Naisten ja miesten tasa-arvosta keskusteltaessa puhutaan yleensä työelämän tietyistä naisia syrjivistä asioista ja yleensä ihan aiheesta. Mutta nyt haluaisin keskustella yhteiskunnan sallivuudesta eri sukupuolille. Väitän, että naislle suodaan enemmän vapauksia kuin miehille. Esimerkkejä elämänalueittain:
Pukeutuminen:
-Virallisiin tilaisuuksiin miehille on hyvin tiukat pukeutumisnormit, kun taas nainen saa käyttää lähes mitä tahansa tietyn minimimitan ylittävää riepua. Naisten pukeutumista miesmäisesti ei ihmetellä, mutta miesten pukeutuminen naistyyliin on naurettavaa/säälittävää.
Käyttäytyminen saman sukupuolen kanssa:
-Kukaan ei ihmettele, jos nainen tanssii naisen kanssa. Mies, joka tanssii toisen miehen kanssa, saa välittömästi homoleiman otsaansa.
Ammatinvalinta:
-Mies naisen perinteisessä ammatissa (esim sairaala-apulainen, siivooja) on säälittävä luuseri, kun taas nainen miehen ammatissa (hitsari, insinööri) tekee rohkean ja ihailtavan uravalinnan.¨
Harrasteet:
-Mies harrastaessaan perinteisiä naistenharrasteita (esim pitsinnypläys) saa sääliviä katseita, kun taas esim moottoripyöräilyä harrastava nainen on kova"jätkä".
Tunteiden osoittaminen:
-Nainen osoittaessaan tunteita esim itkiessään vaan osoittaa olevansa inhimillinen. Mies itkiessään on taas naismainen itkupilli. Nainen helliessään ja paijatessaan lapsiaan on esimerkillinen äiti, kun taas miestä samasta asiasta voidaan alkaa epäillä vaikka pedofiliasta.
Keskustelupalstat:
-Nainen voi tehdä avauksen aivan mistä tahansa hömppäaiheesta vaikkapa taro-korteista tai tantarseksistä. Samoista aiheista miehen tarkoitusperiä alettaisiin epäillä.
Edelläolleet esimerkit olivat hieman kärjistäen esitettyjä ja vapautumista asenteissa on tapahtunut. Mutta erot ovat kuitenkin olemassa.
Tottakai poikkeukset toiseenkin suuntaan vahvistavat säännön. Ryyppääminen ja kirolu lienevät edelleen miehelle hyväksyttävämpää.
Ja selvyyden vuoksi vielä, itse en ole ikinä tuntenut tarvetta pukeutua naiseksi tai tanssia toisen miehen kanssa. Pitsinnypläystä voisi kyllä olla hauska kokeilla joskus. Saattaisi tosin olla liikaa sorminäppäryyttä ja keskittymiskykyä vaativaa minulle.
Yhteiskunnan sallivuus sukupuolille
50
1755
Vastaukset
- Hämäläinen
Totta toinen puoli,työpaikallani naiset vonkaavat samaa palkkaa mutta kun on jotain raskaampaa on se kuitenkin aina yhtäkkiä meidän miesten tehtäviä
- maron
pidä paikkaansa. Kyllä minä työssäni sain tehdä kaikki raskaimmat työt, kun piti nostella tai purkaa jotakin lastia, niin jopa oli joka pojalla selkä kipeä tai lääkäri ehdottomasti kieltänyt nostelemisen. Me kaksi naista jotka talossa oltiin purettiin ja lastattiin monet kuormat, vaikka työ ei edes meille kuulunut! Jos meni jollekin miehelle sanomaan raskaimmista töistä niin kyllä se äijä häippäsi välittömästi kahvitunnille tai paskalle! Sillä välin olimme jo työt tehneet ja taas sai reippaat ja kohteliaat miehet olla vain paperihommissa, ettei selkä rasitu.
Ja luuletko että saimme lähellekään sitä palkkaa mitä miehet?
