Väittelisimmekö?

Otontytär

Väitä vastaan tai ole samaa mieltä, mutta perustele sanomasi!

*Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, älä sano sitä täällä.

*Voisimmekohan muuttaa asenteitamme myönteisemmiksi? Voisimmeko jättää synkkyyden ja eripuran silmälasit pois ja katsella kaikkea lempeyden ja suvaitsevaisuuden silmin?
Yrittäisimmekö etsiä parhaat puolet kohtaamistamme asioista ja ihmisistä?
Maailma on täynnä mukavia kanssakulkijoita, kauniita maisemia, ammattitaitoa, lasten ilakointia, keinuvia veneitä, viisaita vanhuksia, lukemattomia, mielenkiintoisia kirjoja, ahkeruutta, taitavia lääkäreitä, maukasta ruokaa ja viiniä....

*On olemassa toisenlainenkin maailma, joskus vaan tekee mieli nähdä tämä kauniimpi ja miellyttävämpi tellus, joka meille on annettu asuttavaksi:).

5

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Rakastettava Otontytär, kanssasi ei voi väitellä tuosta, mitä yllä kirjoitit - koska on pakko olla samaa mieltä.

      Vain voimakkaat yksilöt kykenevät myönteisyyteen - väitellessäänkin!

    • Yhdyn edelliseen puhujaan. Ei tullut väittelyä.

      Pahaa oloa pitäisi purkaa jotenkin muuten ei täällä, mutta miten?

      Hauska kuulla sinuakin Otontytär!

      beataB (ilahtunut!..)

    • tarkempia perusteluja tuolle viimeiselle 'väittämälle':

      " On olemassa toisenlainenkin maailma, joskus vaan tekee mieli nähdä tämä kauniimpi ja miellyttävämpi tellus, joka meille on annettu asuttavaksi." :)

      En välttämättä halua käynnistää mitään väittelyä, satuin vain kiinnostumaan tuosta sanonnastasi. Millaisena sen tarkoittamasi maailman näet?

      Ehkä kuitenkin ajattelit tätä nykyisen kotimme varjopuolta, jota tuskin kukaan oikein mielellään katselee?

      Muista sanonnoista voi vain kaikin sydämin olla samaa mieltä.

      • Otontytär

        On olemassa maailma, jolta meista kukaan ei voi eikä saisi ummistaa silmiään. Se on puutetta kärsivien, nälkää näkevien, kiusattujen ja sorrettujen maailma.
        Se maailma, joka tarvitsee meitä hyvinvoivia, on aluetta, josta en halunnut tässä alustuksessani puhua. Halusin puhua tästä suomalaisesta/länsimaisesta maailmastamme, jonka turvallisessa sylissäkään emme ole tyytyväisiä.


    • Roopen tytär

      sillä tämä kotomaamme on ihana asustaa. Moittia
      ei voi luojan kaunista luontoa.
      Oi, mikä ihana iltarusko oli taivaanrannalla
      esim. perjailtana, kun pyöräilin kohti kotia.
      Värit olivat henkeä salpaavat: siniharmaata,
      kellanpunaista, punaista kuin tulen lieskat.
      Piti oikein pysähtyä tuota luonnonilmiötä ihaile-
      maan.
      Tänään jälleen paistoi aurinko ja sinivuokot
      ovat avanneeet nuo kauniin siniset silmänsä.
      Valkovuokot availevat valkoisia terälehtiään.
      Niin paljon uutta ja ihmeellistä ilmestyy
      luontoon näin keväällä, vaikka se toistuu vuosi
      vuodelta, se on aina yhtä hämmästyttävää ja
      riemastuttavaa.

      Kuka nyt eripuraa voisi nostattaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe