Se ei ala ruikuttamaan niin kuin F-Secure että virukset on arkistoitu ei niille voi mitään. Ja kaikista parasta Antivir on ILMAINEN ja sen voi ladata netistä. Asetukset kun laittaa täysille niin virukset saa kyytiä. Muistaa vain päivittää ohjelman kerran viikkoon.
Suosittelin Antiviriä siskolle jolla oli myös F-Secure ja tulos: Koneelta löytyi 32 troijalaista joista F-Secure ei puhu mitään asetuksien ja päivityksien ollessa kunnossa. Tämä sama on tullut eteen noin reilussa kymmenessä koneessa kavereilla ja sukulaisilla joilla on ollut F-Secure. Koneessa on viruksia mutta niistä F-Secure ei välitä.
Opetus vaihtakaa se F-Securen paska pois ja tilalle Antivir tai joku muu ilmainen ohjelma. Ne on huomattavasti parempia ja konekkin toimii kevyemmin.
F-Secure on saanut postia tuosta minun vahingosta aikoja sitten mutta ei sieltä ainakaan ole mitään yhteyttä otettu. Taitaa olla vain rahat pois meininkiä siinä firmassa.
Antivirin saa tästä osoitteesta http://www.free-av.com/ sieltä vasemmasta reunasta download ja ladatkaa koneelle ja asentakaa. Helppo juttu jos englanti vähänkään taipuu. Sitten täytyy vain osata laittaa niin sanotusti nupit kaakkoon asetuksista. Nekään ei pitäisi tuottaa kovin paljon vaivaa jos viitsii hieman perehtyä.- Nimetön
Tuo F-secure teki minulle kivat temput tässä lähipäivänä: se kytkeytyi pois päältä jolloj koneeseen tuli troijalaisia. Onneksi nyt saadaan Norton. Älkää ikinä hankkiko F-Securea!
- Kille
Nimetön kirjoitti:
Tuo F-secure teki minulle kivat temput tässä lähipäivänä: se kytkeytyi pois päältä jolloj koneeseen tuli troijalaisia. Onneksi nyt saadaan Norton. Älkää ikinä hankkiko F-Securea!
Oli ilmainen F-security kokeiltavana kuukauden päivät kunnes kone hyytyi raskaan ohjelman alla...uudelleennimesi troijalaiset eikä poistanut ongelmia,poistin koko roskan,hain avast-ohjelman ja nyt toimii mainiosti:)Poisti myös ne troijalaiset ym.mitä jäi koneelle F-"virus"ohjelmasta...Kait osaavat vain sen rahastuksen ja kannattaakin kokeilla ensin mistä maksaa.
- xxxxx0
Kille kirjoitti:
Oli ilmainen F-security kokeiltavana kuukauden päivät kunnes kone hyytyi raskaan ohjelman alla...uudelleennimesi troijalaiset eikä poistanut ongelmia,poistin koko roskan,hain avast-ohjelman ja nyt toimii mainiosti:)Poisti myös ne troijalaiset ym.mitä jäi koneelle F-"virus"ohjelmasta...Kait osaavat vain sen rahastuksen ja kannattaakin kokeilla ensin mistä maksaa.
nämä"ammattilaiset"atk asioissa ovat niitä parhaita.Opetelkaa edes ohjelmoimaan ennen avautumista asioista, jotka ylittävät käytännössä käsityskykynne..
- Anssi
xxxxx0 kirjoitti:
nämä"ammattilaiset"atk asioissa ovat niitä parhaita.Opetelkaa edes ohjelmoimaan ennen avautumista asioista, jotka ylittävät käytännössä käsityskykynne..
Joo, toi F-Secure on temppuillu mulla niin vaihdoin Nortonin Internet Seucurity 2005:seen ja se on aivan mainisosti toiminu...ei oo viiruksia eikä muutakaan tavaraa ollu koneella sen jälkeen, ei ees Ad-Aware Professional ole löytänyt mitään koneesta vaikka tein kuukauden päästä asennuksesta täys scannauksen koneelle. =)
- -R-
xxxxx0 kirjoitti:
Ahaa no nyt selvisi syy miksi F-Securea ei tavallinen pulliainen osaa käyttää, ohjelmaa joka on suomenkielinen ja ohjekirjakin suomenkielinen. Täytyy osata ohjelmoida, toisin sanoen siis joku IT- tai ATK-insinööri osaa käyttää F-Securea.
Kyllä siinä ei mitään ohjelmointia taitoa tarvitse olla, että osaa käyttää virustorjuntaa. Jos ohjelma ei toimi nettisivujen ohjeiden eikä ohjekirjan avulla ja jos ohjelmaan on vähän perehtynyt, niin kyllä vika on silloin jossain muualla.
Itsekkin tulee jonkin verran tätä "pönttöä" käytettyä ja asioita on tullut opittua kantapään kautta. Ja sormi ei mene suuhun jos pitää käyttää pelti auki ja pistää koneen sisältö hiluiksi. Ne menee sinne myös takasin ja kone toimii sen jälkeenkin. Niin mitäs tämmönen koneinsinöörin tollo nyt jostain F-Securesta tajuaisi, sen käyttöhän ylittää moninkertaisesti käsityskykyni.
F-Securen surkeus on tullut todistettua useamman tahon kautta. Osa on ollut näitä niin kutsuttuja "ammattilaisia", jotka töikseen korjaa näitä koneita. Paskasta on turha maksaa mitään sen saa ilmaiseksikkin. - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Sain koneen jouluksi ja asennettiin se norton. Viruksia tuli koko ajan, kunnes koko kone jumittu. Sitte asennettiin F-secure, paitsi ku norton piti poistaa ensin, ei F-securea meinannu saara koneelle. Kun se saatiin, löyty yli 3000 virusta! Nyt ei oo sitte löytyny sen koommin. Jos kone hidasteloo, ajan awaren läpi, joka löytää yleensä 3 haittaohjelmaa. Kun ne poistettu, kone pelaa taas normaalisti. En tosin tiärä onko koneella siitä huolimatta viruksia, mutta vörkkii ainaki suht hyvin. Secure on kyllä raskas ohjelma ja vie tosi paljon tilaa koneelta...
- Pekka_Ahde
minulla on sama ongelma toisella koneella f-secure hidastaa eikä löydä sieltä yhtään troijalaista toisin kunin ad-aware joka pystyy ne poistamaan.
ps:f-secure:n ryhmä on täynnä kiskureita :D - VASTA onkin paska
Nimetön kirjoitti:
ei tuo tahvo löydä mitään mitä muut löytävät
- toimiikin
Pekka_Ahde kirjoitti:
minulla on sama ongelma toisella koneella f-secure hidastaa eikä löydä sieltä yhtään troijalaista toisin kunin ad-aware joka pystyy ne poistamaan.
ps:f-secure:n ryhmä on täynnä kiskureita :DItsellä ainakin toimii F-secure 5.40 aivan täydellisesti. Tiedän sen hitauden ja mistä se johtuu. Se skannaa kovalevyä itsekseen jos asetuksista on niin valittu ja suurien pakettien kohdalla se hidastuu ja se vaikuttaa koneeseen. No, mulla ei sitäkää ole enää ongelmana...
Ja jos ei halua arkistoida viruksia niin laittaa vaan et poista tiedosto niin se lähtee.
AD-Aware hoitaakin sitte loput jos jotain tulee...
Kuintekin suosittelen selaimiksi Firefoxia, se nimittäin auttaa paljon kans virusten kanssa.
- jea
windowssissa on antivir viruksen torjuntaohjelmana ja palomuurina on ZoneAlarm ja Telewellin rautapalomuuri ja sitten muut poisto ohjemia on Spybott, Ad-aware se, A2, ms antispyware ja ewido security suite ja sitten yleensä köytän linuxia että ei oo noita viruksia ollu pahemmin nii ja kaikki päivitykset on tehty kumpaaki käyttikseen. ei pitäs olla tietoturvassa valittamista
- Tarja
Mulla oli ennen F-secure,nyt latasin antivirin,riittääkö Windowsin (XP)oma palomuuri vai olisko joku muu parempi?
Netin sivut aukes pirun hitaasti,liekö F-securen vika?- plaah
Ei kyllä riitä windowsin palomuuri...jos netin sivut aukee hitaasti niin se voi tarkoittaa sitäki et koneellasi on spywareja...