Kyllä sitä miehillä on suuri suu, mutta siihen se sitten jääkin:( - Hämäläinen
maron kirjoitti:
pidä paikkaansa. Kyllä minä työssäni sain tehdä kaikki raskaimmat työt, kun piti nostella tai purkaa jotakin lastia, niin jopa oli joka pojalla selkä kipeä tai lääkäri ehdottomasti kieltänyt nostelemisen. Me kaksi naista jotka talossa oltiin purettiin ja lastattiin monet kuormat, vaikka työ ei edes meille kuulunut! Jos meni jollekin miehelle sanomaan raskaimmista töistä niin kyllä se äijä häippäsi välittömästi kahvitunnille tai paskalle! Sillä välin olimme jo työt tehneet ja taas sai reippaat ja kohteliaat miehet olla vain paperihommissa, ettei selkä rasitu.
Kyllä sitä miehillä on suuri suu, mutta siihen se sitten jääkin:(Olemme katsos äitiemme hyvinkasvattamia kohteliaita miehiä
- norMix evk
...normaalistihan naiset sysäävät aina kaikki likaiset, raskaat ja teknisesti vaativat työt miesten niskaan etenkin kotioloissa.
- norMix evk
maron kirjoitti:
Kyllä sitä miehillä on suuri suu, mutta siihen se sitten jääkin:(...käytettiin hyväksi, yleensä ei kannata mennä tekemään itselle kuulumattomia töitä. Kyllä työpaikalla yleensä tekemättömälle työlle pian oikeakin tekijä löytyy tai sitten hän löytää itsensä työpaikan ulkopuolelta.
- maron
norMix evk kirjoitti:
...käytettiin hyväksi, yleensä ei kannata mennä tekemään itselle kuulumattomia töitä. Kyllä työpaikalla yleensä tekemättömälle työlle pian oikeakin tekijä löytyy tai sitten hän löytää itsensä työpaikan ulkopuolelta.
työpaikallani. Ei me mitään hyväntahtoisia oltu - päinvastoin mutta jos tavara oli pakko saada lähtemään ja oli tullut puhelimessa niin luvattua, niin kyllähän sen sai useimmiten itse laittaa matkaa ellei halunnut asiakkalta kiukkuista soittoa heti seuraavana päivänä. Kyllä monet miehet ovat tosiaankin niin onnettomia etteivät jaksa edes tehdä raskasta työtä. Muuten ihan mukavia kavereita, mutta se työinto oli hieman hakusessa..
- maron
norMix evk kirjoitti:
...normaalistihan naiset sysäävät aina kaikki likaiset, raskaat ja teknisesti vaativat työt miesten niskaan etenkin kotioloissa.
vasara ja saha kädessä pysyy siinä missä miehilläkin, ei pidä yleistää. Tunnen paljon naisia jotka tekevät melkein mitä töitä hyvänsä kotona, se on eri asia jos on niin hieno että pelkää kynsiensä katkeavan ja meikin ja kampauksen sotkeutuvan, niitähän hienohelmoja aina on. Ja ne on yleensä niitä joita miehet passaavat ja paapovat ja sitten valittavat kun akka ei tee muuta kuin viilaa kynsiänsä. Oma on vikanne arvon miehet, älkää valittako:))
- norMix evk
maron kirjoitti:
työpaikallani. Ei me mitään hyväntahtoisia oltu - päinvastoin mutta jos tavara oli pakko saada lähtemään ja oli tullut puhelimessa niin luvattua, niin kyllähän sen sai useimmiten itse laittaa matkaa ellei halunnut asiakkalta kiukkuista soittoa heti seuraavana päivänä. Kyllä monet miehet ovat tosiaankin niin onnettomia etteivät jaksa edes tehdä raskasta työtä. Muuten ihan mukavia kavereita, mutta se työinto oli hieman hakusessa..
...en todella ole käynyt työpaikassasi. Jokaisessa työyhteisössä on omat pelisääntönsä. Ikävä tietysti, että teillä osa pakoilee velvollisuuksiaan silloin kun työt kuitenkin täytyy saada tehdyksi. Olisi tietysti esimiehen velvollisuus seurata, että työt jakaantuvat oikeudenmukaisesti.
- norMix evk
maron kirjoitti:
vasara ja saha kädessä pysyy siinä missä miehilläkin, ei pidä yleistää. Tunnen paljon naisia jotka tekevät melkein mitä töitä hyvänsä kotona, se on eri asia jos on niin hieno että pelkää kynsiensä katkeavan ja meikin ja kampauksen sotkeutuvan, niitähän hienohelmoja aina on. Ja ne on yleensä niitä joita miehet passaavat ja paapovat ja sitten valittavat kun akka ei tee muuta kuin viilaa kynsiänsä. Oma on vikanne arvon miehet, älkää valittako:))
...akka vaan kuriin ja hommiin :)) Vaikka kyllä oikeasti vähemmän on noita monitaitoisia naisia. Tietysti sopivasti houkuttelemalla saattaahan sen saadakin edes yrittämään tuollaisia kevyempiä ja vähemmän vaativia hommia.
Mielenkiintoista muuten, että kotona suorastaan kehoitat laittamaan naiset töihin ja sitten toisaalta valitat, kun töissä miehet ovat laittaneet sinut työt tekemään ;)) - maron
norMix evk kirjoitti:
...akka vaan kuriin ja hommiin :)) Vaikka kyllä oikeasti vähemmän on noita monitaitoisia naisia. Tietysti sopivasti houkuttelemalla saattaahan sen saadakin edes yrittämään tuollaisia kevyempiä ja vähemmän vaativia hommia.
Mielenkiintoista muuten, että kotona suorastaan kehoitat laittamaan naiset töihin ja sitten toisaalta valitat, kun töissä miehet ovat laittaneet sinut työt tekemään ;))kun mies on ollut 30 vuotta matkatöissä ja käynyt aina välillä vaan lapset laskemassa, niin on ollut pakko tehdä muutakin kuin lakata kynsiään. Ja työssä taas olin sen verran kunnianhimoinen ja halusin palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin, että mielummin tein itse kun odotin sitä 45 minuuttia mitä armaat miesgollegat olivat kaffeella tai kauniisti sanottuna kakalla.
Ja mielummin teen edelleenkin ns. miesten töitä, inhoan yli kaiken kotitaloushommia - tehköön mies ne silloin kun on kotona:-) - norMix evk
maron kirjoitti:
kun mies on ollut 30 vuotta matkatöissä ja käynyt aina välillä vaan lapset laskemassa, niin on ollut pakko tehdä muutakin kuin lakata kynsiään. Ja työssä taas olin sen verran kunnianhimoinen ja halusin palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin, että mielummin tein itse kun odotin sitä 45 minuuttia mitä armaat miesgollegat olivat kaffeella tai kauniisti sanottuna kakalla.
Ja mielummin teen edelleenkin ns. miesten töitä, inhoan yli kaiken kotitaloushommia - tehköön mies ne silloin kun on kotona:-)...olet ollut osaltasi murtamassa luutuneita roolijakoja. Tuota, teilläkö sitten siivotaan, pestään pyykkiä ja laitetaan ruokaa vaan kun mies on kotona :))
- maron
norMix evk kirjoitti:
...olet ollut osaltasi murtamassa luutuneita roolijakoja. Tuota, teilläkö sitten siivotaan, pestään pyykkiä ja laitetaan ruokaa vaan kun mies on kotona :))
joskus taloustöitäkin tehdä, mutta mikään himosiivooja en todellakaan ole. Torakat on toistaiseksi pysyneet pois nurkista ja kukaan ei ole vielä nälkään kuollut ja pyykin pesee yleensä kone ja vielä kuivaakin, astiat pesee astianpesukone ja joskushan ne koneet tietenkin täytyy tyhjentää, joten kyllä sitä on pakko kotitöitäkin tehdä. Mutta tarkoitin sitä että jos saisin valita rakentelisin mielummin linnunpönttöjä ja kasvattelisin kasvimaalla mitä omituisempia kasveja. Ja paskan levittelisin kasvimaahan ihan itse, ei sellaisiin hommiin miestä tarvita. Myös kodin pikku remontit onnistuu kyllä.