- Nimetön
plaah kirjoitti:
Ei kyllä riitä windowsin palomuuri...jos netin sivut aukee hitaasti niin se voi tarkoittaa sitäki et koneellasi on spywareja...
Tuo kommentti ei paljon Tarjaa auttanut.
Mä itse olen saanut troijan poistettua muistaakseni Ad-Aware SE Personalilla, mutta käytän myös AntiVir9x ja kolmas F-Prot joka on dos-pohjainen.
Mulla myös Zon Alarm.
Sitten muistaakseni menin joskus C:lle ja Etsi valintaan, jolla löysin jonkun viruksen ja sain poistettua. Muistaakseni se Troijalainen oli joku w32 tai sinnepäin...
Tää ei siis auta paljon tämäkään kommentti. Ois kiva jos joku tietäisi, muakin kiinnostaa kaikki asiaan liittyvä. Kaikki apu on hyvästä!!!!:)
- mansikka
Totta kai olen. Ja hyvä onki suojaus. Norton paras...
- Tarja
Oletteko käyttäneet,onko mielestänne hyvä??
- Fox
Ei ole,mutta on kuulemma tosi vaikea saada poistettua koneeltaan, jos sen sinne on joskus päästänyt.
Lue tuolta, jos lontoolainen taipuu; eivät taida ainakaan kehua.
http://www.webhelper4u.com/scams/spywarestromer.html
Toi kirjoitusvirhe osoitteessa taitaa olla tahallaan tehty.
- manu
asensin kotikoneeseen töistä saamani f-securen virustorjunnan, mutta se oli liian tehokas: netti ei auennut lainkaan. Kun poistin ohjelman, pääsin taas nettiin. Minulla on vain modeemiyhteys, joten virukset eivät pääse näin hitaan linjan kautta tulemaan.
- Konemies
Tulevat kyllä modeemistakin. Kun saat jonkin dialerin koneellesi, niin saat myös suuren puhelinlaskun. Tiedän tapauksia jossa lasku on ollut tuhansia euroja.
- Nimetön
Konemies kirjoitti:
Tulevat kyllä modeemistakin. Kun saat jonkin dialerin koneellesi, niin saat myös suuren puhelinlaskun. Tiedän tapauksia jossa lasku on ollut tuhansia euroja.
http://home.ca.com/dr/v2/ec_main.entry25?page=PYPCTrialPage&client=ComputerAssociates&sid=35715&CID=185351 siinäpä olis vuodeks kummastelemista?!?
- vai....
Mahtoikohan sulla olla f-securen asetukset kohdallaan...niitäki vilkaisemalla olisit voinu ratkaista ongelmasi....
- MarQuu
en tartte viruksentorjujia. miulla o mäkki:)
- mikä ihmeen windows????
MarQuu kirjoitti:
en tartte viruksentorjujia. miulla o mäkki:)
Mulla on Linux...
- ajk
jos virustorjunnan suomenkielisyys ei ole pääasia niin romanianiasta lähtöisin oleva Bitdefender on torjuntaohjelmien aatelia. Päivitykset tulevat nopeammin kuin norttonilla ja f-securella ja kaiken lisäksi toimii hyvin hitaammallakin koneella toisin kuin f-securen "mammutti"
- bullmies
Koneessani on bullguard, jossa virustorjunta ja palomuuri. Lisäksi microsoft antispyware ohjelma sekä adsl-modeemissa palomuuri.
- haluatte
oppia viruksista ja niiden poistoista niin hommatkaa joku vanha kone jostain jos ei kellarissanne satu oleen älkääkä asentako siihen palomuuria eikä virusohjelmaa. sitten vaan menette nettiin pyöriin kaikille mahdollisille sivuille (porno, hakkeri ym) kunnes koneenne tilttaa. siitä sitten vaan harrastuksena laittamaan toimivaks sitä. on meinaan mielenkiintoista ja opettavaa hommaa
- anonyymi
haluatte kirjoitti:
oppia viruksista ja niiden poistoista niin hommatkaa joku vanha kone jostain jos ei kellarissanne satu oleen älkääkä asentako siihen palomuuria eikä virusohjelmaa. sitten vaan menette nettiin pyöriin kaikille mahdollisille sivuille (porno, hakkeri ym) kunnes koneenne tilttaa. siitä sitten vaan harrastuksena laittamaan toimivaks sitä. on meinaan mielenkiintoista ja opettavaa hommaa
Tietysti virustorjunta ja palomuuripolitiikka pitää olla kunnossa, mutta selaimellakin on merkitystä. Exploreri on täysi paska. Sillä saa takuulla ties mitä matoja ja spywarea. Kokeilkaas Operaa tai Firefoxia. On tietoturva kunnossa ja muiltakin ominaisuuksilta satatuhatta kertaa parempia.
- Tanevaan
Ittellä on xp:n palomuuri sekä avast ja hyvin on vörkkinyt. Kysyy jos meinaa tulla epäilyttäviä että mitä teet jatkatko vai del.
- Kaikki Ok
Soitin sinne Normannin tukeen jossa muija pyysi ottamaan avustajan ja normannin palomuurin pois käytöstä. versio 5.80 tuli koko ajan niitä keltasia varoituksia ja huomautti myös troijan
hevosesta viime viikolla. Nyt koneessa on ainoastaan oma palomuuri ja normannin viirus ohjelma eikä ole mitään ongelmia.
tyytyväinen saamaani palveluun kuhan vaan kone on viiruksilta turvassa.!!!! - Et sillai
Minulle on täysin käsittämätön juttu miten jotkut vielä maksavat koneensa suojauksesta, kun saa ilmaiseksi Zone Alarmin ja AVG:n. Näillä molemmilla kone pelaa kuin Buick. Hyökkäyksiä tulee solkenaan, mutta yhtään satiaista ei ole päässyt perille. Lisäksi kun laitatte ilmaisen Ad Awaren, kolmikko on takuuvarma systeemi. Siis, aina kun kone hyytyy tolkuttoman hitaaksi, ja sivulta ei tahdo päästä pois, tulee satiaisia tupaan solkenaan. Tämä havainto siltä ajalta, kun ei ollut vielä ZA:ta.
- ...tuntematon virus...
Oli nortonin virusohjelma 2004 ja sen palomuuri. hyvin toimi viimeviikkoon asti kunnes päästi läpi viruksen joka tuhosi heti d-aseman ja pisti koneen sekasin.Nortonin se poisti käytöstä joten eipä ollu apua.Mukava ku pitäs olla luotettavat turvaohjelmat ja silti pääsee virukset läpi.Mihinkään ei voi luottaa.
- kyykähti
Sama kävi mulle vuodenvaihteessa, Norton "kyykähti". Ei toiminu palomuuri, eikä saanu ajettua virustarkistuksia.
Suomenkielisestä palvelunumerosta sain ohjeet ohjelman poistamiseksi. Piti tehdä perusteellisemmin kuin vain lisää/poista-ohjelman kautta. Sitten vaan levykkeeltä alkuperäinen versio uudestaan koneelle ja niin edespäin. Tällä hetkellä toimii. Mutta kun tulee aika hankkia uutta jatkopäivitystä, niin taidan vaihtaa F-secureen. Sen verran paska maku jäi...
- Pekka_Ahde
Killä olen suojannut Mcafee viirus torjunnalla ja zonealarm pro palomuurilla ja ei ole tunkeutujia sisään tullut
- peloton....
En suojaa,ja kone toimii kuin junan vessa.
- luettavaa
Itselläni kun on myöskin LINUX ja se siittä.
EI viruksia ei spammeja.
Yksinkertainen käyttää(suomenkielinen).
Selaimena firefox.- pete
en oikeen ooo perillä et mikä on virus kun ei oo ollu ajankohtasta mun koneessa itellänikin on linux ja eipä sinne taida olla viä tehty viruksia mutta sit kun se yleistyy niin kai se tarvii hankkii tutkat
- suse
Joo, hyvät ihmiset, hankkikaa koneeseen KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ ja lopettakaa tuo laastereiden liimailu! Voihan ton windowsin johonkin hupihommiin säilyttää jossain levyn nurkassa...
- Sukupuutto
Teillä kaikilla on koneissa joku allergia, mulla on win 3,11 eikä minkään valtakunnan virustorjuntoja eikä palomuureja. Voiko niitä viruksia kerätä jotenki, tulleeko niillä joku sukupuolitauti Liinulle?