- norMix evk
maron kirjoitti:
joskus taloustöitäkin tehdä, mutta mikään himosiivooja en todellakaan ole. Torakat on toistaiseksi pysyneet pois nurkista ja kukaan ei ole vielä nälkään kuollut ja pyykin pesee yleensä kone ja vielä kuivaakin, astiat pesee astianpesukone ja joskushan ne koneet tietenkin täytyy tyhjentää, joten kyllä sitä on pakko kotitöitäkin tehdä. Mutta tarkoitin sitä että jos saisin valita rakentelisin mielummin linnunpönttöjä ja kasvattelisin kasvimaalla mitä omituisempia kasveja. Ja paskan levittelisin kasvimaahan ihan itse, ei sellaisiin hommiin miestä tarvita. Myös kodin pikku remontit onnistuu kyllä.
...kunhan vitsailin :)) Mutta laajemminkin ottaen olisi ihan hyvä, ettei noissa kotitöissäkään pysyttäisi niin perinteisissä roolijaoissa. Miehen on hyvä osata siivota ja tehdä ruokaa sekä naisen tehdä pientä remonttia ja vaihtaa sulake. EI mene sitten heti sormi suuhun, jos joskus jää tilapäisesti tai pysyvästi yksin.
- yks typy evk
miehille sallittuja juttuja: Mies voi vaikka illan maata sohvalla ja katsoa esim. tv:tä. Mutta jos nainen tekee sen, hän on laiska. Eli jos vieraita tulee kylään ja huusholli on vähän sekaisin, lähtee juttu siitä, että olipas siellä talossa laiska emäntä, kun niin paha siivo oli. Milloin kuulee, niin sanottavan miehistä.
Ja jos lapset kulkevat vähän rikkinäisissä vaatteissa on se äidin syy, kun ei huolehdi lapsensa pukeutumisesta.
Miehethän yleensä odottaa, että naisen tulisi olla viehättävä ja itse saavat olla vaikka mitä "törkymöykkyjä".
Sitten jos nainen sattuu ottamaan huomattavasti nuoremman miehen , sitä paheksutaan, mutta jos asia päinvastoin, miestä silloin ihaillaan.- Hämäläinen
Olen joskus miettinyt mitä sanottaisiin naisesta jolla vatsa roikkuu housujen vyön päällä,meille miehillehän se vaikuttaa olevan ihan sallitua sekin
...ja myöskin asenteet. Itse tunnen useitakin naisia joilla on rakkaussuhde itseään jopa huomattavasti nuoremman miehen kanssa. Itsetietoiset ,älykkäät ja fiksut naiset eivät paljoakaan enää piittaa, mitä normisto määrää heidän rakkauselämästään.
Naiset osaavat nykyisin aina vain enemmän sallia itselleen elämisen riemua.
Aikuinen nainen haluaa ja osaa rakastaa , ja jos eivät oman ikäluokan miehet jäljessä pysy, niin nuoremmista niitä kyllä löytyy.
Kuinkahan moni nainen enää välittää siitäkään onko joka nurkka koluttu viimeiseen saakka. Ovathan siivousfirmat sitä varten olemassa , ettei sitä tarvitse omassa itsetunnossa kantaa.