- vuonna 1ja2
Sukupuutto kirjoitti:
Teillä kaikilla on koneissa joku allergia, mulla on win 3,11 eikä minkään valtakunnan virustorjuntoja eikä palomuureja. Voiko niitä viruksia kerätä jotenki, tulleeko niillä joku sukupuolitauti Liinulle?
W3.11 on ikkunointijärjestelmä, käyttis on DOS, ja mihinkäs se DOS pohjautuikaan... Mitä?
- Määkin
vuonna 1ja2 kirjoitti:
W3.11 on ikkunointijärjestelmä, käyttis on DOS, ja mihinkäs se DOS pohjautuikaan... Mitä?
Vuonna 1 Jeesuskin oli vasta yksi vuotias !!
- kyl
Määkin kirjoitti:
Vuonna 1 Jeesuskin oli vasta yksi vuotias !!
Joo mutta entäs vuonna 2? Mitä?
- Petro Petros Ghali
Taitaa sille Linuxillekin jo löytyä jokunen virus.. ja Firefoxistakin löytyy jokunen tietoturva-aukko, jotka tosin paikataan huomattavasti nopeammin kuin MSExploderissa.
Niih ja jos ei omista sitä virustutkaa niin aika moni virus jää huomaamatta.. Ei ne kaikki aiheuta mitään hirveitä tuhoja. Saattaavat vaan kerätä esmes tietoa..
Aatteleppa sitä.. - SuSe
Petro Petros Ghali kirjoitti:
Taitaa sille Linuxillekin jo löytyä jokunen virus.. ja Firefoxistakin löytyy jokunen tietoturva-aukko, jotka tosin paikataan huomattavasti nopeammin kuin MSExploderissa.
Niih ja jos ei omista sitä virustutkaa niin aika moni virus jää huomaamatta.. Ei ne kaikki aiheuta mitään hirveitä tuhoja. Saattaavat vaan kerätä esmes tietoa..
Aatteleppa sitä..No, on mulla skanneri (kaksikin), mut ei se ole mitään löytäny koskaan, millään snifferillä, tutukalla tms. en ole koneeseen päässyt. Palomuurilokeissa ei ole ollut mitään hälyttävää myöskään, ja kone jopa näkyy nettiinpäin (tartten joskus ftp:tä), ja ilmoittaa olevansa Linux (okei, aukko jota en ole viitsinyt tukkia). Sen sijaan kun yritin W2k:lla ADSL:llää, W2k väänsi ittensä solmuun päivässä. Palomuurilokit TÄYNNÄ asiattomia yrityksiä. Se siitä, en koita toiste.
- CAMILLA
se jos laittaa useamman virusohjelman ja palomuurin koneeseen.
Mitä haittoja?.. Kokemuksia jollakin?- Fox
Kahta aktiivista virustorjuntaa ei saa olla koneella yht'aikaa. Yksi vain , joka vahtii avattavia tiedostoja, saapuvia sähköposteja yms.
Voi ns. stand alone-virusskannereita olla, mutta niitä käytetään vain toisinaan varmistuksena. kuten juuri tuossa eScan rutisuttaa kovalevyä koneessani. Eikä turhaan, yhden löydöksen löysi, mikä ei kuitenkaan ollut varsinainen virus vaan Riskware.
Palomuureja voi olla kaksi, jos toinen on ns. rautamuuri eli sijaitsee esimerkiksi adsl-sovittimessa tai reitittimessä.
Sotkevat toistensa toimintaa ja suojaus heikkenee, jos kaksi on tekemässä samaa virkaa.
- varovainen
Panda Titanium ilmoittaa tunkeutusmisyrityksistä ja virusten tuhoamisesta. Ad-warwlla ajan välillä roskaohjelmia pois. vaikka minulla on palomuuri ja vierusten torjunta, silti sähköpostiini ilmestyy usein mainoksia,ihmettelen mistä ne viagra- ym. lääkemainokset tulevat. MInulla ei ole koskaan ollut mitään yhteyksiä sellaisiin yrityksiin.Olen yrittänyt laittaa estoja, mutta ne tulevat aina uudella lähettäjän nimellä. En avaa mitään liitteitä ja klikkaan pois heti sellaiset viestit lukematta. Harmittaa kuitenkin.