Nainen voi loikoilla kotonaan soffalla ihan yhtä hyvin. Lasten vaatteet nyt enää harvoin ovat rikkinäisiä ja ne ovat jopa niin kestäviä laadussaan, että ehtivät mennä pieniksi ennen rikkoutumista.- maron
Hämäläinen kirjoitti:
Olen joskus miettinyt mitä sanottaisiin naisesta jolla vatsa roikkuu housujen vyön päällä,meille miehillehän se vaikuttaa olevan ihan sallitua sekin
kumartuu, näkyy kakskytsenttiä vakoa niiden lökäpöksyjen alta:-)
- norMix evk
...niin jos perhe asuu vuokralla ja ajaa vanhalla autolla, niin mies ei pysty edes asuntoa ja kunnon autoa perheelleen hommaamaan. Kun se asunto sitten on ja aluslaudat repsottavat sekä maali hilseilee, niin miehellä on peukalo keskelä kämmentä. Jos auto tai pyörä simahtaa kesken matkan , niin mies on tumpelo, jos ei saa sitä kuntoon. Kun perheeseen tulee kasattavia huonekauja, mies joutuu tuskailemaan epäselvien ohjeiden kanssa. Kun hommataan televisio, video, tietokone, pelikone tai ties mikä käsittämättömillä ohjeilla varustettu aparaatti, mies joutuu yrityksen ja erehdyksen periaatteella opiskelemaan laitteen käyttö ja opettamaan se muille.
- yks typy evk
NainenKirjoittaa kirjoitti:
...ja myöskin asenteet. Itse tunnen useitakin naisia joilla on rakkaussuhde itseään jopa huomattavasti nuoremman miehen kanssa. Itsetietoiset ,älykkäät ja fiksut naiset eivät paljoakaan enää piittaa, mitä normisto määrää heidän rakkauselämästään.
Naiset osaavat nykyisin aina vain enemmän sallia itselleen elämisen riemua.
Aikuinen nainen haluaa ja osaa rakastaa , ja jos eivät oman ikäluokan miehet jäljessä pysy, niin nuoremmista niitä kyllä löytyy.
Kuinkahan moni nainen enää välittää siitäkään onko joka nurkka koluttu viimeiseen saakka. Ovathan siivousfirmat sitä varten olemassa , ettei sitä tarvitse omassa itsetunnossa kantaa.
Nainen voi loikoilla kotonaan soffalla ihan yhtä hyvin. Lasten vaatteet nyt enää harvoin ovat rikkinäisiä ja ne ovat jopa niin kestäviä laadussaan, että ehtivät mennä pieniksi ennen rikkoutumista.vain yleisesti ottaen esimerkkejä, miten vielä monesti ajatellaan asioista. Harvoimpa kuulee sanottavan, että mies on laiska, kun on kotona likaista.
Ja vosin vielä yhden asian tässä mainita lisää.
Jos perheessä on vain yksi auto ja päivähoidossa kuljetettavia lapsia niin näkee että mies ajaa komeasti autolla töihin ja nainen saattaa viedä lapset päivähoitoon pyörän kyydissä ja kotia tullessa käy vielä kaupassa.
Ps. Tämä oli vastaus Normixin avaukseen. - norMix evk
yks typy evk kirjoitti:
vain yleisesti ottaen esimerkkejä, miten vielä monesti ajatellaan asioista. Harvoimpa kuulee sanottavan, että mies on laiska, kun on kotona likaista.
Jos perheessä on vain yksi auto ja päivähoidossa kuljetettavia lapsia niin näkee että mies ajaa komeasti autolla töihin ja nainen saattaa viedä lapset päivähoitoon pyörän kyydissä ja kotia tullessa käy vielä kaupassa.
Ps. Tämä oli vastaus Normixin avaukseen....sanottavan, että nainen on laiska, jos talo tai auto repsottaa remontin tarpeessa. Ja ainakin minä olen aikanani säätänyt työaikani niin, että olen mennessäni pystynyt lapsen veimään hoitoon.
- yks typy evk
norMix evk kirjoitti:
...sanottavan, että nainen on laiska, jos talo tai auto repsottaa remontin tarpeessa. Ja ainakin minä olen aikanani säätänyt työaikani niin, että olen mennessäni pystynyt lapsen veimään hoitoon.
sinua tarkoittanutkaan, vaan mikä on yleinen ajattelutapa vielä tänä päivänäkin.
Sinä oletkin niin hyvä mies varmaan joka suhteessa. Vai oletko? :=)))) - norMix evk
yks typy evk kirjoitti:
sinua tarkoittanutkaan, vaan mikä on yleinen ajattelutapa vielä tänä päivänäkin.
Sinä oletkin niin hyvä mies varmaan joka suhteessa. Vai oletko? :=))))...joka suhteessa :))
- yks typy evk
norMix evk kirjoitti:
...joka suhteessa :))
me ainakin ollaan yhtä mieltä :=))
Ja eikö se ole jo hyvin, jos edes yhdessä asiassa on täydellinen :=)))) - mekatron
Hämäläinen kirjoitti:
niitä sanottaisiin.
Naisilla se lihavuus kertyy tasaisemmin kuin miesten kaljavatsaan. Ja kyllähän siellä varmaan muutakin on.
Nykyään niitä roikkuvatsaisia naisia ja miehiä on enemmän ja enemmän.
Etovimpia ovat ne nuoret, aika lihavat tytöt, joilla on vyötärö paljaana talvipakkasellakin ja maha roikkuu siinä farkun päällä, yök! - norMix evk
yks typy evk kirjoitti:
me ainakin ollaan yhtä mieltä :=))
Ja eikö se ole jo hyvin, jos edes yhdessä asiassa on täydellinen :=))))...on vähän raskasta. Mutta kannattaa toimia ammattimiehien ohjeiden mukaan: Kun vaan tekee ihan normaalisti, niin priimaa pukkaa!
- ykstypy
norMix evk kirjoitti:
...on vähän raskasta. Mutta kannattaa toimia ammattimiehien ohjeiden mukaan: Kun vaan tekee ihan normaalisti, niin priimaa pukkaa!
ei itselläni ole tarvetta täydellisyyteen pyrkiä, kun en edes tiedä, mitä se täydellisyys pitää sisällään. :=)))
Oliskohan se vaan sitä normaalia elämistä? Mutta taas kysymys. Mitä on normaali eläminen? - yopollo
yks typy evk kirjoitti:
vain yleisesti ottaen esimerkkejä, miten vielä monesti ajatellaan asioista. Harvoimpa kuulee sanottavan, että mies on laiska, kun on kotona likaista.
Ps. Tämä oli vastaus Normixin avaukseen.Usein kuulee sanottavan että mies on laiska kun sitä näkee kotona. Jos jollakin on lupa aikaa kotona viettää, se on nainen.
- norMix evk
ykstypy kirjoitti:
ei itselläni ole tarvetta täydellisyyteen pyrkiä, kun en edes tiedä, mitä se täydellisyys pitää sisällään. :=)))
Oliskohan se vaan sitä normaalia elämistä? Mutta taas kysymys. Mitä on normaali eläminen?...määritteleminen on kaiketi mahdotonta, koska jokaisella lienee hieman poikkeava käsitys siitä. Ainakaan normaalissa elämässä ei pyritä tai ei ainakaan pitäisi pyrkiä täydellisyyteen.
- taikanainen
onko joku tehnyt keskustelupalstalle hömppäavauksen jostakin joskus...*viheltelee*
- norMix evk
...esimerkkejä vaan kerroin. Kaikki mahdolliset yhtymäkohdat todellisuuteen ovat sitten puhdasta sattumaa ;))
Kylläpäs muuten aloituksen vetäisitkin:-)
annoit jopa aiheita uusille aloituksille, kuten Tantra seksistä ja Taroteista.
Olen ollut Tantra kursilla jo silloin, kun asia oli hyvinkin vielä outo juttu , mutta meillä kylläkin oli opettajana mitä hurmaavin venäläinen mies ,jota jo katsellessa pääsi hurmokseen. No eilenhän kakkostveessä oli pieni otatanta aiheesta. Tarotit , nekin ovat tulleet elämääni jo yli kymmenen vuotta sitten ja olen pitänyt niistä itsekkin kursseja.