- osoitteesi
on kopioitu kaverisi saastuneelta koneelta ja lähetetty jonkin madon toimesta spammitehtailijoille.
- Astharoth
Peerguardianin päivittyvät blokkilistat ovat vähentäneet hyökkäysyrityksiä huomattavasti. Vaikka Peerguardian on tarkoitettu lähinnä p2p ohjelmien käyttäjille, on siitä muutakin iloa.
- Petros Petros Ghali
Astharoth kirjoitti:
Peerguardianin päivittyvät blokkilistat ovat vähentäneet hyökkäysyrityksiä huomattavasti. Vaikka Peerguardian on tarkoitettu lähinnä p2p ohjelmien käyttäjille, on siitä muutakin iloa.
Peerguardinhan on vaan palomuurin jatke.. Eli ei sitä juuri minun näkemykseni mukaan tarvitse.. Estää vaan pääsyn ihan hyödyllisille webbisivuille.
- paukku
Minulla on adsl-modeemissa palomuuri sekä antivir-viruksentorjuntaohjelma. Sekä ad-aware "örkinpoistaja". Ei ole toistaiseksi ongelmia ollut.
- Tarja
Mikä ohjelma poistaa trojan-downloader.win32.Dyfuca.dx,kun yritän poistaa tulee ilmoitus:ei voi poistaa,levy kirjoitussuojattu yms...
- Kari
Onko tietoa,mikä on lhphxl.exe,sellainen yrittää jatkuvasti muodostaa verkkoyhteyttä?
- löytyny
siitä tietoa vaikka kuinka etti.Kirjoititko oikein sen?
- effe
hyökkäyksiä lisäksi löytyy Tiny Firewall Pro ja F-Secure.
- Troijan helena
Onkos siitä mihinkään, siis tuosta avastista? Ja meillä troijalainen myös koneessa jota ei saa poitettua tai siirrettyä karanteeniin. Mitäs sitten pitäisi tehdä?
- Minä vaan
Ihan muuten vaan, ootteko huomanneet:
Apache/1.3.33 Server at treffit.suomi24.fi - WalterDeCamp
> Onko kotikoneessasi päivitetty viruksentorjuntaohjelma?
Ei ole edes virustentorjuntaohjelmaa, eli ei päivitellä...
> Oletko ollut tyytyväinen ohjelman toimintaa, vai onko viruksia päässyt tekemään tuhojaan ohjelmasta huolimatta?
Macille ei ole olemassa yhtään leviävää virusta, joten eipä ne tuhoa pysty tekemään ;-)
> Jos et käytä palomuuria etkä torjuntaohjelmia, oletko harkinnut ottavasi ne käyttöön vai uskotko pärjääväsi ilman?
Palomuuri on MacOX:ssä päällä vakiona.
Torjuntaohjelmat otan varmaan käyttöön heti kun viruksia yms. tälle käyttikselle tulee. - jaked
tietokoneessani on ilmainen palomuuri ja virustorjunta, spyware-torjuntaohjelmat(3kpl), kaikki ovat ilmaisia koska minä en suostu maksamaan tietoturvasta, viruksia oli joskus kun ei ollut virustorjuntaa, spywareakin oli aikalailla, nykyään kun käytän IE:n sijasta mozilla firefoxia niin spywarea ja viruksia on ollut erittäin harvoin, IE:n aikoina oli viruksia ja spywarea melkein joka päivä, viruksista muistuu mieleen, Trojan downloader, mabutu A, Dso exploit,Bull downloader. tuhoa ne eivät saaneet aikaan mutta epäilyni viruksista ja spywaresta heräsi heti yhden pelin aikana koska peli pätki, ennen viruksia tai spywarea peli ei pätkinyt ollenkaan, virustorjuntaohjelma on enimmäkseen poissapäältä, mutta joskus tarkistan onko viruksia päässyt koneelle,syy virustorjuntaohjelman poissapäältä oloon on pelaamani pelit, virustorjuntaohjelma häiritsee pelien toimintaa(pätkii), muutaman kerran myös järjestelmä kaatuili.