Ehkäpä miehetkin vähitellen heräävät:-)
Pukeutuminen mielensä mukaan , sekin on niin ihanan naisellista....en kylläkään mistään hinnasta edes haluasikkaan pukeutua jätkien*lailla.
Moottoripyöräily sen sijaan edelleenkin kiehtoisi.
Nuoret miehistäkin jo ainakin jotkut meikkaavat ja uskaltautuvat pukeutumisessakin rikkomaan rajoja.
Pitsiä nypläävä mies...hmmm...saattaisi olla kovinkin söpö.
Tunteiden koko volyymilla saa naiseudessaan herkutella , mutta en toki säikähdä kyynelehtivää miestäkään. Miksei muka mies saisi tunteita ilmasta....nyt olet kyllä liian suvaitsematon.
Jee....taidankin nyt paneutua tekeen aloitusta TANTRA SEKSISTÄ. ....että onkin kiehtovaa ja niin ihanaa, kun naisena minulla ei ole mitään esteitä tuon kirjoittamiseen.*nauraa hekumallisesti****- norMix evk
Minä ja minun suuri suuni! No pakko kai sinun on sitten ne avauksesi tehdä, mutta mun ei sitten ole pakko niitä lukea saati kommentoida.
Tottakai mieskin saa tunteensa ilmaista, mutta yleisestiottaen ei kovinkaan miehekkäänä pidetä esim itkemistä muuten kuin ehkä lähiomaisen kuollessa. - maron
norMix evk kirjoitti:
Minä ja minun suuri suuni! No pakko kai sinun on sitten ne avauksesi tehdä, mutta mun ei sitten ole pakko niitä lukea saati kommentoida.
Tottakai mieskin saa tunteensa ilmaista, mutta yleisestiottaen ei kovinkaan miehekkäänä pidetä esim itkemistä muuten kuin ehkä lähiomaisen kuollessa.mies voisi itkeä? Kyllä se on ihan miehekästä itkeä, etkö ole kuunnellut jääkiekko - tai formulaselostusta jossa selostajamies ulvoo oikein kaiken kansan kuullen kun Suomi tekee maalin tai Joku suomalainen formulakuski pääsee maaliin asti:(
- norMix evk
maron kirjoitti:
mies voisi itkeä? Kyllä se on ihan miehekästä itkeä, etkö ole kuunnellut jääkiekko - tai formulaselostusta jossa selostajamies ulvoo oikein kaiken kansan kuullen kun Suomi tekee maalin tai Joku suomalainen formulakuski pääsee maaliin asti:(
..ei ne itke! Aivan eri asia!
- maron
norMix evk kirjoitti:
..ei ne itke! Aivan eri asia!
kun itkettää niin sanon vissiin äijälleni että minä hehkutan:-) Se luulisi että nyt on akka seonnut lopullisesti.
- yopollo
norMix evk kirjoitti:
Tottakai mieskin saa tunteensa ilmaista, mutta yleisestiottaen ei kovinkaan miehekkäänä pidetä esim itkemistä muuten kuin ehkä lähiomaisen kuollessa.ettei tosimies itke isänsä tai äitinsä tai edes lapsensa hautajaisissa mutta ehkä jossakin lätkämatsissa sitten, jos se ensin on voitettu....
- norMix evk
yopollo kirjoitti:
ettei tosimies itke isänsä tai äitinsä tai edes lapsensa hautajaisissa mutta ehkä jossakin lätkämatsissa sitten, jos se ensin on voitettu....
...myöskään puhu eikä pussaa. Ehkä vähän liioittelua, mutta kaiketi perinteiseen suomalaisen miehen rooliin kuuluu pidättyvyys tunteiden osoittamisessa.
- Ani_liini
Tämä on vaistomainen reaktio, ainakin minulla.
Jos kaksi naista matkustaa yhdessä ja asuu yhdessä ajattelen että ovat ystävättäret lähteneet reissuun.
Mutta jos kaksi miestä tekee samoin tulee ensimmäisenä mieleen että ovatkohan miespari.- yks typy evk
ei ole kyllä tullut mieleeni, jos eivät käsi kädessä kävele. Onhan miehillä yhteisiä harrastuksia. Kalastus, patikointia, ym..
Kyllähän se kivempi on olla juttukaveri mukana, kuin yksin reissata. Ja sitten illalla kiva saunan jälkeen lähtä kahdestaan iskemään naisia kapakasta :=))) - yopollo
miehet suojautuvat miesporukkaan, pitää siis olla enemmän kuin kaksi.
- Pirre*
epäreilua, kun nainen on huono jos hmm.., mutta mies saa sulkia hattuunsa lisää..
- norMix evk
...että tuommoisen näkökulman toit keskusteluun. Tietysti, jos toisella maine menee ja toisella kunnia kasvaa, niin onhan se jotenkin epäreilua.
- Pirre*
norMix evk kirjoitti:
...että tuommoisen näkökulman toit keskusteluun. Tietysti, jos toisella maine menee ja toisella kunnia kasvaa, niin onhan se jotenkin epäreilua.
ettei nyt rupea tuntumaan, että vain miehet on sorsittuja:)
- yopollo
eli naiset antavat naiselle sen huonon maineen, miehet miehelle ne sulat. Ristiin ei taida mennä....
- plunger
yopollo kirjoitti:
eli naiset antavat naiselle sen huonon maineen, miehet miehelle ne sulat. Ristiin ei taida mennä....
Eikö se ole niin, että MIEHET antavat naiselle huonon maineen. Jos on helppo saalis, kukaan ei huoli omaksi. Ei kunnon mies lumppua tahdo!
- yopollo
plunger kirjoitti:
Eikö se ole niin, että MIEHET antavat naiselle huonon maineen. Jos on helppo saalis, kukaan ei huoli omaksi. Ei kunnon mies lumppua tahdo!
sukupuolikurittomilla miehilläkin on naisten joukossa huono maine. Yksikään mies ei kehu naiselle valloituksillaan vaan aina korostaa että S i n ä olet se yksi ja ainoa :-)))
- plunger
yopollo kirjoitti:
sukupuolikurittomilla miehilläkin on naisten joukossa huono maine. Yksikään mies ei kehu naiselle valloituksillaan vaan aina korostaa että S i n ä olet se yksi ja ainoa :-)))
kertoo kuitenkin, montako ennen tätä yhtä ja ainoaa on ollut. Ei siis kehu, mutta pahoittelee.
enimmäkseen.
Naiset ovat todellakin monissa asioissa tasa-arvoisempia.
Mielestäni monet mainitsemistasi asioista liittyvät käsityksiin perinteisistä sukupuolirooleista. Toiset kertovat vapauksista, jotka naiset ovat ottaneet ja saavat siksikin arvostusta osakseen.
Lapsuudestani muistan yhden tuttavan, tosi miehekkään ja sellaisena arvostetun, isäni kaverin, joka harrasti pitsin nypläystä.
Olen kuullut myös, että miehet ovat jo ainakin 40-luvulla tanssineet "härkäparissa", jos kylliksi naisia ei ole ollut paikalla.
Harvoin oikeuksia (tai valtaa) tarjotaan, ne pitää ottaa itselleen. Luulen, että useimmiten ihmiset itse asettavat omia rajojaan, jotka estävät heitä toteuttamasta itseään ja nauttimaan elämästään.
Toivotan sinulle ja muille rohkeutta, etteivät muiden typerät ajatukseet estäsisi toteuttamasta mukavia asioita. - Hei aika käy kohta vähiin, ellei nyt aloiteta. ;))- Hämäläinen
Oli monen lapsen isä ja se oli hänen mielestään rentouttavaa
- norMix evk
Roolijaoista ja asenteistahan tässä on aika pitkälle kysymys. Mikään ei muutu, ellei itse tee asialle jotain. Menisköhän pitsinnypläyskurssille? Nooh, ehkä joskus vielä :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551227Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784