- Minä
Kyllä on suojattu...erään nimeltä mainitsemattoman suomalaisen suuren virustorjuntaohjelmia tuottavan yrityksen tuotteella. Eikä kyseinen tuote ole tämän firman valikoiman halvimmasta päästä...yli 400e...
- suojattu
ehdottomasti on! norton ja zonealarm pro suojaavat koneeni tihulaisilta. tietysti myös koneella on lähes pakolliset antispyware ja Ad-Aware SE ohjelmat. tämä paketti on pitäny pöpöt loitolla hyvin tehokkaasti.
- Hefaistos^
Internetliikennettä suodattamassa on kaksi palomuuria. Rautapohjainen reititin katsastaa kaiken liikenteen maailmalta koneelle ja softapohjainen zonealarm valvoo koneella olevia ohjelmia.
Viruksia torjumassa on ilmainen avast virustorjunta, joka on hoitanut hommansa maksullista symantecin ohjelmistoa paremmin.
Spywarea etsivät koneelta puolestaan Ad-Aware ja Spybot. Jatkuvasti löytyy jotakin saastetta.
Ohjelmia pitää vain jatkuvasti päivittää, niin pysyy kone puhtaana. - Jukka-27
Konettani suojaa Avast Antivirus ja apuna ovat Spywareblaster ja Spybot: Search and Destroy
- jope
Käytän soneran laajakaistan mukana tullutta tietoturvaa eli f-securea, eikä viruksia ole kauheasti tullut. f- securen lisäksi olen hankkinut avg-antivirus free editionin ja ad-aware se:n. Eräs virus tuli kun latailin pikkasen epämääräisiä tiedostoja netistä. se sulki f-securen ja tuhosi osan ohjelmista. Saatiin se sitten myöhemmin pois. Ei niitä viruksia tule kun vain surffaa järjellä.
- Fox
Kiireesti jompikumpi virustorjunta pois käytöstä.
Kaksi yht'aikaa sotkee toisiaan.
- helppiä tartteva
Mul on f-secure ja ad-aware se personal! Tarviinko palomuurin? Mikä toimii f-securen kaa?
- kuumakundi69
Zonealarm pro avast virus cleaner vai f-secure
- kiki
En ole! Ei ole minun tietokone, joten en voi sitä suojata...
- erkkiz
...kaikki turvaohjelmat. Toiset päivittäin toiset noin kerran viikossa. Kerran on Troijalainen käynyt.
Kopkop ja kop, koputetaan varmuuden vuoksi puuta.;) - Ville
Kyllä on suojattu:
Antivir (ilmainen)
Sygate Free (ilmainen)
Ad-Aware 1.06 (ilmainen)
Spybot Search and destoy (ilmainen)
SpywareBlaster (ilmainen)
Maalaisjärki (ilmainen)
Aina silloin tällöin käy windows updatessa tsekkaamassa päivitykset. Joskus Bitdefenderin ja Trend Micron online scannereilla scannailen. Viruksia ei ole tullut. Jos on tullut niin antivir ne on tuhonnut.
Mieleen on kyllä tullut hankkia semmonen palomuurilaite niin ei enää näitä softia tarvitsisi. - tietoturvanen
Onko Suomi24 tyytyväinen käyttämäänsä viiruksen ja tuneutujan estoratkaisuun? Itse käytän palomuuria ja viruksentorjuntaa passiivitilassa, koska vierailen ns luotettavien toimijoiden sivustoilla. Tästä huolimatta sain kerran (eräältä toiselta tietoturvallisuuden puolesta rummuttavan ns luotettavan tahon sivustolta) suosituksen ladata koneelleni kiinalaisen kielipaketin ja päätin suosituksen lukaistuani repiä kaikki stöpsälät heti irti. Ja saman tekivät hetkeä myöhemmin po sivuston omatkin tietoturvajampot.
- bullhound
Onko kotikoneessasi päivitetty viruksentorjuntaohjelma?- Kyllä vaan
Oletko ollut tyytyväinen ohjelman toimintaa, vai onko viruksia päässyt tekemään tuhojaan ohjelmasta huolimatta?- Kyllä olen, haittaohjelmia ei ole ollut pitkään aikaan.
BullGuard Internet Security 2012
Malmwarebytes
Sandboxie
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408